Gå til innhold

Noen Travian spillere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det flere enn meg og Juliess her på forumet som spiller det utrolig teite og latterlige nett-baserte spillet Travian?

Travian

(Vi spiller på server 1 forresten. Også trenger vi en allianse)

Endret av Neppe
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Uhm, Har ikke sett på det før men registrer meg nu.

edit: Oops nei dette var ikke no for meg tok jo 33min å bygge et varehus.

Endret av Noobish_Geek
Skrevet

Spilte det spillet i ca en måned før jeg dreit langt i det. Makan til mindre givende spill skal man lete lenge etter. De som har spilt lengre enn deg (gjerne et år eller mer) tar deg lett. Strategi har ingen ting å si i spillet. Og det er latterlig dårlig kampsystem. SKal man spille tekstbaserte strategispill av denne typen er Utopia å anbefale. Har en helt annen dybde og er dermed mange ganger kjekkere. Though er Utopia helt tekstbasert med bare noen få få bilder.

Skrevet

Utopias hjemmeside: Her finner dere altså spillet Utopia. Spillet går i runder over noen måneder. Så nå og da starter spillet på nytt. Da starter med andre ord alle likt. Jeg anbefaler å spille på serveren, "World of Legends", da denne er greiest for nybegynnere.

Utopian Temple: Dette er en side for de som liker å spille etter strategier. Her finner du blant annet en Utopia kalkulator som hjelper deg når du skal bruke guidene. Den kan i mange tilfeller fortelle deg utfallet av en krig dersom du har informasjon om den du vil angripe osv. Kalkulatoren heter vel Utopian Angle og bør kun brukes om du liker å spille etter guider.

Ellers er det fullt mulig å spille uten noen guider og bare kose seg med spillet. Da vil man ikke være like sterk som alle andre. Til gjengjeld gir det litt mer av rollespillefølelsen. Men det finner du ut av selv. Det meste av interessant informasjon står på Utopias hjemmeside og Utopia Temple. Om du har noen spørsmål skal jeg se om jeg greier å svare på dem. Men det er en stund siden jeg spilte sist.

Forøvrig en liten notis! Man blir automatisk plassert i et kongedømme (allianse). Det vil si at dersom man ønsker å gå i allianse med noen blir det vanskelig, med mindre dere er så heldige å havner i samme kongedømme. Fordelen er at man ikke trenger å "stresse" med å finne seg et kongedømme.

Skrevet
Må jo bruke 5 år på å forstå detta.

9300327[/snapback]

Hehe, egentlig ikke. Spiller kan virke veldig komplisert ved første øyekast, men er i sannhet relativt enkelt å komme inn i. Prøv det i en uke så finner du fort ut av det.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg syntes:

Dette er ett bra spill (min mening), strategi og samarebid har nesten alt å si i spillet.

Kanskje det ett kjedelig spill de første 4ukene som snorre påpeker, men etter det tar det helt av (hvis man da har vært aktiv de ukene).

Hadde aldri klart å komme så langt som jeg har nå, uten strategi og samspill.

ps

en ny server er nå oppe(srv.3) da har man mulighet til å være med fra begynnlesen, noe som er en KLAR fordel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...