Gå til innhold

AoC: Krisemelding fra Funcom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kamp systemet vil omtrent være likt som før, det er bare måten man lærer seg systemet som er annerledes. Samt at "ranged classes" ikke vil ha 5 "slagmåter" som før, de vil kun ha 3.

9265481[/snapback]

 

Slik jeg hører det så er det også kuttet ned på antal komboer du kan gjøre i starten av spillet. Det skal vistnok økes ettersom man blir høyere lvl.

 

Foresten så har FC vist om "problemet" med for vansklig combat system ganske lenge.

 

(kilde, en som jobber med AoC)

 

PS: greit med friends key for beta reg ;)

Lenke til kommentar

bah, håper ikke at det blir AoC for dummies combat system, det skal være vanskelig, det skal ta hundrevis om ikke tusenvis av timer å bli god til å slåss i AoC. håper ikke de ødelegger systemet fordi at enn gjeng pyser ikke klarte å styre musa samtidlig som de måtte trykke noen knapper. tviler på at funcom gjør den feilen..........

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Link til post med god forklaring på utsettelsen

 

For å ta det kort, de største endringene de gjør er at du har 3 knapper som styrer slaget dit (midt, høyre og venstre) og hvis du velger en av melee klassene får du 2 knapper til (skrå-venstre og skrå- høyre). De skifter også om combo systemet til at du må aktivere comboen før du begynner på den, sånn at du alltid kan vite hva det er du prøver på å gjøre. PGA dette må de gjøre endel forandringer på alle comboene (muligens anim., ikke sikker) noe som kan ta en stund. det sto også at de regnet med at de kunne rekke å bli ferdig rundt Jul, men at de satte den nye datoen for å ha et godt sikkerhetsnet

Endret av FourEyes
Lenke til kommentar
Sitter selv her og banker hodet i tastaturet pga. jeg ikke har penger å investere :(.....

 

Aksjen kommer til å ta seg opp igjen temmelig raskt.... Etter helga kommer en del til å kjøpe seg inn umiddelbart, og så får vi en sakte oppgang igjen i noen måneder, før den tar seg opp til 30-40 kr. igjen månedene rett før lansering... :)

9254857[/snapback]

 

Den har gått opp litt i dag ja, men hegnar.no sier dette

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hegnar har sin egen agenda..... De vet hva selskapet er godt for, og prøver å skape usikkerhet i markedet slik at folk selger seg ut... Da står folkene bak hegnar klar med pengesekkene og kjøper seg inn billigst mulig....

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Hegnar har sin egen agenda..... De vet hva selskapet er godt for, og prøver å skape usikkerhet i markedet slik at folk selger seg ut... Da står folkene bak hegnar klar med pengesekkene og kjøper seg inn billigst mulig....

9275395[/snapback]

 

Hysj da, jeg vil også kjøpe til 12 ;)

Lenke til kommentar
Men de hadde nok ikke noe valg, ville dere heller at de skulle sluppet et spill som ikke var ordentlig ferdig?

9254895[/snapback]

Ikke igjen! Medival II: Total War kom ut uferdig. (crappy AI, ingen AI for lan, umulig å utføre odre osv.) Kommet ut 3 patcher og det fikset kommanderinga, men AI? Sux.

 

Vi får nok vente.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Funcom har full kontroll på spillet, det eneste de tenker på er oss som skal spille.

Jeg personlig mener det de gjør nå er bare bra. jeg vil ikke ha samme resultat som f eksemper wow, med ca ti tusen bugs og feil i hele spillet.

de veldig å lage spillet ferdig før de gir det ut.

Spørr du meg så er dette bare bra

Lenke til kommentar

:(

 

Man må aktivere en kombo før man skal utføre den? For meg høres det ut som at du trykker en knapp, og så trykker på de lysende knappene når de lyser, så slår karen din en kombo. Dette høres utrolig tørt og kjedelig ut etter det endeløse skrytet om et "Hands-On" combat system som revolusjonerer sjangeren og gir så mye mer action at man får bakoversveis.

 

Noe av det som irriterte meg mest når jeg var på AoC presentasjon her i Trondheim var den endeløse skrytingen om at de totalforandrer sjangeren til det bedre. "Nei, her er det ikke som i WoW med kjedelig autoattack, her trykker man lysende knapper for å slå!"

 

Jaha tenker jeg da, hvilken version av WoW eller alle andre MMORPG spill som baserer seg på det samme har han spilt? Det beste var allikevel at de nevner WoW flere ganger under presentasjonen, og hvordan de gjør det bedre og allikevel ripper skamløst direkte fra spillet. Succubus demon til demonologist som er identisk til WoW, bare naken istedenfor med BH. I lol'd.

Lenke til kommentar

Ja det irriterer vettet av meg også, jeg vil så gjerne at dette spillet lykkes men virker som de bare hyper opp spillet og ikke helt vet hvor de skal med spillet. Forstod det også sånn utifra videoer og dømme at man velger ulike "Skills" og deretter må følge direksjonene på skjermen for å utføre en kombo, altså man kan ikke være kreativ som man er i realtime spill som Jedi Knight spillene. Det er jo hvorfor disse spillene ER populær, pga folk kan være kreative og man får respekt hvis man mestrer dette.

