Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Umoralsk å ha sex med en hore ?


Anarkist

Anbefalte innlegg

jeg kan godt skrive et lengre innlegg om arbeidsgivere som utnytter folk som ikke klarer å få seg andre jobber? Men det er ikke det denne tråden handler om er det? så fordi noen andre har det jævlig kan jeg ikke kritisere prostitusjonsyrket? Får litt samme følelsen som når marijuana aktivistene som klamrer seg til at alkohol er mer skadelig, så da kan man jo bare fyre tette hver dag. og heroin er jo mer skadelig enn det meste andre, da er jo alt annet greit...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kan godt skrive et lengre innlegg om arbeidsgivere som utnytter folk som ikke klarer å få seg andre jobber? Men det er ikke det denne tråden handler om er det? så fordi noen andre har det jævlig kan jeg ikke kritisere prostitusjonsyrket? Får litt samme følelsen som når marijuana aktivistene som klamrer seg til at alkohol er mer skadelig, så da kan man jo bare fyre tette hver dag. og heroin er jo mer skadelig enn det meste andre, da er jo alt annet greit...

 

Poenget man prøver å illustrere, men som du er for blindet i din moralistiske tankegang til å se er at prostitusjon ikke skiller seg nevneverdig fra andre yrker. Enten så får du argumentere for hvorfor prostitusjon er værre enn andre yrker, eller så holder ikke argumentet ditt vann, det forstår du vel? Eller mener du vi skal forby folk å arbeide, på generell basis?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med sex for penger, viss en persjon virklig vil tjene penger ved å ha sex, bra for dem, problemet er alle de som ikke vil det men blir tvunget til det.

 

Så har du sex med en liten kinesisk dame som ikke snakker norsk i en bakgate er det nok feil. da hun sikkert ikke vil være der.

 

Men har du sex med en selvstendig dame/eller man der du vet penga går til denne persjonen og ikke til en hallik, så er det helt greit for meg

Lenke til kommentar

Staten er jo også en slags hallikk. Stikker av med 35% av lønna mi i skatt og 25% av lønna mi i moms. Til gjengjeld så fikk jeg gratis utdanning og hjelp fra sosialen da jeg ikke hadde jobb.

 

En hallikk beskytter horene sine mot voldelige kunder f.eks. Disse tjenestene koster penger.

 

Noe helt annet er de som blir tvunget til prostitusjon, det er ikke alle som har en hallikk som har det ille heller. Bare for å belyse at det finnes flere sider av en sak altså.

Lenke til kommentar
prostitusjon ikke skiller seg nevneverdig fra andre yrker

 

Ehhh? hvilken planet kommer du fra?

 

Tellus, eller Jorden om du vil, den tredje planeten i solsystemet regnet fra Solen, hva med deg? Og ikke minst, hvordan er dette relevant for tråden?

 

Kan du ikke heller forklare hvorfor prostitusjon er så ille? Du har enda ikke kommet med noen forklaring på det, bare at det er moralsk forkastelig. Etter hvilken moral om jeg tør spørre og hvorfor er din moral så mye bedre enn f.eks min moral og hvorfor skal du med loven i hånd ha noen rett til å presse din moral ned over hodet på meg, med mindre du kan påvise en god grunn til å gjøre så eller vise at min moral er gal.

 

Du har foreløpig bare pratet tull, jeg etterlyser bare litt seriøsitet fra din side.

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg gjerne slå fast at det ikke er en menneskerett å få pult. Folk gjør seg ikke fortjent til å kjøpe sex bare fordi de ikke får seg noe ellers.

 

Slik jeg har forstått det, så synes de aller aller færreste prostituerte at det er behagelig å ha sex for penger. Det finnes unntak, men det er "unntakene som bekrefter regelen" som man sier. Dessuten blir det viktig å skille på vanlige prostituerte (som er klar majoritet så vidt jeg vet) og såkalte "luksusprostituerte" som ligger i gråsonen mellom det å være betalt elsker (få kunder, godt betalt, mer sosial omgang med kundene).

