Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Og er ikke et fima pliktig til å opplyse at det digitale tv de reklamerer med dessverre ikke virker i det landet de nettop selger enheten  :hmm:

9568115[/snapback]

 

Da burde jo alle tv'er som selges merkes med nettopp dette.

De har heller ikke tunerfunksjon for denne norske varianten av digitaltv.

Lenke til kommentar
Og er ikke et fima pliktig til å opplyse at det digitale tv de reklamerer med dessverre ikke virker i det landet de nettop selger enheten  :hmm:

9568115[/snapback]

 

Da burde jo alle tv'er som selges merkes med nettopp dette.

De har heller ikke tunerfunksjon for denne norske varianten av digitaltv.

9569678[/snapback]

 

Selvsagt,om tven reklameres med at den har digitaltuner.

Lenke til kommentar
Jeg sendte følgende mail til HP for et par uker siden:

 

"Jeg har en HP HDX 9050 og får ikke digital-tv til å fungere (finner ingen kanaler). Analog-TV fungerer. Har søkt på nettet og funnet ut at det ikke er MPEG4-kompatibelt tv-kort i maskinen. Rimelig skuffet... Kan dette oppgraderes via firmware, eller må hele kortet byttes ut?"

 

Fikk i dag følgende svar (ikke særlig oppløftende):

Hei

 

Takk for at du tok kontakt med HP Brukerstøtte.

 

Det stemmer at disse korten ikke støtter MPEG4 standaren når det kommer til Digitale sendinger, det har aldri vært noe problem før, men siden NTV har bestemt seg som de første i verden til å bruke dette formatet så skaper det noen problemer.

 

Men det er nok ingen ting som vi kan gjøre, Det finnes ingen oppdatering eller lignende som kan endre på dette.

 

Dersom du har andre spørsmål, er du velkommen til å kontakte meg igjen.

 

Dette betyr vel at vi ikke kan forvente firmware/drivere som fikser MPEG4-problematikken...

9563902[/snapback]

 

Har snakket med HP om dette og som vanelig fraskriver de seg ethvert annsvar og skylder på det valget norge har tatt til standardløsning, dette er imidlertid ikke relevant fordi HP visste hele tiden hvilket system vi ville få, til tross for dette har de gått ut og reklamert nettop i Norge med et produkt som støtter digitalt tv. Skal slik reklame være relevant forutsettes det at det gjelder for det landet reklamen kjøres i. I så måte har HP drevet med missvisende reklame og således lurt kunder.

Jeg kontaktet Elkjøp og gjorde meg intrisert i denne maskinen og under selgers demo/skryt av denne kom ganske fort argumentet om digital tv opp,ikke før jeg protesterte og sa at den ikke virket på det norske systemet gikk han for å sjekke vidre,for det hadde de ikke fått noen opplysninger om fra HP.

Hvordan forventer HP at en vanelig forbruker skal vite noe som de unnlater å opplyse om og som selv selgerne av dere produkt ikke er informert om :thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar

Har haft datorn ett par dagar nu, och måste säga att det är ett grymt bra köp! Är helnöjd! Sitter dock och funderar på om man kan använda fjärrkontrollen för att prata med folk på MSN?

 

Det finns ju bokstäver till varje siffra - så i teorin så borde det funka, men när jag testar så blir det bara siffror i chattfönstrena. Är det någon som vet hur man får fjärrkontrollen att skriva bokstäver istället för siffror?

Om det nu ens är möjligt förstås :hmm:

Lenke til kommentar

Lastet ned 3D Mark 06, maskinen klarer ikke starte det,får bare beskjed "programmet svarer ikke" prøver jeg det på andre maskiner her så fungerer det 100% :cry:

Ser ut som det er en hastverkmaskin som kunn egner seg for surfing på nett.

 

Foreslår vi endrer navn på denne maskinen fra Dragon til Blondine.

Fin å se på men umulig å få til å gjøre noe fornuftig :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Angående 3 d Mark 06 så finns det redan förklarat för några hundra inlägg sen.

