Gå til innhold

EVE ONLINE , NorCorp Security rekrutterer 27.03.08


Anbefalte innlegg

Vil bare slenge meg innpå her i tråden og si hei. Har spilt eve-online i snart 2 år nå. :hm: loggført 320.000 minutter. :ohmy:

 

Det er ikke interessant for meg å bytte til enda et nytt corp med det første da jeg vil se om jeg får til å bygge opp et eget corp med det jeg har nå.

 

Hehe jeg var i KOS alliansen tidligere (ca 18 mnd siden) ;) og hadde mye moro. Fikk se koalisjonen gå løs på Red Alliance sitt hjemmesystem c-j6 med capital ships, og jeg var i en cov ops ved et pos som mulig warp in point. Men det lagget når blå og rød capital ships møttes ved et pos og kampanjen ble avblåst. Vi hadde i forkant campet noen av systemene i og rundt c-j6 i over en ukes tid. :!:

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan. Har spilt en del wow, men bestemte meg for å teste eve etter å ha lest postene her. Har et par spørsmål om noen har tid.

1. Har caldari bra ship/konfigurasjon for pvp med flere enn 40? Navy raven virker dritrå, men pvp er greia. Hvilke skip foretrekker dere for store grupper?

2. Er caldari stealth bomber eller andre stealthers bra for solo runs mot mining barges og haulers?

Lenke til kommentar
Heisan. Har spilt en del wow, men bestemte meg for å teste eve etter å ha lest postene her. Har et par spørsmål om noen har tid.

1. Har caldari bra ship/konfigurasjon for pvp med flere enn 40? Navy raven virker dritrå, men pvp er greia. Hvilke skip foretrekker dere for store grupper?

2. Er caldari stealth bomber eller andre stealthers bra for solo runs mot mining barges og haulers?

Fleet PvP: Rokh. Usikker på hvordan den er i forhold til Megathron og Armageddon.

 

Jeg ville ikke brukt en stealth bomber mot barges og haulere. De har ikke mulighet for å ha noe særlig tank og det trenger man mot dronene til Barges. Får ikke bruk for cloakingen heller. Ville foretrukket en vanlig frig til slikt, f.eks. Rifter eller Punisher, eller enda bedre en Interceptor.

Lenke til kommentar
Heisan. Har spilt en del wow, men bestemte meg for å teste eve etter å ha lest postene her. Har et par spørsmål om noen har tid.

1. Har caldari bra ship/konfigurasjon for pvp med flere enn 40? Navy raven virker dritrå, men pvp er greia. Hvilke skip foretrekker dere for store grupper?

2. Er caldari stealth bomber eller andre stealthers bra for solo runs mot mining barges og haulers?

Fleet PvP: Rokh. Usikker på hvordan den er i forhold til Megathron og Armageddon.

 

Jeg ville ikke brukt en stealth bomber mot barges og haulere. De har ikke mulighet for å ha noe særlig tank og det trenger man mot dronene til Barges. Får ikke bruk for cloakingen heller. Ville foretrukket en vanlig frig til slikt, f.eks. Rifter eller Punisher, eller enda bedre en Interceptor.

 

 

Caldari har to dedikerte skip for elektronisk krigføring (jamming etc) Blackbird (cruiser) og Scorpion (battleship).

Grupper med ett par sånne vil ha en brutal edge over grupper uten.

(naturligvis vil du bli angrepet først med en gang de ser deg:) )

Lenke til kommentar

Caldari har flere dedikerte skip for elektronisk krigføring; i stigende rekkefølge;

 

Griffin som er en Tech I fregatt, med bonus til jammer strength og capacitor usage.