 

 

Mine oppfattninger om horer og hvorfor det ikke er bra å være hverken hore eller kunde:

 

*De fleste horer har en bakgrunn som offer for seksuell mishandling og overgrep, ofte i tidlig alder. Dette viser at horer gjerne har et vanskelig og unormalt forhold til sex allerede før de prostituerer seg. Man kan også anta at traumer eller annen form for distansert forhold til sex er en forutsetning.

*De fleste horer opplever rutinemessig seksuell, fysisk og psykisk mishandling på jobb (noe som ville blitt sett på som ekstremt alvorlig hvis det hadde vært et "ekte" yrke).

*De fleste prostituerte jobber enten på grunn av tvang, avhengighet eller gjeld/utpressing (eller flere/alle nevnte årsaker samtidig).

*Prostitusjon er med på å spre sykdommer.

*Som kunde er man med på å støtte de overnevnte punktene.

 

Som sagt, så er det viktig å skille epler fra appelsiner i denne diskusjonen. Det å prøve å pynte på prostitusjon ved å vise til hvor "bra" minoriteten luksusprostituerte har det er direkte feil og ærlig talt veldig naivt.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Du har helt rett Nikka, prostitusjon er som alle andre yrker, det er derfor det blir forbudt over nyåret. ;)

Jeg skjønner at du er ironisk her, men bare for å fastslå hva som blir forbudt fra 1. januar 2009: Kjøp av sex. Det vil fremdeles være lov å prostituere seg, og det er heller ikke straffbart å ta imot penger for slike tjenester, men det blir forbudt å kjøpe tjenestene.

 

Mine oppfattninger om horer og hvorfor det ikke er bra å være hverken hore eller kunde:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
*De fleste horer har en bakgrunn som offer for seksuell mishandling og overgrep, ofte i tidlig alder. Dette viser at horer gjerne har et vanskelig og unormalt forhold til sex allerede før de prostituerer seg. Man kan også anta at traumer eller annen form for distansert forhold til sex er en forutsetning.

*De fleste horer opplever rutinemessig seksuell, fysisk og psykisk mishandling på jobb (noe som ville blitt sett på som ekstremt alvorlig hvis det hadde vært et "ekte" yrke).

*De fleste prostituerte jobber enten på grunn av tvang, avhengighet eller gjeld/utpressing (eller flere/alle nevnte årsaker samtidig).

*Prostitusjon er med på å spre sykdommer.

*Som kunde er man med på å støtte de overnevnte punktene.

De fleste? Kanskje, men dine punkter stemmer dårlig i de situasjonene der man frivillig selger sex, f.eks. hjemme i egen leilighet eller hus. Man kan ikke si at dette gjelder alle og så innføre et almengyldig prinsipp. Det blir like feil som å redusere sjenketidene for alle i Oslo, fordi noen få ikke greier å konsumere alkohol uten å bli voldelige.

 

Hvis man vil ha slutt på de punktene du nevner, må man sette inn tiltak mot overgrep og mishandling, voldsmenn som banker horer, halliker som utnytter horene, rusavhengighet, seksuelle sykdommer, o.a. Men de er ikke rusavhengige fordi de driver med prostitusjon, de selger sex for å få råd til dop. Hvis man fjerner den muligheten må de stjele eller rane for å få penger istedet. Så sett inn tiltak der de trengs, ikke forsøk å skyve problemet foran ved å forby kjøp av sex.

 

Kanskje man først skulle begynne med holdningene mot prostituerte, så de ikke føler seg mobbet av samfunnet. For det er moralistene som ikke kan fordra prostituerte og det de jobber med. Vi andre har ikke noe imot hverken jentene eller yrket deres.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Du overser et par av mine poenger (med vilje?). Samtidig prøver du å klebe merkelappen "moralist" på meg med en negativ vinkling. Jeg har heller aldri forsøkt å sette prostituerte som mennesker i et negativt lys, kun de negative faktorene som følger med yrket deres. Du kan like gjerne forsøkt å sette spørsmålstegn ved "moralistene" som støtter Leger Uten Grenser, Amnesty International og lignende. Det er ingenting galt med å ha moral, de fleste samfunnsstrukturer er avhengige flesteparten av deltakerne har et visst moralsk forsett for å fungere.

