Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Vuderer å bestille fra Stretto etter som jeg skal ha med veske(Dicota Multigigant). Totalpris på 15519,- med frakt. De er litt dyrere på maskinen men billigst på veske og frakt.

9258998[/snapback]

det er ikke billigste, heller ikke raskeste løsning..

Amentio er billigst, og jeg betalte ca 200 i frakt og fikk på døra etter 2 dager. Stretto har ETA 17.08 på bærevæsken, så den får du tidligst om en uke hvis du bestiller nå.. Komplett har 11 stk bærevæske multigiant inne idag.

Jeg bestilte begge fra overnevnte, og har ingen negative ting å komme med.. Har motatt alt før 3 dager gikk..

 

Lefdal ja.. Det er jo bra å ha et sted å se pc'en på, men du betaler ikke 3.500,- mer enn på nettbutikkene sånn uten videre...

 

Da skulle jeg f.... meg hatt en bra servicepakke! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke billigste, heller ikke raskeste løsning..

Amentio er billigst, og jeg betalte ca 200 i frakt og fikk på døra etter 2 dager. Stretto har ETA 17.08 på bærevæsken, så den får du tidligst om en uke hvis du bestiller nå.. Komplett har 11 stk bærevæske multigiant inne idag.

Jeg bestilte begge fra overnevnte, og har ingen negative ting å komme med.. Har motatt alt før 3 dager gikk..

 

Lefdal ja.. Det er jo bra å ha et sted å se pc'en på, men du betaler ikke 3.500,- mer enn på nettbutikkene sånn uten videre...

 

Da skulle jeg f.... meg hatt en bra servicepakke! :)

9261107[/snapback]

 

 

Tja, taper 65 kroner på å bestille fra Stretto, da. Men får varer fra en vesentlig mer seriøs butikk en Amentio. Maskinen kommer etter 2-3(nord i landet) dager og jeg kan vente en uke eller 2 på veska. Har ikke bruk for den helt umiddelbart. Det har selfølgelig en del å si at de har upåklagelig service(egen erfaring) og den samme kan ikke sies om Amentio. Dessuten er de en større aktør (ikke mot privat men mot firma) som gir mindre risiko for at de forsvinner sånn plutselig.

Lenke til kommentar

det er ikke billigste, heller ikke raskeste løsning..

Amentio er billigst, og jeg betalte ca 200 i frakt og fikk på døra etter 2 dager. Stretto har ETA 17.08 på bærevæsken, så den får du tidligst om en uke hvis du bestiller nå.. Komplett har 11 stk bærevæske multigiant inne idag.

Jeg bestilte begge fra overnevnte, og har ingen negative ting å komme med.. Har motatt alt før 3 dager gikk..

 

Lefdal ja.. Det er jo bra å ha et sted å se pc'en på, men du betaler ikke 3.500,- mer enn på nettbutikkene sånn uten videre...

 

Da skulle jeg f.... meg hatt en bra servicepakke! :)

9261107[/snapback]

 

Tja, taper 65 kroner på å bestille fra Stretto, da. Men får varer fra en vesentlig mer seriøs butikk en Amentio. Maskinen kommer etter 2-3(nord i landet) dager og jeg kan vente en uke eller 2 på veska. Har ikke bruk for den helt umiddelbart. Det har selfølgelig en del å si at de har upåklagelig service(egen erfaring) og den samme kan ikke sies om Amentio. Dessuten er de en større aktør (ikke mot privat men mot firma) som gir mindre risiko for at de forsvinner sånn plutselig.

9261672[/snapback]

 

1. Hva er betegnelsen på den bæreveska som passer? Søkte på den nevnte hos Amentio og Stretto, men fikk ikke noen treff.

 

2. Kjøper dere annet tilleggsutsyr?

 

3. De 2 hd-er kjører vel ikke Raid 0?

Endret av kig
Lenke til kommentar

Den blir ganske varm men har ikke hatt laptop før så vet ikke om den blir veldig varm forskjell til andre. Jeg synes selv at den er ganske støy svak. Veldig fornøyd med den.