Kitsune (Electronic Attack Ship-class) som er av en tech II fregatt, med bonus til jammers (capacitor usage, jammer strenght, optimal range)

Blackbird som er en Tech 1 cruiser, med bonus til jammer strength og range

Rook, som er en Tech II Combat Recon (cruiser-størrelse, T2 versjon av Blackbird) med bonus til jammer strength

Falcon, som er en Tech II Force Recon (cruiser-størrelse, T2 versjon av Blackbird) med bonus til jammer cap usage, optimal range og jammer strenght (pluss at den kan warpe rundt cloaked og har bonus til cynosural field generation)

Scorpion som er et Tech I (Tier 1) battleship og har bonus til jammer strenght og optimal range.

Widow kan også kalles et slags dedikert EW-skip, og er Tech II versjonen av Scorpion (Black Ops-klassen) med bonus til blant annet ECM (jammer) effektivitet.

 

Så Caldari har flere typer skip som er mer eller mindre dedikerte til elektronisk krigføring i tradisjonell forstand (target jamming, rett og slett at folk ikke kan targette andre skip). Tradisjonelt sett er det Scorpion, Falcon og Rook som er mest i bruk i fleet combat, og de har en lei tendenes til å bli primaried. I mindre trefninger så er særlig Falcon og Rook veldig ok skip, men Blackbird er en billig variant av disse. Kitsune ser også ut til å kunne bli en grei EW-frig, Widow får neppe den samme utstrekningen på grunn av prisen på disse (kan legges til at de fleste rasene har tilsvarende skip, Gallente fokuserer på sensor dampening (tar lengre tid å locke folk og locking range kan bli kortere), Amarr fokuserer på turret disruption (ødelegger trackingen) og Minmatar på Target Painting (gjør skipets radartverrsnitt større, slik at de er enklere å treffe - Caldari er imidlertid "best" på EW sånn sett, men Gallente og sensor dampening har vært veldig populært, særlig recon-klassen til Gallente er meget bra, og veldig populær).

 

Så til Bgok sine spørsmål;

 

1) Ja; Rokh er et greit long range skip, og brukes ofte i større flåtetreninger. Navy Raven er ikke et skip du bruker i den slags sammenhenger, rett og slett fordi du ville blitt primary før du kan si "shield booster" på grunn av prisen. Eagle (Heavy Assault Ship, cruiser-size) er også veldig grei i flåtesammenheng, da brukt som sniper eller medium range anti-support skip (den er veldig bra på å ta ut interceptors og interdictors). Den største forskjellen på Rokhs og Megathrons (gallente skip som er regnet som en av de beste flåteskipene) er hovedsaklig at Megathron har bedre tracking (har bonus) og damage, mens Rokh'en har lengre range, og muligens hakket bedre tank (ikke at det har stor betydning i denne typen trefninger). Armageddon har dårlig range, men bra DPS, dog ingen tracking bonus. Abaddon brukes også endel i flåtesammenheng (Amarr-skip), sammen med Tempest og Maelstrom (Minmatar).

 

2) De kan være det; en kombinasjon av forholdsvis høy volley-damage og dampeners (gjør at de bruker lang tid på å targette deg) vil nok gjøre at du kan ta dem ut forholdsvis kjapt uten at de får tid til å gjøre stor skade med drones, men jeg ville nok heller brukt andre ting, bombers har en tendenes til å ikke være spesielt bra til solo-arbeid. Wolfpacks med 4-5 sånne vil dog kunne gjøre kort prosess med de fleste mining magers etc. Hvis du snakker om suicide bombing i high-sec, så tviler jeg på at bombers har DPS'en til å ta ut barges før de selv blir tatt, men det kommer litt an på hvilke barges det er snakk om.

 

EDIT: I flåtesammenheng blir såkalte "turret boats" (skip som bruker guns av ulike typer i stedet for missiles) regnet for å være best, fordi slike trefninger ofte skjer med en viss avstand, og missile boats har travel time på missilene. Raven er dog i bruk en del, men ikke i samme utstrekning som de andre battleshipene. Rokh har forøvrig den beste optimal rangen i spillet, men lavere DPS og dårligere tracking enn f.eks. Megathron.

Endret av morpheos
Lenke til kommentar

Du må huske at å faktisk kunne BRUKE disse monsterskipene må du trene skills i dagesvis i realtime. Det er ikke bare å skaffe cash og kjøpe med en gang du starter.

