Gå til innhold

Samsung SyncMaster 226CW vs. 226BW


Sky89

Anbefalte innlegg

Høres bra ut :)

Vurderte du 24 tommern til samsung da ? :)

9430190[/snapback]

 

Nei gudbedre.. jeg hadde et kort kast med øyet opp mot en 24" i hyllene der, litt usikker på merket, men fikk hodepine av å tenke på prisen og det potensielle trege bildet. Når det er 24" er det OK at det er tykk ramme.. og det ville vært digg, men man skal ha råd til mat og.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har 226CW. Jeg gjør hele skrivebordet svart men kan ikke merke noe irriterende baklys på øvre langside. Dette er min første lcd skjerm og det er kanskje slik at jeg ikke helt vet hva jeg skal lete etter, men kan ikke se at skjermen har noen lysere linjer altså...Nope..

 

Flott skjerm forresten!

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Er det ingen som kan fortelle meg her om hva som er det beste kjøpet av BW'en og CW'en?

 

Hvis man ser bort i fra prisen, er det CW'en som er den beste skjermen av de to?

 

Jeg kommer til å spille en del, samt video, tekstredigering og veldig mye forskjellig..

9555233[/snapback]

 

226CW. Etter alt som er sagt på forumet om de to, er det den som er best. Ikke mye prisforskjell heller

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kobblet opp min SSM 226cw nå, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal stille den inn..

 

For det første, så får jeg ikke brukt den digitale tilkoblingen, skjønner ikke helt hvorfor, fordi jeg har jo DVI tilkobling på skjermkortet. Men når jeg bruker bare DVI kabelen og ikke den analoge, så "maser" skjermen om at jeg skal kobble til den analoge tilkoblingen..

 

Og når det kommer til instillingen på skjermen så er det mange ting på menyen der som jeg ikke kan stille på, som feks. "Bilde" og "Farge" hvorfor i helvette står det "Not available" der?

Det lyser jo ekstremt mye av skjermen, jeg får vondt i øynene av det, men jeg får ikke stillet det ned fordi Farge og Bilde menyen er "Not available" oO

 

Noen som kan ha peiling og som kan hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat kobblet opp min SSM 226cw nå, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal stille den inn..

 

For det første, så får jeg ikke brukt den digitale tilkoblingen, skjønner ikke helt hvorfor, fordi jeg har jo DVI tilkobling på skjermkortet.  Men når jeg bruker bare DVI kabelen og ikke den analoge, så "maser" skjermen om at jeg skal kobble til den analoge tilkoblingen..

 

Og når det kommer til instillingen på skjermen så er det mange ting på menyen der som jeg ikke kan stille på, som feks.  "Bilde" og "Farge" hvorfor i helvette står det "Not available" der?

Det lyser jo ekstremt mye av skjermen, jeg får vondt i øynene av det, men jeg får ikke stillet det ned fordi Farge og Bilde menyen er "Not available" oO

 

Noen som kan ha peiling og som kan hjelpe meg litt?

9557058[/snapback]

 

Lag en ny tråd om problemet ditt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Da blir du vel sittende med den en god stund til, men om du har plass til den og klarer deg med den så er det jo ikke noe problem :)

 

Skjermen er gullegod den. :)

Eneste er at den begynner å bli litt gammel. 6-7 år nå. Hvis de kommer med 100-120hz LCD som pc monitor og lav ms, så er det også et valg. man får kjøpt 100hz LCD TV så.

 

Eneste jeg kunne sette fingern på med de LCD skjermene jeg har prøvd var flyten i bildet når man spilte FPS spill.

Hvis jeg kan se forskjell, så er det forskjell. Er nok bare en vanesak regner jeg med.

 

- punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar

En ting til: Den MÅ HA 1680x1050 i oppløsning. Jeg måtte oppdatere skjermkort driveren for å få denne oppløsningen. Uten denne oppløsningen er skjermen uskarp.

 

^Leste dette om 226CW nå.

 

Stemmer dette? I såfall, betyr jo dette i praksis at alle spill som ikke støtter 1680*1050 vil være uskarpe.

Jeg vet ikke om jeg vil kjøpe en skjerm som må være støttet i hvert enkelt spill for å fungere.

Lenke til kommentar
En ting til: Den MÅ HA 1680x1050 i oppløsning. Jeg måtte oppdatere skjermkort driveren for å få denne oppløsningen. Uten denne oppløsningen er skjermen uskarp.

 

^Leste dette om 226CW nå.

 

Stemmer dette? I såfall, betyr jo dette i praksis at alle spill som ikke støtter 1680*1050 vil være uskarpe.

Jeg vet ikke om jeg vil kjøpe en skjerm som må være støttet i hvert enkelt spill for å fungere.

Dette gjelder generelt for alle lcd skjermer, og jeg tviler på at 226CW gjør det stort verre eller bedre enn de fleste.

 

Forøvrig er spilling utenfor native oppløsning sjelden så merkbart at det gjør noe, i alle fall for meg.

 

EDIT: Forøvrig støtter vel de fleste spill nå om dagen widescreen, og da også 1680x1050, i alle fall de spillene jeg spiller.

Endret av wizzcat
Lenke til kommentar

Greit nok det, hvis det har lite å si at skjermen er utenfor native oppløsning, så kan jeg se helt bort fra den.

 

Men hva skjer når spill med helt drøy grafikk (og krav) som Crysis kommer?

Kommer vel til å komme til ett punkt der jeg blir dyttet ut av native oppløsninga, og må gå over i det som tilsvarer 1280*1024 med vanlig skjerm.

 

Da vil jeg ende opp med en skjerm som har lavere oppløsning i høyden enn det jeg har brukt i alle år, og det er det som er ett lite skeptisk element for meg når det gjelder widescreen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...