Gå til innhold

EVE ONLINE , NorCorp Security rekrutterer 27.03.08


Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å begynne som noob i et spill som KUN baserer seg på hvor lenge folk har spilt, egentlig? Er det noe morsomt å være ny når folk som har spilt i 5-6 år er så uendelig superior uansett? Ser for meg man har spilt et par uker, fått cash til et fett skip og trent riktige skills. Så kommer det en stor jævel og plaffer deg ned, og skipet er tapt og man må i det gamle lille møkkaskipet igjen..

 

Hvordan tør folk å spille PVP her? Koster jo utallige millioner for de store skipene, og man blir vel garantert blåst ut av galaksen første par gangene man prøver seg mot en spiller som har spilt i 4 år og har den værste megacruiseren. Hva er motivasjonen for nye spillere her?

9471792[/snapback]

 

Det ligger i at vi drar ut samlet i gode gjenger, så det er 0 problem med at noen er mye mindre skillet en andre.

 

Sikter man seg mot en type skip så blir man veldig god i det, og folk som har trenet i mangen år har masse annet også.

 

Så i teorien kan du bli like god som en som er noen år eldre da man bruker bare visse skills til en type skip.

 

Så det du beskrive der er mest for solo pirater/pvp, men med oss er du i en fin gjeng og vil ikke merke mye av det.

 

Håper svara hjalp.

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp sitter bare og venter på å slippe inn igjen..jeg joina selvsagt en time før world server gikk ned i går kveld. Litt nedtur.

 

Jeg vet jo ingenting, så jeg sikter ikke mot noe type skip engang når jeg ikke veit hva som er der ute..jeg vil bare spille noe annet enn WoW.

 

Tror jeg kjører tutorial og litt andre ting før jeg bestemmer meg å joine noe stor corp..get my feet wet, kjenne interfacet bedre og slikt, så jeg ikke trenger å spørre om absolutt ALT :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jepp sitter bare og venter på å slippe inn igjen..jeg joina selvsagt en time før world server gikk ned i går kveld. Litt nedtur.

 

Jeg vet jo ingenting, så jeg sikter ikke mot noe type skip engang når jeg ikke veit hva som er der ute..jeg vil bare spille noe annet enn WoW.

 

Tror jeg kjører tutorial og litt andre ting før jeg bestemmer meg å joine noe stor corp..get my feet wet, kjenne interfacet bedre og slikt, så jeg ikke trenger å spørre om absolutt ALT :)

9471840[/snapback]

 

Ja spillet pleie ver dønn stabilt, bare i dag di patcher spillet.

 

Men man har også forsikring på skipa så man får endel penger igjen om ikke alt, så man går ikke mye i tap.

 

Men husk vi spiller i grupper her så vi stiller sterkt sammen, og da vil de folk som har spilla siden 2003 beta går fort ned og da er det herligt :thumbup:

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

En litt artig ting som kan nevnes er en av konfliktene som foregår sør i 0.0 space for

øyeblikket. Der slåss bl.a. to allianser, Band Of Brothers som blir sett på som en av de

mest profesjonelle alliansene i spillet og har eksistert siden beta'en, og Goonswarm,

hvor en stor del av spillerne har begynt å spille i de siste 6 månedene. Akkurat nå så

stiller de i det minste like sterkt, om ikke Goonswarm er sterkere, p.g.a blandt annet

høyere moral og større deltagelse hos Goonswarm.

 

 

Skal heller ikke være redd for å joine et Corp og spørre om ting du måtte lure på, har

aldri vært borti så gode miljøer som det man finner i EVE. Er en del som hevder at over

halvparten av EVE-Opplevelsen først blir tilgjengelig dersom man finner et godt corp, og

tror ikke det er langt fra sannheten.

 

Dioxus

Endret av exe22
Lenke til kommentar

Kriger ikke dere mot BoB også da? Fikk veldig lyst til å begynne nå, siden Age of Conan ble utsatt på ubestemt tid.....

 

Litt usikker på om jeg skal velge Minmatar, Caldari eller Gallente. Hvordan ligger det an med å kjøpe skip fra NorCorp i 0.0? Kan dere skaffe alt av ammo/skip eller er det begrenset til en bestemt rase?

 

Hvilke stats bør jeg maksimere forresten? Perception/willpower/intelligence/memory/charisma i prioritert rekkefølge?

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

Du kan bruke dette programmet for å se hvilke skills du bør maksimere.

 

http://evemon.battleclinic.com/

 

For Learning-skills så er Intelligence og Memory viktig, for Spaceship command skills så er det Willpower og Perception. Du kan finne ut hvilke stats som er viktige for en skill ved å kikke på informasjonen for den. Charisma er stort sett ubrukelig med mindre du har tenkt å trene skills som gir bonuser til andre som flyr med deg eller skills som brukes i corp-ledelse.

