Gå til innhold

EVE ONLINE , NorCorp Security rekrutterer 27.03.08


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har spilt i noen måneder nå,og digger dette spillet:-) har heller ikke tid til å sitte foran PC-en hele dagen,men jobber natt så trives med å være i en corp hvor alle er operative når jeg er det:-) det vil si, "The Cognitive Factor",vi var opprinnelig 8 som startet samtidig og senere brøt ut fra vårt gamle corp da vi ble utnyttet(Nuclear Halo)

 

Tøft at det er andre nordmenn på eve,ikke funnet noen,men har en svenske i The Cog:-)et av de geniale aspektene ved et corp er at hvor lenge man har vært med spiller ingen rolle,man hjelper hverandre til å"be all that you can be".som andre hjalp meg,hjelper nå jeg noobene.

 

 

Trives i min Raven og Rokh og er mest carebear selv om jeg har bedrevet noe pvp.

 

Vil noen kontakte meg in-game: Hawk Richtofen

Lenke til kommentar

I EVE er det fullt kaos uansett. Forumene er så fulle av drittslenging at det er helt utrolig, ser ut som om moderatorene har gitt opp enkelte steder.

 

Personlig har jeg ikke direkte erfaring med KOS, og det meste av det jeg har hørt baserer seg på tilstander for over et år tilbake da KOS sloss sammen med -V- og LV.

 

Pr. i dag sloss KOS med GoonS og Red Alliance (m.flere) og jeg har sett dem på PvP ops noen ganger. Resultatet av dem er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Dersom du tar deg tiden til å bla deg til side 2 og tar en kikk på posten til Straife så får du se et litt annet bilde ;)

 

I EVE så er kampene ofte ganske følelsesladet, og når du har såpass mange fiender som det man ender opp med i KOS så er det uungåelig at det blir kastet skit her og der. Det han OP'en har gjort er å plukke ut det mest negative som overhodet kan finnes fra en annen post og poste det (Selvfølgelig tok han ikke med noe positivt).

 

Nok om det, kan kanskje gi en liten oppdatering på hva som skjer rundt omkring med NorCorp Enterprises. Vi har nå flyttet ned til Mista (Langt pokkerivold inn i amarr space, religiøse galninger på alle kanter. Er bare såvidt jeg kan styre impulsene og unngå å pådra meg en omgang juling fra Concord.) Her har vi nå bl.a satt opp to nye Spiller-Eide stasjoner hvor vi miner måne-mineraler og håper på profitt. Driver også og jobber med å ordne gode bånd til en anti-pirat allianse som operer her (Enda en gjeng som rollespiller religiøse fanatikere, huff).

 

Edit: Ser forresten også en Xenu inne i spillet, som er medlem av Band Of Brothers. Vet ikke om dette er den samme Xenu som deg? For de av dere som ikke kjenner til det så ligger NoSec i krig med BoB, håper ikke dette er et forsøk på små-propaganda ;)

 

Dioxus

Endret av exe22
Lenke til kommentar

Både NoSec og NorCorp Enterprises er 100% Anti-Pirat, men vi går ikke ut å jakter på pirater til vanlig. Er mer enn sånn Søndags-kvelds, alle kjeder seg, hendelse. Men vi har nulltolleranse for pirat-aktivitet innad i corpene.

Endret av exe22
Lenke til kommentar
Edit: Ser forresten også en Xenu inne i spillet, som er medlem av Band Of Brothers. Vet ikke om dette er den samme Xenu som deg? For de av dere som ikke kjenner til det så ligger NoSec i krig med BoB, håper ikke dette er et forsøk på små-propaganda ;)

 

Dioxus

 

Xenu var allerede tatt da jeg begynte, så jeg er Xenuchrist (STK-S) i Eve (Og også i krig med BOB.) -Har faktisk vært i kamp både mot (Shinra, CA/5.) og sammen med (Shinra, LV) fyren flere ganger...

 

Angående KOS, så er det ikke til å stikke under en stol at dei ikke er av dei mest ansette av 0.0-alliansene... Den aktuelle tråden var riktig nok et "bearbeidet utdrag" fra en alliance recognition -tråd fra SHC, men selv i orginaltråden var det ikke mye positivt som ble sagt om KOS...

