Gå til innhold

Samsung SyncMaster 226CW vs. 226BW


Sky89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da var Samsung 226CW bestilt (computercity). Tenkte at når eg først skulle bestille 226 så kunne eg liksågodt berre rive i 2-300 ekstra og få betre kvalitet.

 

Cheers! :w00t:

9270641[/snapback]

Når man først handler kan man likegodt kjøpe det beste:P

 

Har selv 226bw ( s panel, var veldig tidlig ute med å kjøpe skjermen) og er veldig fornøyd med den! Men iriterer meg litt att det allerede har kommet en forbedra utgave:P Hehe

Lenke til kommentar

Quote xbitlabs.com:

 

So, while there are many considerable differences between the SyncMaster 225BW and the 226BW from their exterior design to characteristics, there is only one point of difference between the 226BW and 226CW, namely the extended color gamut of the latter. I have written in my earlier reviews that the color gamut itself is not a dominating characteristic for a monitor at large or for its color reproduction per se. It is just an addition to the other characteristics. A very nice addition, of course, but only an addition. The quality of color reproduction is mostly determined by the quality of setup of gamma curves and color temperature and by the viewing angles while the extended color gamut does not show up in too many practical situations. So, the choice between buying a 226BW now and waiting for the SyncMaster 226CW depends on whether you really need the extended gamut of the latter and how long you can wait for it. ;)

Lenke til kommentar
Men ER det garantert "S" panel på CW da? Jeg sitter også og vurderer disse skjermene, men hvis det er samme baluba med cw så gidder jeg ikke...

9279433[/snapback]

Samsung France har avslørt det er kun S-paneler i CW pga. det nye baklyset i denne artikkelen.

 

Har fått min CW nå. Er veldig fornøyd! :)

Ikke en eneste død pixel, og default-instillingene gir utrolig godt bilde, bortsett fra at man må stille ned brightness med mindre man har for vane å bruke solbriller når man sitter foran PCen.

Og det var svært lite lekkasje i baklyset på min skjerm.

Lenke til kommentar

Nå finner jeg også skjermen min ganske så ok etter en liten test men det lekker desverre fra baklyset og da spesielt i nedre kant av bildet .

 

Et annet problem hos meg er at jeg fikk problemer med driveren for skjermen som absolutt ikke vil installeres selv om jeg prøvde både fra cdplaten som fulgte med og fra filen jeg lastet ned fra Samsung .

 

Det tredje problemet om man kan kalle det et problem er at mitt X1650XT ikke støttes av MagicTune .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...