Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du aktiverer lysene på vizulations. Altså på mediaplayer sin "avspilling" Der høyreklikker du og velger Dell XPS lightFX.

 

På dell quickset kan du velge hvilke programmer lysene skal virke med. (WM, Winamp og itunes)

 

Det er mye annerledes i Vista for å si det pent. Jeg synes mye er gjort utrolig kronglete, særlig i forhold til utforsker og pålogget bruker. Det kommer jo også opp en del sikkerhetsadvarsler i tide og utide. I kveld skal jeg endelig få prøvd et spill på den, måtte nesten le når jeg installert Vegas og det under installasjonen kom frem at jeg ikke fyllte minstekravet for prosessor :) Smekket ihvertfall alt opp på maks og det gikk pent og uten hakk det lille jeg så.

 

Skal også kjøre en 3Dmark06 test i kveld, det kan jo dere andre gjøre så vi får opp litt tall :)

Lenke til kommentar

3dmark 06

1. test fikk jeg rundt 8500

2. test fikk jeg i overkant av 9000

 

Nå har ikke jeg sett hva andre pcer ligger på da. Alle animasjonene gikk pent på mellom 23 og 70fps. Borsett fra den ene som gikk på mellom 0 og 1. Nå veit ikke jeg helt hvordan dette faktisk virker men tror man kan få en del poeng med å skru av ting som kjører i bakgrunnen..?

Lenke til kommentar

Du er ikke den eneste som hater McAfee. :wee: :!:

 

Men jeg er vel den eneste som misliker Vista veldig sterkt her inne eller? Du mister i alle fall 1k i 3DMARK 06 scoren din. :(

 

I tillegg er det umulig å få skrivere av eldre dato til å fungere med OSet. Dersom du ikke er et datageni med hovedfag i programmering da, det hadde jo selvsagt vært med Vista innstallert.... :ph34r:

Lenke til kommentar
3dmark 06

1. test fikk jeg rundt 8500

2. test fikk jeg i overkant av 9000

 

Nå har ikke jeg sett hva andre pcer ligger på da. Alle animasjonene gikk pent på mellom 23 og 70fps. Borsett fra den ene som gikk på mellom 0 og 1. Nå veit ikke jeg helt hvordan dette faktisk virker men tror man kan få en del poeng med å skru av ting som kjører i bakgrunnen..?

 

Kjapp test, 9055, ikke helt som forventet, men kjørte med masse ræl i bakgrunnen. Fikk 1 på CPU stresstesten, var vel ikke annet å vente. Dog, den lå mye ned på 20 FPS på GPU testen og det var dårlig. Mulig dette var uten SLI? Får sjekke og prøve på nytt.

Lenke til kommentar
3dmark 06

1. test fikk jeg rundt 8500

2. test fikk jeg i overkant av 9000

 

Nå har ikke jeg sett hva andre pcer ligger på da. Alle animasjonene gikk pent på mellom 23 og 70fps. Borsett fra den ene som gikk på mellom 0 og 1. Nå veit ikke jeg helt hvordan dette faktisk virker men tror man kan få en del poeng med å skru av ting som kjører i bakgrunnen..?

 

Kjapp test, 9055, ikke helt som forventet, men kjørte med masse ræl i bakgrunnen. Fikk 1 på CPU stresstesten, var vel ikke annet å vente. Dog, den lå mye ned på 20 FPS på GPU testen og det var dårlig. Mulig dette var uten SLI? Får sjekke og prøve på nytt.

 

Med SLI, 11.495, med mye rart som kjørte samtidig. Skal nok klare 12.

Lenke til kommentar

Dell har laget endel trøbbel for meg med alle partisjonene som de har lagt på disken(e). Har ikke mulighet for å lage en ny primærpartisjon pga dell....

Jeg trenger en ny primærpartisjon får å få aktivert bitlocker, som er en flott funksjon i Vista, men dell har gjort denne funksjonen utrolig vanskelig å opprette.

Nå kommer jeg til å slette alle partisjonene for å sette funksjonen bitlocker i gang, og dernest for å installere xp i tillegg til vista.. kommer nok til å fjerne mediadirect også, siden jeg til nå ikke har hatt bruk for denne. Får bare håe at installasjonen av xp kommert til å gå greit. Har hatt problemer til nå pga. raid0.. huff, jeg som også hadde lyst å teste ubuntu... raid0=installasjons problemer!