 

IIRC så ble vel KOS til i Omist som en samling av corps som ikke ble med/ikke fikk bli med resten av SA (tidl. The Coalition) under borgerkrigen mot SE i Stain. (Eller var det etter G/IRON-invasjonen?) Uansett: ASCN (som vi var i da) ble spurt om hjelp, men KOS ble vel sett på som for svak til å være en stabil nok nabo, slik at det ble godtatt at LV overtok regionen. KOS gjorde vel da en avtale som lot dem bli igjen som en resident alliance. Hva som skjedde senere i forhold til LV/V og RA vet jeg for lite om til å utale meg om, og sitter nok uansett tildels i glasshus... (ref. tråden "Eastbound and down" på CAOD.)

 

-Men det morsomme er jo når jeg i går etter å ha fått ned alt stæsjet mitt ned til Paragon Soul (Hvor vi nå er basert i krigen mot BOB, sammen med bl.a. Goons, TCA og KOS), så er det fullt drama etter etter en blue-on-blue greie med KOS, som bl.a. annet dreier seg om en POS som KOS har plassert i strid med gjeldene avtaler. Hvis ikke diplomatene får gjort noe ganske snart, skal skyte ned greia i kveld. :p

 

Dog, så var jeg faktisk i en KOS-gang mot BOB i dag, ledet av XirtamVotf. -Visste ikke at VOTF var i KOS, men dersom dette er noe permanent og dei tar styringen i KOS, kan ting begynne å bli bra.

 

btw: Når jeg sjekker nå så er NorCorp i alliansen til MASS? Dei er jo ikke akkurat dei verste en kan fly sammen med... Uansett: Har aldri ment å disse NorCorp (bare KOS... :p )

Lenke til kommentar
Xenu var allerede tatt da jeg begynte, så jeg er Xenuchrist (STK-S) i Eve (Og også i krig med BOB.) -Har faktisk vært i kamp både mot (Shinra, CA/5.) og sammen med (Shinra, LV) fyren flere ganger...

 

Hehe, daså. Er alltid på vakt for litt meta-gaming fra BoB sin side. Skjønner egentlig ikke all denne negative holdningen til KOS. Har ikke selv hatt noe forhold til de, men utifra det jeg har hørt fra enkelte folkene i NoSec så er det stort sett hyggelige folk, dog med litt mye rot i ledelsen og litt vel mye carebear-tendenser.

 

Dog, så var jeg faktisk i en KOS-gang mot BOB i dag, ledet av XirtamVotf. -Visste ikke at VOTF var i KOS, men dersom dette er noe permanent og dei tar styrigen i KOS, kan ting begynne å bli bra.

 

Har VOTF flyttet over til KOS? Spørs hvor mye det vil hjelpe. Hyggelige folk, men sitter ikke igjen med noe spesielt positivt inntrykk av leder-evnene deres etter at vi var i CA sammen.

 

 

btw: Når jeg sjekker nå så er NorCorp i alliansen til MASS? Dei er jo ikke akkurat dei verste en kan fly sammen med... Uansett: Har aldri ment å disse NorCorp (bare KOS... tongue.gif )

 

Stemmer det, NoSec flyttet over til MASS alliansen for en to-tre uker siden. Såvidt jeg vet så flyr de nå rundt nede i stain sammen med en gjeng ex-AAA folk og lager rot for det som måtte være av fiender der nede.

Lenke til kommentar

Når dere snakker sånn her blir man interessert i EVE. Men så starter man en noob-karakter og skjønner ingenting, bruker all sin tid på å lese guides på internett om hvilke skills man skal plukke og traine, hva slags skip man skal trene til å bruke osv...kom liksom aldri så langt som å få denne "intergalactic politics"-feelingen som alle sier EVE skal være.

Lenke til kommentar

Ett råd jeg skal gi deg er hvertfall, peis på med agentmissions fra starten av. Gjør tutorial og missions til agenter du får tildelt automatisk etterpå. Du får nemlig nye skip i reward ganske tidlig, skip som liksom koster 1 million. Jeg fikk en Kestrel i agent mission reward bare en halvtime etter at jeg hadde brukt MASSE penger på å kjøpe en kestrel selv :p

 

Heldigvis er folk utrolig snille mot noobs i spillet, så jeg fikk bare masse penger av folk uten å spørre engang. De vet vel hvor frustrerende det er tidlig i spillet å være blakk, når man må kjøpe dyre skills, skip og våpen hele tiden.

 

Kunne sitte i norge.no-kanalen og chatte med folk og spørre og grave om alt mulig, så plutselig kom det 1 mill inn på konto, så en mill til fra folk som skjønte jeg var helt noob og trengte cash, eller folk sendte meg dyre skip fullt utrustet med våpen som de ikke brukte selv lengre osv.

