Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Umoralsk å ha sex med en hore ?


Anarkist

Anbefalte innlegg

Men noen mennesker har en annen moral enn den universelle moralen. Det betyr at de synes det er MORALSKT å utøve TVANG/VOLD mot andre mennesker. Eksempler på slike mennesker er: sosialister, feminister, kommunister, liksom liberalister og andre fascister.

Jeg synes horene og horekundene skal få holde på. Jeg går ikke inn for "tvang/vold" for å forby sexkjøp. La dem holde på! Så kan jeg få holde frem med å se ned på enkelte samfunnsgrupper, f.eks. horekundene.

 

Det er noe som heter at det er bedre straff å få leve med sin frie vilje og i enkelte tilfeller skammen som følger med. F.eks. kan de fleste horekundene sovne om natten vel vitende om at det finnes de der ute som kanskje kunne tenkt seg å rive ballene av dem. Dermed er det ikke sagt at tvang/vold er nødvendig. Slettes ikke. La dem få holde på. La dem synke nedi dypet. Trenges ikke tvang/vold for å holde dem nede. De holder seg selv nede!

 

...Med en sånn moral er det bare et spørsmål som gjelder, og det er: hvor går grensen? De fleste skjønner fort at grensen ikke finnes. Er man først tilhenger av vold og tvang kan man gå med på alt. Litt individuelle forskjeller finnes selvfølgelig. Noen synes å forby sex er greit, andre synes å forby homofili er greit. Noen, kanskje litt mer ekstreme synes å gasse jøder er en god moral. Fellesnevneren for alle er at de er tilhengere av vold/tvang og ønsker å innføre sin moral ved hjelp av vold/tvang på alle mennesker mot deres vilje.

Du trenger ikke å trekke Holocaust inni ligningen. Dette er nok en stråmann som ikke angår diskusjonen i det hele tatt, i samme gate som zotbar1234 er. Argumentere for at de som misliker prostitusjon er på lik linje med nazister? Tull.

 

Men jeg går utifra at å kalle folk som misliker horekunder for moralistiske, sneversynte, religiøse fascister er "fasiten" på det hele...

 

Langt derifra!

 

Det er de som skjønner det, og de som ikke skjønner det. Moral eller ikke: Å betale prostituerte for sex er nedrig på alle mulige måter, for både kjøper og selger.

 

La dem holde på... La dem leve med det. Vulgære slimåler er hva de er. Blæh!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men noen mennesker har en annen moral enn den universelle moralen. Det betyr at de synes det er MORALSKT å utøve TVANG/VOLD mot andre mennesker. Eksempler på slike mennesker er: sosialister, feminister, kommunister, liksom liberalister og andre fascister.

Jeg synes horene og horekundene skal få holde på. Jeg går ikke inn for "tvang/vold" for å forby sexkjøp. La dem holde på! Så kan jeg få holde frem med å se ned på enkelte samfunnsgrupper, f.eks. horekundene.

 

Det er noe som heter at det er bedre straff å få leve med sin frie vilje og i enkelte tilfeller skammen som følger med. F.eks. kan de fleste horekundene sovne om natten vel vitende om at det finnes de der ute som kanskje kunne tenkt seg å rive ballene av dem. Dermed er det ikke sagt at tvang/vold er nødvendig. Slettes ikke. La dem få holde på. La dem synke nedi dypet. Trenges ikke tvang/vold for å holde dem nede. De holder seg selv nede!

Kommentaren var ment mot dem som ønsker å forby kjøp og salg av sex. Alle bør selvsagt få mene hva dem vil om horekunder. Personlig deler jeg ikke ditt syn på saken. Hvis horer kan gjøre livet bedre til noen da de ikke har mulighet til å få sex på andre områder, eller lever et travelt liv hvor tid til kjæreste ikke er en mulighet kan det sikkert være en helt ok løsning. Jeg ønsker i hvertfall ikke fordømme noen for å ta slike valg, selv om jeg ikke kunne tenke meg å gjøre det samme bør man etter min mening være åpen for at alle mennesker er forskjellige. Derfor synes jeg det blir direkte snevert og tragisk hvis man skal fordømme alle som har andre verdier i livet enn en selv.
...Med en sånn moral er det bare et spørsmål som gjelder, og det er: hvor går grensen? De fleste skjønner fort at grensen ikke finnes. Er man først tilhenger av vold og tvang kan man gå med på alt. Litt individuelle forskjeller finnes selvfølgelig. Noen synes å forby sex er greit, andre synes å forby homofili er greit. Noen, kanskje litt mer ekstreme synes å gasse jøder er en god moral. Fellesnevneren for alle er at de er tilhengere av vold/tvang og ønsker å innføre sin moral ved hjelp av vold/tvang på alle mennesker mot deres vilje.

Du trenger ikke å trekke Holocaust inni ligningen. Dette er nok en stråmann som ikke angår diskusjonen i det hele tatt, i samme gate som zotbar1234 er. Argumentere for at de som misliker prostitusjon er på lik linje med nazister? Tull.

 

Men jeg går utifra at å kalle folk som misliker horekunder for moralistiske, sneversynte, religiøse fascister er "fasiten" på det hele...

 

Langt derifra!

 

Det er de som skjønner det, og de som ikke skjønner det. Moral eller ikke: Å betale prostituerte for sex er nedrig på alle mulige måter, for både kjøper og selger.

