Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MB 300CE Sportline


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja jeg har faktisk det men syntes det ble litt idioti i år da felgene og dekkene var kliss nye men vurderer 18 til neste år muligens.

9512889[/snapback]

 

Enig med deg der Jada-Jada, og det er vel ikke lenge til vinteren heller igrunn :)

 

18" blir sikkert meget bra. AMG-replica felger? Lorinzer? :hmm:

9513097[/snapback]

 

Slett ikke sikker der gitt men vi får se mulig med andre alternativer også :)

Lenke til kommentar
Har ikke sett denne tråden før nå. Uansett, veldig fin bil, og det er artig å se at du tar godt vare på den! Disse bilene har jeg alltid synes vært veldig fine. De holder seg godt utseendemessig da de har ganske tidløst design.

9517565[/snapback]

 

Tusen takk det var hyggelig skrevet av deg :)

 

Jeg syntes også denne bilen har et veldig tidløst desingn og er jo selvfølgelig helt enig med deg i alt som er positivt ;)

 

Jeg har glemt å skrive at bilens lakkering ble utsatt grunnet det ble så mye mer omfattende men den er nå denne uken til lakkering og arbeidet har blitt enda mer omfattende da begge baksjermene blir hellakkert men heldigvis til samme pris som avtalt. Jeg hadde tre steinsprut på høyre bakskjerm og for lakkereren så ble det enklere å ta hele skjermen så jeg så bare ja takk så da blir det hellakkering av alle skjermene pluss høyre dør. En ting som irriterer meg er at før og etter vi skiftet alle pluggledningene så har bilen slitt med å fusking etter den er varm på lavt turtal og det er litt frustrerende :hrm: Jeg snakket med han som skrur for meg og vi fant ut han får bare ta bilen til neste uke og feilsøke til han finner problemet så da går det vel bort to tre dager til men jeg har jo min lekre Kia da :p Får prøve å få tatt noen fine bilder etter lakkering og før vinterlagring som begynner å nærme seg..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ja jeg hadde håpet å få igjen bilen før helgen men den gang ei da jobben tok lengere tid en man hadde kalkulert med.

 

I morgen ettermiddag er den klar da den ble sprøytet Fredag og de ville ikke montere delene samme dag "fornuftig"

 

Det har blitt tatt bilder under arbeidet uten jeg har bedt om dette men det blir jo artig i denne tråden.

 

Her er den nye CL cupe så får man kjøpe den om 10-15 år kanskje :p

 

http://www.nettavisen.no/bil/article1348363.ece

 

Edit- Se film inslaget..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg krysser fingrene for et helt ekstremt verditap (noe igrunn alle så dyre biler har, med ytterst få unntak). Fantastisk lyd fra den motoren :). Uten å fornærme noen, så har vel aldri Mercedes vært "mitt merke" men den CL'en var nydelig.

 

 

Ikke noe vondt om Mercen din Jada-Jada, er fin den og ;)

 

Apropos Mercen din, noen videre planer fremover?

 

 

Mvh

Erik

Lenke til kommentar
Jeg krysser fingrene for et helt ekstremt verditap (noe igrunn alle så dyre biler har, med ytterst få unntak). Fantastisk lyd fra den motoren :). Uten å fornærme noen, så har vel aldri Mercedes vært "mitt merke" men den CL'en var nydelig.

 

 

Ikke noe vondt om Mercen din Jada-Jada, er fin den og ;)

 

Apropos Mercen din, noen videre planer fremover?

 

Mvh

Erik

9562726[/snapback]

 

Verditap det er jo derfor man ikke kan kjøpe en slik bil føt om 10-15år da vettu :p

 

Ang min bil "som bare kommer til å stige i verdi" er det ikke de store planene nå før vinterlagring.

 

Blir mulig noen heftige 18 felger til våren men ellers så skal jeg bare kose meg med den og dulle.

 

Den skal til mekanikeren min i morgen tidlig og skal feilsøkes grunnet den går ikke rent etter den blir god og varm men han tror det er en bagatell på det elikektriske.

 

Da fikk jeg tlf fra lakkereren om at bilen var ferdig så da drar vi å henter gliset :D

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Da er bilen hentet og nå er den 100% strøken men for en drittdag å hente en nylakkert bil på med regn og vind fra alle kanter.

 

Bilen sto inne når jeg hentet den og jeg fatter ikke at det er mulig å få det så fint og spesielt bagasje lokket som virkelig var ille ute, jeg var sikker på at de måtte skjære ut der men den gang ei, nå ser den ny ut og denne gutten er strålende fornøyd :)

 

Blir ikke noen bilder i dag da jeg kommer til å blåse bort og i morgen skal den som skrevet til feilsøking men utrolg nok så gikk den reint som bare det hjem fra lakkereren :hrm: Er nok en luring denne bilen.

Lenke til kommentar

Har hatt bilen hos min kjære mekaniker for feilsøking i dag og problemet var dårlige ledninger/irring til rele/bensipumpen som ble smørt opp sammen det selve pumpen. Nå går den rent og fint så da blir det ikke gjort mer en lett polering før vinterlagring. Jeg venter på bilder fra lakkereren men uviktige ting tar tydeligvis tid hos denne karen. Blir vel en stund før man kan ta noen fornuftige bilder også da jeg ikke får vasket bilen på to uker grunnet herding prosessen og garanti på lakkeringen.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Hmm - interessant akkurat det med at den ikke gikk helt reint.. Har innimellom litt små nøkking på min bil, spesielt når den er kald(gjerne når det er fuktig ute) eller halvvarm. Tenker kanskje å sjekke fordelerlokket, men nå fikk jo jeg endel andre tips her :) . Ikke noe som plager meg veldig da det ikke skjer hver gang jeg kjører.

Lenke til kommentar
Hmm - interessant akkurat det med at den ikke gikk helt reint.. Har innimellom litt små nøkking på min bil,  spesielt når den er kald(gjerne når det er fuktig ute) eller halvvarm. Tenker kanskje å sjekke fordelerlokket, men nå fikk jo jeg endel andre tips her :) . Ikke noe som plager meg veldig da det ikke skjer hver gang jeg kjører.

9589085[/snapback]

 

Det var irring på ledningene til rele/bensinbumpen som nå er smørt opp og bilen går rent igjen. En ny ting er en raklelyd på lavt turtall og kun når bilen går på tomgang og står i gir, konklusjon er at registerkjede er for slakt og strammeren bør byttes :hrm: 1200,- pluss 600,- i jobb :roll: Jeg skal vist ikke bli helt ferdig med denne bilen så nå får jeg snart parkere den for vinteren :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...