Gå til innhold

Samsung SyncMaster 226CW vs. 226BW


Sky89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Magictune er et program fra samsung ment for og stille inn og kalibrere deres skjermer fra windows, for.eks så finner du color innovation profilene der og andre fine ting.

Magictune

Når jeg valgte dynamisk kontrast ble andre valg fjernet, virker som den stiller inn skjermen etter hva som er på bilde for.eks m0rke bilder/websider etc. så demper den lysstyrken(noe som danner mindre baklys?) og stiller kontrasten etter forholdene osv.

Lenke til kommentar

Hmm. Skeptisk.

 

Foretrekker manuell kalibrering. Men vil MagicTune kun funke med automatisk (dynamisk) lysstyrke, eller kan jeg også bruke det til å justere farger, brightness/contrast, gamma, og alle de rare funksjonene i menyen med coarse og fine?

 

Den menye med coarse og fine, gjelder den kun ved bruk av analog (VGA) tilkobling?

På den gamle skjermen var det noen lignende innstillinger, og disse hjalp veldig med å "roe ned" bildet. Antar det har noe med synkronisering av signalet med 'oppdateringsfrekvensen' elektronikken i skjermen opererer med.

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe meg Syncmaster-skjerm, men følgende står i omtalenomtalen:

«Det er ingen oppløsninger som blir skarpe ut over den optimale.»

 

Jeg har en MacBook Pro 15", og så vidt jeg kan se har den maks oppløsning på 1440x900. Noen som har erfaring med dette? Bør jeg gå for en annen (og mindre) skjerm eller er større uansett bedre?

 

Kris

Lenke til kommentar
Tenkte å kjøpe meg Syncmaster-skjerm, men følgende står i omtalenomtalen:

«Det er ingen oppløsninger som blir skarpe ut over den optimale.»

 

Jeg har en MacBook Pro 15", og så vidt jeg kan se har den maks oppløsning på 1440x900. Noen som har erfaring med dette? Bør jeg gå for en annen (og mindre) skjerm eller er større uansett bedre?

 

Kris

9320492[/snapback]

Om du har VGA/DVI-utgang skal de ikke være noe problem å koble til CW og få riktig oppløsning. Det følger med en CD med ei .INF-fil du må installere, og den fila vil fortelle Windows hvilken oppløsning skjermen din skal ha og ordne alt for deg :)

 

Edit: Ser nå det er Mac. Er litt usikker på hvordan dette fungerer med Mac. :hmm:

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Joda.. jeg mener jeg leste et eller annet sted for en stund siden at CW hadde 3000:1 vanlig kontrast og 2ms svart-hvit tid.. Har ikke kilde på dette :( Gidder heller ikke gå gjennom loggen for en hel uke....

9214597[/snapback]

 

Med 3000:1 i vanlig kontrast ville skjermen kostet mye mye mer, og jeg synes 1000:1 som regel er sterkt nok for mine øyne. Spesielt i et mørkt rom :p

 

Personlig mener jeg det viktigste med en skjerm er at bildet ikke har for mye etterslep (lav ms) og ikke minst at det er godt sortnivå og lite lysblødning i fra kantene. På disse områdene har LCD skjermer enda mye å gå på...

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
I følge http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...24&p2=2104&ph=1

 

som du finner i post https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=816990

 

Er 226BW betre enn 226CW  :hmm:  Både på farge gjengiving, etterslep, og spesielt etterslep i forhold til CRT skjerm (den tida det i fra pc'n sender signalet til det faktisk vises på skjermen((korriger meg om eg tar feil)).

9327929[/snapback]

 

Haha! Så i følge dem så sikrer trådstarter seg egentlig det motsatte - at han får dårligste skjermen? *ler*

Lenke til kommentar
Piano og glossy er det samme, de fleste svarte pianoer er ganske glossy...

9330492[/snapback]

 

Javel, men i prisguiden så ser jeg det er noen butikker som selger både PIANO BLACK og GLOSSY BLACK. Hvorfor gjør de det om det er det samme?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Piano og glossy er det samme, de fleste svarte pianoer er ganske glossy...

9330492[/snapback]

 

Javel, men i prisguiden så ser jeg det er noen butikker som selger både PIANO BLACK og GLOSSY BLACK. Hvorfor gjør de det om det er det samme?

9330521[/snapback]

Jeg trodde det bare var en type, kan være en bug, er mange sånne i systmene.

 

F.eks så har de samme butikkene to versjoner av Viewsonic VP2030b, med to forskjellige produktbeskrivelser, og 1500kr i forskjell i pris. Men det er samme skjermen.

Lenke til kommentar
F.eks så har de samme butikkene to versjoner av Viewsonic VP2030b, med to forskjellige produktbeskrivelser, og 1500kr i forskjell i pris. Men det er samme skjermen.

9330587[/snapback]

 

Vel, nå er det over 3 forskjellige nettbutikker som selger både Piano og Glossy av 226CW, så om det er en bug virker rart.

Lenke til kommentar
F.eks så har de samme butikkene to versjoner av Viewsonic VP2030b, med to forskjellige produktbeskrivelser, og 1500kr i forskjell i pris. Men det er samme skjermen.

9330587[/snapback]

 

Vel, nå er det over 3 forskjellige nettbutikker som selger både Piano og Glossy av 226CW, så om det er en bug virker rart.

9330925[/snapback]

Stretto Amentio og en til? De speiler samme lager så om feilen har skjedd et sted så har det skjedd hele veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...