 

Dine synspunkter legger til rette for at du med fordel kan svartmale motstandere av prostitusjon som bibelviftende, bedrevitende "moralister". At du velger å benytte deg av det, vitner om dårlig debattkultur på dine vegne.

 

Jeg presiserte (to ganger) viktigheten av å ikke bruke luksusprostituerte som skjermvegg for å rettferdigjøre sexkjøp generellt. Jeg har aldri sagt at mine uttalelser gjelder "alle" (nettopp fordi prostitusjon har for mange nyanser til å generalisere). Det jeg sier er at jeg er overbevist om at de punktene jeg nevnte gjelder de fleste horer.

 

Du forsøker å snakke i "vi" form her, hvem er "vi"? Er du kongelig? Eller kan du på noen slags måte hevde å med sikkerhet kunne påstå at alle som er for prostitusjon respekterer horer som fullverdige medlemmer av samfunnet?

Lenke til kommentar
jeg har aldri hindret noen i å kjøpe eller selge seg, men jeg kan vel ytre min mening om prostitusjon i en tråd med et spørsmålstegn uten å bli flama?! Jeg tror heller du burde lære deg å respektere andres meninger...

 

Nei, men du uttaler deg veldig generaliserende og nedsettende om prostituerte - da må du også regne med å få motbør, at du velger å se på det som flaming er intet mindre enn noe barnslig og sutrete.

 

Du har helt rett Nikka, prostitusjon er som alle andre yrker, det er derfor det blir forbudt over nyåret. ;)

 

Nei, det er for at sosialistene ikke klarer å se de virkelige problemene her.

 

Først og fremst vil jeg gjerne slå fast at det ikke er en menneskerett å få pult. Folk gjør seg ikke fortjent til å kjøpe sex bare fordi de ikke får seg noe ellers.

Menneskerettigheter har ikke noe med dette å gjøre. Sex er en lovlig vare, siden prostitusjon fortsatt er lovlig, dermed er blir det altså forbudt å kjøpe en lovlig vare, noe som i mine øyne er helt bak mål.

 

Slik jeg har forstått det, så synes de aller aller færreste prostituerte at det er behagelig å ha sex for penger.

Jeg synes heller ikke at min jobb er behagelig, skal vi da forby mitt yrke?

 

Mine oppfattninger om horer og hvorfor det ikke er bra å være hverken hore eller kunde:

 

*De fleste horer har en bakgrunn som offer for seksuell mishandling og overgrep, ofte i tidlig alder. Dette viser at horer gjerne har et vanskelig og unormalt forhold til sex allerede før de prostituerer seg. Man kan også anta at traumer eller annen form for distansert forhold til sex er en forutsetning.

*De fleste horer opplever rutinemessig seksuell, fysisk og psykisk mishandling på jobb (noe som ville blitt sett på som ekstremt alvorlig hvis det hadde vært et "ekte" yrke).

*De fleste prostituerte jobber enten på grunn av tvang, avhengighet eller gjeld/utpressing (eller flere/alle nevnte årsaker samtidig).

*Prostitusjon er med på å spre sykdommer.

*Som kunde er man med på å støtte de overnevnte punktene.

 

Som sagt, så er det viktig å skille epler fra appelsiner i denne diskusjonen. Det å prøve å pynte på prostitusjon ved å vise til hvor "bra" minoriteten luksusprostituerte har det er direkte feil og ærlig talt veldig naivt.

 

Det er mange i forskjellige yrker som er blitt seksuellt misbrukt.

Jeg opplever også psykisk mishandling på jobben i form av stress, mangel på ressurser, stadig kortere tidsfrister, stadig nedetid i systemer osv.

Jeg jobber også KUN for å dekke mat, husleie og gjeld.

Sykdommer spres på jobben min hver eneste dag, både gjennom dråpesmitte og ikke minst på dørhåndtak osv.

