Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det finnes viftestyringsprogrammer til HDX'ene våre?

 

Og om det finnes en litt mer "åpen" BIOS-versjon enn den som ligger på fra HP?

Den versjonen i BIOS som ligger på min, er slik jeg ser det ingen vits. Det finnes praktisk talt absolutt ingen alternativer, som for eks. å tvangsskjøre maskinen på halv ytelse, kutte ut for enkelte HW-kompnenter.

Eller velge alternativer med hensyn til RAID. Om man faktisk vil ha det eller ikke?

Lenke til kommentar

Regner med at HP har en policy på å la kundene tukle minst mulig med innstillingene på deres PC-er. Virker som om det går igjen hos alle "ferdig pc" merker. og etter som det ikke er så mange alternativer på "selvbygger" bærbar markedet så ender ferdig pc produsentene opp med monopol.

 

Jeg skjønner at det er kjipt for HP å sitte med 70% support fordi "mannen i gata" har tuklet med innstillingene i bios, eller innstalert vista/xp feil. Alikevel så synes jeg at når man har kjøpt et produkt med medfølgene software så burde man da kunne bruke dette selv som man vil.

 

Akuratt denne pc modellen er jo også rettet mot "ekstremistene" som meg og flere andre her i tråden som liker å fikle litt med innstilinger og optimalisere pcnen sine til sin bruk.

 

Skulle for eksempel ønske at jeg kunne velge selv hvilke programmer som skulle innstaleres i sammen med vista under førstegangs oppstarten. Hadde også ønsket meg MIN

versjon vista på helt cleane vista CD-er som jeg kunne bruke til å innstalere vista uten alt hp dilldallet også laste ned de programmene og driverne jeg vet jeg trenger/vil ha fra hp sine nettsider.

 

Irriterer meg hver gang jeg åpner oppgavebehandlingen og fanen "prosseser" også ser jeg 1 million hp eller andre dritt programer som kjører prosseser som jeg ikke vet hva hører til.

 

Skulle ønske jeg fikk lov til å innstalere det JEG trenger og ikke alt det andre tullet andre mennesker kanskje finner nyttig...

 

Føler slev at jeg har nok kunnskap til å vite hva som er essensielt av driver og software og hva jeg ikke trenger. Hadde jeg fått problemer med dette så hadde jeg skjønt at det var min feil og vist hva jeg skulle gjøre for å rette det. Og hvis det var så ille at jeg ikke skjønte hva som var feil så skulle hp fått lov til å ta betalt for reprasjonen.

 

Det er faktisk alt jeg ber om, muligheten til å velge selv hvordan jeg vil bruke produktene jeg har kjøpt gjennom/av hp...

 

Kan dette være så vanskelig? Legge ved Vista Cdene og legge ut driver uten fancye programmer og annet "stasj jeg trenger"?

 

Bountyhunter, ellers fornøyd med sin "lille" kose drage<3

Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes viftestyringsprogrammer til HDX'ene våre?

 

Og om det finnes en litt mer "åpen" BIOS-versjon enn den som ligger på fra HP?

Den versjonen i BIOS som ligger på min, er slik jeg ser det ingen vits. Det finnes praktisk talt absolutt ingen alternativer, som for eks. å tvangsskjøre maskinen på halv ytelse, kutte ut for enkelte HW-kompnenter.

Eller velge alternativer med hensyn til RAID. Om man faktisk vil ha det eller ikke?

 

Synes HWs test av maskinene våre var latterlig simpel, dessuten lot de være å nevnte noe av feilene jeg/vi har tipset HW om. Jeg lurte på om du, Snekker'n, har tid/mulighet til å skrive en test av HP HDX 9050/70. Synes du er veldig flink til å oppsumere, forklare og dokumentere. Kan gjerne assistere deg!

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at maskinen skal ha et "optimalisert" webcam. At bildet ikke hakker i et hele tatt eller i mye mindre grad. Stemmer dette for dere som har maskinen?

 

Nå har jeg ikke brukt dette mye enda,men jeg vil si at sålangt ser det bra ut, det er i alle fall lite/ingen hakking å reg det lille jeg har testet det så langt.