 

Skulle gissa att alla notebooks som säljs med tv turner i Norge får samma problem oavsett märke.

9573539[/snapback]

 

Merkelig at en må søke på nett etter løsninger og at en i tillegg må inn og endre filer for at det ska funke,har da vitterligen andre maskiner her med tv kort som kjører problemfritt.

 

Samme gjelder for Boats-grafikktest

 

http://gamer.no/nyhet//last_ned_pt_boats-grafikktest/43607

 

Fungerer ikke på denne ,men på en annen bærbar kjører det ok.

Bla på denne, TOSHIBA Qos G40-10G/ T7300

 

Og det er ingen vits i å bli "snurten" fordi noen klager,alle som kjøper en maskin til mellom 15-20 000 kr forventer vel at den skal fungere,i alle fall på lik linje med langt rimeligere maskiner.

Og om de har lagt inn et tv kort som er årsaken så er jo vitterligen det en feil .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Grunnen til at xp ikke kan innstaleres: sata disker....dette har vi forklart deg flere ganger...prøv å innstaler win95 på den gamle maskin din som du skryter så vanvittig av så vil du få samme problem pga ntfs

 

grunnen til at tv kortet ikke fungerer: Hele verden har mpeg2 digitalnett. seff vil hp OG kortprodusentene treffe flest mulig kunder og velger derfor mpeg2 kort i sine løsninger....det finnes per idag ingen PC-er(så vidt jeg vet) som selges med mpeg4 kompatible kort......Uansett: flere tvkort produsenter har sagt at de vil legge ut oppdaterte drivere slik at tvkortene dems vil støtte mpeg4. dette vil trolig ikke skje før mpeg4 er blitt mer vanlig i verden....men det vil skje!

 

grunnen til at pcmark og dx10 testen ikke fungerer: Dette er også diskutert tidligere i tråden og så vidt jeg husker må du oppdatere driverne på skjermkortet ditt. ati x2600 tx er et ufattelig bra skjermkort for bærbare (kun slått av 8700gt på det norske markedet) og samtidig et ufattelig nytt kort. hdx er så vidt jeg vet, den første, og foreløpig den eneste med dette kortet. Slik er det med alle gpuer som kommer ut....litt barnesykdommer ang drivere....oppdaterte driver legges ut hele tiden og jeg synes det er rart at du ikke har oppdatert dine drivere fra en forceware side før du begynner å syte om at 3dmark ikke fungerer på hp, for somsagt, hp har overhodet ikke noe med dette å gjøre.

 

superjorn

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Vi snakker om to maskiner av samme type etterhverandre med flere feil,noen av disse feilene har også andre hatt og om du leser så får både jeg og andre samme std svar fra HP nemmelig "hardwarefeil send inn maskinen,forvent minst 4 ukers reptid+ postgang" bare det er for ille når vi snakker om en ny maskin,i tillegg så har jo HP selv annonsert 30 dagers DOA garanti,men til tross for at min var mindre enn 1 døgn,ville de ikke høre snakk om dette.

 

Hp har overhodet ingenting med disse problemene å gjøre.

 

Så HP har ingenting å gjøre med hvilket tv kort de setter i en maskin :hmm:

Pussig,jeg trodde det var produsenten som bestemte det :whistle:

Greit nok at de setter inn et kort som ikke vil virke med det digitale bakkenet,men det blir da litt feil å reklamere for at det har digitalt tv,for det er nemmelig i strid med lovverket,for skal du reklamere for noe slikt så er det en forutsetning at det fungerer i det landet der det reklameres.

