Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MB 300CE Sportline


Anbefalte innlegg

Av og til så irriterer det meg at man er så nøye men jeg får ikke ro i sjela hvis ikke en jobb blir 100% bra så derfor har jeg bestemt meg for å bytte registerkjede i tillegg til strammeren da mekaniker ikke kan garantere at det holder å bytte bare den :roll: Vel da rusler bilen lenger en jeg får kjørt med den så sant jeg ikke kjører inn i en fjellvegg da.

 

Jeg venter fortsatt på bilder fra lakkereren som sliter med å sende mail for tiden da han har byttet selskap på nettsiden.

 

Etter registerkjedebytte så skal bilen bare vaskes godt og poleres før vinterlagring så da får jeg heller begynne å nyte selve bilen når våren kommer :)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du tar i alle fall unektelig godt vare på bilen :). Sånt liker vi :thumbup:

 

Tusen takk :thumbup: Det ble ikke godt nok å smøre opp bensinpumpa samt fjerne irr på alle ledninger så den skal nå byttes så får jeg endelig håpe at det er den. Jeg skal låne en pumpe som fungerer 100% slik at vi skal være sikre på at det er dette som er feilen og gjør at bilen fusker av og til "kommer og går" noe som er jævli frustrerende :wallbash:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Hmm - spent på å høre hva som er årsaken. Kan jo sikkert være mye rart, men du har jo skiftet pluggledninger og smørt bensinpumpen. Er det dyrt å bytte hele bensinpumpen? Har du sjekket fordelerlokket?MvhErik
Dette er en drittfeil for å si det rett ut, nå har jeg kjørt i flere dager og den har oppført seg utmerket men plutselig så kommer det tilbake.Alle jeg har snakket med er rimelig sikker på at det er bensinpumpen som krangler av og til så da bytter vi den med en som er 100% i orden.Ny koster den 3000,- men jeg får den andre for 500,- så det er jo ikke så galt :) Fordelerlokket ble byttet for et år siden..
Flotte lykter og diskrêt styling :)Veldig interessant tråd og bilen ser veldig moderne ut :)
Tusen takk det gleder meg at du ønsker å følge tråden og liker bilen min :) Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Dette er en drittfeil for å si det rett ut, nå har jeg kjørt i flere dager og den har oppført seg utmerket men plutselig så kommer det tilbake.Alle jeg har snakket med er rimelig sikker på at det er bensinpumpen som krangler av og til så da bytter vi den med en som er 100% i orden.Ny koster den 3000,- men jeg får den andre for 500,- så det er jo ikke så galt :) Fordelerlokket ble byttet for et år siden..

 

500kr er jo ikke noe å si på. En liten parantes hvis problemene forsvinner helt:). Personlig prøver jeg en ny taktikk. LAte som jeg ikke merker det og at bensinpumpen(hvis det er det som er problemet hos meg) skjønner tegningen og begynner å oppføre seg skikkelig, hehe. :!: Skal ta en nærmere titt på det etterhvert, men har litt andre ting som må fikses først:)

Lenke til kommentar
Dette er en drittfeil for å si det rett ut, nå har jeg kjørt i flere dager og den har oppført seg utmerket men plutselig så kommer det tilbake.Alle jeg har snakket med er rimelig sikker på at det er bensinpumpen som krangler av og til så da bytter vi den med en som er 100% i orden.Ny koster den 3000,- men jeg får den andre for 500,- så det er jo ikke så galt :) Fordelerlokket ble byttet for et år siden..
500kr er jo ikke noe å si på. En liten parantes hvis problemene forsvinner helt:). Personlig prøver jeg en ny taktikk. LAte som jeg ikke merker det og at bensinpumpen(hvis det er det som er problemet hos meg) skjønner tegningen og begynner å oppføre seg skikkelig, hehe. :!: Skal ta en nærmere titt på det etterhvert, men har litt andre ting som må fikses først:)
Ååå nei fusker den så er det virkelig ille, bilen stopper på tomgang og kveler seg på lavt turtall og går som en dass til du får den opp i turtall så det er ingen overdrivelse og jeg leter ikke etter feil.. Den skullle vært på verksted i går men selvfølgelig så hadde løftebokken hans gått til helvete så da drøyer det enda en uke før jeg får den fikset :(
Utrolig fin bil, sjukt feit! ikke noe seriøs styling, samtidig som du vil ha 94looken, stå på!
Tusen takk skal du han men jeg har gått i fra 94 look da jeg syntes det ble så bra slik den er nå og det begynner å bli veldig utvannet da alle har det.. Jeg liker faktisk den fete grillen og stjerna skal sitte på grillen ikke på panseret men håper du vil like bilen alikevel da :)
Lenke til kommentar
Hyggelig å se at du fortsatt trives i Merca di, gamle venn :)