 

Blir omtrent som at du ikke kan bruke lvl 70 plate armor på lvl 10 i WOW.

Og her går skilltrening KUN på tid, har ingenting med erfaring å gjøre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har lest guides siste ukene, mens jeg kjører gjennom learning skillsa. Er ikke lengre effektivt å skifte rase. Evemon gir i tillegg en viss oversikt over hvor mye tid ting vil ta.

 

Problemet er at jeg ikke har peiling på hva som funker i praksis. Generelle inntrykk:

- mega er et bra skip som blir respektert i fleet ops

- amarr har ok skip

- domi og drones er pve. drones betyr lagg i pvp

- rook kan brukes til jamming med racial jammers, men er target bait. mindre enn scorps

 

Jeg har ikke noe imot jamming/mezzing, men jeg gidder ikke å bli skutt i småbiter etter 30 sek hver eneste gang. Kan raven eller rook brukes i større ops hvis jeg kjører missiles designet for små targets og racial ecms?

 

Tar 2-3 mnd etter jeg maxer med en klasse i wow før jeg forstår detailjene. Lettere frustrert over at jeg ikke kan respecce hvis jeg velger feil skills i eve.

Lenke til kommentar
Har lest guides siste ukene, mens jeg kjører gjennom learning skillsa. Er ikke lengre effektivt å skifte rase. Evemon gir i tillegg en viss oversikt over hvor mye tid ting vil ta.

 

Problemet er at jeg ikke har peiling på hva som funker i praksis. Generelle inntrykk:

- mega er et bra skip som blir respektert i fleet ops

- amarr har ok skip

- domi og drones er pve. drones betyr lagg i pvp

- rook kan brukes til jamming med racial jammers, men er target bait. mindre enn scorps

 

Jeg har ikke noe imot jamming/mezzing, men jeg gidder ikke å bli skutt i småbiter etter 30 sek hver eneste gang. Kan raven eller rook brukes i større ops hvis jeg kjører missiles designet for små targets og racial ecms?

 

Tar 2-3 mnd etter jeg maxer med en klasse i wow før jeg forstår detailjene. Lettere frustrert over at jeg ikke kan respecce hvis jeg velger feil skills i eve.

Droner fungerer bra i PvP, men ikke ikke fleet-PvP. Selv driver jeg ikke med fleet ops, bare mindre gjenger (opp til omtrent 20 stk på hver side).

 

Det er forøvrig ikke så tidkrevende som man skulle tro å skifte rase. Mange av grunnskillene er de samme (engineering, electronics, mechanic, navigation, ++) så det er stort sett våpen og "spaceship command" som må trenes om. Hvis man sikter på T2 tar det selvsagt en del tid, men opp til Battleship 4 tar det ikke all verdens med tid.

Lenke til kommentar

Hvis jeg kan spørre, hvor mange skillpoints har du? Før du tenker på PvP med battleships, så er det en del ting som bør være på plass. Ofte kan det være lurt å bruke mindre skip før en går veien om battleships i PvP; ellers har det en tendens til å bli dyrt ganske fort. Som tidligere pirat med noen års fartstid har jeg ikke tall på hvor mange battleships jeg har vært med på å ødelegge som har hatt piloter som ikke har skillpoints eller evner som tilsier at de burde tatt et slikt skip med seg i pvp :)

 

Når det er sagt, så er det ikke det samme som at du ikke kan være med på fleet ops, eller generell pvp. Jeg ville heller hatt med en ny spiller i en frigate eller cruiser enn en ny spiller i et battleship. Innledningsvis så gjør en mye feil, og feil som blir gjort har en tendens til å bli dyre. Fregatter for å lære seg basic tackling og PvP i mindre skala kan være både bra læring og veldig morsomt, etter hvert kan en gjerne oppgradere til cruisers og battlecruisers. I fleet ops med f.eks. en Mega vil du være mindre effektiv, og i noen tilfeller vil du ikke kunne skyte på de samme targetene som andre på grunn av at skillsene dine ikke tilsier at du treffer eller i det hele tatt har tilstrekkelig range på skipet ditt.

