Gå til innhold

[løst]Fant ei lommebok med 9k i :D

Swafty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å oppklare så får finneren tilbake pengene hvis politiet ikke klarer å finne en eier.

sitat fra loven: " Finnarløn som politiet har godskrive finnaren, skal gå til statskassa om finnaren ikkje melder seg og krev pengane innan 3 månader etter at han har fått varsel. "

Lenke til kommentar

Uvesentlig hvem de mistenker når de ikke kan bevise noe. Så lenge du ikke havner under løgndetektoren så burde du være trygg.

Tror forresten det hadde vært veldig morsomt med en poll på dette her, hvordan folk hadde reagert i slike situasjoner.

Du finner en lommebok med 9000 kroner i kontanter i. Ingen kort eller anenn identifikasjon på hvem som kan være eieren. Hva gjør du?

Gir lommebok og alle kontanter til politiet.

Tar noen av pengene, gir resten og lommebok til politiet.

Tar alle pengene, men leverer lommeboka til politiet.

Beholder alle pengene og kaster lommeboka ved første anledning.

Legger den fra meg hvor jeg fant den med alt intakt.

?

Lenke til kommentar
Jeg hadde nok tatt 10% Finnerlønn. I dette tilfelle hatte jeg tatt 1k og levert den til politiet tenker jeg. Hadde den vert helt 100% anonym uten noe form for ID noe plass hadde jeg nok tatt alt tror jeg.

9257268[/snapback]

stjelt 9000kr ja, du er jammen meg hyggelig.

Finner du en lommebok med penger i, og det ikke er noe ID i den, kan eieren være hvem som helst, alty fra en gammel dame, til en rik jævel.

Uansett hvem den tillhører, så er ikke pengene dine selv om du finner de.

Tenk hvis det var pensjonspengene til noen? Eller andre viktige penger?

Å stjele slike penger er noe av det mest patetiske du kan gjøre.

Man kan levere pengene på politistasjonen, og er det ingen som melder de savnet, kan du søke om å få beholde pengene selv.

Finner jeg en lommebok med 9k i, vil den bli levert hos politiet, er det ingen som henter den, kommer jeg til å søke etter pengene.

Lenke til kommentar
Nå finnes det mer avanserte utgaver av løgndetektoren, f.eks hjernescanning.

Den er 110% sikker, så ikke noe å utsette på det.

Gleder meg til vi får muligheten til å bruke dette i Norge.

9257346[/snapback]

Er jo bare å la være å svare, så fungerer den jo ikke :p

Og den er nok ikke 100% sikker, det tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...