Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Noen her som er i Age og Conan open beta?

Lurer på om dell sin 167.55 ikke er helt venner med spillet.

Håper ikke dette.... Har nettopp fohåndsbestilt spillet.

 

Btw, til alle dere som skal bestille 1730, bestill med xp, vær så snill... Jeg har med Vista og har ca en pc krasj om dagen, og 3-4 blåskjermer i uka... Dette er helt nytt for meg. Har aldri hatt dwette før med xp og andre maskiner.

Oh, om du har en versjon av xp som du ønsker å installere på en 1730 som kom med vista vil du få store problemer. Jeg har enda ikke fått til å installere annet enn Vista på denne, pga raid0. Jeg har prøvd alt mulig også nLite uten at det har funket. Ønsker du å snakke kundeservice, må du både kunne godt engelsk og ha noen timer på deg... Her kan du bli sittend i kø leeenge.

 

Ser nå at jeg har et annet problem som jeg ikke har hatt før... er visst treghet i fra jeg skriver på tastaturet, til det kommer opp på skjermen. Irriterende... Håper restart fixser sistnevnte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg vet så skal raid driverne til Vista også fungere i XP, hvilket betyr at du skal kunne sette i driver CD-en (eller Vista CD-en, husker ikke helt) når du under XP installasjonen får beskjed om å trykke F6 for å laste inn ekstra drivere.

Lenke til kommentar
Noen her som er i Age og Conan open beta?

Lurer på om dell sin 167.55 ikke er helt venner med spillet.

Håper ikke dette.... Har nettopp fohåndsbestilt spillet.

 

Btw, til alle dere som skal bestille 1730, bestill med xp, vær så snill... Jeg har med Vista og har ca en pc krasj om dagen, og 3-4 blåskjermer i uka... Dette er helt nytt for meg. Har aldri hatt dwette før med xp og andre maskiner.

Oh, om du har en versjon av xp som du ønsker å installere på en 1730 som kom med vista vil du få store problemer. Jeg har enda ikke fått til å installere annet enn Vista på denne, pga raid0. Jeg har prøvd alt mulig også nLite uten at det har funket. Ønsker du å snakke kundeservice, må du både kunne godt engelsk og ha noen timer på deg... Her kan du bli sittend i kø leeenge.

 

Ser nå at jeg har et annet problem som jeg ikke har hatt før... er visst treghet i fra jeg skriver på tastaturet, til det kommer opp på skjermen. Irriterende... Håper restart fixser sistnevnte...

Hmm? fikk min M1730 rett etter påske, og har ikke hadd noe problemer. Eneste jeg vil er å deaktivere RAID. Noen som vet hvordan man gjør dette. Vil heller ha 2 separate harddisker istedefor en på 320GB. Har lyst å kjøre Vista på en og XP på den andre. Noen som har prøvd dette? Tenkte kanskje at å kjøre spill i XP ga bedre ytelse :p

Lenke til kommentar
Noen her som er i Age og Conan open beta?

Lurer på om dell sin 167.55 ikke er helt venner med spillet.

Håper ikke dette.... Har nettopp fohåndsbestilt spillet.

 

Btw, til alle dere som skal bestille 1730, bestill med xp, vær så snill... Jeg har med Vista og har ca en pc krasj om dagen, og 3-4 blåskjermer i uka... Dette er helt nytt for meg. Har aldri hatt dwette før med xp og andre maskiner.

Oh, om du har en versjon av xp som du ønsker å installere på en 1730 som kom med vista vil du få store problemer. Jeg har enda ikke fått til å installere annet enn Vista på denne, pga raid0. Jeg har prøvd alt mulig også nLite uten at det har funket. Ønsker du å snakke kundeservice, må du både kunne godt engelsk og ha noen timer på deg... Her kan du bli sittend i kø leeenge.

 

Ser nå at jeg har et annet problem som jeg ikke har hatt før... er visst treghet i fra jeg skriver på tastaturet, til det kommer opp på skjermen. Irriterende... Håper restart fixser sistnevnte...

