Gå til innhold

EVE ONLINE , NorCorp Security rekrutterer 27.03.08


Anbefalte innlegg

Har de ikke fikset en skillkø enda? Hadde vært greit å kunne legge en skill i kø.... ikke verre enn å trene korte skills mens du spiller og lange skills mens du er offline da. For at spillet ikke skal bli kjedelig MÅ du spille sammen med noen. Så vidt jeg husker hadde missionrunning høy grindefaktor og ble kjedelig ganske raskt. Det samme med mining og ratting (kverke npc pirates). Jeg spilte sammen med noen venner og vi drev med higsec pirating i et npc corp. Det var ganske festlig, men vi måtte fortsatt grinde isk for å kunne kjøpe nye skills/skip/utstyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EVE er VANSKELIG å sette seg inn i..man leser om folk som er med i store corps og alt høres vel og bra ut og man vil joine, også sitter man bare i dagesvis og velger nye skills å trene opp istedet for å gjøre noe vettugt. Jeg fikk masse penger av en random fyr som ville hjelpe n00bs, men han var aldri online så jeg brukte mere tid på å lese guides på nettet enn å faktisk spille spillet..for ikke å snakke om når trening fra en skill level til neste begynner å ta 14 timer og slikt. Og det er bare for å kunne laste en ekstra rakett på skipet ditt, liksom.

 

Har tenkt på å starte igjen flere ganger (spilte et par mnd for noen år siden), men hver gang stoppes jeg av tanken på all den skillinga som tar timesvis og dagesvis, der jeg bare logga inn, satte på ny training, og logga ut igjen. Føltes som jeg holdt på med en tamagotchi istedet for et spill..og nå er klokka 03:15.

 

Er det så gale som jeg tror det er?

9462455[/snapback]

 

Så galt er det vel ikke, men er mye å sette seg inn i.

Ett program som EVEmon kan hjelpe betraktelig, du bare setter opp skipet og utstyret du vil bruke så forteller den deg hvilke skills du trenger.

 

Det kan også lønne seg å sjekke de forskjellige skillene for å se hva de gjør... nå med 15m skillpoints fant jeg en skill som øker repair amount på armor repair.

Med den kunne jeg kansje ha reddet battlecruiseren min (hikst!)

Om man ikke synes grinding av missions eller mining er tingen så er trade å anbefale. Finner man hubs hvor ting selges billig så er det mye å tjene på å frakte ting derfra og ut til steder hvor det kan selges dyrere .

 

Henning.

Lenke til kommentar
EVE er VANSKELIG å sette seg inn i..man leser om folk som er med i store corps og alt høres vel og bra ut og man vil joine, også sitter man bare i dagesvis og velger nye skills å trene opp istedet for å gjøre noe vettugt. Jeg fikk masse penger av en random fyr som ville hjelpe n00bs, men han var aldri online så jeg brukte mere tid på å lese guides på nettet enn å faktisk spille spillet..for ikke å snakke om når trening fra en skill level til neste begynner å ta 14 timer og slikt. Og det er bare for å kunne laste en ekstra rakett på skipet ditt, liksom.

 

Har tenkt på å starte igjen flere ganger (spilte et par mnd for noen år siden), men hver gang stoppes jeg av tanken på all den skillinga som tar timesvis og dagesvis, der jeg bare logga inn, satte på ny training, og logga ut igjen. Føltes som jeg holdt på med en tamagotchi istedet for et spill..og nå er klokka 03:15.

 

Er det så gale som jeg tror det er?

9462455[/snapback]

 

Hei.

 

Nei det går veldig fort ifølge tilbakemeldingene vi får, da jeg jobber med og oppfølge nye folk.

 

Så da kan dere spør meg 100 spørsmål enten via chat eller Teamspeak hva ting og tang er.

 

Ja det er viktigt og ha noe og gjør fra starten, di som er helt ferske starte somregel med og trene litt viktige skills og kjøre kitt missions i empire.

 

Når man feks har kommet seg i en cruiser, noe som går på en dag og to så kan di feks joine pvp avdelinga våres og kjøre skip som corpet tilbyr for pvp.