Jeg hadde problemer på den første maskinen med at kameraet ikke ville starte opp,men på de to neste har ikke det vært et problem

 

EDIT: Kom selvsagt ikke noe fra HP i dag heller og når en nå tar kontakt så sier de plutselig at maskinen må sendes inn,fikk ikke noe svar på om fjernstyringen i det hele tatt er sendt.

Pakker maskinen i dag og returnerer den,blir ikke aktuelt å sende den inn på verksted,dette er et nytt produkt som skal fungere når en mottar det .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Regner med at HP har en policy på å la kundene tukle minst mulig med innstillingene på deres PC-er. Virker som om det går igjen hos alle "ferdig pc" merker. og etter som det ikke er så mange alternativer på "selvbygger" bærbar markedet så ender ferdig pc produsentene opp med monopol.

 

Jeg skjønner at det er kjipt for HP å sitte med 70% support fordi "mannen i gata" har tuklet med innstillingene i bios, eller innstalert vista/xp feil. Alikevel så synes jeg at når man har kjøpt et produkt med medfølgene software så burde man da kunne bruke dette selv som man vil.

 

Akuratt denne pc modellen er jo også rettet mot "ekstremistene" som meg og flere andre her i tråden som liker å fikle litt med innstilinger og optimalisere pcnen sine til sin bruk.

 

Skulle for eksempel ønske at jeg kunne velge selv hvilke programmer som skulle innstaleres i sammen med vista under førstegangs oppstarten. Hadde også ønsket meg MIN

versjon vista på helt cleane vista CD-er som jeg kunne bruke til å innstalere vista uten alt hp dilldallet også laste ned de programmene og driverne jeg vet jeg trenger/vil ha fra hp sine nettsider.

 

Irriterer meg hver gang jeg åpner oppgavebehandlingen og fanen "prosseser" også ser jeg 1 million hp eller andre dritt programer som kjører prosseser som jeg ikke vet hva hører til.

 

Skulle ønske jeg fikk lov til å innstalere det JEG trenger og ikke alt det andre tullet andre mennesker kanskje finner nyttig...

 

Føler slev at jeg har nok kunnskap til å vite hva som er essensielt av driver og software og hva jeg ikke trenger. Hadde jeg fått problemer med dette så hadde jeg skjønt at det var min feil og vist hva jeg skulle gjøre for å rette det. Og hvis det var så ille at jeg ikke skjønte hva som var feil så skulle hp fått lov til å ta betalt for reprasjonen.

 

Det er faktisk alt jeg ber om, muligheten til å velge selv hvordan jeg vil bruke produktene jeg har kjøpt gjennom/av hp...

 

Kan dette være så vanskelig? Legge ved Vista Cdene og legge ut driver uten fancye programmer og annet "stasj jeg trenger"?

 

Bountyhunter, ellers fornøyd med sin "lille" kose drage<3

 

Bra skrevet, støttes 100%.

Lenke til kommentar

Hmm... håper jeg slipper å forholde meg til hp support noen gang... virker som om det er dårlig kommunikasjon der. Virker som om de annsatte ikke vet hva de skal svare./får nye beskjeder ofte...

 

Bountyhunter

 

Det værste er jo at det er forskjellige opplysninger alt etter hvem du treffer på, en ber om navn adresse,serienr på maskinen for å sende kontrollen samme dag,når den ikke kommer og du etterlyser den forlanger nestemann maskinen inn på verksted,slik slingring i meningene deres har det vært fra dag 1 og det blir da umulig å forholde seg til hva de sier, fordi neste gang du ringer mener de det motsatte :wallbash:

Lenke til kommentar

Hmm... håper jeg slipper å forholde meg til hp support noen gang... virker som om det er dårlig kommunikasjon der. Virker som om de annsatte ikke vet hva de skal svare./får nye beskjeder ofte...