 

Grunnen til at xp ikke kan innstaleres: sata disker....dette har vi forklart deg flere ganger...prøv å innstaler win95 på den gamle maskin din som du skryter så vanvittig av så vil du få samme problem pga ntfs

 

Herregud da man,begynn å les alt,jeg har da vitterligen innstalert os på mange mange titalls maskiner,ja jeg tar vel neppe i om jeg sier hundrevis, poenget er at jeg sitter med en XP utgave (ja den er lovlig kjøpt) med sp2 og alt jeg trenger av drivere,dette hjelper således svørt lite når HP nekter å gi ut drivere til denne maskinen og nei jeg snakker ikke om drivere til feks skjermkort,jeg snakker om drivere til det som er unikt på denne maskinen,altså HPs egne funksjoner,lite morro å ha en maskin der div tng ikke fungerer.

 

grunnen til at tv kortet ikke fungerer: Hele verden har mpeg2 digitalnett. seff vil hp OG kortprodusentene treffe flest mulig kunder og velger derfor mpeg2 kort i sine løsninger....det finnes per idag ingen PC-er(så vidt jeg vet) som selges med mpeg4 kompatible kort......Uansett: flere tvkort produsenter har sagt at de vil legge ut oppdaterte drivere slik at tvkortene dems vil støtte mpeg4. dette vil trolig ikke skje før mpeg4 er blitt mer vanlig i verden....men det vil skje!

 

Nok en gang,jeg vet de har det kortet,jeg vet det ikke vil fungere slik det er i dag.

Men den vanlige bruker vet det ikke,samtidig reklamerer både HP og forhandlere for at denne har digitalt tv,dette til tross for at de vet at den ikke har det i Norge,dette til tross for at denne maskinen er produsert ETTER at det ble klart hvilken standard vi skulle ha.

HP sie jo vidre

HP selger maskinene i hdx-serien med spesifikasjoner som sier at kortet støtter DVB-T. Vi forholder oss da til standarden som er tilgjengelig for dette fra European Telecommunications Standards Institute (ETSI).

 

NTV har i Norge valgt å benytte seg av en MPEG-4 komprimering av signalene (h.264) som ikke er en dokumentert del av DVB-T fra ETSI. Hvorvidt denne MPEG-4 komprimeringen vil bli tatt inn i fremtidige DVB-T standarder som forventes å bli ferdigstilt innen kort tid vites ikke, men er heller ikke relevant for maskinen som det snakkes om her, da den er solgt med utstyr som forholder seg til gjeldende ETSI-dokumentasjon.

 

Det er ikke relevant for maskinene det her er snakk om selv om de reklamerer med digitaltv, har snakket med folk innen forbrukertvistsaker og de sier "Har HP eller deres forhandlere reklamert med at maskinen leveres med digitaltv så forutsettes det at den har det og at det fungerer etter de krav som stilles i det land den selges, skulle det vise seg å ikke stemme er produsenten annsvarlig for dette og kan pålegges ¨å ettermontere fungerende utstyr eller at kjøpet heves"

 

grunnen til at pcmark og dx10 testen ikke fungerer: Dette er også diskutert tidligere i tråden og så vidt jeg husker må du oppdatere driverne på skjermkortet ditt. ati x2600 tx er et ufattelig bra skjermkort for bærbare (kun slått av 8700gt på det norske markedet) og samtidig et ufattelig nytt kort. hdx er så vidt jeg vet, den første, og foreløpig den eneste med dette kortet. Slik er det med alle gpuer som kommer ut....litt barnesykdommer ang drivere....oppdaterte driver legges ut hele tiden og jeg synes det er rart at du ikke har oppdatert dine drivere fra en forceware side før du begynner å syte om at 3dmark ikke fungerer på hp, for somsagt, hp har overhodet ikke noe med dette å gjøre.

 

superjorn

 

Nok en gang,les,jeg har det som er å få tak i av drivere,men på denne maskinen er det en konflikt som gjør at en må inn og endre ting i enkelte filer, mener du at enhver bruker av en HP bør være så kyndig at de først må utenom de vanlige kanaler for å finne drivere fordi de HP legger ut til dem er for dårlig og så bør de ha kunnskap om hvordan en endrer på filer i programmer før de kan forvente at maskinen fungerer. :hmm::hmm:

 

At det blir surt for enkelte å se at deres merke blir kritisert,bryr meg overhode ikke, jeg har kjøpt et produkt med mangler og forholder meg til det,når en så får en support som er totalt fraværende på kjøpet blir ikke saken bedre.