 

Uansett jeg er ganske snill med lommeboka mi så jeg hjelper gladeligt ut folk med noe spenn til skills osv.

 

Så ja, litt og sette seg in i men basic lærer man alerede med den gode training man må igjennom helt i starten av spillet.

Lenke til kommentar
Har de ikke fikset en skillkø enda? Hadde vært greit å kunne legge en skill i kø.... ikke verre enn å trene korte skills mens du spiller og lange skills mens du er offline da. For at spillet ikke skal bli kjedelig MÅ du spille sammen med noen. Så vidt jeg husker hadde missionrunning høy grindefaktor og ble kjedelig ganske raskt. Det samme med mining og ratting (kverke npc pirates). Jeg spilte sammen med noen venner og vi drev med higsec pirating i et npc corp. Det var ganske festlig, men vi måtte fortsatt grinde isk for å kunne kjøpe nye skills/skip/utstyr.

9463114[/snapback]

 

Ja missions blir veldig fort kjedeligt.

 

Derfor tilbyr vi gratis cruisere og frigs til alle som vil bli med og krige litt tidligt.

 

En cruiser er man i etter en dag og to når man starter helt fersk, så det er veldig viktigt og få tak på en god gjeng fra starten av og få god oppfølging.

 

Vi bryr oss mye om hvordan folka har det i corpet og følger veldig bra opp med feks betale litt penger for isk for dere og litt skip.

 

Det med skilla må man egentligt ikke tenke så mye på, da det handler om og ha det kjekt og det er det bare i en cruiser.

 

Dere får bli med på store fleet battles nesten så ofte dere vil, men min favoritt er noe vi kalder "Roaming" der vi kjøre en gjeng på alt fra 8-30 stk og rydder opp litt rundt i systemene.

 

Så hos oss så er dere med på action fra første dag om dere velger det, uten det trenger og koste dere så mye og slippe grinding.

Lenke til kommentar
Er faktisk ganske interessert nå :) Må vel ut og kjøpe spillet først (hvis jeg finner det noensted lokalt)..EVE er vel ikke gratis?

9463732[/snapback]

 

Kjøpe det på eve online siden.

 

Først laster du ned 14 dagers trial som ligger i bunn på første posten min.

 

Etter di 14 dagene så oppgradere du spillet via eve siden opp til full versjon :)

 

så man trenger ikke løpe i butikk og kjøpe det.

 

koster bittelitt mer en en mnd og oppgradere spillet til full version, så det er en ganske grei pris.

Er nok billigere en og kjøpe selve spillet i butikk vil jeg og tro :thumbup:

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
Er faktisk ganske interessert nå :) Må vel ut og kjøpe spillet først (hvis jeg finner det noensted lokalt)..EVE er vel ikke gratis?

9463732[/snapback]

 

Nedlasting av klient

 

14 dagers gratis trial

 

En annen ting; kikket litt rundt på killboarden og så at nesten alle flyr Caldari. Er det slik at dere kun tilbyr billige caldari-skuter eller skaffer dere Gallente/Minmatar også? Litt usikker på hvilken rase som er best for PvP, fløy Minmatar forrige gang jeg spilte og syntes det var ganske kult. Noen tips?

 

edit: hvor i empire/0.0 holder dere til forresten? Ikke dronespace håper jeg :innocent:

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar
Er faktisk ganske interessert nå :) Må vel ut og kjøpe spillet først (hvis jeg finner det noensted lokalt)..EVE er vel ikke gratis?

9463732[/snapback]

 

Nedlasting av klient

 

14 dagers gratis trial

 

En annen ting; kikket litt rundt på killboarden og så at nesten alle flyr Caldari. Er det slik at dere kun tilbyr billige caldari-skuter eller skaffer dere Gallente/Minmatar også? Litt usikker på hvilken rase som er best for PvP, fløy Minmatar forrige gang jeg spilte og syntes det var ganske kult. Noen tips?

