Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

*bump* Viktig å holde denne tråden i live.

 

Bilde og videokvalitet er dårlig på grunn av den ekstreme oppløsningen på skjermen samt hvor enorme farger det er på LG skjermen jeg har fått (flaks), bilder i høy oppløsning blir meget bra.

 

Oppdaterte Bios til A06, virket som om ting gikk vesentlig mer "snappy". Kjører medfølgende Dell drivere fortsatt til skjermkortene da det var klundrete å installere nye når jeg prøvde. Ser av andre forum at de med X prosessor klarer nesten 15.000 i 3Dmark06, det må sies å være kurrant :)

 

Skal kjøre en ny test i dag med flashet bios og samtidig oppdatere det som er av drivere. Har dere andre noen erfaringer? Det slår meg fortsatt hvor stille maskinen går, utrolig rolig og behagelig.

 

Vista derimot er noe av en utfordring, ikke får jeg frem Aero-grensesnittet og menyene er rotete, XP er vesentlig greiere å finne frem i, men Vista er enormt mye mer avansert, XP blir veldig gammeldags i forhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVD-brenneren gir en del lyd fra seg da. Men i forhold til min gamle M1710, så er det veldig lite lyd når viftene er på maks. Hører den nesten ikke i Crysis i forhold til M1710. :wee:

 

Men hvordan oppdaterer du BIOS? Tror jeg kunne trengt det på min M1710. Og merket du stor forskjell med ny BIOS på m1730? Brodern har en da ser du... :) (Blacburn)

Lenke til kommentar
DVD-brenneren gir en del lyd fra seg da. Men i forhold til min gamle M1710, så er det veldig lite lyd når viftene er på maks. Hører den nesten ikke i Crysis i forhold til M1710. :wee:

 

Men hvordan oppdaterer du BIOS? Tror jeg kunne trengt det på min M1710. Og merket du stor forskjell med ny BIOS på m1730? Brodern har en da ser du... :) (Blacburn)

 

Ja, spilleren bråker litt. BIOS oppdatering er latterlig enkelt, lastes ned fra Dell.no, åpnefila og alt skjer automatisk med restart. Det var egentlig det siste jeg gjorde i går så noen stor forskjell vet jeg ikke om det er. Skal kjøre en ny 3Dmark06 i kveld og legge ut resulatet. Så skal jeg begynne på grafikkortene. A06 anbefales sterkt som BIOS oppdatering så be Blackburn om å få den inn dersom han ikke har den.

Lenke til kommentar
Tenkte på de på Dell. :)

 

Jeg skjønte det :) Jo, er de samme. Har lyst til å prøve noen nyere, men er på ukjent grunn når det kommer til å fjerne og legge til slike drivere. Skal kjøre en ny test først og se om det er behov.

 

 

hehehe... Du må ikke være redd for å prøve ;)... anyway :

her er et hav av "nye" drivere : http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=66

 

 

Igjenn , hva som fungerer på "hans" pc behøver ikke å fungere så bra på din.

 

last også ned Driver Sweeper : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1672 for å fjærne alt etter avinstallering (som oftest ligger det igjenn filer etter avinstallering, og disse kan skape krøll)

 

 

enkelt forklart driverskifte :

 

1 : Last ned ny driver og eventuellt modifisert .INF fil

 

2 : Avinstaller driveren du bruker nå & restart (legg til og fjærn programmer)

 

3 : kjør driver sweeper (velg Nvidia-display og kjør sweeper) & installer ny driver (evt lim over modifisert .INF til den utpakkede install mappa)

 

4 : restart & spill/teste

Endret av JegHarMangeRareSpørsmålJeg
Lenke til kommentar

Greit greit, men nåde deg om hele systemet mitt stopper :)

 

Går for 174.31, det skal jo være en grei sak å rulle tilbake drivere dersom ting ikke funker *gulp*

 

Forøvrig datt jeg i score på 3Dmark06 etter BIOS oppdatering, først ned til 10.950, men så var det opp til 11.350 igjen, fortsatt 150 under beste score.

Lenke til kommentar
Tenkte på de på Dell. :)

 

Jeg skjønte det :) Jo, er de samme. Har lyst til å prøve noen nyere, men er på ukjent grunn når det kommer til å fjerne og legge til slike drivere. Skal kjøre en ny test først og se om det er behov.

 

 

hehehe... Du må ikke være redd for å prøve ;)... anyway :

her er et hav av "nye" drivere : http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=66

 

 

Igjenn , hva som fungerer på "hans" pc behøver ikke å fungere så bra på din.

