Gå til innhold

Samsung SyncMaster 226CW vs. 226BW


Sky89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har ikkje veldig god greie på LCD-panel, så det er mogeleg eg tek fullstendig feil her, men er ikkje TN berre ei felles benemning på stort sett alle moderne LCD-panel som vert bruka i dataskjermar? Slik at S-panelet rett og slett er eit TN-panel produsert av Samsung?

 

Dessutan har eg aldri sett noko som tydar på at CW-en finst i ein vanleg versjon og ein Deluxe-versjon. Men eg tek atterhald for at det er noko eg ikkje har fått med meg her, og reknar med at eg vert korrigert viss eg er på jordet no... ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk min 226CW i går!

 

Hadde 226BW fra før, med C-panel. Jeg satte opp begge skjermene ved siden av hverandre, og forskjellene er som så:

 

* Perfekte farger i CW modellen, i forhold til BW "C" som hadde et skikkelig

blåstikk.

* responstiden ser bedre ut i CW, da det ikke er noe etterslep på musepilen, noe

det var på BW modellen.

* Kan se noe baklys i CW'n hvis man er veldig kritisk, imotsetning til BW'n

hvor det var tydlelig mer.

 

Jeg er ikke helt sikker på om det er et S panel jeg har alikevel, da det står det samme bakpå denne skjermen som det gjorde på BW'n min.

(Model 226CW ( R ) og den er også produsert i samme land, Slovakia.

Står ikke "S" noe sted bak

 

Skal bli spennende å se om denne skjermen også kommer i forskjellige paneler etterhvert som flere får den. Men uansett er fargene i CW perfekte, minimalt med baklys som lekker, og kan ikke se noe etterslep.

Lenke til kommentar

Oi oi, høres veldig bra ut! Ser ut som første utbetaling av studielånet mitt vil gå med til "nødvendig teknisk skoleutstyr" ... :)

 

Jeg er ikke helt sikker på om det er et S panel jeg har alikevel, da det står det samme bakpå denne skjermen som det gjorde på BW'n min.

(Model 226CW ( R ) og den er også produsert i samme land, Slovakia.

Står ikke "S" noe sted bak

9246863[/snapback]

Står det noe mer i menyen på skjermen? Så noen bilder fra forskjellige forum hvor det skulle stå i menyen hvilket panel som var brukt. Blir skuffelse om det bare har vært myte at CW har S-panel-garanti.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt min 226CW i noen dager nå, og må si meg riktig fornøyd med den. Den er sylskarp, har svært god fargegjengivelse (etter noe kalibrering) og har ikke noe merkbart etterslep i spill.

 

Jeg har ventet lenge med å hoppe over til en LCD skjerm i frykt for at de ikke holdt mål mtp spill og fargegjengivelse, så derfor er den en riktig fornøyelse å bruke denne skjermen i forhold til min gamle 17" CRT. Jeg anbefaler den på det varmeste.

 

PS: Min skjerm er også produsert i Slovakia, og det står kun "Model 226CW [R]" på min også. Det er en lengre sammensetning av bokstaver lenger bak hvor S dukker opp 2 ganger, men hva dette betyr har jeg ingen anelse om. Jeg aner med andre ord ikke om jeg har et S-panel, men jeg kan ikke si at det bekymrer meg stort om det skulle vise seg at jeg ikke har det.

Lenke til kommentar
Hva brukte du til å kalibrere med?

 

Hva står det etter Model 226CW [R] ?

 

Hvor kjøpte du den fra?

9250319[/snapback]

 

Mulig jeg har brukt uttrykket feil, jeg har bare justert fargeinnstillingene på skjermen gjennom menyinnstillingene.

 

Under "Model : 226CW [R]" står "Model Code : LS22MEXSFV/EDC"

 

Jeg har kjøpt den fra ComputerCity, som nevnt tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

I følge Prisguiden har f.eks MPX den såkalte "deluxe" versjonen hvor jeg bestilte min fra idag .

 

Nå er jeg riktignok ikke så ekstremt kresen som enkelte gir uttrykk for men etter å ha lest og fulgt med på diskusjonen angående 226BW ble det altså til at jeg bare måtte vente .

 

Jeg synest at min 19" 930BF er bra nok så det er meget mulig jeg er stokk dum ...

Lenke til kommentar

Min er også på plass nå og jeg ser med en gang at fargene er mye bedre. Det er ikke like mye backlight bleed, men det er litt i sidekantene.

 

Dessverre har jeg fått en rød pikselfeil midt på skjermen, men jeg ser denne kun på svart bilde (ikke i vanlig bruk). Så jeg får se etterhvert om den sendes inn igjen.

 

Kan iallefall anbefale denne imot usikkerheten rundt BW-panelene.

 

Kommer tilbake med bilder :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...