Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Däremot snekkerns dator/ datorer verkar ju inte ha mått så bra..sen tror ja att man får ta det lite lugnt i vissa fall när man använder ett så pass nytt OS som Vista och inte tro att allt är hårdavrurelaterat. Mycket är drivrutiner både från HP och andra inkl microsoft som kan orsaka mjukvarufel som kan verka som hårdvarurelaterat.

 

 

 

 

Når det gjelder Vista så tror jeg at jeg har en rimelig oversikt,først som Betatester i ca 1 år før den kom ut og så med flere vistautgaver på div maskiner siden dette ble lansert.

Ville jo være merkelig å skylde på Vista for problemer jeg opplever på denne maskinen og aldri har opplevd på andre :ermm

 

Nu är det ju helt NORMALT att skärmen är svart allt från 10 tal sek upp till säkert 1 minut beroende på vad man har installerat och stängt av i autostart, men det tragiska är tyvärr att många rena Vista problem ska behöva klassas som hardwarefel på datorn. Nej det är inget fel att skärmen är svart X antal sek vid inlogg!

 

Her har jeg vel hele tiden anntydet at det trolig er softwarefeil, men HP sier hårdnakket at det er hardwarefeil :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her har jeg vel hele tiden anntydet at det trolig er softwarefeil, men HP sier hårdnakket at det er hardwarefeil  :hmm:

9544828[/snapback]

Kan tenkes at teknikerne har fått beskjed om ting med hardwaren som er i maskinen som du ikke vet?

9544960[/snapback]

 

Kan tenkes,men hvorfor er det da bare på enkelte maskiner?

Hvorfor forsvinner flere av disse feilene ved å innstalere et rent Vista os??

Nei jeg tror det er den miksen som HP har laget som er årsaken og jeg tror faktisk dette gjelder på andre merker også der folk sliter med problemer.

Greit nok at HP og andre ønsker å legge ved sponset software,men denne kunne da vitterligen vært lagt på en cd slik at folk selv fikk bestemme hva de ville legge inn og så kunne oset som fulgte med vært et rent orginalt os,ikke et det er tuklet med.

Lenke til kommentar
Greit nok at HP og andre ønsker å legge ved sponset software,men denne kunne da vitterligen vært lagt på en cd slik at folk selv fikk bestemme hva de ville legge inn og så kunne oset som fulgte med vært et rent orginalt os,ikke et det er tuklet med.

9545015[/snapback]

Det er ikke sponset software, men jeg er helt enig i prinsippet. En ren plate med OS er absolutt det beste, men jeg vil anta at produsentene har litt research i ryggen siden fler og fler velger recoveryløsninger med "full pakke".

Lenke til kommentar
Greit nok at HP og andre ønsker å legge ved sponset software,men denne kunne da vitterligen vært lagt på en cd slik at folk selv fikk bestemme hva de ville legge inn og så kunne oset som fulgte med vært et rent orginalt os,ikke et det er tuklet med.

9545015[/snapback]

Det er ikke sponset software, men jeg er helt enig i prinsippet. En ren plate med OS er absolutt det beste, men jeg vil anta at produsentene har litt research i ryggen siden fler og fler velger recoveryløsninger med "full pakke".

9545453[/snapback]

 

OK,mulig den ikke er sponset,men regnet med at produsenter av maskiner faktisk fikk litt for å slippe til andre merker på maskinen.

En recoveryløsning vil jeg tro fint ville gå ann å lage selv med et "rent" os , feks en cd med alle nødvendige drivere til maskinen .

Jeg finner i alle fall ut at det meste tullet er grunnet software,noe jeg forøvrig også har funnet på andre merker en HP,så den delen er på generelt grunnlag, at jeg så :wallbash: meg her pga HP er vel nettop fordi vi her snakker om en spesifikk maskin fra dem, så får jeg heller ergre meg over andre etter behov i tråder ang dem :cool:

Lenke til kommentar
snekkern> Om du läser mitt inlägg en gång till så gällde det inte dina maskiner! som jag berörde i mitt inlägg.

9545587[/snapback]

 

Ok,men som sagt er det rart at HP konsekvent nekter å diskutere saken og kunn henviser til hardwarefeil når jeg snakker med dem på telefonen,prøver jeg komme inn på noe annet legger de på røret,sender jeg mail besvares den ikke :hmm:

Lenke til kommentar
Jag har skckat 2 mail till HP Sverige, ena rörande skrivaren min och de andra rörande oem skivor, fick svar på båda mailen även om de tog 2-3 dagar.

9545795[/snapback]

 

Om jeg ikke tar feil så behandles alle mailer i Sverige :hmm:

Men som sagt klagesakene uteblir det svar på :hmm:

 

EDIT: Jeg tar feil,mailen er på norsk :blush:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Dere snakker om at det er "ekstra"-programmer som er lagt inn i installerings-CD-en - eller OS'et. Jeg har ennå ikke fått min bærbare pc ennå, og er derfor litt nysgjerrig på hva dere mener med det :hmm: - fint med svar. Hvis jeg har forstått det riktig, er det ikke mulig å ringe leverandøren jeg bestilte hos å få en ren installerings CD, uten alle de tilleggsprogrammene eller må jeg kjøpe ett nytt operativ system selv? Jeg som hadde forestilt meg at Windows Vista ville være likt som Windows Home / Professional, bare med oppgraderinger - slik som design, visuelle effekter osv... :( .

Endret av Luke
Lenke til kommentar
Dere snakker om at det er "ekstra"-programmer som er lagt inn i installerings-CD-en - eller OS'et. Jeg har ennå ikke fått min bærbare pc ennå, og er derfor litt nysgjerrig på hva dere mener med det :hmm: - fint med svar. Hvis jeg har forstått det riktig, er det ikke mulig å ringe leverandøren jeg bestilte hos å få en ren installerings CD, uten alle de tilleggsprogrammene eller må jeg kjøpe ett nytt operativ system selv? Jeg som hadde forestilt meg at Windows Vista ville være likt som Windows Home / Professional, bare med oppgraderinger - slik som design, visuelle effekter osv... :( .

9550573[/snapback]

 

det er lagt ved en del programmer bla fra Roxio,northon osv,som blir lagt inn på maskinen,i tillegg er det en del fra HP,bla HP recovery som lager en egen partisjon på maskinen , dette kan du ikke styre selv og jeg mistenker derfor at årsaken ligger her.

OSet til en maskin burde leveres på egen cd,man betaler tross alt for det og da bør en ha mulighet til å legge det inn slik en vill, at så HP eller andre produsenter velger å legge ved andre programmer og recovery er greit,men de bør da ligge på en egen cd de også slik at eieren av maskinen har et reelt valg og ikke slik som nå at de blir påtvunget dette.

Min første Compaq maskin som jeg hadde før de ble oppkjøpt hadde faktis det jeg beskriver,men dessverre forsvant det også der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...