Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor husker jeg ikke så mye etter en fyllekule?


Nstin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det folk som drekker for kosens skyld? .. folk drekke vel for å bli fulle.. d gjør iallefall de jeg kjenner... sliter med samme problem.. husker fint lite etter en tur på by'n ...

9254576[/snapback]

Jeg drikker i allefall for kosens skyld. Mye hyggeligere å faktisk prate med folk og ha det moro enn å bare springe rundt drita full og dumme både deg og andre ut.

9263003[/snapback]

Og man har det ikke gøy når man er dritings og driter seg ut? :p

Lenke til kommentar
er det folk som drekker for kosens skyld? .. folk drekke vel for å bli fulle.. d gjør iallefall de jeg kjenner... sliter med samme problem.. husker fint lite etter en tur på by'n ...

9254576[/snapback]

Jeg drikker i allefall for kosens skyld. Mye hyggeligere å faktisk prate med folk og ha det moro enn å bare springe rundt drita full og dumme både deg og andre ut.

9263003[/snapback]

 

2nd that

Lenke til kommentar
er det folk som drekker for kosens skyld? .. folk drekke vel for å bli fulle.. d gjør iallefall de jeg kjenner... sliter med samme problem.. husker fint lite etter en tur på by'n ...

9254576[/snapback]

Jeg drikker i allefall for kosens skyld. Mye hyggeligere å faktisk prate med folk og ha det moro enn å bare springe rundt drita full og dumme både deg og andre ut.

9263003[/snapback]

Og man har det ikke gøy når man er dritings og driter seg ut? :p

9267211[/snapback]

 

Mye mer moro å se andre drite seg ut hvis en først skal ha denne diskusjonen. Uansett: fungerer ikke alkohol avslappende eller beroligende? (Ettersom man får trege reaksjonsevner og generelt "svekket" allmenntilstand. Vil det ikke være naturlig at hjernen generelt også svekkes tilsvarende alkoholen en inntar)

Lenke til kommentar
Har bare drekki 14 pils og 4 halvlitere og 2 cider.

9254554[/snapback]

 

Hvilket betyr at du har inntatt 0,36 L ren alkohol. Jeg håper dette alkoholinntaket er over en lengere periode, og ikke bare på et par timer. Jeg vil tro at dette vil gi en promille opp mot en 3-4. Da er det ikke lenge før nyrer og andre vitale organer starter å fuske. Og du lurer på hvorfor du ikke husker noe? :nei:

 

For din orienteing er dette 23 alkoholenheter. Anbefalt for å unngå noen helsemessig risiko er mellom 6-8 enheter per uke. Tenk litt på det ...

Lenke til kommentar
åhhh... eg drikke minst 2 flasker 96% , åsså masse sånn derre hjemmalagt 24t. vin... eg har problemer med å huska :p

 

nei ærlig talt... når du problemer med å huske etter en tur på fylla, så har du drukket for mye.. ville kanskje anbefalt deg å drukket 8flasker øl neste gang.. åsså kan du se hvor mye du husker dagen derpå...

9262514[/snapback]

8 flasker... Blir jo ikke brisen av det engang jo.

 

Når jeg var i strømstad på skjærtorsdagen så drakk jeg 24 vanlige bokser med øl og 18 halvlitere med øl på 19 timer. Husket nesten alt sammen da. Er etter russetiden jeg har begynt å glemme. Brukte vel ca 13 000 på øl. kjøpte en del billig smugler øl for de pengene så var drita nesten sammenhengende fra 20 april til 17 mai.

 

Jeg tok visst tydlig skade av all den drekkinga :p Husker ikke åssen jeg kom meg på skolen mesteparten av dagene engang.

Lenke til kommentar
Flyttes over til helseforumet.

 

Du har drukket mer alkohol enn det er i ei helflaske sprit, og lurer på hvorfor du får hukommelsestap? :).

9263029[/snapback]

Helflaske sprit er ikke noe stress, så lenge jeg ikke blander så gode drammer eller er på samme vors under hele vorsinga. For da drekker jeg det så fort.

 

Trur jeg skal starte tidlig på fredag. Er alltid litt sent ute på vors så styrter som regel 3-4 pils på rad for å ta igjen de andre.

Lenke til kommentar
Har bare drekki 14 pils og 4 halvlitere og 2 cider.

9254554[/snapback]

 

Hvilket betyr at du har inntatt 0,36 L ren alkohol. Jeg håper dette alkoholinntaket er over en lengere periode, og ikke bare på et par timer. Jeg vil tro at dette vil gi en promille opp mot en 3-4. Da er det ikke lenge før nyrer og andre vitale organer starter å fuske. Og du lurer på hvorfor du ikke husker noe? :nei:

 

For din orienteing er dette 23 alkoholenheter. Anbefalt for å unngå noen helsemessig risiko er mellom 6-8 enheter per uke. Tenk litt på det ...

9270637[/snapback]

Drakk fra kl 8 til 2, er ikke så ille det da?

Lenke til kommentar
Hehehehehehehe. Jaja-menn. En helflaske skaffer deg 3 i promille eller mer. Med mindre du er svææær og veier 120 kilo :).

 

Lett å være kul, men det går faktisk ann å daue av spritdrikking.

9313231[/snapback]

Så en helflaske sprit skaffer meg 3 i promille på en kveld med drikking?

 

Det tviler jeg på. Veier forresten 105kg og er 181 høy.

Lenke til kommentar

"Når jeg var i strømstad på skjærtorsdagen så drakk jeg 24 vanlige bokser med øl og 18 halvlitere med øl på 19 timer. Husket nesten alt sammen da. Er etter russetiden jeg har begynt å glemme. Brukte vel ca 13 000 på øl. kjøpte en del billig smugler øl for de pengene så var drita nesten sammenhengende fra 20 april til 17 mai."

 

 

 

-Du høres ut som en fornuftig person :hrm: Hvorfor ikke heller ringe legen? Han kan sikker gi deg et mer detaljert svar på hvorfor du ikke husker noe etter å ha inntatt 0,36 liter ren alkohol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...