Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Oisann! No må dåkke hjelpe meg litt her :)

 

Er inne til førstegangsteneste no, og i den sammenheng tenkte eg å kjøpe ein bærbar pc til bruk no dette året og når eg skal begynde å studere. No dette året vil den i hovudsak bli brukt til film, seriar og spel. Problemet er at eg har null peiling på bærbare pcar og veit ikkje kva eg skal kjøpe. Men så såg eg denne tråden!!

 

Når eg les dei andre innlegga her så virkar dette som ein super pc! Stor skjerm er

så klart ein fordel når eg skal sjå film, den har også andre småting som eg treng, som f.eks bluetooth, men spørsmålet blir då blir kor bra den blir til spel? Har aldri hatt ein bærbar før så har ikkje så mykje å samanlikne med, men vil denne f.eks. kunne klare crysis? Reknar og med det er vista på den, er det mykje kompatibilitetsproblem med vista og litt eldre spel?

 

Alt i alt, er den eit bra kjøp? :)

 

For det fristar å bruke litt pengar :p

 

Edit: Og bæreveske og slikt. Kor finn eg det?

Endret av Lord_Lars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oisann! No må dåkke hjelpe meg litt her :)

 

Er inne til førstegangsteneste no, og i den sammenheng tenkte eg å kjøpe ein bærbar pc til bruk no dette året og når eg skal begynde å studere. No dette året vil den i hovudsak bli brukt til film, seriar og spel. Problemet er at eg har null peiling på bærbare pcar og veit ikkje kva eg skal kjøpe. Men så såg eg denne tråden!!

 

Når eg les dei andre innlegga her så virkar dette som ein super pc! Stor skjerm er

så klart ein fordel når eg skal sjå film, den har også andre småting som eg treng, som f.eks bluetooth, men spørsmålet blir då blir kor bra den blir til spel? Har aldri hatt ein bærbar før så har ikkje så mykje å samanlikne med, men vil denne f.eks. kunne klare crysis? Reknar og med det er vista på den, er det mykje kompatibilitetsproblem med vista og litt eldre spel?

 

Alt i alt, er den eit bra kjøp? :)

 

For det fristar å bruke litt pengar :p

 

Edit: Og bæreveske og slikt. Kor finn eg det?

9248910[/snapback]

Før du ser på en slik pc, må du tenke litt på hvor mye du skal flytte på den.. dette er ikke en pc man tar med seg over alt, den veier tross alt 7kg aleine, og strømadapteren var ikke reint lett den heller :p Du sa du skulle begynne å studere senere, har du da tenkt å ta med deg laptopen fram og tilbake til undervisning?

Men når det er sakt så er dette en konge pc når det kommer til film og slikt.. Har du et HDTV, så kan man lett koble den til ved hjelp av hdmi, og eller så er skjemen allerede mere enn stor nok til å se film på :thumbup:

 

Når det kommer til spill så er det nok en god maskin på det feltet også, nøyaktig hvor god vet jeg ikke helt enda. Skal kjøre noen benchmarks og teste noen spill senere i dag.. med tanke på Crysis så tror jeg den skal klare seg sånn passe.. jeg så noen recommended og minimum spec. tidligere, og tror denne pcen ligger sånn rundtom recommended.

 

Vista er jo fremdeles ganske nytt og har masse problemer enda som kommer til å bli rettet opp i. Angående bakoverkompabilitet så går det jo også litt ann på hvor langt bakover du skal:P har en venn som har spilt StarCraft på sin vista pc, og det er jo trossalt nesten 10 år gammelt, så er litt usikker på akkurat det punktet..

 

convak fant en bæreveske som passer 20"-er, tidligere i tråden her: Dicota MultiGiant

Lenke til kommentar
ser ut til å være noen problemer med 3dmark på denne pcen.. :no:

jeg har prøvd å kjøre både 03, 05 og 06, også pcmark05.

ingen av delene funker. mens den skal scanne pcen for spec, bare fryser programmet..

hva problemet er vet jeg ikke.. :hmm:

9250944[/snapback]

 

Funker heller ikke på min stasjonære PC med vista. Så da er det vel Vistaen som er problemet.

Lenke til kommentar

Spurte tidligere i tråden hva som var best av 2600 fra ATI, og 8700 fra nVidia .... googla litt selv og fant dette forumet:

 

http://www.notebookforums.com/thread198695.html

 

Der konkluderer de med at ATI 2600 XT kortet er bedre enn 8600 GT kortet hvertfall =P Ennå ikke sikker på 8700 kortet, men kan virke som om de er tilsvarende... om ikke like gode, hvertfall ikke veldig store forskjeller... men hvem vet, får se om jeg har bedre tid til å google en annen dag ;P akkurat nå hadde jeg bare tid til å finne det jeg fant ^_^

 

noen andre som har litt bedre tid å google på mmmaybe? hadde vært fint å visst hva som var best, da jeg er ute etter noe som holder en stund fram i tid ;P og da vil jeg jo aller helst ha noe av det bedre som er ute NÅ sånn at det kan være helt ok ennå om ett år og kanskje to ... ^_^

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny PC The Gnome :)

 

Den virker kjempe jo kjempe bra, etter det jeg har hørt. Men synd at du ikke fikk benchmarka den :(

 

Tror jeg bestiller meg en når jeg kommer hjem på søndag :D

 

Men hvor bør jeg bestille fra? XD.no eller Amentio? Leste på erfaringer at begge disse var litt ymse.. :hmm:

Lenke til kommentar
Oisann! No må dåkke hjelpe meg litt her :)

 

Er inne til førstegangsteneste no, og i den sammenheng tenkte eg å kjøpe ein bærbar pc til bruk no dette året og når eg skal begynde å studere. No dette året vil den i hovudsak bli brukt til film, seriar og spel. Problemet er at eg har null peiling på bærbare pcar og veit ikkje kva eg skal kjøpe. Men så såg eg denne tråden!!