Jeg kritiserer et produkt jeg selv har kjøpt og jeg har såpass mange års erfaring med både bygging av maskiner og levering av både stasjonære og bærbare at jeg har en rimelig god oversikt over hva jeg uttaler meg om.

At så HDX så langt er et av de største mandagsprodukter jeg har møtt på er beklagelig,men fakta uansett om jeg annses som idiot eller ei .

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Kan bara hålla med Superjorn 82 i allt han säger.

 

Rena hårdvaruFEL må vara och dom har inte varit speciellt många..om de nu ens var hårdvarufel i en del fall....

 

2 med ljudproblem...ett gick o mixtra med inställningar så funkar de?..låter ju inte direkt som hårdvarufel..men om så är så jaha trist men det händer...

 

Sen en DVD spelare och din skärm som tydligen inte uppför sig som den ska..

Dom enda fel jag sett på engelska och amerikanska forumet är strulet med touchknapparna som i 99% av fallen kan lösas relativt smidigt..jag har inte själv haft problem när jag kör med fabriksinställningarna...samma där..trist...men inte enda märket med strul med touchknappar...

 

Nu får man ju tydligen inte nämna andra fabrikat här, men man blir tvungen eftersom du sågar HP totalt och ändå ska ha din tredje av dom nu...se på Dell..Acer...m.m..samma på deras forum..med hårdvara/mjukvara fel.

 

Supporten verkar lika usel på andra märken..läs o begrunda andra trådar på olika märkesforum

 

Jag är då nöjd med min o mer...så att nya köpare vet och inte skräms av denna anti HP propaganda som lika ofta består av felinstallationer/ fel drivrutiner / inst av XP utan att drivrutiner och stöd för hårdvara finns.

 

HP HDX 9050 9070 är en Vista maskin och den är konstruerad för att köra med det programmet, visst kan man installera XP och det går bra om man följer dom trådar som finns på olika forum men har man ingen större erfarenhet så kan det nog bli åtskilliga drivrutinskonflikter med hårdvara som kan resultera i alla möjliga fel.

 

Jag förstår inte att du inte krävde en Acer inför ditt tredje byte? men gå inte in o läs på deras forum för det lär inte glädja dig mer än HP forum.

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Kan bara hålla med Superjorn 82 i allt han säger.

 

Rena hårdvaruFEL må vara och dom har inte varit speciellt många..om de nu ens var hårdvarufel i en del fall....

 

2 med ljudproblem...ett gick o mixtra med inställningar så funkar de?..låter ju inte direkt som hårdvarufel..men om så är så jaha trist men det händer...

 

Sen en DVD spelare och din skärm som tydligen inte uppför sig som den ska..

Dom enda fel jag sett på engelska och amerikanska forumet är strulet med touchknapparna som i 99% av fallen kan lösas relativt smidigt..jag har inte själv haft problem när jag kör med fabriksinställningarna...samma där..trist...men inte enda märket med strul med touchknappar...

 

Nu får man ju tydligen inte nämna andra fabrikat här, men man blir tvungen eftersom du sågar HP totalt och ändå ska ha din tredje av dom nu...se på Dell..Acer...m.m..samma på deras forum..med hårdvara/mjukvara fel.

 

Supporten verkar lika usel på andra märken..läs o begrunda andra trådar på olika märkesforum

 

Jag är då nöjd med min o mer...så att nya köpare vet och inte skräms av denna anti HP propaganda som lika ofta består av felinstallationer/ fel drivrutiner / inst av XP utan att drivrutiner och stöd för hårdvara finns.

