Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Skärmen är svart ett bra tag innan man når in till skrivbordsbakgrunden när man får datorn installerad med alla skitprogram från fabrik. Förhoppningsvis är det första man gör tar bort Norton skiten. Jag lånade en OEM version av Vista och tog med hjälp av ett program reda på vad jag hade för nyckel till Vista, funkade utmärkt. Man skriver ju in sitt eget nr och licens har man ju redan betalt så det kan ju inte betraktas som olagligt. Min dator var nog svart på skärmen ca 1 minut innan jag stängde av AUC och avinstallerade Norton.

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skärmen är svart ett bra tag innan man når in till skrivbordsbakgrunden när man får datorn installerad med alla skitprogram från fabrik. Förhoppningsvis är det första man gör tar bort Norton skiten. Jag lånade en OEM version av Vista och tog med hjälp av ett program reda på vad jag hade för nyckel till Vista, funkade utmärkt. Man skriver ju in sitt eget nr och licens har man ju redan betalt så det kan ju inte betraktas som olagligt. Min dator var nog svart på skärmen ca 1 minut innan jag stängde av AUC och avinstallerade Norton.

9530881[/snapback]

 

Att stänga av TMM löste problemet med svarta skärmen efter inloggning, i mitt fall!

Jag blev väldigt förvånad när skrivbordet kom upp så snällt efter Welcome skärmen!

Bugar och bockar nått så enormt för den länk som "stefannorr" angav tidigare!

Den länken hjälpte mig verkligen enormt! :thumbup:

 

För de som fortfarande har problem med svart skärm och vit mus efter inloggningen, kolla på punkt 1 på denna länk: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3945

 

Detta är förövrigt samma länk som stefannorr tidigare postade.

Endret av reVoid
Lenke til kommentar

Ikke nok med at det er Vista, men så skal HP begynne kåle med OS`et også. At det i det hele tatt fungerer er jo imponerende. Det er skuffende at HP lar bytte av OS gå ut over garanti, men ikke overaskende.

 

Med så mye tull i vente blir det ikke 9050 på meg allikevel. Mulig det har blitt litt mye PC-relaterte problemer på meg i det siste, men nå konverterer jeg til Mac. I allefall på laptop-delen inntil videre.

Lenke til kommentar
Mister man garantien vis man skifter til Ultimate?

9531760[/snapback]

 

Jeg avventer en endelig avklaring på dette.

TEE som jobber der sier en ikke gjør det,noe jeg ikke har noen grunn til å betvile.

MEN service/support hos HP sier en gjør det og det er jo de folka en må henvende seg til, så inntil de har skiftet mening så vil jeg si at en gjør det.

Lenke til kommentar
Mister man garantien vis man skifter til Ultimate?

9531760[/snapback]

*Plukke opp jobbhatten for å svare på det spørsmålet i denne tråden og legge det dødt*

 

Nei, man mister ikke garantien ved å installere et annet OS. Man har fortsatt full garanti på hardware, og man har fortsatt full hardwaresupport. Det er ingenting i garantibetingelsene som sier at garantien ryker. Du vil ikke få support på bruk av funksjoner i operativsystemet, og du vil ikke få hjelp av support til å finne drivere som ikke er tilgjengelig for nedlasting fra HPs sider. Det er det eneste du "mister".

 

Det som står i garantibetingelsene er at HP ikke kan garantere at alle funksjoner på maskinen, som f.eks. one-touch knapper, vil fungere dersom du installerer et annet OS enn Windows Vista.

 

Dersom du kontakter support fordi du f.eks. sliter med trådløst nettverk kan du bli bedt om å gjøre en recovery og installere den orginale programvaren og OS. Dette er kun for å forsikre seg om at det ikke er snakk om programvarefeil med egeninstallert programvare.

 

Det er beklagelig at teknisk support har gitt feil informasjon om dette i svar til Snekker'n. Slikt bør selvfølgelig ikke skje, men mennesker kan ta feil, og dårlige formuleringer kan forekomme, som det har gjort i det tilfellet her.