 

 

Vi kan bygge det meste av vanlige skip og utstyr til alle raser i 0.0, og det vi ikke kan bygge kan vi frakte ut.

Endret av exe22
Lenke til kommentar
Kriger ikke dere mod BoB også da? Fikk veldig lyst til å begynne nå, siden Age of Conan ble utsatt på ubestemt tid.....

 

Litt usikker på om jeg skal velge Minmatar, Caldari eller Gallente. Hvordan ligger det an med å kjøpe skip fra NorCorp i 0.0? Kan dere skaffe alt av ammo/skip eller er det begrenset til en bestemt rase?

 

Hvilke stats bør jeg maksimere forresten? Perception/willpower/intelligence/memory/charisma i prioritert rekkefølge?

9472196[/snapback]

 

vi kriger sammen med goons mot bob ja.

 

skal du ha en god combat character velger du mest muligt perception og willpower.

Er det man bruker i gunnery,missiles,skipstype.

 

Race må du nesten bare velge det du vil da det alt er balansert til slutt.

 

Caldari er mer sånn missile og EW (electronic warfare) rase, altså di har gode skip til jamme fienden på mangen måter og er nr1 til missions og npc hunting.

 

Så caldari er en veldig lett rase og starte med, men i eve kan du ikke gjør sånn feil da alle raser kan trene alle andre rasers skip og våpen osv.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Morsomt å se det finnes engasjerte spillere fra Norge i Eve:) Norske corp har jeg hørt om, men ikke sett så mye til. Artig!!

 

Har truffet endel nordmenn i forskjellige corps og alliances, men det er sjelden jeg ser rene norske corps. Har selv kun vært medlem i engelsk/amerikanske corps i de 4 årene jeg har vært i Eve.

 

Jeg kommer innom kanalen deres etterhvert, så får vi se om jeg ikke blir "norsk" etterhvert;)

 

Lykke til med rekrutteringa!

 

Mitt navn i Eve:

 

-Gunvaldsen-

Lenke til kommentar
Men i eve kan du ikke gjør sånn feil da alle raser kan trene alle andre rasers skip og våpen osv.

 

Dette kan jeg personlig skrive under på, Jeg satt for ikke så lenge siden med Norcorp i Curse regionen hvor EM og Thermal damage ikke er det beste og skyte på npcene (jeg trenger penger kronisk siden jeg trener til carrier og skylder Maddog 215mil) så jeg bestemte rett og slett fra og trene til en gallente Dominix selv om jeg nå sitter med nesten maksa skills til Amarr Battleship, det tok meg omtrent to uker så satt jeg og hadde det stor kos med og knerte 1.8 mil bs'r i en 70 mils domi med kun droner som offansive våpen :w00t:

(da trente jeg gallente battleship til lvl 4)

 

Hvis du f.eks har gallente Battlecruiser skills noe som du kan gjøre rett etter to uker i spillet, for gunnery\tank, og fitting skills. Så skal du kunne presse ut de få skillsa du ikke har til å fly caldari drake innen noen få dager, siden du kun trener spaceship comand, navigation og electronics\engineering skills en gang og de gjelder for samtlige skip i spillet.

 

Når det gjelder det at folk som har spillt lenge har mere skillpoints og slikt vil jeg bare si at man ikke for bruk for alle sammen, flyr man rundt i cruiser så betyr det katta om hvor mye skillpoints du har i large t2 guns, og Battleskip siden du så enkelt ikke bruker den slags på en cruiser.

 

Personlig ville jeg heller hatt 3-4 noobs i frigatter og cruisere enn en mega skilla BS pilot, faktisk er det mange eldre spillere som nekter og dra på tokt i store skip med mindre det stilles med noen mindre skip også, siden det er bortkasta og tackle med battleskip, samtidig som de store våpnene sliter med og treffe små mål, som kjappe frigatter f.eks.

 

Mvh

TorTorden

Director

Norcorp

Endret av Thundertor
Lenke til kommentar

Vaffel eller Terra Mauter kan også kontaktes ingame for info.

 

Jeg har ikke giddi å lest hele Galax' post, men nevner likevel at selv om vi tar inn nye spillere, betyr det ikke at vi selv er ferske. Vi har svært mange erfarene, flinke og ikke minst hjelpsomme spillere. Og de fleste av oss, og NorCorp som corp har lang erfaring i 0.0 og har bodd i 0.0 så og si siden oppstart.

 

Og vi har trolig den beste og mest engasjerte CEOen i spillet :)

 

Vel, det virker jo egentlig bare positivt dette - og det er det også! Vi ses i norge.no !

