Moonshield Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Vet dere hva.. jeg fant ut at det bare var en drøm.. den virka så ekte så jeg trodde det var ekte og 9234943[/snapback] Drømte ja... Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Bare for å oppklare så får finneren tilbake pengene hvis politiet ikke klarer å finne en eier. sitat fra loven: " Finnarløn som politiet har godskrive finnaren, skal gå til statskassa om finnaren ikkje melder seg og krev pengane innan 3 månader etter at han har fått varsel. " Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Nårtid ble lovboka gitt ut på nynorsk? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Skal ringe og høre, kanskje anmelde trådstarter. Bare ringe en politijurist å høre. 9216069[/snapback] Jepp, anmeld. Du har svært stort grunnlag for det. Lenke til kommentar
Shadow_dude Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Ta penga, lever pengboken. 9216803[/snapback] Om du hadde tatt pengene og bare levert lommeboken og politiet hadde funnet ut hvem sin lommebok det var.. da hadde eiern sagt d var 9000kr i den og politiet hadde med en gang mistenkt DEG... Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Uvesentlig hvem de mistenker når de ikke kan bevise noe. Så lenge du ikke havner under løgndetektoren så burde du være trygg. Tror forresten det hadde vært veldig morsomt med en poll på dette her, hvordan folk hadde reagert i slike situasjoner. Du finner en lommebok med 9000 kroner i kontanter i. Ingen kort eller anenn identifikasjon på hvem som kan være eieren. Hva gjør du? Gir lommebok og alle kontanter til politiet. Tar noen av pengene, gir resten og lommebok til politiet. Tar alle pengene, men leverer lommeboka til politiet. Beholder alle pengene og kaster lommeboka ved første anledning. Legger den fra meg hvor jeg fant den med alt intakt. ? Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Jeg hadde nok tatt 10% Finnerlønn. I dette tilfelle hatte jeg tatt 1k og levert den til politiet tenker jeg. Hadde den vert helt 100% anonym uten noe form for ID noe plass hadde jeg nok tatt alt tror jeg. Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Uvesentlig hvem de mistenker når de ikke kan bevise noe. Så lenge du ikke havner under løgndetektoren så burde du være trygg. 9257233[/snapback] Ifølge norsk lov beviser ikke en løgndetektor noe. Det er ikke lov å bruke det som bevis i en rettssak. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Nå finnes det mer avanserte utgaver av løgndetektoren, f.eks hjernescanning. Den er 110% sikker, så ikke noe å utsette på det. Gleder meg til vi får muligheten til å bruke dette i Norge. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Jeg hadde nok tatt 10% Finnerlønn. I dette tilfelle hatte jeg tatt 1k og levert den til politiet tenker jeg. Hadde den vert helt 100% anonym uten noe form for ID noe plass hadde jeg nok tatt alt tror jeg. 9257268[/snapback] stjelt 9000kr ja, du er jammen meg hyggelig. Finner du en lommebok med penger i, og det ikke er noe ID i den, kan eieren være hvem som helst, alty fra en gammel dame, til en rik jævel. Uansett hvem den tillhører, så er ikke pengene dine selv om du finner de. Tenk hvis det var pensjonspengene til noen? Eller andre viktige penger? Å stjele slike penger er noe av det mest patetiske du kan gjøre. Man kan levere pengene på politistasjonen, og er det ingen som melder de savnet, kan du søke om å få beholde pengene selv. Finner jeg en lommebok med 9k i, vil den bli levert hos politiet, er det ingen som henter den, kommer jeg til å søke etter pengene. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Nå finnes det mer avanserte utgaver av løgndetektoren, f.eks hjernescanning. Den er 110% sikker, så ikke noe å utsette på det. Gleder meg til vi får muligheten til å bruke dette i Norge. 9257346[/snapback] Er jo bare å la være å svare, så fungerer den jo ikke Og den er nok ikke 100% sikker, det tviler jeg sterkt på. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Det finnes ingenting i verden som er 100% sikkert. Men det er flisespikkeri. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 En dag skjer det deg selv... Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 La oss bare slutte å diskutere, trådstarter har gitt oss løgn mitt i trynet. =,) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 No har eg ikkje lest heile tråden, men eg vil berre seie ein ting. Du er jo faktisk ein tjuv om du gjer det, og det er like gale det, som å stjele 9k frå ei gammal dame på gata. Kan trådstartar leve med å ha stole 9000kr? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Trådstarter har fortalt at det hele var en drøm Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 Saken er løst, og/-eller trådstarter har bedt om stenging. Ønskes saken gjenoptatt kan dette innlegget rapportères, og tråden vil bli vurdert gjenåpnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg