Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

*Jeg dopet meg aldri*

- OK, da. Jeg dopet meg. Det er vel åpenbart når resten av laget på laget jeg syklet på har kommet frem.

*Jeg så ingen andre dope seg!*

- Ok.....

 

Ingen straff bortsett fra noen røde øyne 12-13 år senere. Og tenk så dårlig samvittighet mannen har hatt. Sikkert straff nok i seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal dårlig samvittighet være straff nok? Det gir ikke mening for meg. Det at han har noen søvnløse netter nå rettferdiggjør ikke det han holdt på med den gang. Han dopet seg for å bli en bedre rytter, eller bedre sagt, han jukset for å tjene mer penger og få et bedre rykte. Hva synes vi om sånne folk i samfunnet vårt? Jeg håper at dette blir fulgt opp, og at han får en ordentlig straff for skaden han har påført sykkelsporten her til lands.

Lenke til kommentar

Jeg tror det var ironi fra Sovehest sin side.

 

Men, jeg bare håper at denne opprenskingen skremmer en del av de up and coming rytterne fra å dope seg - sevlvom jeg må innrømme at jeg er skeptisk, da mine "kontakter" (også kalt venner og bekjente) i sykkelmiljøet snakker om doping i dag også, blant de unge rytterne.

Lenke til kommentar

Nå var det vel sånn at Kjærgaard skulle legge kortene på bordet for Antidoping Norge. Jeg tviler på at han ville hengt ut utøvere under pressekonferansen, det vil nok komme fram senere.

 

Hvis det er tilfellet så var hele pressekonferansen enda en ren løgn. Mistet tellingen over hvor mange gange han presiserte at han ikke visste om noen andre på laget som dopet seg.

 

Jeg tror det var ironi fra Sovehest sin side.

 

Håper jeg inderlig det var. :p

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg er usikker, men synes å huske å ha lest det ett eller annet sted. Det kan ha vært Pro Cycling, DB, VG, ett eller annet. Poenget er at den menneskelige dildoen har med å legge alle kortene på bordet.

 

Som Hungerholdt sa; det er ynkelig. Kjærgaard er intet annet enn en ynkelig, ynkelig unnskyldning av en mann.

Lenke til kommentar

Nå var det vel sånn at Kjærgaard skulle legge kortene på bordet for Antidoping Norge. Jeg tviler på at han ville hengt ut utøvere under pressekonferansen, det vil nok komme fram senere.

 

Har ingen problemer med at han ikke går ut med navn i redegjørelsen for media, den er grei. Men at han nå finner ut at han skal gå ut med sin historie, men fortsatt nekter for å ha sett andre på laget dope seg er bare bullshit.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke hisse meg opp over Kjærgaard, han er selvfølgelig ikke spesiell og alene heller ikke i Norge og sykkel er heller ikke den eneste sporten som har vært gjennomsyret av dop.

Her er en interessant artikkel i så måte med -80 talls syklisten Silseth, som syklet både touren og Giroen.

http://www.dagbladet.no/2012/10/23/sport/sykkel/doping/ole_kristian_silseth/24010101/

 

Dopingen har gjennomsyret idretten ihvertfall i 40-50 år. Nei jeg orker ikke hisse meg opp over hverken Armstrong eller Kjærgaard. derimot er det endel norske nasjonal-ikoner som jeg godt kunne tenke meg kom ut av skapet, men så mye sannhet tåler nok ikke Norge, som med respekt å melde er fulle av seg sjæl og tror vi er så spesielle og rene.

Lenke til kommentar

Var nok ironi, ja.

 

Jeg synes det er forferdelig for alle dem som har prøvd å delta som ren i feltet med alle disse juksemakerne. Juksemarkerne har vunnet mye, tjent godt og har egentlig ikke tapt noe på å gå med litt dårlig samvittighet.

 

Kjærgaard skulle hatt faen så dårlig samvittighet når han smeller mot dama som anklaga Armstrong. Det provoserer nesten mer enn at han har dopet seg - når han flere år senere ikke har baller til å i det minste holde kjeft i en slik situasjon. Han fremstår som en ussel fisk, og jeg håper han er ferdig for godt innen idretten.

Lenke til kommentar

Følger ikke tråden, men jeg ønsker at WADA og det internasjonale sykkelforbundet tar grep. Dette kommer aldri til å skje pga. sponsorinntekter og lignende, men en drøm jeg har om at noen skal vise BALLS.

 

Følgende ultimatum: Dersom èn rytter blir tatt i doping i TdF 2013, blir det ikke arrangert TdF 2014. Så enkelt.

Lenke til kommentar

Følger ikke tråden, men jeg ønsker at WADA og det internasjonale sykkelforbundet tar grep. Dette kommer aldri til å skje pga. sponsorinntekter og lignende, men en drøm jeg har om at noen skal vise BALLS.

 

Følgende ultimatum: Dersom èn rytter blir tatt i doping i TdF 2013, blir det ikke arrangert TdF 2014. Så enkelt.

Øhhh. tror du virkelig at UCI (det internasjonale sykkelforbundet) er istand, eller i det hele tatt rette instans til å ta noe som helst grep? De har jo pokker meg vært en av hovedårsakene til at det ikke har blitt ryddet opp og at dopingen ble så omfattende som det tilslutt ble.

 

Nei, først må det nok ryke endel hoder i topp-posisjonene og UCI må renskes, ja omtrent legges ned og bygges opp igjen fra bunnen.

 

Det ville ihvertfall vært helt feil å straffe enkelte arrangører, det er ikke der problemet ligger.