Hmm? fikk min M1730 rett etter påske, og har ikke hadd noe problemer. Eneste jeg vil er å deaktivere RAID. Noen som vet hvordan man gjør dette. Vil heller ha 2 separate harddisker istedefor en på 320GB. Har lyst å kjøre Vista på en og XP på den andre. Noen som har prøvd dette? Tenkte kanskje at å kjøre spill i XP ga bedre ytelse :p

 

Hvorfor vil du ha en tregere maskin med to separate disker? RAID0 er jo lynkjapt og meget komfortabelt å jobbe med. Ta heller skikkelig backup.

Lenke til kommentar

Vel... hvor mye "tregere" separate disker i forhold til RAID0 er kan diskuteres... det er ikke snakk om mye!. Eneste måten å fjærne RAID0 opsettet på er å slette RAID opsettet, hvilket resulterer i at du må reinstallere Vista (jeg har selv gjort dette). Jeg har kost meg med min maskin siden fredagen nå(fikk den da), å har klart å klemme ut 14967 i 3dmark06.

Dette er en kongemaskin, men jeg skulle ønske å hatt direktestyring over viftene , slik Clevo 579RU-U har (multicom kunshan) .

Endret av JegHarMangeRareSpørsmålJeg
Lenke til kommentar
<br />Etter hva jeg vet så skal raid driverne til Vista også fungere i XP, hvilket betyr at du skal kunne sette i driver CD-en (eller Vista CD-en, husker ikke helt) når du under XP installasjonen får beskjed om å trykke F6 for å laste inn ekstra drivere.<br />
<br /><br /><br />

Dette er ikke min erfaring.. Jeg har til og med skaffet meg riktige drivere og brendt dem på en cd plate, uten at dette funker fordi Windows installasjonen krever en diskettstasjon som 1730 dessverre ikke har. Etter Hva support har fortalt, skal dette kunne fikses ved å kjøpe en ekstern floppy stasjon, uten at jeg personlig har prøvd dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette var tråden jeg lette etter :)

 

Fikk i dag følgende tilbud fra jobben:

 

Prosessor Intel® Core™ 2 Duo Prosessor T9300 (2.5 GHz, 800MHz FSB, 6MB ache)

Minne 4GB DDR2 SDRAM 667Mhz (2x2048MB) (2 SoDIMM slots, maks 4GB)

Harddisk 400GB SATA (7.200 RPM) (2x200GB) med FreeFall Sensor

Grafikkort Dual 256MB NVIDIA GeForce 8700M GT

Chipset Intel® 965PM Crestline

Nettverkskort Integrert 10/100/1000Mbit

Trådløs Wireless 802.11n

Bluetooth Ja Firewire IEEE1394

DVD brenner 2x Blu-ray Read/Write

Webkamera 2 Megapixel webkamera

Multimedia Øreplugger og fjernkontroll

Minnekortleser Integrert 8-i-1minnekortleser

Utganger Dual LinkDVI-I, HDMI via DVI adapter, IR, S-Video, VGA via DVI dongle, S/PDIF via dongle, 4 USB 2.0, infrarød, ExpressCard 54mm

 

Lydkort Integrert Høyttalere Innebygde kvalitetshøyttalere med subwoofer Batteri 9-cell “Smart” Lithium Ion Ekstra batteri Ekstra 9-cell batteri blir sendt hjem til den ansatte kostnadsfritt etter 18 måneder Bæreveske Medølger (Nylon) Chassis Farge: Svart og rød. Vekt fra 4,8 kg Operativsystem Microsoft® Windows Vista Home Premium Norsk Programvare Microsoft® Works Norsk, Microsoft® Windows® Mail Antivirus 3 år Norton antivirus Skjerm 17” WUXGA (1920x1200) med TrueLife Service 3 års på-stedet-service

 

Eneste negative som jeg ser her er at det er norsk OS og Norton. Norton kan jeg kaste ut men Det er vanskelig å endre Vista til engelsk :(

 

Så. Noen kommentarer ellers?

 

Denne herligheten kommer på 280 brutto + 227 netto i måneden.

