Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Denne var jo enormt lovende.. 5000 3dmark06 gir jo en pekepinn (halvparten av 8800GTX, 1000 poeng mer enn 7900GS) For dem som ikke ser bruksområdet -- for meg ville denne vært veldig bra. Jeg har i dag en Inspiron 17" bærbar som jeg så å si alltid bruker som stasjoær på hybelen. Når jeg drar på ferie (jul/sommer/påske) tar jeg den med meg, og også en sjelden gang til prosjektarbeid på universitetet (som er 5 minutters gange fra hybelen). Så bare det at den faktisk er i én bit og laget for å kunne transporteres rundt er mer enn godt nok for meg.

 

Så jeg er veldig interessert i en slik! Var det så at det skulle komme en "turboversjon" etter hvert? Hva blir spesifikasjonene her? Og hvor i huleste ble det av den flotte skjermkortguiden som rangerer kortene etter 3DMark-scores? Kunne vært greit å se denne sammenliknet med 7950GTX (som står i XPS) og andre kort..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det denne du mener?

Der har du ivertfall en stor liste med kort, men den støtter ikke helt de tallene du skrev Fjonisen. Den har heller ikke med GF 8800 serien, så jeg vet ikke hvor ny denne listen er..

Mobility Radeon HD 2600 XT kortet ligger på en 13. plass og er i følge listen det beste kortet fra ATI atm. Resten av kortene over er nvidia kort...

Både GF 8600 GT og GS ligger bak 2600xt på listen, mens 7950GTX ligger på en 3. plass og 7950GTX SLI på en første.

 

1. NVIDIA GeForce Go 7950 GTX SLI - 3DMark03: 34585 - 3DMark05: unknown - 3DMark06: 6737

3. NVIDIA GeForce Go 7950 GTX - 3DMark03: 21000 - 3DMark05: 9395 - 3DMark06: 5214

13. ATI Mobility Radeon HD 2600 XT - 3DMark03: 12240 - 3DMark05: 9030 - 3DMark06: 4002

20. NVIDIA GeForce 8600M GT - 3DMark03: 11329 - 3DMark05: 6874 - 3DMark06: 3566

22. NVIDIA GeForce 8600M GS - 3DMark01: 15452 - 3DMark03:unknown - 3DMark05: 4765 - 3DMark06: 2743

Endret av The Gnome
Lenke til kommentar

Er noe muffins her :hmm: Men har uansett lyst til å bestille den med en gang!

 

EDIT: Får vente å høre hvordan den er av de som har bestilt nå :) Så forresten at den ikke hadde TV-tuner :p (som de sier i alle review filmene at den har)

Endret av Millen
Lenke til kommentar

fyren i videoen sier at den vil komme med både ati eller nvidia. så det er vel bare å finne den som passer deg. merkelig at ikke bærbare har kommet i versjoner der komponenter enkelt kan skrus løs og byttes??

 

age of conan er ikke ute ennå, så den vil kansje lønne seg å vente med å kjøpe hardware til det faktisk blir sluppet? (sier han som kjøpte 9800 pro for å spille half life 2, ett år før half life 2 faktisk kom ut...)

Lenke til kommentar
Er noe muffins her :hmm:  Men har uansett lyst til å bestille den med en gang!

 

EDIT: Får vente å høre hvordan den er av de som har bestilt nå :) Så forresten at den ikke hadde TV-tuner :p (som de sier i alle review filmene at den har)

9223668[/snapback]

 

i følge produktarket som ligger på deal.no, så er TV-tuner DVB-T med fjernkontroll en av spesifikasjonene... ser at det ikke står noen om det på xd.no eller mpx sine spesifikasjoner, men så har jeg senest de to siste ukene funnet flere feil og mangler i disse spsifikasjoenen, som jeg har meldt i fra til butikkene og de har endret...

man kan også se i håndbøkene, som ligger på hp.no, at det følger med en antenne, og at det er inntak den og annen tv tilkobling

Lenke til kommentar

jeg overlever uten tv-tuner:P men det ser ut til å være mye styr med de spesifikasjonene.. et av programmene som følger med heter "TV Play", noe som sier meg at programmet er laget for å spille av tv :hmm:

ellers er det vell bare til å vente å se.... kan komme med en litt fyldigere innholds liste når jeg mottar "laptopen"

 

Edit:

På deal.no står det også at den har tv-tuner, mens i spesifikasjoenen prisguiden nå har står det nei... :hmm:

Endret av The Gnome
Lenke til kommentar

Etter å ha sett på spesifikasjonene i div. norske nettbutikker, samt søkt på "HDX9050EO" og "GS481EA#UUW" så kan jeg ikke skjønne annet enn at spesifikasjonene er som i det norske databladet man finner hos deal.no. Får opp flere norske finske og latviske nettsider, og jeg har ikke sett avvik i spesifikasjonene ennå. Ikke at det betyr stort for meg, men jeg tviler på at det ikke følger med tvkort.