Er det vinteropplag neste, eller skal du sko den for drittvær?

 

Ja koser og koser meg, jeg har vel stort sett hatt bilen på verksted siden jeg fikk den og nå krangler bensipumpa så jævlig at jeg ikke tørr å bruke den :roll: Jeg venter på min mekaniker som har fått løftebokken ødelagt og venter på deler til den, han skal skifte registerkjede, strammer og bensinpumpa men det blir ikke denne uka i følge tlf samtalen med han i dag så da satser jeg på neste uke. Han tar under halv pris i forhold til det billigste verkstedet jeg har fått pris i fra ellers så hadde jeg ikke giddet å ventet. Jeg får bare håpe snøen holder seg unna to tre uker til da det siste jeg skal gjøre er å få den skikkelig vasket og polert av noen dyktige karer, så er det rett til vinterlagring og presseningen på ;) Håper jeg får mer glede av bilen til neste sesong.. Hyggelig å høre fra deg igjen gamle Ørn :)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Trodde da at 94 looken var stjerna over, blank pussa grill ? Er jo den som er penest ^^

 

Her er et eks på orginalt 94 look, annnet panser, mindre grill, og stjerna på panseret.

 

http://i72.photobucket.com/albums/i162/Jad...92026184996.jpg

 

Her med samme facelift som min og det er pent men jeg gadd ikke å skifte panser samt jeg liker den fete grillen som en MB skal ha "min mening"

 

http://i72.photobucket.com/albums/i162/Jad...dy/untitled.jpg

 

Og her er min..

 

http://i72.photobucket.com/albums/i162/Jad...CE/DSC00434.jpg

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det Kiaen din man kan skimte i bakgrunnen på det ene bildet der, ved siden av Volvoen?

 

Uansett, tenk hvor deilig det må være å ta frem igjen Merc'n til våren da!

 

Stemmer det OML den er parker i bakrunnen ved siden av Volvon. Ja det blir sinnsykt artig og godt å begynne å kjøre denne bilen igjen :)

Lenke til kommentar
Må bare si at bilen din er helt rå!! :thumbup:

Veldig godt å se at noen tar godt vare på bilene sine, spesielt så pene

 

Tusen takk jeg er veldig fornøyd med resultatet, på bilder ser de fleste biler fine ut syntes jeg men denne er vel så strøken i virkligheten som på bildene og det er det ikke mange som kan si :) Det er jo en morsom bil å ta vare på og jeg savner den veldig allerede etter en drøy uke med Kia kjøring men snart er våren her :w00t:

Lenke til kommentar
Må bare si at bilen din er helt rå!! :thumbup:

Veldig godt å se at noen tar godt vare på bilene sine, spesielt så pene

 

Tusen takk jeg er veldig fornøyd med resultatet, på bilder ser de fleste biler fine ut syntes jeg men denne er vel så strøken i virkligheten som på bildene og det er det ikke mange som kan si :) Det er jo en morsom bil å ta vare på og jeg savner den veldig allerede etter en drøy uke med Kia kjøring men snart er våren her :w00t:

 

Det er vel noen gode måneder til våren dukker opp, men den som venter på noe godt........ ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...