 

For å ta de generelle inntrykkene dine;

 

Mega regnet for et av de beste PvP-skipene, i alle fall hvis en tar i betraktning pris og forsikringsmuligheter. Mega'en har en ok tank, og har bra DPS. Den fungerer både som close-range blasterboat (blasters => close range hybrid våpen) og som solo-pvp skip, og i flåtesammenhenger med railguns. Den har også grei kapasitet for drones, noe som er veldig greit i mindre trefninger og close range PvP.

 

Amarr har greie skip, men det er mye klaging på forumene at de ikke er bra. En av hovedsakene er at de har liten mulighet til å variere skadetypen (lasere gjør EM/Thermal), og at skadetypen deres er av typen som armor-tankers har forholdsvis høy naturlig resistance mot. Amarr har imidlertid en del bra skip, blant annet er Recon-skipene deres veldig bra, og en del av skipene deres fokuserer også på Missiles (Khanid-skip).

 

Domi og drones er ikke nødvendigvis PvE, og drones betyr ikke nødvendigvis lagg i PvP. Dominix er kanskje en av de mest brukte solo-pvp skipene, før NOS ble balansert så var den utrolig populær som såkalt "nosboat" (dvs. at du suger capacitor fra fienden, og dreper han med drones) og til en viss grad som nano-boat (i stedet for armor tank, så bruker du speed modules som gjør at du kjører såpass fort at fienden ikke treffer deg, mens du suger cap og dreper dem med drones). I større trefninger betyr drones ofte lag, men i mindre slag så er de ofte veldig hendige å ha, og Domi er en nasty liten båt i så måte.

 

Rook kan brukes til jamming med både racial og multispectral (den har bra bonuser til jamming strength), men den vil ofte være primary. Den har dog bra range på jammerene, så du kan ofte jamme folk på større avstander, men det er ikke noe solo-skip, den har liten evne til både å jamme og tackle, og har forholdsvis lav damage. Den er vesentlig mye mindre enn en Scorpion, dog noe dyere (Rook er T2 skip) - men mye mer bevegelig.

 

Når det gjelder skills, så er det en smaksak, men som det er nevnt, er mye av skillsene generelle, f.eks. skills som går på engineering og electronics, samt navigation og delvis også drones, er veldig anvendelig uansett. Våpenmessig så er det hovedsaklig hybrid våpen som er "best" sånn sett, siden både caldari og gallente (dog gallente i større grad) bruker dem på en del skip. Drones er rimelig all-round, men er viktigst for Gallente. Ikke ta det med skillpoints for alvorlig dog, det handler mest om at de som har mye skillpoints har større bredde, å "makse" ut (dvs de viktigste skillene til lvl 4, og de du trenger for t2 til lvl 5) for f.eks. små og medium skip tar ikke usannsynlig lang tid, og skills du trener i f.eks. "Interceptor", "Battlecruiser" etc. gjelder alle rasene sine respektive skip, det er bare frig, cruiser, battleship, etc. som er rasespesifikk.

 

Raven og Rooks kan brukes i større ops, både som anti-battleship (raven, og til dels som anti-mindre skip med rett setup) og som EW-båt (Rook). De fleste fleet-commanders vil ønske Rooks velkommen :) Som nevnt dog, jeg ville ikke fokusere alt for mye på større trefninger ennå, ta ting i små steg så føles det litt mindre uoversiktlig. Sist men ikke minst, ikke vær redd for å spørre her, eller sende en PM hvis det er noe du lurer på. Og ikke ta helt skrekken av det jeg skriver angående nye spillere og battleships, du kommer dit, men jeg ville ikke tatt et battleship ut i PvP før jeg hadde minst 7-8 mill sp, men det er selvsagt opp til hver enkelt. Battleships er ikke be all, kill all, og kan egentlig ikke sammenlignes med "tier x" gear fra WoW etc, som du MÅ ha for å gjøre det bra. To-tre interceptors med folk som vet hva de driver med ville sannsynligvis drept battleshipet ditt uten store problemer. Spesialisering er ofte greit for folk med mindre skillpoints, det generelle kommer etter hvert.