 

edit: hvor i empire/0.0 holder dere til forresten? Ikke dronespace håper jeg :innocent:

9463771[/snapback]

 

caldari er vel heller litt svake i pvp ifølge folk, men di er en veldig lett rase da med missiles.

Veldig gode i fleet combat er di også caldari, og di er den beste rasen og kjøre missions med (pve)

 

Ellers er vel Gallente og minmatar som går for og ver best i pvp, men dette er jo solo da og vi er jo somregel i grupper.

 

Jeg selv spiller Gallente iom jeg liker og bruke Railguns,blastere og droner.

 

Det med hvor i empire vi holder til må jeg sjekke opp, da det er en annen som styrer med empire corpen.

 

Men ja er veldig sikker på at det ikke er Dronespace

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Caldari er svake i pvp, men er lettere for nybegynnere å komme inn i da missiler alltid treffer (forutsatt at de er innenfor range).

Kanoner krever litt mer support skills for å være effektive.

 

I Eve kan man være pvp klar ca 3 timer etter å ha rullet opp en figur, som takler.

Dvs at man flyr billige raske skip og forhindrer større skip i å komme seg unna, samt hjelpe de større skipene med å treffe bedre gjennom jamming o.l.

 

De beste rasene for solo pvp om dagen er vel Minmatar/Gallente.

 

Henning

Lenke til kommentar

Heisann, Jeg er da en av kontakt personene Galaxee nevnte og går ingame under nicket TorTorden.

 

Siden jeg selv har blitt litt opptatt med den virkelige verden har jeg gått ut av pvp avdelinga og nå har jeg starte med lvl 4 missions i empire, og skal si jeg har gjort kjedeligere ting :)

 

Er kanskje sagt før, men Eve spill klienten lastes ned fra eve-online.com

Det er også en 14 dager trial på spillet med noen få limitasjoner som jeg aldri la merke til når jeg var på min.

 

Alt du trenger for å få en trial er en gyldig epost adresse, trenger ikke å registrere med kreditt kort eller noe slikt.

 

Første måneden av spillet koster 19.95$

vanlig måneds pris etter det er 14.95$

Personlig har jeg betalt 12 måneder på forskudd til 131.4$ (ja jeg er helt hekta)

 

0.0 avdeling holder til i sør, langt langt sør.

 

Empire avdeling holder til i emp, og hele emp, hehe

 

Norcorp består av folk som har spillt siden beta eller starta tidligere i forrige uke,

vi som har spillt en stund ser det som en glede og kunne hjelpe, faktisk vi vil svare på alle spørsmål som kommer selv om du er i corp eller ikke, dette er faktisk en kultur som gjennomsyrer hele eve og det og være 'noob' er ikke noe skjeldsord.

 

Angående skills og trening er det ikke noe som vi kan forandre på, ikke at vi nødvendigvis hadde gjort det heller, men min personlige filosofi angående skills og skillpoints er at det noe som bare kommer med tiden, i mellom tida har vi mye som må jobbes for, og uansett hvor fersk du er så har vi nok bruk for deg.

 

Jeg ønsker også å spesifisere at EVE-online bare er et spill, Jobben\skolen kona\kjærsten, ungene og bikkja vil komme foran et spill, selv ett som kan være så oppslukende til tider.

 

Så du står fritt fram til å spille det du har lyst til, gjøre det du har lyst til og du signerer ikke noe livstids kontrakt med Norcorp heller, om noen skullle prøve seg.

 

Jeg vil til slutt si at til dere som starter en trial, så vil vi ha et lite uformelt intervju før du er automatisk inne, for helt nye spillere hadde jeg likt å hatt dere i emp corpet en måneds tid før dere futter ned til krigen om dere vil :ph34r:

 

Jeg har av en eller annen grunn endt opp med ansvaret av og trene opp nye

(min skyld, jeg meldte meg frivillig) rekrutter så når vi blir noen så tar jeg dere med ut i low sec (0.4-0.1) eller 0.0 på roam. :cool:

[edit: glemte og signere gitt]

 

TorTorden

Director

NorCorp

Endret av Thundertor
Lenke til kommentar

Ser det er en del folk som tenker å kjøpe spillet, dete er ikke vits i siden spillet er gratis å skaffe seg, er kontoen som koster penger. Er bare å gå til websiden til eve-online:

 

http://www.eve-online.com/download/

 

Last den ned derfra. Trialen er samme som fullklienten, bare at en får en nøkkel som bare virker i 14 dager, etter det må en oppgradere kontoen, ikke klienten.

