Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

90 Golf 2 1,8 Godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Har nå funnet meg en billig og grei Golf 2 som jeg får billig fra en kamerat.

Motoren er overhalt etter at den gikk på kun 3 silyndere en stund, den har bare gått 3000km etter det.

 

Ting som er gjort i det siste:

skiftet toppdekselpakning, pinnbolter, radiator, radiatorvifte, ledningssett til radiator, batteri, oljfefilter, olje, mellomflens, full kompresjonstest av motor ok, skifta vannpumpa, registerreim for 1000 km siden, plugger, pluggledninger, coil, coilledning, luftfilter,

bremsekraftforsterker, nye bremseklosser, nye caliptere, senket, sotet ruter, racing front, alarm, sentrallås, greenfilter.

 

Eneste som er galt med den er en tetning på bremsesystemet så den har fungerende men veldig svake bremser. Følger med Rep-sett til bremsene.

 

Og det mangler anlegg men det gjør jo bare at jeg kan velge alt selv.

 

Han skal ha 6000 for den og det virker ganske greit for bilen med tanke på arbeidet som er gjort.

 

Hva tror dere? Er dette noe jeg kan jobbe med? lite rust og såvidt jeg vet mangler kun den bakre listen på en av sidene.

 

Siden jeg mest sansynlig kommer til å beholde den en stund vil jeg også style den litt og trenger råd/tips.

 

Oh, det er en 4dørs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6000,- er jo egentlig en vits. Virker som om du kanskje ikke har hatt for mange biler før, kan jo være greit å ha en å pusle litt med da (en som man ikke er så veldig redd for  :innocent: )

 

Kjøp den om du har lyst på den, sier da ihvertfall jeg :)

9238141[/snapback]

6000 er jo noe jeg har råd til å krasje :p jobber med lappen for øyeblikket så.

 

Sier som autofil-larsen: Har du aldri eid en golf? er du homo? :p

 

Ikke noe mot de som er det eller noe men syns den var litt morsom.

 

dessuten var golf fatterns første bil så man kan jo holde tradisjonen.

Lenke til kommentar

Helt enig med EvenT der.. Golf er aldri noen problem og få solgt. Går som regel unna, om du ikke har skrudd og hamra på den altfor mye.. det begrenser som regel området med kjøpere en del.

 

Men en helt plain grei golf. Går som hakka møkk (ikke det at jeg ville kjøpt hakka møkk akkuratt :ermm: )

Lenke til kommentar

Vel, da var bilen kjøpt, bremsene blir fikset i løpet av helga og jeg henter den i løpet av neste uke uka etter. Vil gjerne ha et skikkelig anlegg i den, men vet ikke helt hva jeg skal se etter.

 

Vil ha trøkk, men også bra lyd. har sett litt på kenwood, pioneer, rockford og blaupunkt.

 

høyttaler oppsett

2 foran

2 bak

altså en høyttaler i hver dør.

1-2 12" i bagasjerommet. vet ikke hvordan 10/15 tommere er.

pluss et par diskanter foran, muligens bak.

 

Og en grei spiller med cd,mp3. gjerne med innebygget minne eller minnekortleser/usb.

 

Blir vel å tilbringe noen timer dagen i bilen når jeg har tatt lappen så god lyd er viktig.

 

Edit: bare 111 inlegg fra å være 666 gitt :evil:

Endret av T.J.
Lenke til kommentar
Går som hakka møkk (ikke det at jeg ville kjøpt hakka møkk akkuratt  :ermm: )

9242340[/snapback]

 

Litt off-topic men hvor kom det utrykket egentlig fra? hakka møkk burde jo ikke gå noe bra i det hele tatt uansett sammenheng? :hmm:

9254662[/snapback]

Må vel ha noe med salg av gjødsel eller liknende, men vennligst unngå OT

Lenke til kommentar
Vel, da var bilen kjøpt, bremsene blir fikset i løpet av helga og jeg henter den i løpet av neste uke uka etter. Vil gjerne ha et skikkelig anlegg i den, men vet ikke helt hva jeg skal se etter.

 

Vil ha trøkk, men også bra lyd. har sett litt på kenwood, pioneer, rockford og blaupunkt.

 

høyttaler oppsett

2 foran

2 bak

altså en høyttaler i hver dør.

1-2 12" i bagasjerommet. vet ikke hvordan 10/15 tommere er.

pluss et par diskanter foran, muligens bak.

 

Og en grei spiller med cd,mp3. gjerne med innebygget minne eller minnekortleser/usb.

 

Blir vel å tilbringe noen timer dagen i bilen når jeg har tatt lappen så god lyd er viktig.

 

Edit: bare 111 inlegg fra å være 666 gitt :evil:

9247082[/snapback]

 

 

her er det veldig bra og veldig billig anlegg www.dreamtm.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...