Gå til innhold

2tastatur til 1 pc


Anbefalte innlegg

hei!

Jeg vil gjerne ha 2 tastatur koblet til 1 datamaskin.

Begge tastaturene er PS/2 koblinger. Så jeg har koblet 1 i tastatur PS/2 utgang og 1 i mus PS/2 utgang.

 

når jeg trykker på tastaturet i mus utgangen, så "krasjer" begge tastaturene. ingen av de funker. (Dette skjer i windows)

 

i bios så funker bare det tastaturet i tastatur utgangen. altså, det andre tastaturet svarer ikke i det hele tatt...! :dontgetit:

 

Er det noen mulighet til å få begge til å funke? :hmm:

 

btw: jeg bruker windows xp pro. Asus a8n-e hovedkort (hvis dette har noen betydning)

Endret av mrnilsen91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

Jeg vil gjerne ha 2 tastatur koblet til 1 datamaskin.

Begge tastaturene er PS/2 koblinger. Så jeg har koblet 1 i tastatur PS/2 utgang og 1 i mus PS/2 utgang.

 

når jeg trykker på tastaturet i mus utgangen, så "krasjer" begge tastaturene. ingen av de funker. (Dette skjer i windows)

 

i bios så funker bare det tastaturet i tastatur utgangen. altså, det andre tastaturet svarer ikke i det hele tatt...! :dontgetit:

 

Er det noen mulighet til å få begge til å funke? :hmm:

 

btw: jeg bruker windows xp pro. Asus a8n-e hovedkort (hvis dette har noen betydning)

9302826[/snapback]

Mye mulig det er teknisk gjennomførbart å få til dette, men, den enklere versjonen er å kjøpe deg en overgang fra PS2 til USB og kjøre det ene tastaturet på en USB utgang. Da vil begge tastaturene fungere samtidig... :thumbup:

Lenke til kommentar
Syntes du det er rart at et tastatur som sitter i en Mus Ps/2 port ikke funker ? Bruk hue du og da. Sett deg ned og tenk litt nå

9306324[/snapback]

 

 

til din opplysning så er det faktisk ikke noe forskjell på en ps2 port tastatur og ps2 port mus :ermm:

Lenke til kommentar

9302826[/snapback]

Mye mulig det er teknisk gjennomførbart å få til dette, men, den enklere versjonen er å kjøpe deg en overgang fra PS2 til USB og kjøre det ene tastaturet på en USB utgang. Da vil begge tastaturene fungere samtidig... :thumbup:

9317814[/snapback]

 

jaja. får vel bare gjøre dette. Min far driver jo en databutikk, så dette bør ikke bli noe spesielt dyrt :)

Lenke til kommentar
hehe :p jeg liker gamle tastaturer best :) de som er grå og gode knapper  :dribble:

(vet jeg er litt kresen) Derfor må jeg vel ha fra ps2 til usb

Har en liggende her vis du trenger, fant den blant alt det andre pc rotet mitt.

Ps2 til USB

9357020[/snapback]

 

jaok :) Jeg kontakter DEG

Endret av mrnilsen91
Lenke til kommentar

Beklager for off-topic, men jeg vil gjerne få anbefale deg å fjerne mailadressa din og heller sende ranexroxz en pm, slik at du slipper så mye unødvendig spam og at jeg tar mailadressa din og sender deg tullemailer mitt på natta når jeg ikke har noe anne å gøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...