Gå til innhold

-Skolen skal ha fokus på homofili fra 1 klasse.


Anbefalte innlegg

Syntes heller man skulle integrert spørsmål om homofili inn i skriveoppgaver i norsken.

 

Skriv et essay om homofili, f.eks

9228687[/snapback]

 

Ja, det funker nok ypperlig fra 1. til 5. klasse.

9228694[/snapback]

 

 

Var ikke akkurat 1-5 klasse jeg sikta etter. (glemte bare å skrive det)

9228720[/snapback]

 

Diskusjonen er at de vil integrere pro-homofili i bøkene så tidlig som mulig. Du har dog rett i det at når man kommer opp i den alderen som man begynner med samfunnsfag så er det mer fornuftig ja. Tror jeg har skrevet det. Da de har litt mer forståelse for samfunnet og samlivssituasjoner generelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er kanskje noe som ville fungert i de større byene, men jeg tviler på at det vil fungere særlig godt på landsbygda. Hadde for eksempel min 6 år gamle bror fått en matteoppgave med en "homofil" setting så hadde han trolig reagert på en måte som tar fokuset bort fra læring. Han har kanskje sett  to-tre homofile par som har gått rundt hånd i hånd når han har vært på besøk i storbyen og stirrer på dem med store øyne. Nå skal han plutslig lære at det er helt "normalt"?

 

"Lolo knuller hunder! Er Lolo normal?"

Her har du en skoleoppgave i barneskolen om 20år.

9228658[/snapback]

Det er vel akkurat de stedene hvor folk sammenligner homofili med zoofili at man må innføre slikt. Det er rimelig klart at du selv er påvirket av å bo på landet, og hvis dette ble innført ville man skapt mer aksept og forståelse for ulike livsstiler på bygden, et sted som brukes som skjellsord i de større byene når man snakker om å være ignorant og lite forståelsesfull. Hadde jeg vært dere (landsbygdbeboere) ville jeg støttet forslaget som en måte å kvitte seg "tulling"-stempelet.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det skal prakkes noen meninger på barna om hva som er normalt eller ikke, det trenger ikke være politisk korrekt - bare korrekt. Man trenger ikke å si at homofili er naturlig fra dag 1, bare man konstaterer at de finnes og ikke er en bitteliten minoritet men en etterhvert stor og samlet gruppe med mennesker som ellers er like heterofile - verken mer eller mindre verdt. Slike småting som å innføre to menn eller to kvinner i en matteoppgave eller å fortelle om homofili-fenomenet litt tidligere (og ikke "det er helt normalt å se på andre gutter"-praten i 6. klasse) kan føre til at man unngår at foreldrenes syn på homofili blir til barnets. Både rasisme og homofobi kan plantes i barnas hjerner tidlig av foreldrene, og det er skolens jobb å vise dem at ikke hele verden deler det synet.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Vil bare påpeke DLFs syn i denne saken. DLF mener at det ikke skal være statens rolle å pålegge hva skoler skal undervise. Skoler bør være 100% private og foreldrene bør stå fritt til å sende barna på de skolene de ønsker.

9230677[/snapback]

 

Burde ikke staten ha et eneste utdanningstilbud?

Lenke til kommentar
Når det gjelder matteoppgavene, så har mange år med undersøkelser vist at situasjoner basert på ekte tilfeller gjort barna mer interessert i oppgavene.

9224567[/snapback]

Hvorfor i allverden skal man isåfall blande inn legning og parforhold? Dette kan jo unngås på utallige måter. Jeg synes ikke man engang skal blande inn heterofile parforhold engang.

 

Burde ikke staten ha et eneste utdanningstilbud?

Akkurat. Skoler skal være 100% privatiserte. Jeg kunne ikke vært mer enig med DLF i akkurat denne saken.

 

Æsj til offentlige skoler.

Lenke til kommentar

AMA: Hvis det ikke passer med parforhold så droppes det, jeg tar utgangspunkt i forandring av det som er akkurat nå.

 

Privatskoler er en dårlig idé, det siste vi trenger er barneskoler drevet av hyperkristne eller idioter med agenda. Vi skal ha et offentlig tilbud som lærer barna å bli skikkelige, ikke at man får høre at holocaust ikke skjedde hvis man gikk på feil skole.