 

Men Age of Conan blir en slags hybrid hvor du fortsatt har elementer som tradisjonelle MMORPG`s bare at istedet for å trykke på knapper hvor en animasjon spilles av, så må du aktivt styre bevegelsene selv men du er fortsatt veldig styrt i hva du skal gjøre virker det sånn. Dette er det Funcom kaller "Hands on Combat". Hvis de helt ærlig mener det så er de ingen gamere selv.

Håper de åpner opp betaen litt etterhvert for jeg er veldig spent på hvordan det blir, men er rimelig sikker på at jeg IKKE blir å spille dette hvis det blir sånn standard Grind Grind Grind :(

 

Jeg ser egentlig 2 utfall av Age of Conan, enten lykkes de brutalt og tiltrekker mer enn vanlige MMO spillere som meg og han ovenfor og de får en vanvittig stor spillerbase hittil ukjent for MMORPG sjangeren. Utfall 2 er at dette hybridsystemet tiltrekker seg INGEN av spillerbasene, tradisjonelle spillere synes det blir for dumt med realtime bevegelse men fortsatt lineært system, mens vi som vil ha realtime VIL ha realtime kontroll og ikke bare realtime bevegelser.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Det de mener med "real time" er jo at det er du som styrer slagene selv. Og slik er det jo.

 

Grunnen til at comboene har "pre-determined" måte å slå dem på er jo pga måten de har tatt dette opp på. Altså comboene er motion-captured.

 

Så når en combo handler om at en person svinger sitt sverd i en sommerfulaktig bevegelse, så er det jo ikke rart at man må trykke f.eks 1-e-q-3 for å utføre denne comboen.

 

Eneste forskjellen nå er at istedet for å begynne med å trykke "1-e-q-3" for å ta denne comboen, så begynner man med en hotkey istedet. F.eks "5-e-q-3" der 5 tar over for 1, slik at spillet allerede fra start vet hvilken combo du vil utføre, noe som gjør at Funcom kan enklere ballansere spillet der de kan sette på en liten "stun", eller "slow" i starten av en combo istedet for slutten av en combo da det kanskje er for seint.

 

EDIT: Folk som har testet dette systemet er mer eller mindre possitive til det.

Det er vanskelig, og det er skill bassert slik som PvP'ere vil ha det til å være.

Man må bruke taktikk, og man kan kombinere alle sine utallige comboer sammen for å lage det så bra som mulig.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Hmm ja gjenstår å se, for meg hørtes dette utrolig tungvindt. Om noen år vil vi se tilbake og le av dagens spilldesign, at vi må ha såpass avanserte system for å svinge ett sverd er for meg ubegreplig, men vi må vel kanskje ha det sålenge vi må ha stats som vi grinde.

Det du ønsker er helt umulig med dagens teknologi.

Selvsakt vil vi se tilbake om noen år og tenkte hvor mye bedre man har det da, slik er et jo for alt mulig rart.

 

Men.. hvorfor bringer du inn stats inn i dette?

 

Age of Conan er ikke et "item centric" spill. Faktisk så vil gear være den faktoren som gir din "toon" minst stats i forhold til andre ting som feats, levels og den slags.

 

Og hva legger du i ordet "grind"?

Forstod det også sånn utifra videoer og dømme at man velger ulike "Skills" og deretter må følge direksjonene på skjermen for å utføre en kombo, altså man kan ikke være kreativ

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man ikke kan være kreativ med det systemet?

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Jeg leste på age of conan siden om combat system en gang nå bare får å se om noe er feil her, men nesten alt er riktig.

det eneste jeg funderer litt på er at kreativiteten de skryter om er sann...

så hvorfor skrive at kreativitet i fighting ikke er der når du får en ferdigdannet combo, man kan faktisk velge hvilken av de lyse knappene man kan trykke på i egen rekkefølge, ergo når du stykker sloss så kan alt avhenge av den som vet hva du skal slå først og hva du skal slå sist.

du kan også sette inn jumps i comboer så det blir vanskeligere å treffe deg, eller i ett uheldig tilfelle lettere og kraftigere å treffe deg.

 

og saken at du kan miste kroppsdeler og fortsatt sloss er helt vilt!

Lenke til kommentar
Jeg leste på age of conan siden om combat system en gang nå bare får å se om noe er feil her, men nesten alt er riktig.

det eneste jeg funderer litt på er at kreativiteten de skryter om er sann...

så hvorfor skrive at kreativitet i fighting ikke er der når du får en ferdigdannet combo, man kan faktisk velge hvilken av de lyse knappene man kan trykke på i egen rekkefølge, ergo når du stykker sloss så kan alt avhenge av den som vet hva du skal slå først og hva du skal slå sist.

du kan også sette inn jumps i comboer så det blir vanskeligere å treffe deg, eller i ett uheldig tilfelle lettere og kraftigere å treffe deg.

 

og saken at du kan miste kroppsdeler og fortsatt sloss er helt vilt!

Skjønte heller lite av hva du skrev her.. ^^

 

Men siste setningen er hvertfall feil.

 

Mister man en kroppsdel så er man død.

Mister man en kroppsdel så har man blitt truffet av et "fatality hit", altså siste slaget i en combo rekke drepte deg, og da har man en % sjans for å gjøre en fatality samt få en buff ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...