Lenke til kommentar

Jeg er helt paralysert nå etter å ha lest på eve-forumet om starting skills og hvor viktig det tydeligvis er å velge riktige skills å booste (de +5 custom poengene du får). Aner ikke hva jeg skal plukke og hva jeg skal increase i starten. Ikke vet jeg hva jeg vil gjøre (mining, pvp, fighting, trading) heller fordi jeg har ikke spilt spillet og gjort opp noen mening om det.

Jeg lagde en char i går uten å ha lest alt dette, og tror jeg bare økte alle skillsa med 1, og plukka gallente-klasse etter hva som var mest balansert (kineserne). Men nå er jeg skikkelig i tvil om jeg gjorde riktig.

Orker ikke spille hvis jeg finner at karakteren min er totalt "gimped" fra starten av...sitter fast. Hjeeelp. :p

 

Nå skjer nøyaktig det samme som forrige gang jeg prøvde EVE for 4-5 år siden. Jeg sitter i timesvis og leser på forumer og blir usikker på alt jeg gjør er riktig eller galt, innser tilslutt at jeg har brukt 4 timer på forumlesing og 0,5time ingame i spillet og tenker "what a waste".

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg er helt paralysert nå etter å ha lest på eve-forumet om starting skills og hvor viktig det tydeligvis er å velge riktige skills å booste (de +5 custom poengene du får). Aner ikke hva jeg skal plukke og hva jeg skal increase i starten. Ikke vet jeg hva jeg vil gjøre (mining, pvp, fighting, trading) heller fordi jeg har ikke spilt spillet og gjort opp noen mening om det.

Jeg lagde en char i går uten å ha lest alt dette, og tror jeg bare økte alle skillsa med 1, og plukka gallente-klasse etter hva som var mest balansert (kineserne). Men nå er jeg skikkelig i tvil om jeg gjorde riktig.

Orker ikke spille hvis jeg finner at karakteren min er totalt "gimped" fra starten av...sitter fast. Hjeeelp. :p

 

Nå skjer nøyaktig det samme som forrige gang jeg prøvde EVE for 4-5 år siden. Jeg sitter i timesvis og leser på forumer og blir usikker på alt jeg gjør er riktig eller galt, innser tilslutt at jeg har brukt 4 timer på forumlesing og 0,5time ingame i spillet og tenker "what a waste".

9476043[/snapback]

 

Hei, sett 3 poeng i Perception og 2 i willpower. Da er du godt sikret, så joiner du norge.no kanalen så kan vi finne mer ut vist du er usikker på mye.

 

utenom det så kan du ikke velge så mye feil siden at det er bare hvilket level du starter i på skilla så du kan altid trene di opp.

 

men sånn Combat character så kan du se på hva som gir mest perception og willpower til høyre før du velger videre på hver meny i character creation.

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Ser at dere holder til i Tenerifis-regionen i 0.0 Hvor mange systemer 'eier' dere og har dere f.eks. tilgang til stasjoner med npc-agenter?

 

edit: Muahahaha!!!11 Typisk at serverene krasjer når jeg har fiksa meg en konto :tease: Ikke imponerende oppetid på systemet deres vil jeg si.

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

Har prøvd å spille litt men det har jo vært håpløst det siste døgnet! Servern flyr jo opp og ned som en jojo..

 

Btw: Kan andre se min character build og evt rette på ting jeg ikke burde gjort? Har jo 3 slots å bruke på kontoen min så jeg kan alltids lage en ny hvis jeg gimpa for mye :p F.eks. hvis de høyreklikker på meg og tar "show info", vil de se basic build og skills og sånt? Eller er det skjult?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Starta nylig en Caldari og fikk nettopp en Kestrel med 4 slike Missile Launchers (slike billige til 10k per stk). Tittet litt på andre missile launchers, men det virket som det var veldig liten forskjell på dem, litt mindre cpu-usage bare. Hva er fordelen med en missile launcher til en halv million?

 

Og hva burde jeg prøve å skaffe av skip/skills nå? Har bare 600 000, men har ikke så mye å bruke det på heller..

Lenke til kommentar

Modules i Eve kan grovt sett deles inn i fem kategorier; standard Tech 1 (T1), Tech 2(T2) ,Named, Faction og Officer. Forskjellene ligger på missile launchers ligger i pris, rate of fire og fitting requirements. De beste named missile launcherene heter 'Arbalest' og er på høyde med T2 launchers, bortsett fra at de krever mindre CPU, mindre skills og får ikke bonusen fra T2 skillen. Forskjellene kan synes små, men alle monner drar :)

 

Til deg som lurte på om andre kan se skillpoints etc. ved show info; nei, de kan ikke det. Imidlertid er det mange som legger ut characterinfo (skills etc) på en webside kalt InEve. Ellers kan du se/spørre på skills forumet der du blant annet finner de 'beste' starter buildene og andre tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...