 

Bountyhunter

 

Det værste er jo at det er forskjellige opplysninger alt etter hvem du treffer på, en ber om navn adresse,serienr på maskinen for å sende kontrollen samme dag,når den ikke kommer og du etterlyser den forlanger nestemann maskinen inn på verksted,slik slingring i meningene deres har det vært fra dag 1 og det blir da umulig å forholde seg til hva de sier, fordi neste gang du ringer mener de det motsatte :wallbash:

 

Dette med fjernkotrollen skyledes antakeligvis at de har blitt kjent med problemet. Jeg har min på "vent", skal egentlig sendes inn for reparasjon av fjerkontrollens mottaker.

 

Snekkern: Dersom du ringer og forteller dem alt du er missfornøyd med skulle jeg tro de ville tilby deg noen form for erstatnng for alt dette bryderiet, har du prøvd det?

En ting til, har du interesse av å skrive en anmeldelse, jeg kjenner en meget dyktig skribent til emnet om dette er aktuelt for deg.

 

Mvh.

Lenke til kommentar

Har liten tro på noen form for erstatning fra dem,har jo snakket så mange ganger med dem at jeg begynner å bli lei,joda det finnes hyggelige folk der også,men det er dessverre ikke dem du treffer på hver gang,en av de er jo her på forumet og var sikkelig grei å prate med,samme han som skulle ordne fjernkontrollen,men hva nytter det når det ikke skjer noe, og når de ikke klarer å levere det de selv lover hvordan tror du en da skulle få noen form for kompensasjon :)

Det som er dumt er at de lovet med 100% sikkerhet at ny fjernkontroll skulle sendes samme dag og være meg ihende innen 5 dager,de fikk navn adresse,serienr på maskinen osv, når jeg så etter 11-12 dager ringer og etterlyser den vil de ikke snakke om det engang da skal plutselig maskinen sendes til dem for rep. Det blir ikke aktuelt da maskinen som sådann er DOA (noe de selv kaller den) og dermed kan byttes/retuneres på deres doagaranti og en kan få ny eller pengene tilbake .

Lenke til kommentar

Blir litt skremt ang dette med HPs doagaranti, for hvem er det som må ta regningen ?

Har snakket med nettbutikker og fakta er at maskiner de får inn som doa blir reparert av HP og så får butikken dem i retur og må selge disse som brukt/demo,dette er ikke mindre enn skremmende etter mitt syn,for er det virkelig butikkene som skal svi for at produsenten lager dårlige varer :hmm:

 

Har forresten sendt mail til HP igjen og denne skulle jeg få svar på senest innen 24 t , vel det er gått 24 t og det er fortsatt stilt.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Blir litt skremt ang dette med HPs doagaranti, for hvem er det som må ta regningen ?

Har snakket med nettbutikker og fakta er at maskiner de får inn som doa blir reparert av HP og så får butikken dem i retur og må selge disse som brukt/demo,dette er ikke mindre enn skremmende etter mitt syn,for er det virkelig butikkene som skal svi for at produsenten lager dårlige varer :hmm:

 

Har forresten sendt mail til HP igjen og denne skulle jeg få svar på senest innen 24 t , vel det er gått 24 t og det er fortsatt stilt.

Her bør nok butikkene du har snakket med kontakte sin forhandlersupport, så vil de få vite nøyaktig hvordan de skal gjøre dette. Nettbutikkene vil ta dette mot sine distributører, så at de sender dem inn til reparasjon virker noe merkelig.

Lenke til kommentar
Blir litt skremt ang dette med HPs doagaranti, for hvem er det som må ta regningen ?

Har snakket med nettbutikker og fakta er at maskiner de får inn som doa blir reparert av HP og så får butikken dem i retur og må selge disse som brukt/demo,dette er ikke mindre enn skremmende etter mitt syn,for er det virkelig butikkene som skal svi for at produsenten lager dårlige varer :hmm:

 

Har forresten sendt mail til HP igjen og denne skulle jeg få svar på senest innen 24 t , vel det er gått 24 t og det er fortsatt stilt.

Her bør nok butikkene du har snakket med kontakte sin forhandlersupport, så vil de få vite nøyaktig hvordan de skal gjøre dette. Nettbutikkene vil ta dette mot sine distributører, så at de sender dem inn til reparasjon virker noe merkelig.

