Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Kan noen av dere som melder at vi kjører spillerne våre i grøfta varte opp med noen tall som viser at vi kjører spillerne våre noe hardere enn andre lag? Minutter spilt, kamper på rad, osv.

Generelt tynn stall på lik linje med united. Altså se på hva City varter opp med når Silva og Aguero er skadet, da kommer Bony og Sterling fra benken... 

 

Mens vi må kjøre Gibbs (høyrekant), Flamini (dm) og Campbell (venstrekant)...

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan noen av dere som melder at vi kjører spillerne våre i grøfta varte opp med noen tall som viser at vi kjører spillerne våre noe hardere enn andre lag? Minutter spilt, kamper på rad, osv.

Generelt tynn stall på lik linje med united. Altså se på hva City varter opp med når Silva og Aguero er skadet, da kommer Bony og Sterling fra benken... 

 

Mens vi må kjøre Gibbs (høyrekant), Flamini (dm) og Campbell (venstrekant)...

 

Totalt irrelevant å begynne å snakke om hva City har på benken. Grunnen til at vi spilte Gibbs var fordi de 5-6 andre som ville blitt valgt der fremfor han var skadet samtidig. Kan ikke ha 10 spillere i hver posisjon for å være på den sikre siden. Hvis City har samme antall skader i samme posisjon har heller ikke de noen gode alternativer. 

 

Skulle gjerne hatt noen tall fremfor synsing uten substans. Ingen tvil om vi har et stort, stort problem med skader, og at noe burde gjøres, men har noen faktiske bevis for at det er et resultat av at vi kjører spillerne våre hardere enn andre lag? 

Lenke til kommentar

Er du seriøs nå? Trenger du virkelig bevis? Sánchez spilte hvert eneste minutt av Copa América, minus én omgang i gruppespillet der de allerede hadde sikret seieren. Finalen ble spilt 04.07. Tror du ikke Sánchez fikk 23 minutter kun én måned senere for Arsenal? Ikke bare hadde han en latterlig kort ferie, men han har spilt i samtlige kamper for Arsenal i høst. Eneste kampene han ikke har spilt over 80 minutter er: 23 minutter mot West Ham, 75 minutter mot Crystal Palace, 75 mintuter mot Chelsea, 23 minutter mot Tottenham i Ligacupen, og 60 minutter nå sist mot Norwich der han ble skadet. At du trenger bevis på at vi kjører spillerne hardere enn andre lag er faen meg utrolig. 

 

Cazorla, som spilte mer eller mindre en halvkamp med ødelagte ligamenter mot Norwich har startet samtlige PL-kamper denne sesongen, spilt i alle minutter minus én omgang mot Tottenham og ett rødt kort mot Chelsea i det 79 minuttet. I tilegg har han spilt samtlige minutter i CL minus 3 minutter mot Bayern og 8 minutter mot Dinamo Zagreb. 

 

 

Hamstringskaden til Sánchez var snakk om et tidsspørsmål i stedet for om han ble skadet. Alle viste at han måtte ta en pause, og det har Wenger erkjent på flere pressekonferanser. Men ble han hvilt? Nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Slapp av. Jeg sier verken at de blir kjørt for hardt eller at de ikke blir kjørt for hardt. Jeg lurer faktisk på om belastningen Arsenal-spillerne utsettes for er betydelig større enn for andre klubber. Virker som om det er en etablert sannhet, og da lurer jeg på om dette er basert på faktiske tall. Og jeg tenker ikke spesielt på Sanchez, men på spillerne generelt, for skadeproblemet er jo ikke akkurat noe nytt for Arsenal. Hamstringskaden hans er ganske åpenbart en følge av at han har spilt for mye, det skal jeg ikke si noe på.  

 

Har mer tro på at vi gjør andre ting feil (generelt sett, se bort fra spesielle enkelttilfeller her), evt. teorien om at spillerne våre må strekke sin fysiske kapasitet lenger mtp. at de generelt sett er fysisk mindre enn gjennomsnittet.

 

Selvfølgelig er bredden i stallen og rullering viktig mtp svaret du søker. Totalt irrelevant? Er du reflektert egentlig? Se CJ sitt svar over som jeg støtter 100%

Selvfølgelig er bredden viktig, ja, men du kom bare med et dårlig eksempel. Vi måtte ikke bruke Campbell og Gibbs på kant fordi vi har dårlig bredde i den posisjonen, da det er mange foran de to i køen. Vet ikke om jeg er like reflektert som deg azz :S

Endret av Hest
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://player.arsenal.com/videos/7095/press-conference

 

 

Team news: Koscielny, Walcott and Gibbs

Arsène Wenger has revealed the latest team news ahead of Saturday's Premier League game against Sunderland:

on the team news...
We will make a decision on Saturday on Koscielny and Walcott, they could both make the squad. Gibbs is available again for the weekend.

on Alexis, Cazorla and Arteta... 
At the moment on Alexis, Santi and Mikel, we don't know how long they will be out for.

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

Bergkamp tar over Reading?

Ifølge tabloidavisen Daily Mirror sikter Championship-klubben Reading høyt i managerjakten etter at Steve Clarke fikk sparken denne uken. Han måtte gå etter 0-1-tapet hjemme mot QPR der tidligere Lyn-keeper Ali Al-Habsi tabbet seg ut. Ny mann inn i sjefstolen kan bli tidligere Arsenal-spiller Dennis Bergkamp, melder Daily Mirror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...