Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Vel.. det er fordi XP ikke har tilgang til minnebrikken når du er i telefonmodus. Og stort sett er det visst ikke noen fare når det er mer eller mindre direkte kommunikasjon som går via hva det er for komponent på telefonen. (Uansett så er den "sikre" avslutningen for Windows' skyld. Og fordi det kan bli noen ødelagte filer på minnekortet hvis det er ett eller annet XP har lyst til å rydde opp før du fortsetter. Det er ikke noe problem når du er i telefon- modus, siden minnekortet bare blir aksessert via telefon- komponentet. Som mest sannsynlig ikke skriver en haug med junk til hverken minne- kortet eller databasen på telefonen hvis datastrømmen blir stoppet mens du syncer eller noe i den duren.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fulgt absolutt alle prosedyrer, holder nede c-knappen, får beskjed om å slippe den opp - men det er altså identifiseringen som ikke lykkes.

Mest sannsynlig er det telefon- driveren som ikke klarer seg helt bra. Den bruker virtuelle com- porter for å bable med telefonen, så hvis du for eksempel ikke har noen fysiske com- porter på maskinen kan det bli vanskelig. Eller hvis du har installert en annen driver siden sist - en kamera- driver, en flash- rutine for en mp3- spiller, eller noe slikt - som interfererer med telefon- driveren, så vil du få sånne feil.

 

..Det fins en del varianter av den der. Tydeligvis mener SE at du skal installere OSet på nytt, og ikke installere noe annet, hver gang en skal oppdatere. ..Har du en annen SE telefon du bruker på samme systemet?

hallo har iphone men når jeg kobler den til pcen i itunes kommer det opp en feilmelding i itunes der står det en iphone funnet men kunne ikke identifiseres, koble til og fra prøv igjen

 

hva skal jeg gjøre med deg??????

Lenke til kommentar

..tja. Prøv å ofre noe til St. Steve?

 

...jeg tipper du har en feil på PCen et eller annet sted. Alt i fra at ikke rpc eller upnp er slått på, til at et eller annet har skjedd med registeret, eller hva enn for slags forferdelige sertifikater iTunes bruker, kan få sånne ting til å skje.

 

Så... prøv å reinstallere, og gå igjennom "tjenestene" på maskinen (hvis du har xp). Og start en ny tråd, der du beskriver hva slags maskin du har, og hva du prøver å gjøre? (Hm. Det kan du kanskje gjøre først :p ).

 

 

 

(edit: ny versjon av Coreplayer er kommet, forresten - lyset funker, mer stabilt nettverk, og har støtte for flash- container video - og har youtube browser.)

Endret av nipsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

..er rimelig sikker på at antenna til 2.4Ghz modemet ligger direkte på brikka, nede i det venstre hjørnet. Så den eksterne antenna til gsm- nett brukes vel ikke til wlan mottak uansett.

 

Ellers - det mangler eksterne apier for å kontrollere wlan - det er bare mulig å bruke panelet til SE så langt. Så med mindre noen.... finner ut hva slags modem det er, og bytter ut program- modulen med noe som faktisk funker.... så blir det ikke noe søking etter nett på intervall, få melding når en beveger seg mot et spesiellt wlan, at en kan krype telefonsamtalen umerkelig over på skype når en kommer til et wlan, osv.

 

..hvis bare prioritets- lista hadde virket hele tiden, så hadde det vel ikke vært et stort problem akkurat nå, da men...

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Det er en skikkelig strek i regningen om wlan-antennen ligger i nedre venstre hjørne siden en da får mye skjerming fra hånden når en da holder mobilen. Skulle gjerne ha sett en nøye beskrivelse av innmaten, fant noen bilder der de plukket en frahverandre, men komponentene var ikke beskrevet i detalj.

 

Selv om jeg anbefaler P1i til mange, og programmene som følger med i det store og hele gjør jobben, er jeg igrunnen overrasket over at programmene er, vel, upolerte. Spesielt ille er wlan-delen (lett å kjøre i baklås) og RSS-leseren (mangler threading og tagging). Om mobilprodusentene ikke rydder opp tror jeg at OpenMoko med fler kommer til å gjøre rent bord.