 

Nei,jeg vet ikke hvordan dette fungerer , men slik jeg forstod det fra begge butikkene jeg har snakket med så sendte de inn doa maskiner til produsenten (feks de 2 fra meg til HP) så ble disse rep og butikken fikk dem i retur,da må jo disse selges som brukte/demomaskiner :hmm:

Lenke til kommentar
Nei,jeg vet ikke hvordan dette fungerer , men slik jeg forstod det fra begge butikkene jeg har snakket med så sendte de inn doa maskiner til produsenten (feks de 2 fra meg til HP) så ble disse rep og butikken fikk dem i retur,da må jo disse selges som brukte/demomaskiner :hmm:

Merkelig måte for dem å gjøre det på dersom de var innenfor 30 dager fra du fikk dem. De kunne spart mye penger på å følge prosedyrene sine ;)

 

Men nå må det påpekes at jeg ikke har mer informasjon enn det jeg har sett her, så det kan være andre ting som har gjort at de ikke har tatt DOA på disse maskinene.

Lenke til kommentar
Nei,jeg vet ikke hvordan dette fungerer , men slik jeg forstod det fra begge butikkene jeg har snakket med så sendte de inn doa maskiner til produsenten (feks de 2 fra meg til HP) så ble disse rep og butikken fikk dem i retur,da må jo disse selges som brukte/demomaskiner :hmm:

Merkelig måte for dem å gjøre det på dersom de var innenfor 30 dager fra du fikk dem. De kunne spart mye penger på å følge prosedyrene sine ;)

 

Men nå må det påpekes at jeg ikke har mer informasjon enn det jeg har sett her, så det kan være andre ting som har gjort at de ikke har tatt DOA på disse maskinene.

 

Når det gjelder de to maskinene jeg sendte inn så var de innenfor doagarantien på 30 dager,disse var faktisk også bekreftet doa fra HP via mail til meg,dette etter å ha beskrevet problemene og nektet på sende dem til rep, da sa HP at disse var innenfor doa uten tvil og kunne sendes inn der de var kjøpt.

Men uansett om det er HP eller andre så blir det vel feil å belaste butikken for en vare som ryker på garantien.

Har jeg kjøpt et produkt så skal det vel enten repareres og sendes tilbake eller så får produsenten ta kostnadene, jeg hadde faktisk trodd det var slik det fungerte.

For om jeg feks bestiller vinduer til et hus og det er feil på disse får jeg da vitterligen nye uten at det koster verken meg eller kunden noe , og er det rep som må til og denne skyldes produktfeil så må også produsenten dekke dette,er det monteringsfeil så er det selvsagt den (meg) som har montert som må ta støyten. :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Men uansett om det er HP eller andre så blir det vel feil å belaste butikken for en vare som ryker på garantien.

Som sagt vet jeg ikke mer enn det som står i tråden, så det kan være andre grunner for at butikken ikke har brukt DOA-muligheter her, men om noe ryker innenfor garanti eller reklamasjonsfrist tar HP kostnaden, så fremt det blir meldt så klart.

 

Det mest nærliggende jeg kan komme på her er at butikken ikke har kontaktet distributøren sin i tide, og at DOA-tiden har gått ut før de prøvde å registrere den. Da vil det bli en reparasjon i så fall. Men det blir kun spekulasjoner, så jeg tror ikke vi skal trekke akkurat den biten videre :)

Lenke til kommentar
Nei,det blir jo bare spekulasjoner,men må si det er rart om butikken ikke har benyttet den anledningen om det er slik at maskinen da erstattes fullt ut av produsent.

Det er ganske mange butikker som ikke benytter DOA av ulike årsaker. Det kan bli glemt frem til det har gått for lang tid, ekstrahjelper eller ny-ansatte vet ikke hva de skal gjøre og får ikke meldt inn maskinene til distributør, det viser seg å være feil/skader som ikke dekkes av garant eller reklamasjonsrett etc. etc. Så noen ganger må butikken ta kostnaden, men muligheten for å slippe er der.

 

Og ja, ved DOA erstattes produktet fullt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...