 

HP HDX 9050 9070 är en Vista maskin och den är konstruerad för att köra med det programmet, visst kan man installera XP och det går bra om man följer dom trådar som finns på olika forum men har man ingen större erfarenhet så kan det nog bli åtskilliga drivrutinskonflikter med hårdvara som kan resultera i alla möjliga fel.

 

Jag förstår inte att du inte krävde en Acer inför ditt tredje byte? men gå inte in o läs på deras forum för det lär inte glädja dig mer än HP forum.

9576447[/snapback]

 

Hva hardvarefeil og dens %anndel er på andre maskiner er totalt uinntresangt her,fordi vi her diskuterer en spesifii modell fra HP, at dere ikke liker at folk forteller fakta om den er en annen sak.

Jeg for min del hadde skrevet det samme uansett hva maskinen eller produsenten het,fordi jeg ikke vil sjule fakta men fa dem frem i lyset.

Derfor hjelper det ikke meg eller alle de andre med denne maskinen som har problemer at du gjenntar og gjenntar hvor dårlig support andre merker har.

Her er det HP som skal ordne opp og så betviler du i samme slengen hw feil. Og det er jo bra for det har jeg gjordt hele tiden,men saken er den at HP kaller det konsekvent hw feil og vil ikke diskutere noe annet alikevel velger du å kritisere meg for det :ermm:

Når så HP i tillegg avviser doa på en maskin som har feil fra du mottok den og du kontakter dem før det er gått 24 timer.

Du får maskin nr 2 med feil denne har i tillegg skade i cassiet,noe HP mener er griet,og sier en bær akseptere og regne med kosmetiske feil :nei:

 

Mon tro om du hadde akseptert dette med din utgave av maskinen?

Mon tro om du hadde forsvart HP om du hadde motatt 2 defekte maskiner,blitt nektet DOA og ingen respons fra service, mon tro om ikkr pipen hadde en annen lyd da :hmm::hmm:

 

 

Nu får man ju tydligen inte nämna andra fabrikat här, men man blir tvungen eftersom du sågar HP totalt och ändå ska ha din tredje av dom nu...se på Dell..Acer...m.m..samma på deras forum..med hårdvara/mjukvara fel.

 

Hvilken maskin jeg velger å kjøpe har vel overhode ikke du noe med i det hele tatt. Om jeg kjøper 1 eller 10 av et merke er opp til meg og vedkommer ikke saken,det som vedkommer saken er at om jeg kjøper 1 eller 10 så skal disse virke og sålangt har ikke de 2 første virket,så får vi se når nr 3 kommer, eneste grunnen jeg kan se er at du frykter at ikke den heller virker, jeg derimot håper på det motsatte.

Når maskiner med feil påvises er det jo nettop viktig at dette belyses,når mangeler ved support finnes er det viktig at slikt belyses, men det synest åpenbart du er feil.

Vel mulig du endrer syn den dagen du selv trenger support på din maskin. :hmm:

 

Rena hårdvaruFEL må vara och dom har inte varit speciellt många..om de nu ens var hårdvarufel i en del fall....

2 med ljudproblem...ett gick o mixtra med inställningar så funkar de?..låter ju inte direkt som hårdvarufel..men om så är så jaha trist men det händer...

 

For å ta en rask oppsummering etter å ha skummet raskt gjennom tråden så er fasit ca sånn bare på dette forum:

 

TV-tuner som ikke følger Norske krav (alle maskiner)

DVD-spiller - 1 stk død

Skjerm - 1 stk (uvisst om det er skjerm eller skjermkort)

Musepeker- musepeker som lever sitt eget liv og hopper rundt når en trykker enter eller mellomrom.

Lyd - 2 stk med lydproblem-

Strøm - 1 med strømadapter som varte kunn timer

touchknappene - fant i alle fall 7 med disse problemene.

 

Da har vi 13 feil og det utenom tv tuneren som alts inntil vidre har feil på alle maskiner solkgt i Norge,hvovidt dette blir endret er usikkert,første beskjed fra HP var at dette ikke ble endret og at de ikke kom med oppdatering til dette,nå har tonen mildnet litt og de vet ikke,men skal undersøke.