 

Har lurt på å skrive en ny og grundigere omtale av P1i, synes den på Amobil.no var litt tynn og overså endel positive sider.

Lenke til kommentar

Nei.. det skal vel ikke så mye til for å gjøre rent bord på smartingtelefon fronten akkurat nå. Blir artig å se hvordan det ender. Kanskje vi får se SE- ledelsen gjøre seppuku med en falukorv, eller noe i den duren.

 

Og hvis du skriver en test, si ifra. :) Noe som fokuserer på telefonen som et verktøy, istedenfor en telefon med "ekstrating", det leser en ikke så ofte.

Lenke til kommentar

Det er snakk om en bug-drive etsteds på nettet, husker ikke helt hvor. Kunne du sjekke disse om også du kan reprodusere dem? Begge er i wlan-delen:

 

1: Start wlan, Mer->Aktiver WLAN, Søk, og før noen node kommer opp, trykk Mer->Informasjon. Da kræsjer ting hos meg (årsaksnummer 130).

 

2: Start wlan, Mer->Aktiver WLAN, Søk, og før noen node kommer opp, trykk Mer->Deaktiver WLAN. Da blir det vanskelig å søke pånytt, og systemet blir etterhvert ustabilt. Motmiddel er å gå til flight-modus og tilbake til telefonmodus.

 

Problem 1 er et sært tilfelle, men indikerer "rufsete" programmering. Problem 2 derimot, er mer alvorlig siden jeg ikke alltid finner en node før jeg må videre.

Lenke til kommentar

Den første får jeg. Den andre får jeg ikke, ser det ut som. Men det som har skjedd en del ganger er at ting går fullstendig galt hvis en begynner å koble til, og så slår av wlan før koblingen åpnes. Samme med når gprs tilkoblinger er åpne og en går til flight- mode. Det henger innimellom når koblingene er i ferd med å åpnes.

 

..Det kan vel tenkes at det er den samme typen bug med tilkoblingene.

 

I tilfelle så står den som nummer åtte på bug- lista på wikien (se signaturen). Hvis du vil fylle ut noe mer på den, eller lage en ny for wlan kontrollen, gjør gjerne det. :)

Lenke til kommentar

Hvis noen ikke får tak i et dev- cert lenger, og ikke er interessert i å uploade programmet til SS hver gang en skal teste noen forandringer:

 

Swmail's install- mod.

 

Gjør at du kan installere en usignert pakke med diverse tillatelser, eller for eksempel overskrive eksisterende pakker med en beskyttet ID. Du må åpne telefonen med (for eksempel) Capsswitch først.

Lenke til kommentar

lol. Vel, det er litt mye av det som er skrevet i halvsøvne..

 

Det jeg tror er at et api- kall av "koble ut" typen mister konteksten. Og at det skjer når en får for eksempel wlan panelet til å slå seg av før koblingene ut svarer tilbake. Eller hvis en går i flight- mode når gprs koblinger er i ferd med å åpnes.

 

Men det kan godt hende du har rett - at det er en annen (noe liknende) bug som dukker opp med søkingen.

Lenke til kommentar

Vel.. er egentlig ikke helt enig i det. Bruk gjerne "misc" seksjonen for å beskrive feil som de du ser her, med google maps (hvis du kan beskrive om det skjer i løpet av så og så lang tid, om det blir problemer etter at tilkoblingene timer ut og du må koble opp på nytt), og med wlan osv. (..du har tillatelse fra sysop :p).

 

Fordi det gjør at det blir lettere å se etter problemer andre steder, og det kan gi utviklere en sjanse til å se mer nøye på noe, hvis det er problemer som kan stamme enten fra Symbian apier, eller spesiell type bruk av dem.

Lenke til kommentar

OK, skal se om jeg kan sette sammen noe.