 

Edit: Snekker'n har forhåpentligvis en uttalelse om dette på e-post, og den kan gjerne siteres i denne tråden om han ønsker det.

 

Edit2: Jeg vil presisere nok en gang at supporthenvendelser ikke tas via HW.no, og særlig ikke tekniske spørsmål, som jeg ikke jobber med i det hele tatt. Jeg håper på forståelse for at tiden jeg bruker her er min personlige, og at 99,99% av postene er fullstendig private og kun personlige meninger. Bortsett fra denne :)

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Mister man garantien vis man skifter til Ultimate?

9531760[/snapback]

*Plukke opp jobbhatten for å svare på det spørsmålet i denne tråden og legge det dødt*

 

Nei, man mister ikke garantien ved å installere et annet OS. Man har fortsatt full garanti på hardware, og man har fortsatt full hardwaresupport. Det er ingenting i garantibetingelsene som sier at garantien ryker. Du vil ikke få support på bruk av funksjoner i operativsystemet, og du vil ikke få hjelp av support til å finne drivere som ikke er tilgjengelig for nedlasting fra HPs sider. Det er det eneste du "mister".

 

Det som står i garantibetingelsene er at HP ikke kan garantere at alle funksjoner på maskinen, som f.eks. one-touch knapper, vil fungere dersom du installerer et annet OS enn Windows Vista.

 

Dersom du kontakter support fordi du f.eks. sliter med trådløst nettverk kan du bli bedt om å gjøre en recovery og installere den orginale programvaren og OS. Dette er kun for å forsikre seg om at det ikke er snakk om programvarefeil med egeninstallert programvare.

 

Det er beklagelig at teknisk support har gitt feil informasjon om dette i svar til Snekker'n. Slikt bør selvfølgelig ikke skje, men mennesker kan ta feil, og dårlige formuleringer kan forekomme, som det har gjort i det tilfellet her.

 

Edit: Snekker'n har forhåpentligvis en uttalelse om dette på e-post, og den kan gjerne siteres i denne tråden om han ønsker det.

 

Edit2: Jeg vil presisere nok en gang at supporthenvendelser ikke tas via HW.no, og særlig ikke tekniske spørsmål, som jeg ikke jobber med i det hele tatt. Jeg håper på forståelse for at tiden jeg bruker her er min personlige, og at 99,99% av postene er fullstendig private og kun personlige meninger. Bortsett fra denne :)

9532098[/snapback]

 

Jeg har en uttalelse fra deg i jobbsammenheng der du sier det du nå sier,det er korrekt.

Men så har jeg den fra support som jeg viste deg i pm.

Nettop derfor sier jeg hva jeg sier.

Jeg betviler ikke dine ord,men problemet er at en kunde neppe treffer på deg når de kontakter support,men treffer på de som har den andre meningen.

Derfor håper og tror jeg at dette blir belyst og at en neste gang en kontakter dem treffer en med samme syn som deg :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Skärmen är svart ett bra tag innan man når in till skrivbordsbakgrunden när man får datorn installerad med alla skitprogram från fabrik. Förhoppningsvis är det första man gör tar bort Norton skiten. Jag lånade en OEM version av Vista och tog med hjälp av ett program reda på vad jag hade för nyckel till Vista, funkade utmärkt. Man skriver ju in sitt eget nr och licens har man ju redan betalt så det kan ju inte betraktas som olagligt. Min dator var nog svart på skärmen ca 1 minut innan jag stängde av AUC och avinstallerade Norton.

9530881[/snapback]

 

Att stänga av TMM löste problemet med svarta skärmen efter inloggning, i mitt fall!

Jag blev väldigt förvånad när skrivbordet kom upp så snällt efter Welcome skärmen!

Bugar och bockar nått så enormt för den länk som "stefannorr" angav tidigare!

Den länken hjälpte mig verkligen enormt! :thumbup:

 

För de som fortfarande har problem med svart skärm och vit mus efter inloggningen, kolla på punkt 1 på denna länk: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3945

 

Detta är förövrigt samma länk som stefannorr tidigare postade.

