Gå til innhold

[løst]Fant ei lommebok med 9k i :D


Swafty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er jo helt klart et tulleinnlegg. Det er INGEN som finner en lommebok med masse penger i og skryter av at de skal stjele dem på et forum. Trådstarter har IKKE funnet en lommebok, men han er helt klart ute etter å provosere.

9211738[/snapback]

Hvorfor ikke? Hvis det ikke var noe bankkort i den, eller ID, hadde jeg tatt penga, og hvorfor ikke skrive det her? Sjansen for at personen som mista lommeboka henger på dette forumet er ganske liten. Og han kan uansett ikke bevise det

Lenke til kommentar
Jeg hadde tatt 5k ut av lommeboka og så levert den til politiet.

9213389[/snapback]

 

Jeg hadde nok tatt ut alle sedlene og levert den til politiet, mer sannsynlig da at det er noen andre som har funnet den eller stjelt den, tatt penga og kasta pengboka.

 

Det riktige i denne situasjonen hadde selvsagt vært å ikke ta noen penger.. Men så rik er jeg ikke. Og eier vil mest sannsynlig få dekt summen uansett på reiseforsikring mot en egenandel på 500,-

Lenke til kommentar
Jeg hadde tatt 5k ut av lommeboka og så levert den til politiet.

9213389[/snapback]

 

Jeg hadde nok tatt ut alle sedlene og levert den til politiet, mer sannsynlig da at det er noen andre som har funnet den eller stjelt den, tatt penga og kasta pengboka.

 

Det riktige i denne situasjonen hadde selvsagt vært å ikke ta noen penger.. Men så rik er jeg ikke. Og eier vil mest sannsynlig få dekt summen uansett på reiseforsikring mot en egenandel på 500,-

9213484[/snapback]

 

Selv om du ikke er rik har du ikke retten til å ta andres penger, selv om de har mistet dem. Du er faktisk pliktig til å levere et eventuelt funn til politiet.

 

Skal man "stjele" andres penger på bakgrunn av at de kanskje har reiseforsikring?

Skal det da være greit å stjele biler fordi de sikkert har tyveriforsikring?

Ikke sikkert forsikringsselskapet hadde trodd på at personen hadde så mye penger i lommeboka heller.

Lenke til kommentar
Selv om du ikke er rik har du ikke retten til å ta andres penger, selv om de har mistet dem. Du er faktisk pliktig til å levere et eventuelt funn til politiet.

 

Skal man "stjele" andres penger på bakgrunn av at de kanskje har reiseforsikring?

Skal det da være greit å stjele biler fordi de sikkert har tyveriforsikring?

Ikke sikkert forsikringsselskapet hadde trodd på at personen hadde så mye penger i lommeboka heller.

9213728[/snapback]

 

Har ikke sagt at det er rikig, sier bare hva jeg ville gjort. Er bare ærlig istedet for å leke moralsk rytter.

 

9000,- hadde kommet så usannsynlig godt med akkurat nå at jeg ville ikke klart og motstå fristelsen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...