Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Umoralsk å ha sex med en hore ?


Anarkist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kort oppsummering:

 

horekunder=patetiske

horer=ekle

halliker=skulle fått en runde med knyttneven

de som sitter hjemme å forsvarer prostitusjon etter å ha lest en bok=naive

slutt å oppføre deg som en neandertaler.. ta redlight aka de walle i amsterdam.. å forby sexkjøp er det som fører til trafficking og halliker kommer til rette.. møtte en jente på byen der som var student som var hore ved siden av.. er det da uetisk å hoppe til sengs etter en tur på byen med henne som en eller annen jente fordi jeg visste at hun solgte seg på si?

vet at det er enormt mange studiner som selger seg i nederland for at det er en sinnsykt bra inntekt og de skatter faktisk av det.. flere her som grer alle prostituerte over en kam og ser ned på dem.. de som blir solgt mot sin vilje er feil, ja men ikke dra inn de som er profesjonelle.. vi har faktisk ett demokrati hvor folk kan gjøre hva de vil og ta de valgene man vil.. ikke døm folk for det..

Lenke til kommentar
Nå skjønner jeg ganske fint at du har nettopp kommet ut av ungdomsskolen...

La oss ta meg som et eksempel; jeg er glad i sex, og jeg like glad i penger. Det betyr ikke at jeg går ut og selger sex av den grunn! Det finnes andre måter å tjene seg penger, og det er mange andre alternativer som jeg heller vil velge.

 

Jeg kan bare snakke for meg selv i denne saken, og hva jeg selv mener. Jeg vet ikke hva som foregår i hodene til alle andre menneser som leser denne diskusjonen.

Selvsagt er det andre måter å tjene penger på, men hva hvis disse ikke er av interesse for dem? Hva hvis de vil leve av å selge sex?

 

Forøvrig valgte jeg bøker som et eksempel fordi alle kan finne frem til det. Jeg kan selvsatg fortelle om prosituerte jeg har møtt både i Norge og utland, men det er ingenting "alle" kan relatere til, en bok kan alle lese. Sett at de kan lese.

Lenke til kommentar

hahaha javel? jeg driter i om dere mener jeg er ondskapsfull, å betale for mus er umoralsk i mine øyne. (jeg mener det er ondskapsfullt å bruke et menneske i en uheldig situasjon for få tømt seg)

 

vi har faktisk ett demokrati hvor folk kan gjøre hva de vil og ta de valgene man vil.. ikke døm folk for det..

 

Hvis folk kan gjør det de vil innebærer vel det at jeg kan mene hva jeg vil om prostituerte og deres kunder

 

Man er ikke horekunde om man bare har gjort det noen få ganger på phun.

 

Eh jo, hva er da definisjonen på en horekunde, hvis det ikke er en som er kunde hos en hore

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
jeg driter i om dere mener jeg er ondskapsfull, å betale for mus er umoralsk i mine øyne.

Selvsagt mener du det. Folk som er dødsopptatt over det å fortelle andre mennesker hvordan de skal leve livene sine er ofte veldig opptatt av "umoral".

 

(jeg mener det er ondskapsfullt å bruke et menneske i en uheldig situasjon for få tømt seg)

Så mennesker i uheldige situasjoner skal ikke få gjøre hva de selv ønsker? F.eks. ta en vaskejobb eller kjøre søppel? For slike yrker er som kjent belastende, så da er det vel direkte ondskapsfullt å la folk ta slike jobber da?

Lenke til kommentar

Er jeg dødsopptatt av å fortelle andre mennesker hvordan de skal leve fordi jeg svarer på en tråd med tittel/spørsmålet "Umoralsk å ha sex med en hore?"

 

Regner med at trådstarter ville ha meningene til forumbrukerne, og da legger jeg ingenting i mellom fordi jeg kanskje kunne komme til å såre horekundene her inne.

 

Hvis du synes å kjøre søppel eller vaske er direkte sammenliknbart med å stå på gata å vente på at en gris kommer å håper at han ikke drar av seg kondomen under samleiet eller denger hora, da er det ikke noe særlig poeng i at vi fortsetter å diskutere...

Lenke til kommentar
Er jeg dødsopptatt av å fortelle andre mennesker hvordan de skal leve fordi jeg svarer på en tråd med tittel/spørsmålet "Umoralsk å ha sex med en hore?"

Du liker tydeligvis å dirre med en moralistisk pekefinger.

 

Hvis du synes å kjøre søppel eller vaske er direkte sammenliknbart med å stå på gata å vente på at en gris kommer å håper at han ikke drar av seg kondomen under samleiet eller denger hora, da er det ikke noe særlig poeng i at vi fortsetter å diskutere...

Hva prøver du å si her? Hvem snakket om å dra av kondomer eller denge noen?

Lenke til kommentar
Hvis du synes å kjøre søppel eller vaske er direkte sammenliknbart med å stå på gata å vente på at en gris kommer å håper at han ikke drar av seg kondomen under samleiet eller denger hora, da er det ikke noe særlig poeng i at vi fortsetter å diskutere...

 

Vel, hvor skal man begynne?

 

Det finnes mange utsatte yrker med *langt* større helserisiko enn prostitusjon. Gruvearbeidere med kanariene er riktignok en del av fortiden, men farlige yrker er det *massevis* av (brannmenn, ambulansesjafører, politi, leger/sykepleiere, alle som jobber med motordrevne verktøy -- listen er uendelig lang).

 

For det andre, vold kan man møte i alle yrker. Noe så allminnelig som en bensinstasjonsekspeditør er faktisk ikke alltid så hyggelig (en tidligere bekjent av meg ble ranet flere ganger mens vedkommende var på nattskift).

 

Og sist, men aller viktigst -- *alle* arbeid-mot-ytelse syssler er sammenlignbare i det arbeideren gir avkall på den viktigste ressursen, nemlig sin egen tid (utrolig men sant -- dette er faktisk fra en av de første økonomitimene på ungdomsskolen). Således er det overhodet ingen forskjell mellom en prostituert på gaten, en prostituert som jobber hjemmefra, en snekker eller en programvareutvikler. Get it?

Lenke til kommentar
unner folk sex, men ikke om de kynisk utnytter rusavhengige eller fattige. Du skal være rimlig patetisk hvis det er eneste måten du får deg mus på...

 

Er det kynisk utnyttelse å betale for at noen maler huset ditt?

Kan du være så vennlig å legge frem dokumentasjon på at alle prostituerte er fattige, og/eller rusavhengige?

Jeg synes du er ganske dømmende hvis du fremsetter påstander om at man må være patetisk for å ikke "klare å få seg mus." Det er ikke alle som har de samme sosiale evnene som kreves for å faktisk lykkes spesielt godt med det. Noe som ikke betyr at det er noe galt med folk, bare at de ikke passer inn på sjekkefronten. Jeg er en av dem, jeg kjøper riktig nok ikke sex av den grunn, da sex uten noen som helst følelser inne i bildet er verdiløs for meg. Jeg dømmer likevel ikke de som har andre følelser enn meg - du vet, enkelte klarer å se lenger frem enn sin egen nesetipp, prøv det du også, kanskje du blir et bedre menneske av det.

Lenke til kommentar
Du liker tydeligvis å dirre med en moralistisk pekefinger.

Er det ikke det samme du gjør, "å dirre med en moralistisk pekefinger", når du kritisererer andre for å moralisere?

Nei, det er stor forskjell på å klage på moralister og å moralisere. En moralist er opptatt av at andre skal gjøre og mene som han selv, mens en som klager på moralister er opptatt av at moralisten skal holde kjeft fordi han plager andre med å misjonere sin moral. Moralisten respekterer ikke andre når han ikke lar dem få mene hva de vil. Moralistene må også få mene hva de vil, men det er ikke dermed sagt at de skal få lov til å angripe andres meninger med skitne skjellsord.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Jeg sier at yrket er farlig og potensielt helseskadelig, i motsetning til å vaske et gulv

Nordsjødykkere har også et farlig og potensielt helseskadelig yrke. Du prøver desperat å vri deg unna det faktum at argumentasjonen din er selvmotsigende.

 

unner folk sex, men ikke om de kynisk utnytter rusavhengige eller fattige.

1. Hvorfor snakker du bare om rusavhengige? Tror du alle prostituerte er rusavhengige?

 

2. Hva med de som kynisk utnytter folk til å ta andre drittjobber?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...