Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Man får en glimrende bærbar og en Playstation tre for fem tusen kroner mindre, minst. (...) Det er nesten idiotisk å betale over 20k for forbrukerelektronikk.
Jeg betalte 18,5k for min m1730 (2 kupongkoder), og er fornøyd.

 

Du må huske at det finnes pc-brukere med spesielle behov mtp laptop, ta for eksempel meg: Jeg pendler og gamer. På den ene plassen jeg bor har jeg ikke plass til stasjonær-pc, men bærbar går fint. Jeg vil gjerne spille de nyeste spillene, og kunne bruke én maskin til alt, inkludert jobbe/se filmer/game på toget mellom hjemmene mine.

 

Alternativ løsning for meg ville vært:

Stasjonær-pc for gaming i det ene hjemmet

+ laptop til film/jobb

da ville jeg muligens spart et par (ikke mange) tusen, men kunne fortsatt ikke game på toget eller i hjem2. Og ps3 er uaktuelt (som noe annet enn et supplement) for de fleste pcgaming-fans. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man får en glimrende bærbar og en Playstation tre for fem tusen kroner mindre, minst. (...) Det er nesten idiotisk å betale over 20k for forbrukerelektronikk.
Jeg betalte 18,5k for min m1730 (2 kupongkoder), og er fornøyd.

 

Du må huske at det finnes pc-brukere med spesielle behov mtp laptop, ta for eksempel meg: Jeg pendler og gamer. På den ene plassen jeg bor har jeg ikke plass til stasjonær-pc, men bærbar går fint. Jeg vil gjerne spille de nyeste spillene, og kunne bruke én maskin til alt, inkludert jobbe/se filmer/game på toget mellom hjemmene mine.

 

Alternativ løsning for meg ville vært:

Stasjonær-pc for gaming i det ene hjemmet

+ laptop til film/jobb

da ville jeg muligens spart et par (ikke mange) tusen, men kunne fortsatt ikke game på toget eller i hjem2. Og ps3 er uaktuelt (som noe annet enn et supplement) for de fleste pcgaming-fans. :)

 

Og jeg hadde vært helt enig med deg (minus det å game på toget, det blir litt vel far out) hadde det ikke vært for det tragiske i PC-markedet, og det er utviklingstakten. Den destruerer for det første hele gleden ved å kjøpe det råeste fordi det kommer noe mye bedre neste måned. For det andre får du lite data igjen pr krone, for det tredje så kommer man mer enn langt med en veldig bra, men ikke best løsning. Selv mitt gamle X700 kort holdt greit med frem til i år.

Lenke til kommentar
Huff, har valget mellom den en skikkelig speccet M1730 til 24k og en kraftigere bærbar med 22" skjerm til 15k.... Vanvittig vanskelig valg... Føler dere eiere at det VIRKELIG er verd så mye penger? For en PC?

 

Nei, basta! Den er overhodet ikke verdt det. Man får ekstremt lite ekstra ut av det ekstra skjermkortet som du betaler i bøtter og spann for, det du får er SLI problemer og ekstrem varmeutvikling, vi snakker 20 grader forskjell med SLI av og på. Du får gammelt brikkesett, du får utenlandsk XPS support og det er ikke spesielt praktisk, du får en hinsides kraftig strømsforsyning som ser ut som en liten pc. Nei, ett 8800 gtx holder i massevis og litt til, det er hovedankepunktet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe større prpblem enn andre bærbare. Min gamle C600 1GHz var varmere enn XPS'n. Overvåker tempraturer med HWmonitor og merker ikke større forskjell fra 8700 kortene. Oppgraderingen fra 7900 cpu til x9000 gjorde at tempen har sunket.

 

Oppdaterte GPU driveren til 174.31 og vips funket alt bedre. Kjørete cpu på 3,4GHz og oppnådde 14197 poeng i 3dmark06. Med overklokket GPU og en ny driver så kanskje 15000 poeng er mulig...

 

Noen som har prøvd å overklokke 8800 kortene?

Endret av BlueXPS1730
Lenke til kommentar
Og jeg hadde vært helt enig med deg (minus det å game på toget, det blir litt vel far out) hadde det ikke vært for det tragiske i PC-markedet, og det er utviklingstakten. (...)
Nå syns jeg du tar for deg flere forskjellige diskusjoner - for min del hindrer ikke utviklingstakten (som jeg var meget godt klar over da jeg kjøpte) for gleden av laptopen.