 

Når eg les dei andre innlegga her så virkar dette som ein super pc! Stor skjerm er

så klart ein fordel når eg skal sjå film, den har også andre småting som eg treng, som f.eks bluetooth, men spørsmålet blir då blir kor bra den blir til spel? Har aldri hatt ein bærbar før så har ikkje så mykje å samanlikne med, men vil denne f.eks. kunne klare crysis? Reknar og med det er vista på den, er det mykje kompatibilitetsproblem med vista og litt eldre spel?

 

Alt i alt, er den eit bra kjøp? :)

 

For det fristar å bruke litt pengar :p

 

 

 

Mvh

Edit: Og bæreveske og slikt. Kor finn eg det?

9248910[/snapback]

 

Et lite tips..

LÅS DEN GODT INN!! :)

 

feks komplett.no selger vesker for 20" bærbare..

 

Mvh

Lenke til kommentar

Vurderer virkelig en her no :)

 

Kjem nok ikkje til å springe rundt med den kvar dag til undervisning, så vekta burde ikkje bli noko problem. Og ja, eg kjeme til å låse den godt inn :)

 

Men korleis er batteriet? Held den ut lenge når ein ser film, spelar eller berre brukar word?

Lenke til kommentar
Vurderer virkelig en her no :)

 

Kjem nok ikkje til å springe rundt med den kvar dag til undervisning, så vekta burde ikkje bli noko problem. Og ja, eg kjeme til å låse den godt inn :)

 

Men korleis er batteriet? Held den ut lenge når ein ser film, spelar eller berre brukar word?

9256978[/snapback]

jeg har ikke testet batteriet selv enda.. man har lest noe om rundt 1 og en halv til 2 timer med filmavspillingspilling..

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min fra xd.no

 

Jeg bemerket negativ kommentarer som var skrevet her inne..

 

"åh, ja.. de var nok fra før mai de, tenker jeg.. Vi har endret mange rutiner her etter det." - var svaret.. Og det stemmer nok.. Jeg bestilte maskinen min og mailet inn kopi av betaling (de sender faktura i mail og vil ha forhåndsbetalt).

Dette var fredag 3 aug. ca. kl 1600. Mandag morgen ca. kl. 08.15 står posten på døra med pakken.

 

Jeg fikk mega-service og en utrolig rask ekspedering.. i tillegg til sannsynlig Norges billigste pris..

 

Kan bare rose xd.no opp i skyene for behandlingen jeg har fått..

 

Fremdeles får jeg ikke kjørt benchmark på maskinen.. noen som har funnet noen løsning på det??

Lenke til kommentar
Jeg bestilte min fra xd.no

 

Jeg bemerket negativ kommentarer som var skrevet her inne..

 

"åh, ja.. de var nok fra før mai de, tenker jeg.. Vi har endret mange rutiner her etter det." - var svaret.. Og det stemmer nok.. Jeg bestilte maskinen min og mailet inn kopi av betaling (de sender faktura i mail og vil ha forhåndsbetalt).

Dette var fredag 3 aug. ca. kl 1600. Mandag morgen ca. kl. 08.15 står posten på døra med pakken.

 

Jeg fikk mega-service og en utrolig rask ekspedering.. i tillegg til sannsynlig Norges billigste pris..

 

Kan bare rose xd.no opp i skyene for behandlingen jeg har fått..

 

Fremdeles får jeg ikke kjørt benchmark på maskinen.. noen som har funnet noen løsning på det??

9258925[/snapback]

 

Takk for svar :)

 

Da bestiller jeg nok fra XD.no!

 

Fremdeles får jeg ikke kjørt benchmark på maskinen.. noen som har funnet noen løsning på det??

9258925[/snapback]

 

Sjekk lenger opp på denne siden hva Timetraveler skrev, kanskje det hjelper :)

 

Edit: skrive_leif

Endret av Millen
Lenke til kommentar
Bestiller i morgen! Amentio eller XD.no? Skeptisk til begge etter det jeg har lest på 'Erfaringer' på prisguiden  :hrm:

 

Men hvor har dere andre bestilit fra? :)

 

Takker for svar :love:

9258703[/snapback]

 

Vuderer å bestille fra Stretto etter som jeg skal ha med veske(Dicota Multigigant). Totalpris på 15519,- med frakt. De er litt dyrere på maskinen men billigst på veske og frakt.

 

Har meget god erfaring med leveringer fra dem.

Lenke til kommentar

For de som ønsker å ta en titt på Monsteret så selger nå Lefdal maskinen. Var selv å tok en titt idag. Utrolig flott skjerm og design. Enig med andre her inne at venstre side der man hviler hånden er ganske varm. Tror uansett ikke det vil være et stort problem for folk flest.

 

Fikk desverre ikke tittet nærmere på media kontrollen, da denne var fjernet fra tastaturet.

 

Bestiller meg et slikt monster etter neste lønning, men ikke på Lefdal :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...