Som tilhenger av at folk helst skal jobbe så er man med på å støtte dette.

 

Som sagt så er det viktig å ta de virkelige forbryterne her.

 

Når det er snakk om jenter og gutter som tvinges av kyniske bakmenn til å prostituere seg så er det bakmennene som er den kriminelle. Store deler av disse dekkes av paragrafen om menneskehandel.

 

Jeg fortsetter senere.

Lenke til kommentar
Først og fremst vil jeg gjerne slå fast at det ikke er en menneskerett å få pult.

Det var da et merkelig utsagn. Du blir ikke akkurat tatt seriøst etter det der. Det er en naturlig drift og et behov, og formålet fra naturens side er å føre arten videre gjennom forplantning. Helsingforskomitéen så antagelig ikke noe poeng i å verbalisere en slik rettighet i Menneskerettserklæringen fordi de ikke tenkte at det var nødvendig.

 

Folk gjør seg ikke fortjent til å kjøpe sex bare fordi de ikke får seg noe ellers.

Merkeligere og merkeligere. Tror du virkelig at horekunder kjøper sex fordi de ikke får seg noe ellers? Da har du nok minimum tenkt for snevert, mest sannsynlig misforstått årsakene.

 

Slik jeg har forstått det, så synes de aller aller færreste prostituerte at det er behagelig å ha sex for penger.

Det er nok en veldig styrt oppfatning, hvor premissene i spørsmålet er lagt på forhånd av noen som vil frem med sitt poeng. Hvis du med dette mener at de færreste prostituerte opplever seksuell nytelse av sexen de selger, så kan det være riktig, uten at jeg har sett noen statistikk på det. Men du bruker utrykk som "de fleste" eller "de (aller) færreste" bevisst for å generalisere ting. Det får det til å se ut som "alle" eller "ingen" for mange som leser det. Det oppfattes som at du mener ingen horer får nytelse av sex med horekunder. Det er feil.

 

Det å prøve å pynte på prostitusjon ved å vise til hvor "bra" minoriteten luksusprostituerte har det er direkte feil og ærlig talt veldig naivt.

Det du kaller "å pynte på" er egentlig en differensiering av de stereotypiske forestillinger som er vanlig. Når sannheten skal frem, må man få lov å komme med divergerende argumenter. Ellers vil de fordømmende og hatefulle innleggende stå igjen uimotsagt.

Lenke til kommentar
Du har helt rett Nikka, prostitusjon er som alle andre yrker, det er derfor det blir forbudt over nyåret. ;)

 

Nei, det er for at sosialistene ikke klarer å se de virkelige problemene her.

 

 

Nei, men du har selvfølgelig fastiten regner jeg med, som aldri har kjøpt en hore engang :nei: og synes så synd på deg selv fordi du hater jobben din, og derfor sammenlikner du situasjonen din med noen av de som blir mest tråkka på i hele samfunnet. Du høres veldig naiv ut...

Lenke til kommentar
jeg kan godt skrive et lengre innlegg om arbeidsgivere som utnytter folk som ikke klarer å få seg andre jobber? Men det er ikke det denne tråden handler om er det? så fordi noen andre har det jævlig kan jeg ikke kritisere prostitusjonsyrket?

Du må bare vise at du klarer å argumentere rasjonelt og saklig for ståstedet ditt, noe du ikke har klart hittil.

 

 

Slik jeg har forstått det, så synes de aller aller færreste prostituerte at det er behagelig å ha sex for penger.

Tror du søppeltømmere eller dotømmere synes det er behagelig på jobb?

Lenke til kommentar

Grunnen til at ikke alle prostituerte får nytelse eller behag av det er jo at mange av dem ikke gjør det frivillig, viss man ser på de som gjør det frivillig regner jeg med at de fleste vil få noe ut av det.

 

Som en prostituert sa, hun gjør det ikke fordi hun elsker sex over alt, men fordi hun liker å være sammen med mennesker og ha med mennesker å gjøre.