 

At man får lite igjen per krone, kan jeg være enig i - dersom man måler kr/mhz, kr/gbhd, kr/gbram etc. Men etter 2-3 måneder med denne fantastiske tanksen av en laptop, er jeg enda tryggere på at jeg ikke ville vært fornøyd med å stå med 5-6000kr (evt en ps3) i hånda, og en billig portabel versjon som ikke yter like bra. Slik får jeg personlig mye igjen per krone. (Det hører med til historien at jeg fikk hevet kjøpet på min gamle laptop til 17000, og slik bare spytta i vel tusenlappen for å få dette vidunderet - som yter 3 ganger bedre enn den gamle).

 

Når det gjelder hvor lenge den "holder", er jeg fullt klar over at til de nyeste spillene kan jeg se frem til kanskje 2 års tid med gaming. Jeg ser på meg selv som en som oftest svært godt forberedt kjøper av elektronikk - jeg vet ofte mer om produktet enn selgeren når jeg kjøper det. Slik blir jeg sjeldent misfornøyd, og hvis jeg blir det kjenner jeg forbrukerkjøpsloven bedre enn selgeren ;)

 

Harmony: Hva slags specs har den M1730en du snakker om? Og har du brukt rabattkupong? Husk at det som oftest lønner seg å velge grunnversjonen hos Dell (ingen oppgraderinger på HD, RAM etc.), og så kjøpe oppgraderingene selv.

Lenke til kommentar
Og jeg hadde vært helt enig med deg (minus det å game på toget, det blir litt vel far out) hadde det ikke vært for det tragiske i PC-markedet, og det er utviklingstakten. (...)
Nå syns jeg du tar for deg flere forskjellige diskusjoner - for min del hindrer ikke utviklingstakten (som jeg var meget godt klar over da jeg kjøpte) for gleden av laptopen.

 

At man får lite igjen per krone, kan jeg være enig i - dersom man måler kr/mhz, kr/gbhd, kr/gbram etc. Men etter 2-3 måneder med denne fantastiske tanksen av en laptop, er jeg enda tryggere på at jeg ikke ville vært fornøyd med å stå med 5-6000kr (evt en ps3) i hånda, og en billig portabel versjon som ikke yter like bra. Slik får jeg personlig mye igjen per krone. (Det hører med til historien at jeg fikk hevet kjøpet på min gamle laptop til 17000, og slik bare spytta i vel tusenlappen for å få dette vidunderet - som yter 3 ganger bedre enn den gamle).

 

Når det gjelder hvor lenge den "holder", er jeg fullt klar over at til de nyeste spillene kan jeg se frem til kanskje 2 års tid med gaming. Jeg ser på meg selv som en som oftest svært godt forberedt kjøper av elektronikk - jeg vet ofte mer om produktet enn selgeren når jeg kjøper det. Slik blir jeg sjeldent misfornøyd, og hvis jeg blir det kjenner jeg forbrukerkjøpsloven bedre enn selgeren ;)

 

Harmony: Hva slags specs har den M1730en du snakker om? Og har du brukt rabattkupong? Husk at det som oftest lønner seg å velge grunnversjonen hos Dell (ingen oppgraderinger på HD, RAM etc.), og så kjøpe oppgraderingene selv.

 

Jeg anser meg også som godt innvidd, men det var en strek i regningen at jeg kunne steke mat på overflaten av maskinen. Videre er SLI ytelsen ufattelig skuffende 1500 til 2000 3Dmark06 poeng ekstra, og det betaler man hvor vanvittig mye for? Ett 8800 GTX kort ville gitt samme spillbarhet, 20 grader lavere temp og holdt like lenge.

 

Og tanks, hadde den vært det ville jeg forventet solid byggekvalitet, plasten i dekslene imponerer lite, men det er det beste tastaturet noensinne, det skal den ha for. Utover det er den ikke noe spesielt i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Spørsmål til gjengen;

 

:-)

 

 

Hei.

 

 

Jeg er fersk her, men vil gjerne spørre dere om noe om det er greit.

 

- Har hatt en M2010 som jeg har hatt endel problemer med med blåskjerm og annet till og har gått mine runder med DELL som sikkert mange her har erfaring med.

