Gå til innhold

AoC: Krisemelding fra Funcom


Anbefalte innlegg

Problemet med et for compliserte combat system er at man fort blir VELDIG lei det.

Prøv å grind noen timer/dager med det på samme type mobs og se hvor "morsomt" det er :)

Inntrykk at det er veldig mange consol freaks der ute som har sine ønsker for et overstadig combat system.

så det du sier er at man ikke blir lei et lite complisert combat system? det er vel tvert imot, mer morsomt med et noe vanskeligere combat system å grinde med enn et enkelt. ikke kom å si det er gøy å grinde i wow, jeg er selv mage, spammer Frost bolt XXXXX ganger, ja DET er gøy det. (sarkasme om det falt gjennom for noen ;))

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet med et for compliserte combat system er at man fort blir VELDIG lei det.

Prøv å grind noen timer/dager med det på samme type mobs og se hvor "morsomt" det er :)

Inntrykk at det er veldig mange consol freaks der ute som har sine ønsker for et overstadig combat system.

så det du sier er at man ikke blir lei et lite complisert combat system? det er vel tvert imot, mer morsomt med et noe vanskeligere combat system å grinde med enn et enkelt. ikke kom å si det er gøy å grinde i wow, jeg er selv mage, spammer Frost bolt XXXXX ganger, ja DET er gøy det. (sarkasme om det falt gjennom for noen ;))

 

Joda skjønner hva du mener men det finnes en mellom ting

Og det er vel også en grunn til hvorfor de forandrer combat systemet nå :)

Lenke til kommentar
Problemet med et for compliserte combat system er at man fort blir VELDIG lei det.

Prøv å grind noen timer/dager med det på samme type mobs og se hvor "morsomt" det er :)

Inntrykk at det er veldig mange consol freaks der ute som har sine ønsker for et overstadig combat system.

så det du sier er at man ikke blir lei et lite complisert combat system? det er vel tvert imot, mer morsomt med et noe vanskeligere combat system å grinde med enn et enkelt. ikke kom å si det er gøy å grinde i wow, jeg er selv mage, spammer Frost bolt XXXXX ganger, ja DET er gøy det. (sarkasme om det falt gjennom for noen ;))

 

Joda skjønner hva du mener men det finnes en mellom ting

Og det er vel også en grunn til hvorfor de forandrer combat systemet nå :)

Forandringen på Combat systemet gjør ikke systemet mindre kompleks.

 

Jeg vil si det motsatte, ettersom man nå kan bruke alle comboene man vil til enhver tid, mens før hadde man kun 8 comboer en kunne bruke i en gitt situasjon.

Lenke til kommentar
Må dem utsette, så må dem utsette. Sånn er det bare.

 

Men det kommer til å ta seg opp igjen, så er bare å skaffe seg en bra inngang nå!

 

Hvor mye tapte de på å utsette sist? om jeg husker riktig så var resultatet 50 millioner kroner i dass. Spillet skulle vel opprinnelig vært ferdig for et år siden eller noe sånt, men siden dette var 3. eller 4. gang det ble utsatt inkluderte det stort pengetap. Penger som kunne vært brukt i budsjettet til sluttproduktet.

Lenke til kommentar
Må dem utsette, så må dem utsette. Sånn er det bare.

 

Men det kommer til å ta seg opp igjen, så er bare å skaffe seg en bra inngang nå!

 

Hvor mye tapte de på å utsette sist? om jeg husker riktig så var resultatet 50 millioner kroner i dass. Spillet skulle vel opprinnelig vært ferdig for et år siden eller noe sånt, men siden dette var 3. eller 4. gang det ble utsatt inkluderte det stort pengetap. Penger som kunne vært brukt i budsjettet til sluttproduktet.

Hvilket sluttprodukt?

 

Dagens spillere godtar ikke halvferdige spill, så om de hadde lansert nå om 4 dager så hadde spillet floppet om det ikke hadde vært ferdig, ergo, taper de virkelig penger på å utsettte spillet?

Lenke til kommentar

Svart på hvitt har de tapt mange millioner ja. Jeg klager ikke på utsettelsen i seg selv, spillet er jo selvklart ikke ferdig siden de utsatte det et halvt år. Jeg mener derimot at når de ser seg nødt til å utsette så langt inn i fremtiden, så må mengden arbeid spillet innebærer vært totalt feilestimert av firmaet. Det sier seg også selv at når firmaet taper så mye penger så kan sluttproduktet (Age of Conan) lide av dette på en eller annen måte. La oss håpe at dette ikke er faktum og at de faktisk leverer det de lover.