 

MvH

Valaro (medlem av norcorp)

Endret av sick-headache
Lenke til kommentar

Og med dagens dollarkurs får du det ikke så mye billigere av å kjøpe det i nettbutikk kontra hjemmesiden til EVE. Hvis man regner med frakt da. Ser noen plasser selger spillet for 79 kr.

 

Edit: Jeg har også lyst å joine norcorp om det er mulig. Har hengt litt i chatten deres de siste dagene..

 

Ingame: Jinxxxy/Janus Jinx

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Nemlig..men hva slags rase skal jeg velge, tro? Er tross alt 5 år siden sist jeg prøvde. Vet ikke hva slags skip jeg vil utvikle meg mot, eller hvilken rolle jeg vil ha. Tror jeg var gallente forrige gang. Men det ble som sagt ganske kjipt når jeg var helt alene og bare loka rundt og gjorde agent-oppdrag og levelet skills etter guider jeg fant på nettet..

 

 

Får ikke lastet ned før ikveld når jeg er hjemme fra jobb uansett.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Nemlig..men hva slags rase skal jeg velge, tro? Er tross alt 5 år siden sist jeg prøvde. Vet ikke hva slags skip jeg vil utvikle meg mot, eller hvilken rolle jeg vil ha. Tror jeg var gallente forrige gang. Men det ble som sagt ganske kjipt når jeg var helt alene og bare loka rundt og gjorde agent-oppdrag og levelet skills etter guider jeg fant på nettet..

 

 

Får ikke lastet ned før ikveld når jeg er hjemme fra jobb uansett.

9467118[/snapback]

 

Go gallente and never look back :p

 

uff ja man må ikke få Empire sykdommen, den er hard og bli kvitt :!:

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Det som er greit med EVE er at du ikke blir fastlåst til en rase uansett hva du velger i

starten, går fint ann å trene skills fra de andre rasene. Eneste forskjellen er at du

begynner med et par ekstra skills som passer til den rasen du valgte, men det tar ikke

lang tid å trene opp lignende skills for de andre rasene.

 

 

Ser at både Tor og Galax har vært her og introdusert seg så jeg kan vel nevne litt om

meg selv. I EVE går jeg under nicket Dioxus og er CEO for empire-avdelingen for

NorCorp (NorCorp Enterprises).Jeg har vært borti det meste i det ene året jeg har spilt

EVE og sammen med en del andre eldre og yngre spillere som ikke mener 0.0 PVP er

tingen for de, eller ikke føler seg helt klare til spranget ut til 0.0, så gjør vi nå vårt for å

skape et hjem i Empire. Målet med NorCo Enterprise er todelt. For det første så skal vi ha

et corp hvor folk trives og stort sett kan gjøre hva de vil (Vi har null-toleranse for pirat-aktivitet).

De forskjellige direktørene i NorCo vil gjøre sitt beste for å legge ting til rette for corpets

medlemmer innenfor sine egne arbeids-felt. I tillegg så skal vi prøve å utvikle NorCo til å bli

en logistikk-støtte til NoSec, arbeidet innen dette vil være 100% frivillig og kun for de som

har lyst på mer meningsfylt arbeid.

 

Anyways, nok om meg og NorCo. Håper vi ser mange av dere online, og om dere

ikke føler for å bli med i NorCo så er dere fremdeles velkommen i Norge.no

chat-kanalen, er bare å stikke innom.

