Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ringte Dell kundeservice og fikk følgende tilbud:

 

Intel Core 2 Duo Extreme X9000 2.8GHz / 800Mhz FSB

4 GB minne 667 MHz

2x200GB 7200RPM harddisker

GeForce 8800GTX 512MB SLI

Windows XP Pro 32-bit

Standardgaranti - 1 år

Bæreveske (ryggsekk)

 

Sum: kr 28.458,-

 

X9000-prosessoren går for kr 11.900,-. Får denne for kr 8.000,-. I tillegg gis kr 2.000,- i rabatt ved bestilling før 09.04. Bruker også kupongkode som gir 15% rabatt og er gyldig til og med 03.04.

 

Hva synes dere om dette tilbudet?

 

Mvh,

Sitronkake

 

Selvfølgelig bedre spec enn min, men jeg syntes jeg fikk pruta bra :D

Intel Core 2 Duo T9300 2.5GHz / 800Mhz FSB 6MB cache

2 GB minne 667 MHz

2x160GB 7200RPM harddisker

GeForce 8800GTX 512MB SLI

Windows Vista Home Premium 32-bit

Standardgaranti - 1 år

Super Garanti som dekker alle skader etc. 3 år.

 

 

Sum: kr 19.500,- (ord pris. 25.679,-)

 

Men jeg holdt på med han selgeren en hel fredag da.

Ringt han og begynte først med å foreslå den til 17000. Jeg sa at det var alt jeg hadde.

Og han kunne ikke gjøre det. BLANKT NEI!!

Også ringte jeg på han et par timer senere, og da sa jeg at jeg hadde sjekket en del regninger og at jeg kunne bruke 18.000,- Han sa fortsatt at det ikke var mulig å selge den til under 22.000,-

Også kom jeg med mitt nådestøt...han er jo selger slik som meg, og jeg vet jo at de på dell også sitter med budsjetter de skal nå, så jeg ringte han 5 minutter på 4, fredagen før påske. Og sa at jeg hadde snakket med dama bla bla bla... og at vi var enige om å bruke 19.000 på ny pc. Men det var absolutt max. Og han sa 20.000,- og æ si glem det, det går ikke.. 19.000 er max. Også si han 19.500,- og æ si SOLGT!!!! :D for æ hadd jo masse å gå på ;)hehe... Lurt U Dell kiiiiz :D

Så det går ann å gjør en god deal med selger bare man ikke røper seg for mye og gir seg så lett :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen 3Dmark06 scores enda? Krøp opp på 10.950 etter å ha slettet mye surv og stoppet x-antall av Vistas meningsløse prosesser. Målet er 12k med dette systemet, prosessoren er jo bøygen her i forhold til 3Dmark, de med X9000 har allerede vært over 15k.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvordan dere får så høy score i 3Dmarks. Selv med prosessorhastighet på 3.4GHz får jeg bare 8529 poeng... Jeg har bare 8700 GT SLI, men likevel...

 

8800 GTX kontra 8700... det er ca. et enormt hav i forskjell på kortene. 8700 kortet var vel en ganske meningsløs greie, 8600 GT SLi får man nesten det samme ut av.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvordan dere får så høy score i 3Dmarks. Selv med prosessorhastighet på 3.4GHz får jeg bare 8529 poeng... Jeg har bare 8700 GT SLI, men likevel...

 

 

Synes scoren din er liten, det er jo ca det samme jeg får, med min X200 sli med 2 8600m GT kort. Din maskin har jeg sett greie 10000 andre steder

Endret av Vallhall
Lenke til kommentar

Da forstår ikke jeg hva som er galt...

Min maskin:

Dell XPS M1730 Blue

X7900 Core 2 Extreme 2.8 GHz overklokket til 3.4 GHz

4 GB minne

2 160GB 7200Rpm Raid 0

2 GF M8700 SLI

Vista 32 Home Premium

 

Har også hørt nvidia skal komme med M8900GTX med 1GB minne. Da må det komme drivere til vista 64.

Endret av BlueXPS1730
Lenke til kommentar

Ikke dårlig. Men jeg fikk det samme for rett over 18000 uten å prutte. Men det var vel uten denne supergarantien da. (Men vi har jo 5års reklamasjonsrett da? :))

Hei!

 

Ringte Dell kundeservice og fikk følgende tilbud:

 

Intel Core 2 Duo Extreme X9000 2.8GHz / 800Mhz FSB

4 GB minne 667 MHz

2x200GB 7200RPM harddisker

GeForce 8800GTX 512MB SLI

Windows XP Pro 32-bit

Standardgaranti - 1 år

Bæreveske (ryggsekk)

 

Sum: kr 28.458,-

 

X9000-prosessoren går for kr 11.900,-. Får denne for kr 8.000,-. I tillegg gis kr 2.000,- i rabatt ved bestilling før 09.04. Bruker også kupongkode som gir 15% rabatt og er gyldig til og med 03.04.