 

Jeg har derimot blitt skuffet mange nok ganger i denne industrien til at jeg har vanskelig for å akseptere hypen som firmaet selv genererer, og er heller skeptisk til det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Svart på hvitt har de tapt mange millioner ja. Jeg klager ikke på utsettelsen i seg selv, spillet er jo selvklart ikke ferdig siden de utsatte det et halvt år. Jeg mener derimot at når de ser seg nødt til å utsette så langt inn i fremtiden, så må mengden arbeid spillet innebærer vært totalt feilestimert av firmaet. Det sier seg også selv at når firmaet taper så mye penger så kan sluttproduktet (Age of Conan) lide av dette på en eller annen måte. La oss håpe at dette ikke er faktum og at de faktisk leverer det de lover.[klipp].
Både oophus og jext har rett her på hver side. Måte. Ja, klart FunCOm taper penger når utviklingen tar legere tid enn budsjettert (lønning-posten på budsjettet blir jo større, og inntjeningen som skal dekke utvikling ikke kommer). Men, nei produktet AoC blir nok ikke dårligere av utsettelsen, heller tvert om, et mer polert produkt.
Lenke til kommentar
Svart på hvitt har de tapt mange millioner ja. Jeg klager ikke på utsettelsen i seg selv, spillet er jo selvklart ikke ferdig siden de utsatte det et halvt år. Jeg mener derimot at når de ser seg nødt til å utsette så langt inn i fremtiden, så må mengden arbeid spillet innebærer vært totalt feilestimert av firmaet. Det sier seg også selv at når firmaet taper så mye penger så kan sluttproduktet (Age of Conan) lide av dette på en eller annen måte. La oss håpe at dette ikke er faktum og at de faktisk leverer det de lover.[klipp].
Både oophus og jext har rett her på hver side. Måte. Ja, klart FunCOm taper penger når utviklingen tar legere tid enn budsjettert (lønning-posten på budsjettet blir jo større, og inntjeningen som skal dekke utvikling ikke kommer). Men, nei produktet AoC blir nok ikke dårligere av utsettelsen, heller tvert om, et mer polert produkt.

 

 

så sant så sant.. og jeg fikk kjøpt funcom aksja når kursen var på sitt laveste:D

Lenke til kommentar

Bra at de har baller nok til å utsette når de mener det ikke er bra nok til å slippes! Alle husker vel AO :S det var ikke akkurat en smooth release.

 

og å si at de tapte 786 millioner er jo bare på papiret, det er jo inget tap så lenge de ikke selger alle aksjene sine :p

 

Håper virkelig Funcom lykkes bra med AoC!

Lenke til kommentar
Må dem utsette, så må dem utsette. Sånn er det bare.

 

Men det kommer til å ta seg opp igjen, så er bare å skaffe seg en bra inngang nå!

 

Hvor mye tapte de på å utsette sist? om jeg husker riktig så var resultatet 50 millioner kroner i dass. Spillet skulle vel opprinnelig vært ferdig for et år siden eller noe sånt, men siden dette var 3. eller 4. gang det ble utsatt inkluderte det stort pengetap. Penger som kunne vært brukt i budsjettet til sluttproduktet.

 

Grunnen til at de utsatte det igjen er jo vesentlig.

De vil ikke legge ut ett spill som krever 6 gb patcher etter første måned, samt at de har mer enn nok penger til å få ferdig det såkaldte "sluttproduktet" du vil ha med en gang, hvis du prøver betaen ser du hva som mangler og hva som ikke mangler. Det kan ikke bli gitt ut slik det er nå.

jeg personlig mener at det er riktig av dem å tenke på spillets beste og ikke pengene, når fikk funcome problemer med pengetap på lusne 50 millioner.

de har en kasse hvert flere tusen millioner.

du nevner at de kunne brukt pengene de tapte på sluttproduktet, hvordan i huleste skulle de brukt de pengene de tapte når de ikke har tid til å bruke dem?

Tenk...

Lenke til kommentar
Må dem utsette, så må dem utsette. Sånn er det bare.

 

Men det kommer til å ta seg opp igjen, så er bare å skaffe seg en bra inngang nå!

 

Hvor mye tapte de på å utsette sist? om jeg husker riktig så var resultatet 50 millioner kroner i dass. Spillet skulle vel opprinnelig vært ferdig for et år siden eller noe sånt, men siden dette var 3. eller 4. gang det ble utsatt inkluderte det stort pengetap. Penger som kunne vært brukt i budsjettet til sluttproduktet.

 

Grunnen til at de utsatte det igjen er jo vesentlig.

De vil ikke legge ut ett spill som krever 6 gb patcher etter første måned, samt at de har mer enn nok penger til å få ferdig det såkaldte "sluttproduktet" du vil ha med en gang, hvis du prøver betaen ser du hva som mangler og hva som ikke mangler. Det kan ikke bli gitt ut slik det er nå.

jeg personlig mener at det er riktig av dem å tenke på spillets beste og ikke pengene, når fikk funcome problemer med pengetap på lusne 50 millioner.

de har en kasse hvert flere tusen millioner.

du nevner at de kunne brukt pengene de tapte på sluttproduktet, hvordan i huleste skulle de brukt de pengene de tapte når de ikke har tid til å bruke dem?

Tenk...

 

Det er tross alt 4 gang spillet blir utsatt, bedre utviklingsplanlegging hadde spart de for pengene de tapte ved siste utsettelse, siden mange investorer fikk kalde føtter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...