Lenke til kommentar
Dell har laget endel trøbbel for meg med alle partisjonene som de har lagt på disken(e). Har ikke mulighet for å lage en ny primærpartisjon pga dell....

Jeg trenger en ny primærpartisjon får å få aktivert bitlocker, som er en flott funksjon i Vista, men dell har gjort denne funksjonen utrolig vanskelig å opprette.

Nå kommer jeg til å slette alle partisjonene for å sette funksjonen bitlocker i gang, og dernest for å installere xp i tillegg til vista.. kommer nok til å fjerne mediadirect også, siden jeg til nå ikke har hatt bruk for denne. Får bare håe at installasjonen av xp kommert til å gå greit. Har hatt problemer til nå pga. raid0.. huff, jeg som også hadde lyst å teste ubuntu... raid0=installasjons problemer!

 

Har noen av dere problemer med å spille av filmer i Vista? Det er helt utrolig dårlig bildekvalitet, kan det skyldes SLI? Jeg sliter som fy med å finne ut hvilken driver som egentlig er installert, det refereres jo til 167, 169, 171 serien etc, men finner ikke noe som kan sammenfalle med dette i driveroversikten? Skulle gjerne også visst hvilken skjerm jeg har fått (Samsung etc) men finner heller ikke noe hint om dette noe sted, noen med peil?

Lenke til kommentar
Dell har laget endel trøbbel for meg med alle partisjonene som de har lagt på disken(e). Har ikke mulighet for å lage en ny primærpartisjon pga dell....

Jeg trenger en ny primærpartisjon får å få aktivert bitlocker, som er en flott funksjon i Vista, men dell har gjort denne funksjonen utrolig vanskelig å opprette.

Nå kommer jeg til å slette alle partisjonene for å sette funksjonen bitlocker i gang, og dernest for å installere xp i tillegg til vista.. kommer nok til å fjerne mediadirect også, siden jeg til nå ikke har hatt bruk for denne. Får bare håe at installasjonen av xp kommert til å gå greit. Har hatt problemer til nå pga. raid0.. huff, jeg som også hadde lyst å teste ubuntu... raid0=installasjons problemer!

 

Har noen av dere problemer med å spille av filmer i Vista? Det er helt utrolig dårlig bildekvalitet, kan det skyldes SLI? Jeg sliter som fy med å finne ut hvilken driver som egentlig er installert, det refereres jo til 167, 169, 171 serien etc, men finner ikke noe som kan sammenfalle med dette i driveroversikten? Skulle gjerne også visst hvilken skjerm jeg har fått (Samsung etc) men finner heller ikke noe hint om dette noe sted, noen med peil?

 

Et problem mindre, jeg har LG skjerm.

Lenke til kommentar
Hvordan du finner ut hvilken skjermkort-driver du har installert : høyrelikk på skrivebordet---velg nvidia kontrollpanel---velg hjelp fanen --- velg system informasjon.

 

Hvilken driver du har , står bak forceWare verson.

 

Flott, takk skal du ha. Er ikke alt som er like logisk her. Må få prøvd en annen driver, alle bilder ser helt merkelige ut, samme med video. Bruker du 167.55?

Lenke til kommentar

jeg bruker ingen driver , da jeg ikke har mottatt min enda ;) men jeg har lest meg fram til at folk bruker 174.31 ,174.51 ,173.65 +++. men igjenn, det er fra pc til pc.. prøv noen foskjellige , kjør tester på de og du finner ut hvilke som fungerer best på din.

med en pc som denne er det naturlig å må prøve en del drivere.

Igjenn, husk at det er viktig å bruke driver sweeper før installering av ny driver.

Lenke til kommentar
jeg bruker ingen driver , da jeg ikke har mottatt min enda ;) men jeg har lest meg fram til at folk bruker 174.31 ,174.51 ,173.65 +++. men igjenn, det er fra pc til pc.. prøv noen foskjellige , kjør tester på de og du finner ut hvilke som fungerer best på din.

med en pc som denne er det naturlig å må prøve en del drivere.

Igjenn, husk at det er viktig å bruke driver sweeper før installering av ny driver.

 

Jeg prøvde å installere 174.31 da den har fått gode kritikker, men det nektet Vista meg å gjøre, skrev at denne ikke støtet Vista 32? Kanskje jeg må fjerne driverne først som du sier og at det da virker?