 

Hva synes dere om dette tilbudet?

 

Mvh,

Sitronkake

 

Selvfølgelig bedre spec enn min, men jeg syntes jeg fikk pruta bra :D

Intel Core 2 Duo T9300 2.5GHz / 800Mhz FSB 6MB cache

2 GB minne 667 MHz

2x160GB 7200RPM harddisker

GeForce 8800GTX 512MB SLI

Windows Vista Home Premium 32-bit

Standardgaranti - 1 år

Super Garanti som dekker alle skader etc. 3 år.

 

 

Sum: kr 19.500,- (ord pris. 25.679,-)

 

Men jeg holdt på med han selgeren en hel fredag da.

Ringt han og begynte først med å foreslå den til 17000. Jeg sa at det var alt jeg hadde.

Og han kunne ikke gjøre det. BLANKT NEI!!

Også ringte jeg på han et par timer senere, og da sa jeg at jeg hadde sjekket en del regninger og at jeg kunne bruke 18.000,- Han sa fortsatt at det ikke var mulig å selge den til under 22.000,-

Også kom jeg med mitt nådestøt...han er jo selger slik som meg, og jeg vet jo at de på dell også sitter med budsjetter de skal nå, så jeg ringte han 5 minutter på 4, fredagen før påske. Og sa at jeg hadde snakket med dama bla bla bla... og at vi var enige om å bruke 19.000 på ny pc. Men det var absolutt max. Og han sa 20.000,- og æ si glem det, det går ikke.. 19.000 er max. Også si han 19.500,- og æ si SOLGT!!!! :D for æ hadd jo masse å gå på ;)hehe... Lurt U Dell kiiiiz :D

Så det går ann å gjør en god deal med selger bare man ikke røper seg for mye og gir seg så lett :D

Lenke til kommentar
Da forstår ikke jeg hva som er galt...

Min maskin:

Dell XPS M1730 Blue

X7900 Core 2 Extreme 2.8 GHz overklokket til 3.4 GHz

4 GB minne

2 160GB 7200Rpm Raid 0

2 GF M8700 SLI

Vista 32 Home Premium

 

Har også hørt nvidia skal komme med M8900GTX med 1GB minne. Da må det komme drivere til vista 64.

 

3Dmark06 tester i stor grad GPU, men også noe CPU. Du får en relativt bra score grunnet CPU, men vil aldri kunne komme veldig høyt grunnet stor begrensning i GPU kortene. Sjekker du specs på de ser du to ting, 1 - bare 32 stream prosessorer (8800 har 96, 2 - bare 128 bit mot 256 bit på 8800 kortene, i tillegg kommer 8800 GTX med dobbelt så mye minne. Man snakker ganske ekstrem ytelsesforskjell og selv om du har en meget kraftig prosessor så vekter ikke det tungt nok i 3Dmark06.

 

Opp mot 10k baseres på mer enn å bare skru opp prosessoren dog, da må skjermkortene også klokkes.

Endret av STeam6
Lenke til kommentar
Hei!

 

Ringte Dell kundeservice og fikk følgende tilbud:

 

Intel Core 2 Duo Extreme X9000 2.8GHz / 800Mhz FSB

4 GB minne 667 MHz

2x200GB 7200RPM harddisker

GeForce 8800GTX 512MB SLI

Windows XP Pro 32-bit

Standardgaranti - 1 år

Bæreveske (ryggsekk)

 

Sum: kr 28.458,-

 

X9000-prosessoren går for kr 11.900,-. Får denne for kr 8.000,-. I tillegg gis kr 2.000,- i rabatt ved bestilling før 09.04. Bruker også kupongkode som gir 15% rabatt og er gyldig til og med 03.04.

 

Hva synes dere om dette tilbudet?

 

Mvh,

Sitronkake

Jeg synes virkelig ikke det var verdt det, kjøp med en tregere cpu, eks T9300, selg denne og kjøp evt X9000 løst, sparer mye på det. Ytelsesforbedringen med X9000 på tross av overklokking er uansett ikke allverden i spill da skjermkortet og ikke cpu begrenser ytelsen.