Lenke til kommentar

Ser veldig mange som går sammen med mål om å bespotte Kjærgaard. Se for deg: Du sitter i teambussen, fremfor deg ligger en en avgjørende lagtempoetappe i verdens største sykkelritt. Nervøsiteten for å ikke prestere med laget ditt er så ille at du kunne lagt deg ned å dødd. Lengre bak i bussen står de du skal kjøre med og tar imot stoffer. Det som injiseres har du blitt fortalt er sports-fremmede midler, dette er alt du vet. På den tiden hadde man ikke det samme forholdet til doping, det var streng forbudt, men likevel mye vanskeligere å oppdage. Når du er i en slik situasjon som han var der og da, å ser noen av verdens beste syklister fremfor seg som gjør det de gjør. Jeg tror ikke det er så lett. Tror jeg selv hadde valgt å lå legen sette sprøyta. Det er så mye mer til disse historiene enn folk vet, og det at de fleste kaster ut kritikk med veldig liten kunnskap er ikke bra. Jeg beskytter ikke jukserne på noen som helst måte, bare nevner det.

Lenke til kommentar

Følger ikke tråden, men jeg ønsker at WADA og det internasjonale sykkelforbundet tar grep. Dette kommer aldri til å skje pga. sponsorinntekter og lignende, men en drøm jeg har om at noen skal vise BALLS.

 

Følgende ultimatum: Dersom èn rytter blir tatt i doping i TdF 2013, blir det ikke arrangert TdF 2014. Så enkelt.

Øhhh. tror du virkelig at UCI (det internasjonale sykkelforbundet) er istand, eller i det hele tatt rette instans til å ta noe som helst grep?

 

Det jeg skrev var bare en våt drøm / brannfakkel. Ikke noe substans i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Følgende ultimatum: Dersom èn rytter blir tatt i doping i TdF 2013, blir det ikke arrangert TdF 2014. Så enkelt.

Noe av det mest idiotiske jeg har hørt noensinne.

 

Utestengelse på livsstid, fengselsstraff og saftige bøter er det man burde gi til rytterne som blir tatt. Det er ikke rettferdig at de som ser TdF live og på TV skal straffes på grunn av en idiot som doper seg. Den straffen må rytteren ta alene, eventuelt sammen med laget om det er organisert av dem. Jeg er enig i at konsekvensene for å bli tatt i doping er altfor milde. Har man bevisst brukt ulovlige midler bør man aldri få konkurrere igjen, få tidligere resultater strøket og det bør svi kraftig økonomisk også. Ulempene ved å bli tatt må være langt større enn fordelene man får når man doper seg, og det kan man strengt tatt si at de ikke er for mange av topprytterne i dag. Om Contador for eksempel har dopet seg gjennom hele karrieren sitter han til tross for dopingdommen igjen med flerfoldige GT-seire som følge av dopingbruk.

 

Selvfølgelig er det forskjell på å proppe seg full av EPO og andre preparater, bruke blodoverføringer osv og det å teste positivt på f.eks. kokain, som Tom Boonen gjorde. Det å ryke på en smell med en litt uggen brownie på en fest bør ikke straffes med at karrieren legges i ruiner, for eksempel. En positiv dopingprøve betyr ikke alltid at rytteren er proppfull av alskens fiksfakserier. Man må bruke skjønn også.

Lenke til kommentar

Ser veldig mange som går sammen med mål om å bespotte Kjærgaard. Se for deg: Du sitter i teambussen, fremfor deg ligger en en avgjørende lagtempoetappe i verdens største sykkelritt. Nervøsiteten for å ikke prestere med laget ditt er så ille at du kunne lagt deg ned å dødd. Lengre bak i bussen står de du skal kjøre med og tar imot stoffer. Det som injiseres har du blitt fortalt er sports-fremmede midler, dette er alt du vet. På den tiden hadde man ikke det samme forholdet til doping, det var streng forbudt, men likevel mye vanskeligere å oppdage. Når du er i en slik situasjon som han var der og da, å ser noen av verdens beste syklister fremfor seg som gjør det de gjør. Jeg tror ikke det er så lett. Tror jeg selv hadde valgt å lå legen sette sprøyta. Det er så mye mer til disse historiene enn folk vet, og det at de fleste kaster ut kritikk med veldig liten kunnskap er ikke bra. Jeg beskytter ikke jukserne på noen som helst måte, bare nevner det.

 

Han begynte å dope seg da han syklet for et mindre lag i Danmark.

 

Tosken påstår jo at han ikke vet om NOEN andre som dopet seg på teamet. Han så ingenting, hørte ingenting. Kjærgaard har ikke lagt "alle kortene på bordet". Han har blitt presset opp i et hjørne og sagt det alle etterhvert visste. Han har også skjelt ut en dame som for flere år siden la kortene på bortet om hva som skjedde i US Postal.

 

Kjærgaard trenger ingen beskyttelse, dopere trenger ingen beskyttelse. Først når de legger ALLE kort på bordet kan de oppfattes som angrende syndere. Kjærgaard skjønte nok at hans løgn var på nippet til å bli avslørt uansett.

Lenke til kommentar

For Kjærgaard å si at han ikke visste om doping i US Postal blir litt som om en vakt ved Auschwitz skulle sagt at han ikke visste hva som skjedde.

 

Som sagt, jeg er ganske sikker på at Kjærgaard sparer navn og sånt til høringen med Antidoping Norge. Det blir litt feil om han skal sitte på pressekonferansen å henge ut han og han. Det passer nok best å ta det i en mer kontrollert setting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...