Lenke til kommentar
jeg bruker ingen driver , da jeg ikke har mottatt min enda ;) men jeg har lest meg fram til at folk bruker 174.31 ,174.51 ,173.65 +++. men igjenn, det er fra pc til pc.. prøv noen foskjellige , kjør tester på de og du finner ut hvilke som fungerer best på din.

med en pc som denne er det naturlig å må prøve en del drivere.

Igjenn, husk at det er viktig å bruke driver sweeper før installering av ny driver.

 

Jeg prøvde å installere 174.31 da den har fått gode kritikker, men det nektet Vista meg å gjøre, skrev at denne ikke støtet Vista 32? Kanskje jeg må fjerne driverne først som du sier og at det da virker?

 

 

Du må selfølgelig avinstallere driveren du bruker + kjøre driver sweeper , før du installerer ny. Grunnen til at du ikke klarte å installere driveren er garantert pga du ikke har lastet ned den modifiserte .inf fila og lagt den i install mappa før du prøvde å installere. dette må du gjøre.. grunnet de fleste av driverne er laget/skrevet for stasjonære pcer , og ikke bærbare.. derfor må du selv lime over den modifiserte .inf fila over den orginale i install-mappa. En .inf fil er en setup informasjons fil , som i dette tilfellet inneholder instrukser for hvilken skjermkort driveren kan installeres til (som sagt stasjonære-pcer) ,, den modifiserte .inf filen inneholder det orginal-filen inneholder , men + at den også legger til skjermkort for bærbare pcer,, dette gjør at du kan installerer på din pc... husk vær driver har sin egen . inf fil .. Drivere for bærbare pcer finner dere her : www.laptopvideo2go.com .. test ut og husk .inf fila ;)

Endret av JegHarMangeRareSpørsmålJeg
Lenke til kommentar
jeg bruker ingen driver , da jeg ikke har mottatt min enda ;) men jeg har lest meg fram til at folk bruker 174.31 ,174.51 ,173.65 +++. men igjenn, det er fra pc til pc.. prøv noen foskjellige , kjør tester på de og du finner ut hvilke som fungerer best på din.

med en pc som denne er det naturlig å må prøve en del drivere.

Igjenn, husk at det er viktig å bruke driver sweeper før installering av ny driver.

 

Jeg prøvde å installere 174.31 da den har fått gode kritikker, men det nektet Vista meg å gjøre, skrev at denne ikke støtet Vista 32? Kanskje jeg må fjerne driverne først som du sier og at det da virker?

 

 

Du må selfølgelig avinstallere driveren du bruker + kjøre driver sweeper , før du installerer ny. Grunnen til at du ikke klarte å installere driveren er garantert pga du ikke har lastet ned den modifiserte .inf fila og lagt den i install mappa før du prøvde å installere. dette må du gjøre.. grunnet de fleste av driverne er laget/skrevet for stasjonære pcer , og ikke bærbare.. derfor må du selv lime over den modifiserte .inf fila over den orginale i install-mappa. En .inf fil er en setup informasjons fil , som i dette tilfellet inneholder instrukser for hvilken skjermkort driveren kan installeres til (som sagt stasjonære-pcer) ,, den modifiserte .inf filen inneholder det orginal-filen inneholder , men + at den også legger til skjermkort for bærbare pcer,, dette gjør at du kan installerer på din pc... husk vær driver har sin egen . inf fil .. Drivere for bærbare pcer finner dere her : www.laptopvideo2go.com .. test ut og husk .inf fila ;)

 

Jeg avinstallerte ikke først så antar det er feilen. Ellers fulgte jeg oppskriften på laptopvideo, men ikke slik du beskriver. Lastet ned en ny mappe, deretter modet .inf fil som jeg la over i denne mappen. Og så prøvde jeg å kjøre hele sulamitten via oppdatering av driver. Jeg får se på det over påske når jeg er tilbake. Blir interessant å høre hva andre får til.

 

Verre er det med video og bildekvaliteten, den er elendig mildt sagt. Vista ser strøkent ut og vel så det, men video har elendige farger og blurry, samme med bilder. Vet ikke om det er et driverproblem? Må være noe som ikke er satt opp riktig, når jeg feks skal legge inn et skrivebordsbakgrunn blir bildet bare blåst opp til å dekke hele skjermen uansett hva jeg velger, da fullstendig uskarpt selvfølgelig.

 

Når får du din maskin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...