9531018[/snapback]

 

 

Kan noen oversette denne prosedyren?

Trodde jeg kunne engelsk, menmen..

Hva i huleste er tmm?

Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål angående bruk av bærbar generelt: Ødlegger man batteriet nevneverdig ved å ha i lader og batteri mens man bruker PC-en?

 

Bountyhunter

9535073[/snapback]

 

Vel,produsenter annbefaler en å ta ut batteriet og de sier at en best bevarer batteriet ved at det er ca 70% ladet når en tar det ut og lagrer det .

Lenke til kommentar

ok, takk.

 

Et spørsmål til i samme slengen da :p

 

Har vi fått noen avklaring på om touch-knapp problemet er software eller hardware feil?

 

Litt irriterende å bruke 15k på en pc hvor ikke alt funker ordentlig... Har tatt ut lader + batteri 3-4 ganger til nå og det beggyner å irritere meg. Toutch knappene funker ikke atm så må gjøre det en gang til snart...

 

Skulle tro det var hw problem i og med at det ikke løser seg ved restart av maskinen...

 

Bountyhunter

Lenke til kommentar
ok, takk.

 

Et spørsmål til i samme slengen da :p

 

Har vi fått noen avklaring på om touch-knapp problemet er software eller hardware feil?

 

Litt irriterende å bruke 15k på en pc hvor ikke alt funker ordentlig... Har tatt ut lader + batteri 3-4 ganger til nå og det beggyner å irritere meg. Toutch knappene funker ikke atm så må gjøre det en gang til snart...

 

Skulle tro det var hw problem i og med at det ikke løser seg ved restart av maskinen...

 

Bountyhunter

9535184[/snapback]

 

Vel for å sitere HP sevice :

 

"dette er et hw problem,send inn maskinen til oss,forvent minst 4 ukers behandlingstid + postgang"

 

Nå er jo dette det svaret jeg får fra dem hver gang jeg ringer dem og uansett hva det gjelder :D

Jeg har liten tro på at det er hardwarefeil siden alle har fikset dette med å gjøre maskinen strømløs en kort periode, på den maskinen jeg nå har har ikke det vært problem med disse.

Derimot har jeg skjermproblemer og nå er tastaturet blitt helt idiot.

For om jeg trykker linjeskift eller enter menst jeg skriver fyker pekeren til helt tilfeldige plasser og skrivingen fortsetter derfrra, jeg må derfor sjekke på skjermen hver gang jegbruker de knappene for å se hvor den er og så korrigere den tilbake med musen :wallbash::wallbash:

Lenke til kommentar

Det ska finnas någon inställning i Vista som tydligen ej blir påslagen vid start och som kan spöka angående touchknappar, jag har ej hunnit ta reda på mer men återkommer när jag vet mer och om det ev har något med detta problem alls att göra. Den enda gång mina knappar ej fungerade var när jag gjorde en ren install av Vista, hjälpte ej att ta ut batteriet och göra den strömlös. Installerade om med recovery skivorna och då fungerar det. Så med fabriksinställningen har jag inte haft några problem med touchknapparna.

 

Nu har jag haft den i en månad och ännu inte haft något som helst problem annars.

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Det ska finnas någon inställning i Vista som tydligen ej blir påslagen vid start och som kan spöka angående touchknappar, jag har ej hunnit ta reda på mer men återkommer när jag vet mer och om det ev har något med detta problem alls att göra. Den enda gång mina knappar ej fungerade var när jag gjorde en ren install av Vista, hjälpte ej att ta ut batteriet och göra den strömlös. Installerade om med recovery skivorna och då fungerar det. Så med fabriksinställningen har jag inte haft några problem med touchknapparna.

9535483[/snapback]

 

Har heller ikke noen problem med de på denne maskinen,men hos meg fungerte de ved en ren install av Vista, så det ser ut til å være litt slump ute og går for hva som fungerer på disse maskinene og ikke.

Har en mistanke om at software eller Bios ikke er 100% som det burde være .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...