 

Men så flytta jeg og mistet internett-tilgang i over 1 mnd..etter det har jeg ikke logga på.

 

Får lyst igjen nå, men sitter på jobben for det første, og for det andre VET jeg at jeg bruker mere tid på å finne ut hvordan man spiller enn å faktisk spille.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Får lyst igjen nå, men sitter på jobben for det første, og for det andre VET jeg at jeg bruker mere tid på å finne ut hvordan man spiller enn å faktisk spille.

 

Tja, det er vel bare i startfasen. Med god hjelp fra andre som har spillt litt lengre enn deg så kommer du fort over den første kneiken, og da er det bare å steame på. Men klart, det vil alltids være nye ting som du lurer på.Du skulle nesten sett hvordan hele NorCorp satt og stresset og prøvde å tenke ut hvordan i guds navn vi skulle få konfigurert de nye stasjonene.

 

Spilt litt idag, var ganske morro =)

Lurer på om eg skal abonnere etter trial'n går ut =)

 

Er bare å stikke innom norge.no kanalen dersom det er noe du måtte lure på, eller dersom du bare vil slå av en prat med andre nordmenn som spiller.

 

Heldigvis er folk utrolig snille mot noobs i spillet, så jeg fikk bare masse penger av folk uten å spørre engang. De vet vel hvor frustrerende det er tidlig i spillet å være blakk, når man må kjøpe dyre skills, skip og våpen hele tiden.

 

Stemmer det, de fleste har vært igjennom den startperioden. Ikke alle er helt enige i at det lønner seg å gi de nye spillerne for mye isk, siden det ødelegger litt av "Ah, deilig å være i det nye skipet jeg har sletet meg opp til" følelsen, men de fleste er enige i at litt Isk hjelper de nye forbi den første "*Stønn* På tide og grinde lvl 1 missions for å få råd til den skillboken" perioden.

Lenke til kommentar

Hei! Skrev nettop en laaang mail her, men den ble slettet når jeg skulle poste. Timet ut eller noe. Gah. Har lyst å prøve meg i corpen deres, og spiller trial account for øyeblikket.

 

Har tidligere mmo erfaring fra wow, gw, ao, daoc, CoH, earth and beyond ++

 

Alder: 18

Endret av akarno
Lenke til kommentar

Da er det trinty patch..og jeg har bestillt meg ny pc for å kunne henge med på full grafikk.

 

Spillt eve i ca 2år nå.(i feb)

Vært med i stortsett pirat corps, men er i Spartan industries som er i Triumvirate Alliance.

Pwnd CVA for tiden...på tide å Nucke de Amarr fanatikerne tilbake til Steinalderen. Triumvirate har overkjørt Youwhat og M.pire osv de siste mnd, og har mer eller mindre aldri møtt motstand som har vært nevneverdig fram til nå. CVA er kjent for å sloss hard og være sta. har knocka ned noen poser og hatt noen treffinger hitill, men er bare en uke ut i campainen, så ganske lite som har skjedd ennå. Slo ned en Sucide Remote repping bs squad med støtte av en Aeon(mothership) i kun amarr ship 20min før Downtime. Aeon`en trakk seg klokerlig unna da local spika med ca 50-60 av oss.(corpet mitt satt og spillte poker på nett om ingame penger docka i en station, da alarmene kjimte over teamspeaken, om at de trengte hjelp i nabo systemet) Alt taba til Vagabond piloten(kjører dual pvp accounts) min og freste over til R3(0.0 system) hadde en liten loading på ca 20sec før jeg så noe pga all skytina og dronene som fløy. Viste seg å bare være 7-8 remote reppende BS som turle tanka med en del support i små t2 frigs. vi hadde fått inn ca 50 stykker i local på den tiden..så kampen var egenlig avgjort, bare renset opp restene og plukket opp loot, og gikk tilbake til pokerspillinga med laget mitt.

 

Ellers ser jeg en del KOS members her...heheh...

I mine øyne så...vel kos...øhm.. de er kjent for mye rart...men å være noen uber pvp alliance er de ikke kjent for.

er bla kjent for å sannsynligvis ha den høyeste antall kinesiske(og andre) farmere i seg.

men er sikkert friendly og hjelpsom mot forholdsvis små corp..uten å stille for høye krav.

Hvis du er forholdsvis fersk osv er det sikkert en bra plass å starte, bare husk å legg av deg en del uvaner osv når du joiner litt mer dedikerte pvp corp/alliancer etterhvert. man trenger ikke være 10:1 for å engange.

Endret av Shanont
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...