 

Eneste problemet jeg har er at jeg ikke får de fine blå knappene til volum avspilling skifte sang pause osv til å virke.

 

Og at noen ganger så sier cammet at det er ike plugget i eller er i bruk av et annet program. Noe jeg har hørt en annen med en HP pc har hatt problemet med å. Har bare vært å skrudd den av og på så virker det igjen.

 

Kjøpte min på XD, veldig god service og den kom fort. Bestilte onsdag kveld, de fikk pengene inn på konton tordag og jeg hadde den hos meg kl 13 på lørdag.

Lenke til kommentar
Er det noen vits å investere i 2gb ekstra minne? Noen som kan gi en link på et minne som passer? Det skal være relativt enkelt å sette i selv?

9265389[/snapback]

 

For det første så tror jeg ikke 4GB minne er så mye vits i dag. Med mindre du har mange programmer og spill gående som "spiser" minne ditt.

Uansett, jeg tror det bare er 2 minneporter på hovedkortet i denne laptopen, og jeg tror også at du nå får med 2*1 GB minne, det vil si at du ikke har mer plass. Da må du i tilfelle ta ut de minnebrikkene som sitter der og sette inn 2*2GB noe som blir veldig dyrt. Og du må i tillegg kjøpe 64bit versjonen, altså enda dyrere.

Lenke til kommentar
Er det noen vits å investere i 2gb ekstra minne? Noen som kan gi en link på et minne som passer? Det skal være relativt enkelt å sette i selv?

9265389[/snapback]

om du skal ha 2 gig til så må du også oppgradere vista til 64 bits.

jeg vet ikke så veldig mye om ram, men tror denne vil passe

link

å sette inn mere ram i pcen er svært enkelt. bare til å åpne et lokk under på undersiden og så sette i den/de nye brikkene...

Lenke til kommentar
Får ikke det fine blå tastene til å virke jeg.. Noe program jeg må starte for at de skal virke? Eller er det bare et program de hører til?

9266267[/snapback]

har det samme problemet.. ikke at det er et så stort probleme da, har trossalt den fjernkontrollen med de samme funsjonenen på..

har prøvd å undersøke litt og det ser ut som dette er et vanlig problem for enkelte hp eiere. det er flere enn denne serien som har slike trykkfølsome knapper, og det er flere som har det samme problemet..

jeg har prøv å oppdatere både programvaren og driverene men ingen ting hjalp.. har enda ikke sett at hp har funnet en løsning.

Lenke til kommentar
Ja amentio har fått brukbar kritikk, og er samtidig den billigste. (Selv om jeg ikke har fått tak i noen på telefon der i hele dag.)

 

Skjønner ikke helt hvorfor pisen er så lav. På den amerikanske HP siden koster samme maskin $2.999,- og det tilsvarer NOK17.278,-

I tillegg så pleier jo alltid maskiner være billigere i USA.

Hardware.no hadde jo følgende anslag:

 

"Prisen starter på 2999 dollar, noe som betyr en utsalgspris på nærmere 25 000 norske kroner inkl. mva."

 

Fant et produktark

9219014[/snapback]

 

 

Prisen er billigere her fordi det er en t7300 cpu og ikke en t7500+det er hd-dvd spiller.og 512mb skjermkort x2600hd.

er litt usikker på om det er santa rosa på den som amentio selger.

Lenke til kommentar

Har bestilit min fra XD.no, den kommer vel på onsdag eller torsdag.

 

Hvordan sjekker jeg om det er santa rosa chipset i maskina? syntes jeg leste på en av svarene at det var det. Men vil gjerne sjekke det selv..

 

Edit: Hvis det er santa rosa, er det mulig og oppgradere til f.eks T7500 / T7700 etc? Men er det 100% umulig og bytte grafikkort? :(

Endret av Millen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...