Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Mange som har bestilt den maskina her?

9226267[/snapback]

Har selv bestilt en fra amentio, og så vidt jeg vet så har convak også bestilt en der fra..

Jeg bestilte min i går ettermiddag, og ordre statusen ble satt til Behandlet i går kveld, men den er enda ikke blitt sendt i følge ordre siden hos amentio. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange som har bestilt den maskina her?

9226267[/snapback]

Har selv bestilt en fra amentio, og så vidt jeg vet så har convak også bestilt en der fra..

Jeg bestilte min i går ettermiddag, og ordre statusen ble satt til Behandlet i går kveld, men den er enda ikke blitt sendt i følge ordre siden hos amentio. :(

9226405[/snapback]

 

Gleder meg til å høre hvordan denne maskina er når dere får den :)

 

Blir det positive tilbakemeldinger kan det hende at jeg bestiller meg en jeg og.

Endret av Millen
Lenke til kommentar

Når det står at den veier 7,05kg. Er det vekt med batteri?, uten lader etc.?

 

Kunne gjerne tenkt meg en slik. Eneste problemet er vekta, med tanke på håndbaggasje i fly. (er vel helst noe man ikke legger i hovedbaggasjen, med tanke på at de kan forsvinne). Har sett flyselskaper som praktiserer med maks 8kg håndbaggasje.

 

1kg til resten er litt i drøyeste laget :<

Lenke til kommentar
Når det står at den veier 7,05kg. Er det vekt med batteri?, uten lader etc.?

 

Kunne gjerne tenkt meg en slik. Eneste problemet er vekta, med tanke på håndbaggasje i fly. (er vel helst noe man ikke legger i hovedbaggasjen, med tanke på at de kan forsvinne). Har sett flyselskaper som praktiserer med maks 8kg håndbaggasje.

 

1kg til resten er litt i drøyeste laget :<

9227154[/snapback]

 

Uhm hva skal du med denne på et fly som håndbagasje uansett? 20,1" skjerm og altfor diger til og ha på fanget eller på det lille spisebrettet.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Pavilion HDX9050 i går og har drevet litt med den siden da..

 

To misforståelser er det greit å rette opp i:

1: Det er TV-tuner innebygget. Det følger med bakkeantenne og infrarød kontroll, dersom du bruker dekoder. Inngangen er vanlig Coax.

 

2. Maskinen HAR den siste Santa Rosa-oppdateringen, noe som bl.a. inkluderer 802.11n når det gjelder wlan.

 

Alt har sålangt bare vært en fryd.. eneste minuset jeg vil trekke frem er at håndleddsstøtten til tastaturet blir varmt, særlig venstre side. Antar det er under der c-disken ligger.

 

Nydelig DIGER skjerm. Ytelsesindexen til vista er på 4.4, noe som er ganske så greit for en bærbar.

Det lille jeg har brukt fjernkontrollen, virker det utrolig praktisk å ha den festet i maskinen, klar for bruk. responsen ved bruk av den er bra, selv på avstand.

 

Kult med touch-hurtigknapper.

 

Skjermen er et kapittel for seg. Diger og utrolig lyssterk. Herlig å slippe standard hengslingen, men heller at den står på et stativ for seg selv, så du kan justere den akkurat sånn du vil.

 

Tastaturet er godt og responsivt å skrive på.

 

Lyden er fremdeles ganske boksete, sammenliknet med et vanlig stereoanlegg, men allikevel banker den all annen lyd jeg har hørt på noe bærbar-pc.

 

Kjøpte maskinen på fredag fra xd.no, mandag morgen kom den på døra med ekspress over natt med posten.

 

Når det gjelder utseende og design på maskinen.. la meg si det sånn.. Det første samboeren min sa når hun så den: "Fy F%/, den var rå.. sånn vil jeg ha også.." :)

 

Dette er en maskin med tommelen opp... eneste minuset jeg har så langt er at håndleddsstøtten på venstre side blir litt varm...

 

Hilsen Tor

 

Edit: Her er link til en oversikt over forskjellige benchmarker:

Klikk her...