 

last også ned Driver Sweeper : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1672 for å fjærne alt etter avinstallering (som oftest ligger det igjenn filer etter avinstallering, og disse kan skape krøll)

 

 

enkelt forklart driverskifte :

 

1 : Last ned ny driver og eventuellt modifisert .INF fil

 

2 : Avinstaller driveren du bruker nå & restart (legg til og fjærn programmer)

 

3 : kjør driver sweeper (velg Nvidia-display og kjør sweeper) & installer ny driver (evt lim over modifisert .INF til den utpakkede install mappa)

 

4 : restart & spill/teste

 

Jaja, 10.600 var kanskje ikke det helt store. Nei, dette driverstyret er oppskrytt ja.

Lenke til kommentar
Det vil ikke nødvendigvis øke så mye som 3000-3500 kroner iom at man ikke skal ha den gamel løsningen med to 8700M GT i SLI lengre. Men noe, kanskje en del, vil det øke i pris ja.

 

Varmeutviklingen vil nok øke ja, men tror ikke det blir noe problem med tanke på viftestøy. :) (Heldigvis)

 

Vi får se hva som skjer i januar. Jeg kjøper ikke før det. Men, 8700 SLi pumper ut over 10.000 i 3DMark 06 og det er ikke ille, men det svikter jo litt på spill da.

 

Jeg skjønner ikke så mye av dette, men jeg fikk min nye M1730 fra DELL og kjørte 3dMark06 men fikk bare 9041poeng. Hvordan kan da en med 8700 få over 10.000 poeng??

 

Help me :p

Lenke til kommentar
Det vil ikke nødvendigvis øke så mye som 3000-3500 kroner iom at man ikke skal ha den gamel løsningen med to 8700M GT i SLI lengre. Men noe, kanskje en del, vil det øke i pris ja.

 

Varmeutviklingen vil nok øke ja, men tror ikke det blir noe problem med tanke på viftestøy. :) (Heldigvis)

 

Vi får se hva som skjer i januar. Jeg kjøper ikke før det. Men, 8700 SLi pumper ut over 10.000 i 3DMark 06 og det er ikke ille, men det svikter jo litt på spill da.

 

Jeg skjønner ikke så mye av dette, men jeg fikk min nye M1730 fra DELL og kjørte 3dMark06 men fikk bare 9041poeng. Hvordan kan da en med 8700 få over 10.000 poeng??

 

Help me :p

 

Du har sikkert ikke aktivert SLi, flere oss har fått samme score før aktivering. Da får du et sted mellom 10.500 og 11.500 med de prosessorene som i dag er tilgjengelige.

 

Noen som vet hvordan man får opp/kan måle FPS sanntid i spill?

Lenke til kommentar
Det vil ikke nødvendigvis øke så mye som 3000-3500 kroner iom at man ikke skal ha den gamel løsningen med to 8700M GT i SLI lengre. Men noe, kanskje en del, vil det øke i pris ja.

 

Varmeutviklingen vil nok øke ja, men tror ikke det blir noe problem med tanke på viftestøy. :) (Heldigvis)

 

Vi får se hva som skjer i januar. Jeg kjøper ikke før det. Men, 8700 SLi pumper ut over 10.000 i 3DMark 06 og det er ikke ille, men det svikter jo litt på spill da.

 

Jeg skjønner ikke så mye av dette, men jeg fikk min nye M1730 fra DELL og kjørte 3dMark06 men fikk bare 9041poeng. Hvordan kan da en med 8700 få over 10.000 poeng??

 

Help me :p

 

Du har sikkert ikke aktivert SLi, flere oss har fått samme score før aktivering. Da får du et sted mellom 10.500 og 11.500 med de prosessorene som i dag er tilgjengelige.

 

Noen som vet hvordan man får opp/kan måle FPS sanntid i spill?

 

Hehe... ja fant ut at jeg hadde glemt å aktivere SLI etter at jeg hadde postet den forrige :) Og da fikk jeg 11431, men er det bra eller dårlig til å være en lappis?

Lenke til kommentar
Det vil ikke nødvendigvis øke så mye som 3000-3500 kroner iom at man ikke skal ha den gamel løsningen med to 8700M GT i SLI lengre. Men noe, kanskje en del, vil det øke i pris ja.