Lenke til kommentar
Hei lurte på om noen kunne svare på et lite spørsmål for meg?

 

Jeg har spilt i et par dager, og lurer på hvis jeg skal begynne med pvp om det lønner seg med en missiles eller railgun frigate eller en destroyer?

 

Er Caldari med en del skills i missiles

Hvis du skal sloss med frigates lønner det seg med en destroyer, mot andre ting lønner det seg med en frigate. Den eneste sjansen du har for å vinne er å unngå å bli truffet. Det kan du klare i en frigate.

 

 

Når dette er sagt anbefaler jeg deg å joine et corp om du vil drive med pvp såpass tidlig. Det er en del grunnskills du ikke har enda, så det du egner deg best til er å putte web og warp scrambler på en frigate og passe på at målene ikke stikker av før vennene dine kommer og dreper dem.

Lenke til kommentar

Det er ikke lurt å begynne med 0.0 zone PVP så fort, for du taper uhorvelig mye penger når skipene dine blir skutt i stykker hele tiden. Du mangler mye skills enda. Hold deg til Agent missions en stund til du blir skikkelig vant med spillet. Du får mange fine rewards etterhvert også. Tar mye glede ut av spillet å komme inn i en pvp zone med et fett nytt skip, får så å høre target-bleep *BLAM* død, og litt "haha you suxx0rs" på privatmeld.

 

Og så vidt jeg vet er det ingen minstrekrav på skip eller skillpoints i Norcorp. Jeg fikk tilbud om å joine med det samme jeg startet omtrent. De hjelper noobs med alt de kan, f.eks. penger til skills og skip så du skal komme deg kjapt på beina. Men hva hjelper det med uendelig med cash når du ikke vet hva du skal bruke dem på? Kan jo ikke kjøpe ALT heller.

En kar sendte meg en fullt utstyrt Kestrel (alle våpenslots fulle og masse shields og ammo), bare fordi han ikke trengte den mere. Greie folk, jeg spurte ikke engang.

 

De sa også det ikke var noe problem at jeg ble offline et par mnd fordi jeg flyttet. Men jeg joinet ikke fordi jeg visste jeg ble inaktiv en lang periode like etterpå (flyttinga), og hadde bare trial-konto.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har litt over en mill skill points og 530k er i missiles... Begrederlig, så akkurat nå fokuserer jeg på økning i skill points per måned. Finner ikke excelarket mitt nå. Får ta et par kjappe utregninger så jeg rekker en kaffe til før jeg må på jobb.

 

Jeg starter med 7/7/6/6 (int/per/mem/will), 4 i learning og +4 implants. Meget rimelige priser, men er mindre fornøyd med at jeg måtte trene cybernetics til 4. Forventet behov første 5mnd etter 7766 fordelt på grupper: drone 1030k, elec 1535k, engi 1317k, miss 2029k, navi 650k, space 1585k. Totalt behov er på 8146.

 

7/7/6/6 + 1,08 modifier for learning

drone mem/per 16/25 - 1847 skills per time

elec int/mem 21/16 - 1879 skills per time

engi int/mem 21/16 - 1879 skills per time

miss per/will 25/18 - 2203 skills per time

navi int/per 21/25 - 2171 skills per time

space per/will 25/18 - 2203 skills per time

= gj.snitt 2029 skills per time, 1461k per måned, ferdig på 167dgr

 

8/8/8/8 + 1,08 modifier for learning

drone mem/per 18/26 - 2009 skills per time

elec int/mem 22/18 - 2009 skills per time

engi int/mem 22/18 - 2009 skills per time

miss per/will 26/20 - 2333 skills per time

navi int/per 22/26 - 2268 skills per time

space per/will 26/20 - 2333 skills per time

= gj.snitt 2162 skills per time, 1556k per måned, ferdig på 157dgr

 