Lenke til kommentar
Dette var tråden jeg lette etter :)

 

Fikk i dag følgende tilbud fra jobben:

 

Prosessor Intel® Core™ 2 Duo Prosessor T9300 (2.5 GHz, 800MHz FSB, 6MB ache)

Minne 4GB DDR2 SDRAM 667Mhz (2x2048MB) (2 SoDIMM slots, maks 4GB)

Harddisk 400GB SATA (7.200 RPM) (2x200GB) med FreeFall Sensor

Grafikkort Dual 256MB NVIDIA GeForce 8700M GT

Chipset Intel® 965PM Crestline

Nettverkskort Integrert 10/100/1000Mbit

Trådløs Wireless 802.11n

Bluetooth Ja Firewire IEEE1394

DVD brenner 2x Blu-ray Read/Write

Webkamera 2 Megapixel webkamera

Multimedia Øreplugger og fjernkontroll

Minnekortleser Integrert 8-i-1minnekortleser

Utganger Dual LinkDVI-I, HDMI via DVI adapter, IR, S-Video, VGA via DVI dongle, S/PDIF via dongle, 4 USB 2.0, infrarød, ExpressCard 54mm

 

Lydkort Integrert Høyttalere Innebygde kvalitetshøyttalere med subwoofer Batteri 9-cell “Smart” Lithium Ion Ekstra batteri Ekstra 9-cell batteri blir sendt hjem til den ansatte kostnadsfritt etter 18 måneder Bæreveske Medølger (Nylon) Chassis Farge: Svart og rød. Vekt fra 4,8 kg Operativsystem Microsoft® Windows Vista Home Premium Norsk Programvare Microsoft® Works Norsk, Microsoft® Windows® Mail Antivirus 3 år Norton antivirus Skjerm 17” WUXGA (1920x1200) med TrueLife Service 3 års på-stedet-service

 

Eneste negative som jeg ser her er at det er norsk OS og Norton. Norton kan jeg kaste ut men Det er vanskelig å endre Vista til engelsk :(

 

Så. Noen kommentarer ellers?

 

Denne herligheten kommer på 280 brutto + 227 netto i måneden.

 

Gamle skjermkort dette, hvor lang avbetalingstid snakker vi om, tre år?

 

Vel... hvor mye "tregere" separate disker i forhold til RAID0 er kan diskuteres... det er ikke snakk om mye!. Eneste måten å fjærne RAID0 opsettet på er å slette RAID opsettet, hvilket resulterer i at du må reinstallere Vista (jeg har selv gjort dette). Jeg har kost meg med min maskin siden fredagen nå(fikk den da), å har klart å klemme ut 14967 i 3dmark06.

Dette er en kongemaskin, men jeg skulle ønske å hatt direktestyring over viftene , slik Clevo 579RU-U har (multicom kunshan) .

 

Hvilken prosessor har du?

Lenke til kommentar
Dette var tråden jeg lette etter :)

 

Fikk i dag følgende tilbud fra jobben:

 

Prosessor Intel® Core™ 2 Duo Prosessor T9300 (2.5 GHz, 800MHz FSB, 6MB ache)

Minne 4GB DDR2 SDRAM 667Mhz (2x2048MB) (2 SoDIMM slots, maks 4GB)

Harddisk 400GB SATA (7.200 RPM) (2x200GB) med FreeFall Sensor

Grafikkort Dual 256MB NVIDIA GeForce 8700M GT

Chipset Intel® 965PM Crestline

Nettverkskort Integrert 10/100/1000Mbit

Trådløs Wireless 802.11n

Bluetooth Ja Firewire IEEE1394

DVD brenner 2x Blu-ray Read/Write

Webkamera 2 Megapixel webkamera

Multimedia Øreplugger og fjernkontroll

Minnekortleser Integrert 8-i-1minnekortleser

Utganger Dual LinkDVI-I, HDMI via DVI adapter, IR, S-Video, VGA via DVI dongle, S/PDIF via dongle, 4 USB 2.0, infrarød, ExpressCard 54mm

 

Lydkort Integrert Høyttalere Innebygde kvalitetshøyttalere med subwoofer Batteri 9-cell “Smart” Lithium Ion Ekstra batteri Ekstra 9-cell batteri blir sendt hjem til den ansatte kostnadsfritt etter 18 måneder Bæreveske Medølger (Nylon) Chassis Farge: Svart og rød. Vekt fra 4,8 kg Operativsystem Microsoft® Windows Vista Home Premium Norsk Programvare Microsoft® Works Norsk, Microsoft® Windows® Mail Antivirus 3 år Norton antivirus Skjerm 17” WUXGA (1920x1200) med TrueLife Service 3 års på-stedet-service

 

Eneste negative som jeg ser her er at det er norsk OS og Norton. Norton kan jeg kaste ut men Det er vanskelig å endre Vista til engelsk :(

 

Så. Noen kommentarer ellers?