Lenke til kommentar

Velg en annen skole da vel. Det er vi selv (foreldrene intill man blir eldre) som burde bestemme hva vi vil og hvordan vi vil lære.

 

"Lære barna å bli skikkelige". Alle skal bli proppet med den samme dritten mener du, slik som idag? For å ikke nevne de elendige og fattige skolebyggene vi skal lære oss å bli "skikkelige" i.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Velg en annen skole da vel. Det er vi selv (foreldrene intill man blir eldre) som burde bestemme hva vi vil og hvordan vi vil lære.

9230843[/snapback]

Privatskoler vil koste penger, noen vil koste mer enn andre. Skal de fattige tape på systemet, enda mer enn det de allerede gjør? Hvilke privatskoler vil velge å starte opp langt ute på landet? Hvilket tilbud har de som bor i et område med 50 andre barn, i stedet for mange tusen? For de foreldrene som ikke bryr seg like mye om barna, hvordan skal disse barna beskyttes fra skumle, fordomsfulle idéer? Hva om foreldrene om homofobe, hyperreligiøse, fordomsfulle drittmennesker? Burde ikke skolen være et sted hvor man får inn fornuft og kunnskap, og ikke er en videreføring av det foreldrene har bestemt seg for at barnet skal mene?

Lenke til kommentar

I må bygder der det er kanskje 50 barn vil foreldre og lærere sammen finne frem og lage en god skole, siden de faktisk er direkte innblandet i motsetning til staten og undervisningsdepartementet. Samme gjelder egentlig for alle andre skoler. Dersom foreldre svikter i oppdragelsen (ikke bryr seg) skal barnevernet bryte inn.

 

Foresten en fryktelig konklusjon å kalle disse menneskene for "drittmennesker". Staten har heller ingen rett til å bestemme hva barnet skal mene, uansett om det så er å lære dem å være mindre fordomsfulle, homofobe og religiøse, noe som de ikke gjør.

 

Jeg har foresten funnet ut at DLF er et parti som passer bedre for meg enn FrP, men jeg stemmer likevel FrP siden de har mye større sjanse til å vinne et valg.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Jeg tør ikke tenke på hvor mange ansatte barnevernet vil trenge hvis hvert barn med foreldre som ikke engasjerer seg i skolegangen skulle blitt behandlet av barnevernet. Jeg tror ikke det finnes en eneste måte privat skolegang kan fungere uten å skape et skille mellom barn i forskjellige områder, og da er det bedre med en felles løsning som gir like muligheter for hvert barn enn at noen uheldige skal straffes av hva de voksne i området velger å lære bort.

 

For å bruke "Toeblast" som et eksempel: han vil gjerne ikke at barna skal lære at homofili er naturlig, og hvis resten av bygden er enig, så vil ignoransen spre seg. Det er det at skolen er drevet av staten og konstant blir revidert for å følge utviklingen av samfunnet som gjør at slike fordommer forsvinner, hvis de små bygdene skulle bestemt selv risikerer vi at de lever i boblesamfunn.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se hva som er så farlig med at barn skal være bevisste på at homofili eksisterer, i min erfaring har barn godt av å få forskjellige inntrykk og bestemme selv hva de synes om ting. Homofili er en slik ting, på samme måte som rasisme og mentale handicap.

 

Selv gikk jeg på en skole som, i tillegg til den "vanlige" skolen hadde en skole for psykisk utviklingshemmede. Jeg er veldig, veldig glad for at jeg gikk på den skolen, og tenker at jeg har et helt annet syn på dette enn jeg kanskje ville hatt hvis dette hadde vært noe fremmed og skremmende for meg. Jeg har liknende erfaringer med rasisme.

 

Jeg tror derfor å fortelle om det, uten å tvinge det på barna ville være den beste løsningen. Forslaget støttes.

Endret av Anigmama
Lenke til kommentar

Anigmama: Gode poeng, spesielt om hva slags skoler man går på. Jeg gikk noen år på skole i USA, og der var ca 60% av klassen hvit, mot i Norge hvor jeg aldri har gått i klasse med noen mer eksotisk enn en svenske. Jeg har et helt annet syn på rase etter jeg har vokst opp i Houston, en by med 1/3 meksikanere, 1/3 svarte og 1/3 hvite. Det er umulig for meg å være rasistisk uten å bli motbevist av mine egne erfaringer, og jeg føler at jeg blir et bedre menneske av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...