 

Ja viss man fjernet ALLE prostituerte som ikke ville være det, ville tallet på dem synke, men det ville fremdeles flere enn mange nok til de som vil kjøpe.

 

Anbefaler folk å se episode 2 i sesong 4 av Penn & teller Bullshit, der tar de opp dette

Lenke til kommentar
Du har helt rett Nikka, prostitusjon er som alle andre yrker, det er derfor det blir forbudt over nyåret. ;)

 

Nei, det er for at sosialistene ikke klarer å se de virkelige problemene her.

 

 

Nei, men du har selvfølgelig fastiten regner jeg med, som aldri har kjøpt en hore engang :nei: og synes så synd på deg selv fordi du hater jobben din, og derfor sammenlikner du situasjonen din med noen av de som blir mest tråkka på i hele samfunnet. Du høres veldig naiv ut...

 

Jeg forstår det tydligvis mye bedre enn de idiotene som har fått igjennom tidenes mest idiotiske forslag. Dette forslaget kommer til å føre til følgende:

 

1. Horekunder, kvinner som menn, kommer til å bli straffet for å kjøpe en LOVLIG vare/tjeneste.

2. Prostitusjonen kommer til å flytte seg fra gateplan og gjennomsiktige fora til lukkede bygårder og tåkelagte fora.

3. De prostituerte får det værre og vanskeligere, nettopp fordi de blir mer avhengige av halliker for å skaffe seg kunder.

4. Det blir mye vanskeligere å overvåke miljøet.

 

Ingen er tjent med det nye lovforslaget - INGEN! Det er så åpenbart at selv en femåring ville forstått det. Å forby kjøp av en lovlig vare/tjeneste er så idiotisk at jeg ikke kan få sagt det.

 

Det de vil få bukt med reguleres allerede av paragrafene som omhandler menneskehandel. De paragrafene er jeg helt enig i, men dette er rett og slett som å skyte seg selv i foten - eller pisse i buksa for å holde seg varm. Det er rett og slett idiotisk.

 

Det er forøvrig irrelevant om jeg har kjøpt sex eller ikke, du trenger ikke å ha kjøpt sex for å forstå idiotien i dette forslaget.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

Det er f,ø ikke noen menneskerettighet å ha sex, men er udiskutabelt del av hver menneskes katalog av egenskaper(drifter) på lik linje som sult og tørst men dog ikke livsnødvendig slik.

F,eks danmark har/hadde det tilbudet for enkelte patientgrupper som helt manglet andre muligheter ellers.

I norge er de prostituerte selv motstander til loven,og de burde vite ?

 

I stedet er det en samfundselite som uten samtykke gjør seg til represanter for for prostituerte og stigmatiserer 50 % av innbygerne som potensielle horekunder,nemlig menn,for det gås stille i dørene att damer og handler sex,dog i mindre antal sannsynligvis, så dette er prinsipiellt ikke noe annet enn en maktdemostrasjon, greit nok att de har makt å definiere sin virkelighet men de ska tvinge den på alle andre trots att gruppen det gjelder er mot.

(dem er feminist alliansen i "storting og akersgata og kulturhuset")

Gjeldende andre sidefaktorer om bakmenn, kjipe bakgrunner,stoff avhengighet og annet så er det instrumenter for det allerede, og blande sammen en suppe av vitt forskellige fenomen er uvedkommende hvis man ska holde seg til prostitusjon.

Peker her på att det eksisterer lovgivning mot menneskehandel,trussler,vold og dop likaså er det instanser for å behandle stoff avhengighet,krisesentre for misshandlede kvinner etc.

Så forby en lovlig vare enkelsidigt for en av to parter er "hul i huet" og samtidigt veit man att det er resursmangel på de feltene som "tar" de omgrensende faktorene som stoff,vold og trussler mm.

(mangler i behandlingsapparat,nav,politiet)

 

Alternative løsninger virker ikke som det er diskutert av feminist mafian heller, slik som lovlige,statligt kontrollerte bordeller (nederland etc) uten her ska det forbys samme f..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...