10/10/10/10 + 1,1 modifier for learning

drone mem/per 20/28 - 2244 skills per time

elec int/mem 24/20 - 2244 skills per time

engi int/mem 24/20 - 2244 skills per time

miss per/will 28/22 - 2574 skills per time

navi int/per 24/28 - 2508 skills per time

space per/will 28/22 - 2574 skills per time

= gj.snitt 2401 skills per time, 1729k per måned, ferdig på 141dgr

 

Ca 10 dager forskjell i tiden det tar å trene attributes fra 7766 til 8888 og 24-25 fra 8888 til 9999? Evemon er på den andre pcen. Gidder ikke å boote den akkurat nå.

 

Kommer sikkert til å trene over 7766 hvis jeg liker spillet. Ellers takker jeg igjen for svar. Kjempebra info og jeg skal kjøre en sånn tackler som du beskrev. Kan bygge opp kapital og skills, mens jeg finner ut hvilken rase som er greia. Null behov for våpen skills med en slik setup. Bra!

 

Sikkert tryjjet noe feil her. Bite me. Coffee-time.

 

EDIT:

- Skrev feil av excelarket mitt. Jeg sa at gj.snitt skills per time var tusen skills per måned. Dataene er oppdatert nå. Visste det var noe galt et sted.

- Jeg plasserte i tillegg mye på missiles selv om jeg ikke lengre har planer om å gå den veien. Gunboats er fremdeles på todo listen.

 

EDIT 15. des:

- Jeg hadde gjort et par feil ved char gen som gjorde at setup over er et dårlig utgangspunkt. Har startet på nytt. Max per og int samt gunnery for caldari achura. Kommer lett over 1,5m skills per måned. Med 8888 + learning 4 får jeg det til å bli 1620 000+ per måned med skill listen jeg har for de første 6,5 månedene.

Endret av Bgok
Lenke til kommentar

For en grei gjennomgang av learning skills og hvordan du skal trene dem kan du ta en titt på denne guiden på Eve-forumet, eventuelt denne. Generelt sett så lønner det seg å få basic learning skills (i alle fall for int, mem, perception og willpower) til lvl 4, og de avanserte til 3-4 så snart som mulig, men pass på at du ikke går i fellen og ender opp med å trene så mye learning skills at du går lei fordi du ikke kan bruke utstyr etc. Her gjelder det å balansere litt. Med learning skills/advanced på 4/4, og +4 implants hvis du har råd til det, så ender du med +12 (+ bonus for learning skillen) pr attribute du hadde i base, noe som gjør at du ofte vil ligge rundt 18-22 for de fleste atributes, og muligens 26-28 på noen få dersom du har valgt å spesialisere deg på en.

 

Når det gjelder PvP-experience, så har jeg samlet noen linker til ulike guider som gir litt tips for hvordan en skal drive med PvP (mange av dem fokuserer på piracy, hvis du ikke vil ned den veien, så er det bare å applisere det til vanlig pvp mot fiender) og hvilke skills som trengs, samt noen tips til skip.

 

Basic guide til piratvirksomhet - greit utgangspunkt for både frigate-piracy og forsåvidt også tacklers.

Litt mer avansert guide - har også en seksjon om forskjellige skip som egner seg for nybegynnere i PvP.

 

Ulike setups for de forskjellige skipene kan finnes her og ships and modules forumet er greit å lese litt for tips etc. En mulig frigate som fungerer veldig greit i solo-PvP og som ikke koster mye er Punisher - riktignok en Amarr frigate, her i "bleeder" versjonen. Andre frigates som er grei å begynne med er Rifter (Minmatar), Kestrel (Caldari) - Kestrel funger dog bedre i en gruppe, eller Tristan for Gallente.

