Gå til innhold

Hvorfor kjøpe spill?


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk :)

 

Mulig denne tittelen/tråden blir litt på kanten, i såfall får moderatorer fjerne den.

I det siste har jeg tenkt mye på piratkopiering og da spesielt piratkopiering av spill. Spill blir stadig lettere tilgjengelig på nettet. Pc-spillet er lett som bare det å hente "gratis" fra nettet. Til og med NDS spill kan hentes fra nettet og spilles uten store problem.

 

Grunnen til at jeg opprettet denne posten er at jeg trenger å bli overbevist om at det er lurt å kjøpe spill i stedet for å laste dem ned. Hvorfor skal jeg gå til butikken å kjøpe spill når det er enkelt som bare det å hente dem fra nettet? Finnes det noen fordeler?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøper spill fordi jeg elsker duften av ferske instruksjonsmanualer. Det, og fordi jeg vil gi min støtte til utviklerne.

9197675[/snapback]

 

Herregud, jeg trodde jeg var alene! :love:

9197700[/snapback]

Å sette seg ned og bla igjennom manualen i et helt nytt spill er nesten verdt kjøpet alene... ;)

 

I forhold til topic, så ga Herpel det argumentet som faktisk burde bety en del. Det er ganske enkelt. Liker du å spille, så bør du betale for det til de som gjør det mulig for deg. Personlig kjøper jeg helst direkte fra utvikler hvis mulig, nettopp av den grunn.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg gå til butikken å kjøpe spill når det er enkelt som bare det å hente dem fra nettet?

1: Du støtter spillutviklerene, og åpner muligheten for at spillet blir støttet i fremtiden og det får en oppfølger.

2: Du har en garanti på at det fungerer

3: Og du kan trygt snakke om det alle steder uten og plutselig bli banna.

4: Og vi kan gå inn i evigheten på en slik her liste.

 

Kort sagt er det eneste som trekker littegranne ned når du kjøper ett spill:

-Det koster deg noen latterlig små kroner.

 

Finnes det noen fordeler?

Ved å laste ned?

Ikke noe som jeg kan se bortsett fra at det er gratis.

Lenke til kommentar

Ehm hvorfor kjøpe spill?? Fordi da kan du få lettere tilgang til patcher og snacks fra utgiveren og pluss at du har klage rett og pluss at da har du tilgang til masse morsomt gameplay på nette. Vis du laster ned bare for og teste det så heller finn en demo av spillet..Selv har jeg bare kjøpt Half life 2 og Unreal tournament 2003/2004 og call of juraz og GRAW 2 fordi jeg har for suck'y linje til og spille med folk over nette med de nye spillene :cry: Men vil si at vis du KJØPER spillet så får du MYE igjen for det.

Lenke til kommentar

"2: Du har en garanti på at det fungerer"

 

Jeg har ingenting imot å betale for spill, men er det noe jeg hater er de alle disse kopisperrene. Ikke fordi de stopper muligheten for å kopiere, men at disse til tider forhindrer meg å spille spillet jeg har kjøpt.

 

Dette har jeg opplevd flere ganger selv, og har også måtte hjelpe andre i liknende problemer. Jeg sliter litt med å skjønne hvorfor de som betaler for spillene skal slite med dette, mens dette gjerne er fjernet på versjonene som lastes ned fra nettet.

 

I det siste har jeg for det meste kjøpt spill via Steam. Synes den tjenesten funker greit for meg. Slipper å finne frem riktig plate for å spille også.

 

Jeg liker å støtte spillutvikleren, men misliker å få et lass med kopisperrer som takk for støtten.

Lenke til kommentar

å spille spill er ikke en rett, men et privilegium. Så om man har lite penger så må man prioritere. Når det gjelder det med at du er sikret support om du kjøper spill så er du jo ikke det... bare se på Boiling Point: Road to Hell, eller Gothic III ... hvor er supporten min! :p

Lenke til kommentar
For fattige lusne folk som ikke har råd til og kjøpe spill, så er det en fordel. :realmad:

9198418[/snapback]

Som PS3-eier kan du nå umulig plassere deg selv i kategorien "fattige lusne folk". Eller brukte du alle sparepengene på kjøpet? I så fall har du jo bare deg selv å takke. At man ikke har råd er ingen grunn, bare en dårlig unnskyldning. Det er ikke mer greit å piratkopiere fordi man ikke har råd til å kjøpe alle spillene man har lyst på.

Lenke til kommentar

Uhh what? nei jeg brukte nok ikke alt av sparepengene på ps3en nei =/

heller ikke etter jeg kjøpte ny HDTV og wiien.

Men det jeg vill fram til er at folk trur dem tjener så mye når dem laster ned.

Kunne ønske noen kom på døra og leverte en feit bot for pirat.

Jeg snakker ikke om meg selv når jeg mener fattig lusne folk viss du trur det :p

Edit: Dessuten er jeg nok ikke en av de nedlastings shitene. Trur jeg formulerte litt feil litt lengre opp her.

Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar
1: Du støtter spillutviklerene, og åpner muligheten for at spillet blir støttet i fremtiden og det får en oppfølger.

2: Du har en garanti på at det fungerer

3: Og du kan trygt snakke om det alle steder uten og plutselig bli banna.

4: Og vi kan gå inn i evigheten på en slik her liste.

 

Ikke for å oppfordre til å ikke betale for spill man anskaffer seg, men disse argumentene du legger frem her kan jo lett bli kontret av en som ønsker å laste ned ulovlig:

 

Så lenge ikke ALLE laster ned vil ikke spillutviklerne slite noe særlig (Spill-pirater ser ingen synlige konsekvenser av ulovlig nedlastning, så de fortsetter likesågodt). Det er jo ikke som om vi har sett et minkende anntall spillutgivelser de siste årene. Eller en dalende kvalitet for den saks skyld, snarere tvert imot. Verdens spillindustri har til og med vokst seg større en verdens filmindustri, det sier jo en del. Tviler på at spillutviklerne lever på vann og brød pga ulovlig nedlastning av spill. Tilsynelatende får spillindustrien nok støtte.

 

Man trenger ingen garanti på at det fungerer. Hvis det ikke fungerer laster man bare ned spillet på nytt eller i en annen versjon. Og snakker vi online multiplayer finnes det ofte mange private ulovlige servers som hoster crackede spill.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...