 

 

Dioxus

CEO

NorCorp Enterprises

Endret av exe22
Lenke til kommentar
Nemlig..men hva slags rase skal jeg velge, tro? Er tross alt 5 år siden sist jeg prøvde. Vet ikke hva slags skip jeg vil utvikle meg mot, eller hvilken rolle jeg vil ha. Tror jeg var gallente forrige gang. Men det ble som sagt ganske kjipt når jeg var helt alene og bare loka rundt og gjorde agent-oppdrag og levelet skills etter guider jeg fant på nettet..

 

 

Får ikke lastet ned før ikveld når jeg er hjemme fra jobb uansett.

9467118[/snapback]

 

Som sagt du er ikke fastlåst i noen som helst rase, faktisk det å kunne fly flere rasers skip kan gjøre 0.0 livet såpass mye lettere når tilgangen på den slags blir litt lav. Særdeles for meg som er amarr spesialisert, :roll:

 

Men for å starte vil jeg i min mening si at du ikke kan gå galt med Gallente eller Caldari, for pvp definitivt Gallente. Minmatar er også en meget sterk pvp rase men vil kreve langt bedre skills.

 

Btw, Janus\Jinnxy, velkommen til corp :thumbup:

 

TorTorden

Director

Norcorp

 

[edit:]

Glemte og nevne at nå starter en ny char med omtrent 850k i sp. istedenfor snaue 300k.

Endret av Thundertor
Lenke til kommentar

Vel, jeg tok steget og lasta ned klient og starta trial.

 

Valgte Gallente-kineser (de i midten)-fighter-noe..Så gikk jeg igang med tutorial, og kom til andre story mission (levere papirer i et annet system). Fulgte tutorial, altså mottok agent-mission, undocka, åpna journal, read details, høyreklikka på det andre systemet (Renyn) og "set destination". Da poppa den opp på venstresida. Så aktiverte jeg autopiloten og ventet. Kom frem til warpgate så bare stoppa skipet helt opp (0 m/s), og ingenting skjedde i flere minutter..plutselig ble jeg disconnected. Hurraaa. Skjer sånt veldig ofte? Gidder ikke mere inatt uansett.

 

Trener Learning opp til lvl 4 i første omgang, leste det var lurt å gjøre helt først, så går all annen trening mye fortere senere.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det skjer ikke ofte nei, men i går kveld gikk databasen til EVE ned. EVE pleier å være

litt ustabilt selv under de beste omstendigheter, og nå er vi midt i mellom 3 store

content-pakker (Revelations I, II og III for de som lurer) i tillegg til at de nettopp har

hatt en stor hardware og software oppdatering på database-systemene sine.

 

Det lønner seg å blande learning-skills med andre skills, er liten vits i å ha gode learning

skills dersom du går lei av spillet fordi du mangler skills som trengs for å ha det morro.

 

Er forresten godt å høre at du valgte Gallente, eneste rasen som virkelig er verdt å spille.

Driver og kjører oppdrag for de akkurat nå, så dersom du vil hive deg på så er

det bare å si ifra :thumbup:

 

Dioxus

 

Edit:

Kom ut en ny Dev-Blog i dag, hvor sjefs-developeren for EVE snakker litt om den kommende content-patchen (Revelations III).

http://myeve.eve-online.com/devblog.asp?a=blog&bid=501

Endret av exe22
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å begynne som noob i et spill som KUN baserer seg på hvor lenge folk har spilt, egentlig? Er det noe morsomt å være ny når folk som har spilt i 5-6 år er så uendelig superior uansett? Ser for meg man har spilt et par uker, fått cash til et fett skip og trent riktige skills. Så kommer det en stor jævel og plaffer deg ned, og skipet er tapt og man må i det gamle lille møkkaskipet igjen..

 

Hvordan tør folk å spille PVP her? Koster jo utallige millioner for de store skipene, og man blir vel garantert blåst ut av galaksen første par gangene man prøver seg mot en spiller som har spilt i 4 år og har den værste megacruiseren. Hva er motivasjonen for nye spillere her?

 

Nå var jo jeg så "heldig" å starte en time før world serverne gikk ned, da :p Fortsatt nede, hehe.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...