 

Når det gjelder skillpoints distribueringen din, så må jeg si at du planlegger mye mer enn jeg noen gang gjorde :D Generelt sett, så ser det bra ut, jeg antar ut fra missile spesialiseringen at du fokuserer på Caldari, noe som er et greit valg, men vær obs på at Caldari ikke har veldig mange skip som egner seg godt for solo-pvp. Dette er på grunn av at Caldari bruker shield-tanks, og shield relatert utstyr bruker midslots, det samme som utstyr som warp scramblers, webifiers etc. bruker. Dermed er få av Caldari sine skip veldig egnet til solo-pvp siden du ofte "må" ha en MWD (MicroWarpDrive) og Warp Scramblers, generelt sett så "bør" en ha "the holy quadrouple of PvP" som det av og til kalles, nemlig MWD, Warp Scrambler, Webifier og Capacitor Injector. Dette vil som du ser ta 4 midslots, og da er det få, om noen, Caldari skip som har noe igjen til tank. Du kan fremdeles kjøre solo-piracy med Caldari skip, men du må imdilertid velge en middelvei mellom tank og tackling. I grupper fungerer de dog utmerket. Hederlige unntak som fungerer er f.eks. Cerberus med nano-tank (speed tank), men det er en HAC som krever en god del skills. Caldari Interceptors er imidlertid bra, Crow er en veldig ok Interceptor som kan bruke light missiles til å holde seg på avstand, og fremdeles gjøre "ok" skade til å være ceptor.

 

Generelt sett vil jeg anbefale Gallente hvis du ser for deg mye PvP - de har bra skip som fungerer for PvP

 

Interceptors: Taranis, blaster-ceptor

Assault Frigs: Ishkur - drone frigate

Cruisers: Thorax, en blastercruiser, og Vexor, en drone cruiser

Heavy Assualt Cruisers: Deimos (T2-versjonen av Thorax) og Ishtar (T2-versjonen av Vexor)

Recons: Arazu, dårlig dps, men bra for tackling og support (sensor dampening), Lachesis, kan gjøre en del skade, bra tackling og dampening.

Battlecruisers: Brutix, grei og forholdsvis billig blaster-plattform. Myrmidion, formidabelt skip, selv etter drone-nerf, bruker hovedsaklig drones og blasters.

Battleships: Megathron, fantastisk både som sniper, men skinner virkelig som blaster-boat. Dominix, veldig bra som close-range PvP-skip. Hyperion er bra blasterboat.

 

Alle disse er bra PvP-skip, og flere av dem fungerer også greit i PvE, selv om Caldari skip nok er overrepresentert i PvE på grunn av missiles (kan variere damage type blant annet). Jeg lister ikke alle typene skip, Stealth Bombers egner seg dårlig til solo-pvp, og i grupper krever de en god del skills. De nye skipene vurderer jeg som litt ute av din pris og skill-range, mulig at de nye EW-fregattene kan være noe, men jeg vet lite om dem. Heavy Interdictors er for dyre og ligger sannsynligvis langt unna dine skills, men det er bra PvP-skip, dog i grupper. T2 battleships ligger langt frem i tid, både med tanke på skills og penger :) Jeg kan liste noen Caldari skip som fungerer i PvP også, så har du noe å sammenligne med.

 

Interceptors: Crow, missiles, helst light missiles for range.

Assualt Frigs: Harpy, railguns, fin anti-frig båt, Hawk, missiles.

Cruisers: Caracal, missiles, Blackbird (supporty, ECM.

Heavy Assault Cruisers: Cerberus, missiles - veldig bra tank og decent damage. Eagle, kan fungere som blasterboat, men egentlig en sniper.

Battlecruisers: Drake. Fin-fin båt, missiles og passive shield tanking fungerer veldig greit.

Battleships: Rokh kan fungere som blasterboat, Scorpion kan ha bra tank og fremdeles tackle, men sliter med lav DPS, Raven har grei dmg, men sliter med å ha både tank og tackle, men kan fungere.

 

 

Puh, håper dette ikke ble TL;DR, jeg blir ofte litt engasjert når jeg skriver om Eve :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...