 

Blir spennende å se hva som kommer i posten! :)

 

Skulle jeg få en "tom boks" så har man heldigvis angrefristloven. Men tviler på at det skjer.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett på spesifikasjonene i div. norske nettbutikker, samt søkt på "HDX9050EO" og "GS481EA#UUW" så kan jeg ikke skjønne annet enn at spesifikasjonene er som i det norske databladet man finner hos deal.no. Får opp flere norske finske og latviske nettsider, og jeg har ikke sett avvik i spesifikasjonene ennå. Ikke at det betyr stort for meg, men jeg tviler på at det ikke følger med tvkort.

 

Blir spennende å se hva som kommer i posten!  :)

 

Skulle jeg få en "tom boks" så har man heldigvis angrefristloven. Men tviler på at det skjer.

9224385[/snapback]

Ja... om det er noe problemer, eller feil, så er det ikke noe problem å ta til bruk angrefristloven... venter bare på at amentio skal sende pakken nå... :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg ringte akkurat inn til HP Norge og snakket med en veldig hyggelig dame der.

 

Og jeg spurte litt om dette med TV kort. Og hun svarte det at det sitter en TV tuner i HDX 9050 EO kalt DVB-T, merk at det er EO versjonen det er snakk om. Denne er ment for salg i Norge. Det som kan forekomme er at nettbutikker tar inn HDX 9050 fra andre land og selger. Da er benevnelsen EA eller EU og da er det ikke sikkert at innholdet i maskinen samsvarer med spesifikasjonene for EO utgaven.

 

Når det gjelder Vista versjonen er dette en Home Premium 32bits versjon.

 

Jeg spurte også om det finnes eller er planlagt en "storebror" av denne, og hun svarte at det finnes en HDX 9070 som kommer snart og at denne har en litt raskere prosessor T7500 2,2GHz og dobbelt så stor harddisk 500Gig.

Samme mengde RAM og samme skjermkort.....

 

 

TT

 

Edit:

DVB-T står for Digital Video Broadcasting - Terrestrial og er en standard for digital kringkasting av fjernsyn fra sendere stasjonert på bakken. De mest brukte metodene for datakomprimering er MPEG-2 og H.264. I det norske digitale bakkenettet, som for tiden er under utbygging av NTV, benyttes H.264.

Endret av Timetraveler
Lenke til kommentar

var noe slikt jeg trodde...

men EU og EA utgavene har jeg ikke sett noe til på nettet.. har sett til en EF og EL, EF utgavene selges forløpig på den franske hp siden... forskjellen jeg kunne se var en større hd(2x 160gb), der har de også en 9090EF modell, den er med hd-dvd og 4gb ram. ellers så ser alt helt likt ut som EO modellen.

 

Edit:

EF modellen koster 2500 euro. ca 20k kr...

Endret av The Gnome
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Jeg ringte akkurat inn til HP Norge og snakket med en veldig hyggelig dame der.

 

Og jeg spurte litt om dette med TV kort. Og hun svarte det at det sitter en TV tuner i HDX 9050 EO kalt DVB-T, merk at det er EO versjonen det er snakk om. Denne er ment for salg i Norge. Det som kan forekomme er at nettbutikker tar inn HDX 9050 fra andre land og selger. Da er benevnelsen EA eller EU og da er det ikke sikkert at innholdet i maskinen samsvarer med spesifikasjonene for EO utgaven.

9225659[/snapback]

 

Produktet det ble lenket til tidligere i artikkelen viser seg å være EA.

https://prisguiden.no/product.php?productId=73436

Lenke til kommentar
Produktet det ble lenket til tidligere i artikkelen viser seg å være EA.

https://prisguiden.no/product.php?productId=73436

9225914[/snapback]

er ikke helt lett å si det med sikkerhet.. flere av butikken som er linket til på prisguiden kaller maskinen for HDX9050EO, enkelte bare HDX9050, men felles for alle er at produkt koden er GS481EA#UUW, og søker man på den koden på hp.no så får man opp HP Pavilion HDX9050EO Notebook PC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...