 

La dem holde på... La dem leve med det. Vulgære slimåler er hva de er. Blæh!

Det er overhodet ingen "stråmann" da holocaust faktisk er et fantastisk eksempel på hva slags rolle moralen spiller inn. Du vil kanskje være enig i at Hitler hadde en, kanskje ikke så spesielt god moral? Folk har ulike moraler og holocaust viser kanskje hva som kan skje dersom enkelt menneskers moral skal få lov til å råde over andre menneskers moral. Historien er ekstremt viktig å kjenne til dersom man skal kunne se framover i tiden. Vi bør derfor etter min mening innføre regelen om at din moral ikke skal gå utover min og på denne måten unngå slike katastrofer i fremtiden.

 

Du har et ekstremt snevert syn på andre menneskers liv, faktisk vil jeg vri litt om på din påstand og stille meg spørrende om den vulgære her faktisk er deg. Du virker som et simpelt menneske, med mye hat i deg. Jeg tror ikke det er bra. Vær heller litt glad i andre mennesker og aksepter deres valg for det de er.

Lenke til kommentar

Personlig kunne jeg aldri hatt sex med ei hore, rett og slett fordi det er ekkelt. Akkurat på samme måten som du ikke vil ha sex med hun ligger rundt med hele byen. Ekkelt.

 

Eksakt hvor mange sex-partnere tar det før det blir "ekkelt"? Og gitt det tallet T (for at du selvsagt har en grense, siden du definerer "hele byen" som "ekkelt"), hvorfor er T ekkelt, men T-1 er ikke det?

Lenke til kommentar

Moral eller ikke: Å betale prostituerte for sex er nedrig på alle mulige måter, for både kjøper og selger.

 

Jeg lurer på om du driver med en slags selvsuggesjon -- bare du gjentar for deg selv det samme over og over igjen, så slipper du å begrunne det. Atter en gang har du feilet i det mest vesentlige, nemlig å forklare hvorfor.

Lenke til kommentar

Du hadde selvsagt ikke valgt nick'et ditt uten å ha sett filmen? Det perfekte eksempel på en 'perfekt' sosiopat.

 

'Den ekte' Patrick Bateman (spilt av mr. Bale) knullet dem. Og drepte dem etterpå. Og for ham var det nok neppe verre enn en handletur på dagligvaren. Hans moral var heller ikke svekket. Iallefall ikke i noen særlig grad.

 

Luksushorenes moral ble heller ikke svekket. For de ble jo drept. Og oppbevart i biter i hans kjøleskap, blant annet.

 

Ergo; ingens moral ble svekket, da er det vel helt greit?

Personlig deler jeg ikke ditt syn på saken. Hvis horer kan gjøre livet bedre til noen da de ikke har mulighet til å få sex på andre områder, eller lever et travelt liv hvor tid til kjæreste ikke er en mulighet kan det sikkert være en helt ok løsning.

Tror du virkelig at horer kan gjøre noens liv bedre? En skikkelig kar kan vel få seg et ONS med ei flott dame om han vil, etter en ørliten sjekkerunde og glimt i øyet... Hvem i alle dager skulle egentlig ikke kunne få seg noe uten å måtte betale for det? Svar: Patetiske tapere. Om de likevel kan, men ikke gidder, neivel, hvorfor ikke det?

 

Nå har det seg slik, at det er enkelte ting penger ikke bør kunne kjøpe. Å betale seg frem til sex er en billig snarvei, uansett hvor mye man betaler.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

Du hadde selvsagt ikke valgt nick'et ditt uten å ha sett filmen? Det perfekte eksempel på en 'perfekt' sosiopat.

 

'Den ekte' Patrick Bateman (spilt av mr. Bale) knullet dem. Og drepte dem etterpå. Og for ham var det nok neppe verre enn en handletur på dagligvaren. Hans moral var heller ikke svekket. Iallefall ikke i noen særlig grad.

 

Luksushorenes moral ble heller ikke svekket. For de ble jo drept. Og oppbevart i biter i hans kjøleskap, blant annet.

 

Ergo; ingens moral ble svekket, da er det vel helt greit?

Jeg tror ikke du skjønner helt prinsippet om at din moral ikke skal gå utover andres. Vi kan godt si det på en annen måte for å gjøre det enklere: din frihet skal ikke gå utover andres frihet. Å utøve vold mot noen hindrer dem å leve sitt liv etter sin egen moral og i frihet. Ergo er å drepe noen i høyeste grad en uakseptabel moral (ved mindre den som blir drept samtykker).
Personlig deler jeg ikke ditt syn på saken. Hvis horer kan gjøre livet bedre til noen da de ikke har mulighet til å få sex på andre områder, eller lever et travelt liv hvor tid til kjæreste ikke er en mulighet kan det sikkert være en helt ok løsning.

Tror du virkelig at horer kan gjøre noens liv bedre? En skikkelig kar kan vel få seg et ONS med ei flott dame om han vil, etter en ørliten sjekkerunde og glimt i øyet... Hvem i alle dager skulle egentlig ikke kunne få seg noe uten å måtte betale for det? Svar: Patetiske tapere.

Du innrømmer jo selv at det finnes mennesker som ikke klarer å få seg noe uten å betale for det. Er det ikke da rimelig å anta at enkelte "patetiske tapere" som du kaller dem kan få bedret livskvaliteten sin? Og hvis ikke, hvorfor skulle dem da benytte seg av horer?
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...