 

En ting jeg lurer litt på er hvorfor ikke flere av dere bruker xp pro istedet for vista? 3Dmark-skårene og spillytelsen er endel bedre på xp. Om en virkelig skal ha en gamerpc synes jeg nesten det blir litt selvmotsigende å kjøpe det råeste som er å oppdrive for så å hemme ytelsen med et slapt operativsystem som fremdels mangler mye på ytelse ;)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Ringte Dell kundeservice og fikk følgende tilbud:

 

Intel Core 2 Duo Extreme X9000 2.8GHz / 800Mhz FSB

4 GB minne 667 MHz

2x200GB 7200RPM harddisker

GeForce 8800GTX 512MB SLI

Windows XP Pro 32-bit

Standardgaranti - 1 år

Bæreveske (ryggsekk)

 

Sum: kr 28.458,-

 

X9000-prosessoren går for kr 11.900,-. Får denne for kr 8.000,-. I tillegg gis kr 2.000,- i rabatt ved bestilling før 09.04. Bruker også kupongkode som gir 15% rabatt og er gyldig til og med 03.04.

 

Hva synes dere om dette tilbudet?

 

Mvh,

Sitronkake

Jeg synes virkelig ikke det var verdt det, kjøp med en tregere cpu, eks T9300, selg denne og kjøp evt X9000 løst, sparer mye på det. Ytelsesforbedringen med X9000 på tross av overklokking er uansett ikke allverden i spill da skjermkortet og ikke cpu begrenser ytelsen.

 

En ting jeg lurer litt på er hvorfor ikke flere av dere bruker xp pro istedet for vista? 3Dmark-skårene og spillytelsen er endel bedre på xp. Om en virkelig skal ha en gamerpc synes jeg nesten det blir litt selvmotsigende å kjøpe det råeste som er å oppdrive for så å hemme ytelsen med et slapt operativsystem som fremdels mangler mye på ytelse ;)

 

Jeg mener også at X9000 i alle tilfeller er bortkastet.. som om maskinen ikke sliter nok med varme skal man altså dra den opp langt over 3 GHz, det blir kjipt i det lange løp.

 

XP er som å bruke en gråstein for smykke kontra en diamant. Vista er et flott OS, men det krever litt tilvenning, sånn er det med alt. Jeg kjører COD4 i maks oppløsning på 1900x1200.. hva kan egentlig da XP gjøre for å forbedre ytelsen? Mulig at det kan funke på eldre spill som sliter med SLi støtte, men jeg har ihvertfall ikke sett noe problem. Nei, kjøpe en så ny og avansert maskin og så sette inn et utgammelt OS er helt bakvendt.

Lenke til kommentar

Du vet kanskje ikke at du kan bruke aero-themes i xp? Widgets i xp osv, om du vil er den visuelle og praktiske utformingen av xp lett å gjøre lik vista sin. Når ytelsen i mange spill er vesentlig bedre så bruker jeg gladelig en gråstein ;) SLI-støtten er da der fremdeles, den er mest driveravhengig, se f.eks testen av xps m1730 på anandtech.

 

Test av spillytelse i vista vs xp på samme HW Ytelsen varierer fra et par prosent lavere ytelse i vista til over 30 prosent lavere ytelse. SP1 til vista har så langt ikke innfridd, ytelsen har økt marginalt i noen spill, that`s it. Driverne vil såklart bli bedre med tiden, men pr idag er XP klart å foretrekke for de som vil ha høyest mulig spillytelse\høyest mulig 3Dmark skåre, noe flere av dere ser ut til å like. Her er en annen test: link som beviser det samme. I COD 4 har det såklart lite å si da dette spillet ikke krever allverden. Prøv derimot crysis hvor xp ligger et lite hode foran vista.

 

Det er ikke meningen å provosere, bare informere. Har bare sett meg lei på vista som etter min mening langt fra leverer ift ytelse.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

HEi, har en liten diskusjon med en kamerat. Han mener at M1730, ikke har M8800gtx i sli aka: "dobbel SLI 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800M GT-grafikk", at det bare er et kort med en dobbelkjerne-gpu, og jeg mener at det sitter 2 seperate m8800gtx i PC-en hvem har rett?

 

Litt latterlig, men takker ofr alle svar

Endret av Lockslay
Lenke til kommentar

m173014.jpg

 

Så vidt jeg har forstått fungerer løsningen som to separate kort i SLI selv om de sitter på samme pcb. På en måte tror jeg dere har rett begge to. Les ellers første post for mer informasjon om skjermkortet.

Endret av Longboard
Lenke til kommentar
Ja, mener den var på litt over 11 000. Kan teste igjen. Ikke oppgradert noe BIOS eller noe. Fortsatt strålende fornøyd!

 

Samme her, virkelig en bra maskin, men varm blir den. Er også litt usikker på hvor godt jeg liker denne fake carbon looken eller hva jeg skal kalle det, men ytelsen er virkelig bra. Dessverre ferdig med COD4 nå, nedtur, men kjøper Gears of War i morgen. Håper det kan gi GPU`ene litt mer utfordring :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...