Endret av tengel66
Lenke til kommentar

tengel66: kunne du tatt noen benchmark tester selv? For den som du har linket til er litt sterkere enn den som blir solgt her i Norge. Kan du prøve å spille noen krevende spill også? :)

 

Lyst på denne selv, hvis resultatene er bra :)

Endret av Millen
Lenke til kommentar

Millen og The Gnome: Hvilket benchmark-prog. vil dere jeg skal bruke?

Gjør det gjerne nå...

 

Herlig maskin... Hadde Fujitsu Siemens Amilio Xi1546 før.. også den med intel core duo cpu på 2ghz, 2gb ram og to sata-disker, hver på 100gb med 17" skjerm.

 

Denne kjennes ut som om den knuser FSC'en...

Lenke til kommentar
Millen og The Gnome: Hvilket benchmark-prog. vil dere jeg skal bruke?

Gjør det gjerne nå...

 

Herlig maskin... Hadde Fujitsu Siemens Amilio Xi1546 før.. også den med intel core duo cpu på 2ghz, 2gb ram og to sata-disker, hver på 100gb med 17" skjerm.

 

Denne kjennes ut som om den knuser FSC'en...

9227721[/snapback]

kunne tenke meg 3dmark 05 og 06, muligens også 03?...

har du noen litt krevende spill som du har/skal prøve ut, så ta gjerne noen screenshots;)

takk på forhånd..

Lenke til kommentar
Uhm hva skal du med denne på et fly som håndbagasje uansett? 20,1" skjerm og altfor diger til og ha på fanget eller på det lille spisebrettet.

9227235[/snapback]

 

Vel, har mistet baggasjen når jeg har reist tidligere, og det er mildt sagt veldig kjedelig. Hvis den på toppen inneholdt en bærbar til 15k, ville det vært utrolig bittert.

 

Men nok om det. Er vel best å velge en bærbar mer egnet til reising/flytting :)

Lenke til kommentar

Da laster jeg ned 3DMark 06.. den er på 580MB, så det blir med den..

Jeg driver ikke med spilling. PC'en er til utvikling, så den skal få være ren for spill..

 

Igjen.. såååå herlig maskin.. prosjektene i visualstudiopakka blir jo som smør på denne maskinen... deilig...

Lenke til kommentar
Da laster jeg ned 3DMark 06.. den er på 580MB, så det blir med den..

Jeg driver ikke med spilling. PC'en er til utvikling, så den skal få være ren for spill..

 

Igjen.. såååå herlig maskin.. prosjektene i visualstudiopakka blir jo som smør på denne maskinen... deilig...

9228455[/snapback]

høres herlig ut! :D

 

er jeg heldig, så får jeg pcen på døren i morgen.. kanskje jeg må vente til torsdag :yes:

Endret av The Gnome
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er mulig å få levert høyere oppløsing på skjermen.

Det virker jo litt merkelig at skjermen  kun har 1680 x 1050 punkter , mens  f.eks

Dell's  sin 17 ''  leveres  med oppløsing på  opptil 1900 x 1200 .

:hmm:

9229678[/snapback]

 

Merkelig er det vel ikke når den koster nesten 10.000 kr mindre enn dell'en? HDX skal forresten komme med den oppløsningen du nevner senere.

Lenke til kommentar

Bæreveske som tar 20" laptop'er: Dicota MultiGiant

 

For Notebooks up to: 500 x 390 x 75 mm

Og MDX'en har mål på 47,5 cm (L) x 33,95 cm (B) x 5,85 cm, så det skulle gå akkurat! Regner med at den tåler vekta og..

 

Komplett er den billigste som har inne på lager. (11 stk etter at jeg bestilte). De andre har ETA 17.08.07

 

Så da er det visst mulig å få med maskina på skolen alikevel!! :thumbup:

 

EDIT: Fant noen bilder: 1 og 2 og 3 og litt info her og her.

Endret av convak
Lenke til kommentar

Er det mulig og oppgradere skjermkort, prosessoren og minne ved sene annledning? eller er dette bare dumt med tanke på at større/kraftigere komponenter har større varme-utvikling? Mister man da også garantien og reklamasjonsretten?

 

Edit: på XD.no kan man bestille med noe som heter HP Care Pack Pick-Up and Return Service er dette bra? mister jeg også denne tjenesten ved oppgradering?

Endret av Millen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...