 

Jag är då nöjd med min o mer...så att nya köpare vet och inte skräms av denna anti HP propaganda som lika ofta består av felinstallationer/ fel drivrutiner / inst av XP utan att drivrutiner och stöd för hårdvara finns.

 

Skuffet over at ditt forsvar består i å forsøke å sette andre i et dårlig lys.

Jeg bedriver ikke antipropaganda,jeg har til nå foholdt meg til fakta og egne erfaringer .

La oss fortsette med det begge veier .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Om man mener noe bryter med retningslinjene, så holder det å rapportere, å plumpe uti for å kommentere det er ca like ille.

 

Det er lov å si sin mening på generell basis, jeg kommer ikke til å fjerne noe mer fra denne tråden enn jeg allerede har fjernet.

 

Dette innlegget skal, som vanlig, ikke kommenteres, men ta det gjerne opp med meg på pm om man har synspunkter.

Lenke til kommentar
ok. noen flere som vil gi noen merknader på bygg konstruksjonen.

tenker spesielt på armen og plast kvalitet. vet noen nevnte at

armen som holder skjermen virket av dårlig kvalitet men kan ikke

si det samme.

 

Einar

9577102[/snapback]

 

Det er vel ingen av oss som kan si sikkert hvor holdbart dette er,det som er sikkert er at det er av plast og når du feks lukker skjermen og skal bære denne maskinen vil du se at det skal lite til for å få vridning på skjermen.

Spørsmålet blir da hvor mye vridning vil den tåle og så er det neppe tvil om at en løsning med 2 hengsler i så måte er mere solid,dog ikke så stilig/pen som denne da :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

9577102[/snapback]

 

Det er vel ingen av oss som kan si sikkert hvor holdbart dette er,det som er sikkert er at det er av plast og når du feks lukker skjermen og skal bære denne maskinen vil du se at det skal lite til for å få vridning på skjermen.

Spørsmålet blir da hvor mye vridning vil den tåle og så er det neppe tvil om at en løsning med 2 hengsler i så måte er mere solid,dog ikke så stilig/pen som denne da :)

9577116[/snapback]

 

Har merket at når jeg tar tak i ene enden av skjermen for å åpne. så får jeg

den vridingen i skjermen. så har prøvd å holde meg til 2 hender. ikke alti

så lett å huske på fylla. ;)

 

noen som har prøvd hdmi ut til et plasma / lcd tv med 720p oppløsing ?

har hatt problem med at ati kort ikke søttet den vanlige 1366*768

Lenke til kommentar
Har merket at når jeg tar tak i ene enden av skjermen for å åpne. så får jeg

den vridingen i skjermen. så har prøvd å holde meg til 2 hender. ikke alti

så lett å huske på fylla.

 

Det svake punktet ser ut som det er der armen går inn i skjermen,virker som vridningen kommer der og om en ser på bildet så er det ikke akkurat enorme dimensjoner på den tappen som står der ,og da blir spørsmålet hvor mye den tåler :hmm:

 

 

1411834460_7137f88dcd.jpg

Lenke til kommentar
Har merket at når jeg tar tak i ene enden av skjermen for å åpne. så får jeg

den vridingen i skjermen. så har prøvd å holde meg til 2 hender. ikke alti

så lett å huske på fylla.

 

Det svake punktet ser ut som det er der armen går inn i skjermen,virker som vridningen kommer der og om en ser på bildet så er det ikke akkurat enorme dimensjoner på den tappen som står der ,og da blir spørsmålet hvor mye den tåler :hmm:

 

 

1411834460_7137f88dcd.jpg

9577221[/snapback]

 

har ikke enda tenkt å sette det på prøve, hehe. Hadde vært greit hvis en HP service teknikker kunne svart på noen spørsmål. support er support ( ikke ment til å fornærme noen ) men de har vel ikke lov å utale seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...