 

Denne herligheten kommer på 280 brutto + 227 netto i måneden.

 

 

Gamle skjermkort dette, hvor lang avbetalingstid snakker vi om, tre år?

 

 

Tre år ja. Grafikkkortet er nok ikke det hotteste, men med en SLI løsning så tror jeg nok det komemr til å driver det meste greit. Grafikkkorter i dag er jo nesten utdatert i det du får dem i postkassen allikevel;) Kanskje ikke fullt så gale, men det går fort i dag!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hey all , Har handlet et sånt beist nå men bare lurer på noen ting.

 

Hva må jeg gjøre med en gang jeg starter den ? er det noe super viktige drivere eller noe annet smart jeg skal gjøre før jeg gamer som en høy nerd?

 

Takk :D

 

Maskinen er helt grei i konfigurasjonen den kommer i. Et alternativ er å bytte ut driver til skjermkortet med noe nyere fra laptopvideo2go, utover det er den greit optimalisert. Anbefaler deg å installere HWMonitor slik at du kan sjekke temp på GPU og CPU. Min GPU idlet på 75-79 grader hvilket gjorde at Dell etterhvert byttet den, da var den på det nærmeste svidd, teknikeren kommenterte selv at "her hadde det vært varmt". Utover det er det en bra maskin, tastaturet er vel det beste man kan få, kunne vært litt bedre bass kanskje og jeg er ikke 100% fornøyd med hvordan svart vises på skjermen, men jøssbevares, noe bedre er det ikke på markedet.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har kjøpt XPS M1730 for en stund siden, så jeg har Nvidia 8700M GT og T7700.

 

Er det mulig å oppgradere maskinen min til nyeste skjermkortene?

 

Jeg kjører 8700M GT'ene mine med 156.69 driverene, hvilke er de nyeste som fungerer bra?

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har kjøpt XPS M1730 for en stund siden, så jeg har Nvidia 8700M GT og T7700.

 

Er det mulig å oppgradere maskinen min til nyeste skjermkortene?

 

Jeg kjører 8700M GT'ene mine med 156.69 driverene, hvilke er de nyeste som fungerer bra?

 

174.31 er en god driver ihvertfall, 175.16 også. Er mange bra, man må nesten bare teste og se hva som funker. Husk bare å kjøre driversweeper i safemodus før du legger inn ny driver.

 

Du kan oppgradere, men prisene har vært dramatisk, rundt 1000 dollar på US systemene, om man tilbyr oppgraderingen i Norge vet jeg ikke. Det jeg vet er at det garantert ikke er verdt det :) Folk kjører Crysis på høy oppløsning med dine kort og man kan få ut mellom 9 og 10k i 3Dmark06, det burde holde plenty. Legg heller pengene i ny pc om to-tre år.

Lenke til kommentar
174.31 er en god driver ihvertfall, 175.16 også. Er mange bra, man må nesten bare teste og se hva som funker. Husk bare å kjøre driversweeper i safemodus før du legger inn ny driver.

 

Du kan oppgradere, men prisene har vært dramatisk, rundt 1000 dollar på US systemene, om man tilbyr oppgraderingen i Norge vet jeg ikke. Det jeg vet er at det garantert ikke er verdt det :) Folk kjører Crysis på høy oppløsning med dine kort og man kan få ut mellom 9 og 10k i 3Dmark06, det burde holde plenty. Legg heller pengene i ny pc om to-tre år.

 

Hei, takk for svar. Jeg har vært litt skuffet av ytelsen så langt, og mange problemer med SLI. Jeg skal teste de nye driverene og se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...