 

Varmeutviklingen vil nok øke ja, men tror ikke det blir noe problem med tanke på viftestøy. :) (Heldigvis)

 

Vi får se hva som skjer i januar. Jeg kjøper ikke før det. Men, 8700 SLi pumper ut over 10.000 i 3DMark 06 og det er ikke ille, men det svikter jo litt på spill da.

 

Jeg skjønner ikke så mye av dette, men jeg fikk min nye M1730 fra DELL og kjørte 3dMark06 men fikk bare 9041poeng. Hvordan kan da en med 8700 få over 10.000 poeng??

 

Help me :p

 

Du har sikkert ikke aktivert SLi, flere oss har fått samme score før aktivering. Da får du et sted mellom 10.500 og 11.500 med de prosessorene som i dag er tilgjengelige.

 

Noen som vet hvordan man får opp/kan måle FPS sanntid i spill?

 

Hehe... ja fant ut at jeg hadde glemt å aktivere SLI etter at jeg hadde postet den forrige :) Og da fikk jeg 11431, men er det bra eller dårlig til å være en lappis?

 

Du kan jo sammenlike på notebookreview.net, den gemene hop ligger vel under 5000.. men, er jo besnærende å se de råeste stasjonære på 32000 poeng..

 

Jeg mistet mange poeng når jeg gikk fra 167.45 til 167.55 samt oppgraderte Bios fra A05 til A06, nå ligger jeg på 10600 og får den ikke opp :)

Lenke til kommentar
Det vil ikke nødvendigvis øke så mye som 3000-3500 kroner iom at man ikke skal ha den gamel løsningen med to 8700M GT i SLI lengre. Men noe, kanskje en del, vil det øke i pris ja.

 

Varmeutviklingen vil nok øke ja, men tror ikke det blir noe problem med tanke på viftestøy. :) (Heldigvis)

 

Vi får se hva som skjer i januar. Jeg kjøper ikke før det. Men, 8700 SLi pumper ut over 10.000 i 3DMark 06 og det er ikke ille, men det svikter jo litt på spill da.

 

Jeg skjønner ikke så mye av dette, men jeg fikk min nye M1730 fra DELL og kjørte 3dMark06 men fikk bare 9041poeng. Hvordan kan da en med 8700 få over 10.000 poeng??

 

Help me :p

 

Du har sikkert ikke aktivert SLi, flere oss har fått samme score før aktivering. Da får du et sted mellom 10.500 og 11.500 med de prosessorene som i dag er tilgjengelige.

 

Noen som vet hvordan man får opp/kan måle FPS sanntid i spill?

 

Hehe... ja fant ut at jeg hadde glemt å aktivere SLI etter at jeg hadde postet den forrige :) Og da fikk jeg 11431, men er det bra eller dårlig til å være en lappis?

 

Du kan jo sammenlike på notebookreview.net, den gemene hop ligger vel under 5000.. men, er jo besnærende å se de råeste stasjonære på 32000 poeng..

 

Jeg mistet mange poeng når jeg gikk fra 167.45 til 167.55 samt oppgraderte Bios fra A05 til A06, nå ligger jeg på 10600 og får den ikke opp :)

 

Oki, skal ta meg en titt der jeg, kanskje man får noen tips der også :D Thx

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ringte Dell kundeservice og fikk følgende tilbud:

 

Intel Core 2 Duo Extreme X9000 2.8GHz / 800Mhz FSB

4 GB minne 667 MHz

2x200GB 7200RPM harddisker

GeForce 8800GTX 512MB SLI

Windows XP Pro 32-bit

Standardgaranti - 1 år

Bæreveske (ryggsekk)

 

Sum: kr 28.458,-

 

X9000-prosessoren går for kr 11.900,-. Får denne for kr 8.000,-. I tillegg gis kr 2.000,- i rabatt ved bestilling før 09.04. Bruker også kupongkode som gir 15% rabatt og er gyldig til og med 03.04.

 

Hva synes dere om dette tilbudet?

 

Mvh,

Sitronkake

Endret av Sitronkake
Lenke til kommentar
Hva synes dere om dette tilbudet?

 

 

Du får jo kjøpt X9000 løst for drøyt 5000 kroner, så veldig imponerende er det ikke i og med at du ikke betaler 8000 for prosessoren, men for oppgraderingen fra standardprosessoren (T7700?), med andre ord ca dobbel pris. Tusenlapper å spare på å kjøpe med billigste prosessor, kjøpe X9000 løst og sette inn selv, og så selge den medfølgende prosessoren...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...