 

Ellers, har du vurdert å skrive en omtale av P1i? Synes den opprinnelige artikkelen på mobil.no var litt tynn. Selv om P1i ikke er like polert p alle funksjonene, så gjør den tilsammen en utmerket jobb. Selv har jeg mye nytte av visittkortscanneren, en funksjon som ikke engang var nevnt. Det er blant de funskjonene som imponerer folk når jeg demonstrerer den, og det er bare litt behov for etter-redigering.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Hatt P1i-en min siden i vinter, men nå har jeg problemer med skjermen. Startet for to dager siden da jeg under en innkommende samtale ikke klarte å trykke på "svar". Etter en stund begynte skjermen å fungere igjen. Men under hver eneste innkommende samtale siden, har jeg hatt problemer med å svare, siden det kun går an ved å trykke på skjermen.

 

Dette er veldig irriterende! Nå har skjermen begynt å ikke fungere utenom når telefonen ringer også. Noen ganger registrerer den ikke trykk, andre ganger registreres trykket flere sekunder etter at jeg har trykket. Mobilen er altså ubrukelig. Hvordan finner jeg ut om dette er en programvare- eller maskinvarefeil? Må mobilen min på reperasjon? :(

Lenke til kommentar
Ellers, har du vurdert å skrive en omtale av P1i? Synes den opprinnelige artikkelen på mobil.no var litt tynn. Selv om P1i ikke er like polert p alle funksjonene, så gjør den tilsammen en utmerket jobb. Selv har jeg mye nytte av visittkortscanneren, en funksjon som ikke engang var nevnt. Det er blant de funskjonene som imponerer folk når jeg demonstrerer den, og det er bare litt behov for etter-redigering.

Merkelig at ikke (hånd)skriftsgjennkjenning brukes mer, egentlig.. (Nei, jeg kommer ikke til å skrive noen omtale av p1. Hvis SE noen sinne gidder å svare på mailene mine, og sender noen UIQ3.3 modeller til uiqblog - så skal jeg skrive noe. Men jeg gidder ikke å jobbe helt gratis, og i tillegg kjøre reklame.)

 

Hatt P1i-en min siden i vinter, men nå har jeg problemer med skjermen. Startet for to dager siden da jeg under en innkommende samtale ikke klarte å trykke på "svar". Etter en stund begynte skjermen å fungere igjen. Men under hver eneste innkommende samtale siden, har jeg hatt problemer med å svare, siden det kun går an ved å trykke på skjermen.

 

Dette er veldig irriterende! Nå har skjermen begynt å ikke fungere utenom når telefonen ringer også. Noen ganger registrerer den ikke trykk, andre ganger registreres trykket flere sekunder etter at jeg har trykket. Mobilen er altså ubrukelig. Hvordan finner jeg ut om dette er en programvare- eller maskinvarefeil? Må mobilen min på reperasjon? :(

Formater telefonen, eller flash den om igjen via seus - hvis det er like ille etterpå, send den til rep? Ellers, hvis du har en screen- protector, blir det trøbbel hvis den begynner å bli slitt, eller begynner å bøye seg på kantene.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Formater telefonen, eller flash den om igjen via seus - hvis det er like ille etterpå, send den til rep? Ellers, hvis du har en screen- protector, blir det trøbbel hvis den begynner å bli slitt, eller begynner å bøye seg på kantene.

 

Jeg fant ut hva som var galt. Et lite sandkorn hadde sneket seg mellom skjermen og plasten, og hver gang telefonen vibrerte, trengte det lenger og lenger inn i telefonen og presset det trykkfølsomme belegget ned og slapp mer støv til under kantene rundt hele skjermen så den ble umulig å trykke inn. Løsningen var å ta en sikkerhetsnål og skrape under hele kanten. Virker som vanlig nå. ^^

Lenke til kommentar
Noen som har fått denne til å virke med wpa-psk aes wlan ? Virker som akkurat dette ikke er støttet.

Vel, det ser ut som om det virker med nye routere som kjører n- standard. Mens alt annet, som kjører delvis standard, eller midlertidig standard med delvis radius osv. (helt normalt for alt som er laget for et par år siden) går det plutselig dårligere med. Men siden (og jeg siterer):"det virker fint her", så vil heller ikke SE gjøre noe med det, eller akseptere at alle større eller mindre routere må fikses på en del for at det skal virke med telefonene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...