 

 

Ett år (!) senere har jeg fått beskjed om at ny pc er på vei og ettersom de underveis i min dialog har besluttet å ikke selge m2010 på det europeiske markedet får jeg nå en ny

Dell PC, M1730, tilsvarende den laveste modellen på DELLs hjemmesider til ca 13000.

 

 

 

Mitt spørsmål er;

 

 

- Er det mulig /anbefalt at man oppgradere skjermkort, HD, Prossesorer og minne?

 

- Er dette en bra maskin for dere som har hatt denne nå. Jeg skal bruke den til grafisk produksjon og i jobsammenheng.

 

 

 

--

 

Jeg lar det ligge at jeg kjøpte en maksin til 24 000 og får tilbake en maskin til 13000 fra DELL nå og er rett og slett litt usikker på om jeg skal kreve noe imellom eller hva jeg skal gjøre, men dette får jeg se på når maskinen kommer i hus....

 

Takker for alle konstruktive svar....!

 

 

mvh r

Lenke til kommentar
(...)

- Har hatt en M2010 som jeg har hatt endel problemer med med blåskjerm og annet till og har gått mine runder med DELL som sikkert mange her har erfaring med.

Ett år (!) senere har jeg fått beskjed om at ny pc er på vei og ettersom de underveis i min dialog har besluttet å ikke selge m2010 på det europeiske markedet får jeg nå en ny

Dell PC, M1730, tilsvarende den laveste modellen på DELLs hjemmesider til ca 13000.

(...)

Jeg lar det ligge at jeg kjøpte en maksin til 24 000 og får tilbake en maskin til 13000 fra DELL nå og er rett og slett litt usikker på om jeg skal kreve noe imellom eller hva jeg skal gjøre, men dette får jeg se på når maskinen kommer i hus....

Har de reparert den to ganger, og fortsatt feil? Da skal du kreve å HEVE KJØPET! Da får du tilbake hele beløpet du betalte (24000), og kan gjøre akkurat hva du vil med det!

 

Har nettopp gjort det sjøl, og hjelper deg gjerne hvis de krangler.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det blir sluppet en til kupongkode før midnatt? Hvis jeg får med meg den som går ut inatt og neste kjøper jeg lett idag en 1730 :) Er helt vanvittig imponert over den, har en venn som driver AOC GLATT på high.. Helt utrolig lekkert.

 

Blir vanvittig varm da, men er en desktop erstatter...

Lenke til kommentar

Har nå fått meg en ny CPU, x9000 og kjører den på 3,0GHz. Alt høyere enn det gjør at viftene blåser på fullt, og det bråker noe vanvittig.

 

 

Kjørte 3dMark06 med SLI deaktivert og aktivert, begge med ForceWare versjon 175.80. Her er resultatene:)

 

Uten SLI:

3dmarknoslipc7.jpg

Shot at 2008-07-27

 

Med SLI:

3dmarkresultfg3.jpg

Shot at 2008-07-27

Lenke til kommentar
Man får en glimrende bærbar og en Playstation tre for fem tusen kroner mindre, minst. (...) Det er nesten idiotisk å betale over 20k for forbrukerelektronikk.
Jeg betalte 18,5k for min m1730 (2 kupongkoder), og er fornøyd.

Hvordan er det mulig å bruke 2 kupongkoder når det er 2 uker mellom slutt på kupong og start på ny kupong?

 

Venter på kupongkode nå da Julikoden er inaktiv.

Lenke til kommentar
Man får en glimrende bærbar og en Playstation tre for fem tusen kroner mindre, minst. (...) Det er nesten idiotisk å betale over 20k for forbrukerelektronikk.
Jeg betalte 18,5k for min m1730 (2 kupongkoder), og er fornøyd.

Hvordan er det mulig å bruke 2 kupongkoder når det er 2 uker mellom slutt på kupong og start på ny kupong?

 

Venter på kupongkode nå da Julikoden er inaktiv.

Godt spørsmål, sa feil

 

Jeg hadde én 15% avslag-kupong

Og så hadde de samtidig kampanje på 1500,- avslag på m1730

OG fri frakt

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer å kjøpe M1730.

Men jeg er blandt de som IKKE er så glad i designen.

Det er nesten så jeg vurderer å kjøpe Multicom fordi den ser mindre harrytass ut.

Men så overfladisk gidder jeg ikke være. Mitt spørsmål er likevel;

kan man skru av alle de lysene og sånn?

Endret av Ringo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...