Gå til innhold

Samsung SyncMaster 226CW vs. 226BW


Sky89

Anbefalte innlegg

Føler at jeg bare må nevne det, men det er ingen forskjell på DVI-I og DVI-D sånn helt egentlig, så lenge du ikke bruker den analoge delen av kontakten, og det gjør du ikke.

9361621[/snapback]

 

Hvis den var til meg? Jeg bruker jo vga kabelen som er koblet til vga-porten på skjermen. Så da blir det vel forskjell fra DVI? Skjønner ikke hvorfor det ikke virker, og det irriterer meg grenseløst!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det forresten noen som har kalibreringstips? Har testet ut Magic Tune og Natural Color, men kan ikke si meg helt fornøyd.

 

Rødfargen er ekstremt fremtredende. Har prøvd å tone denne ned, men uten hell. Hvis man f.eks. ser på bilder som er tatt med digital kamera, og det finnes røde objekter her, så lyser det ekstremt mye rødt fra disse. Og det er en tendens til at det er enten eller på fargene; objekter som har svake farger (f.eks. bilder som er tatt en høstdag i London) blir helt gråe, og de tingene som har sterkere farger lyser frem. (hvis dere skjønte den?) Det blir liksom enten eller; utrolige sterke farger, eller omtrent svart/hvitt.

 

Kan forresten dette ha noe med DVI vs VGA å gjøre?

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har kalibreringstips? Har testet ut Magic Tune og Natural Color, men kan ikke si meg helt fornøyd.

 

Rødfargen er ekstremt fremtredende. Har prøvd å tone denne ned, men uten hell. Hvis man f.eks. ser på bilder som er tatt med digital kamera, og det finnes røde objekter her, så lyser det ekstremt mye rødt fra disse. Og det er en tendens til at det er enten eller på fargene; objekter som har svake farger (f.eks. bilder som er tatt en høstdag i London) blir helt gråe, og de tingene som har sterkere farger lyser frem. (hvis dere skjønte den?) Det blir liksom enten eller; utrolige sterke farger, eller omtrent svart/hvitt.

 

Kan forresten dette ha noe med DVI vs VGA å gjøre?

9368670[/snapback]

 

digitalversus greidde ikkje å kalibrere skjermen skikkleg.

 

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...=95&p2=969&ph=1

 

Mykje rødt, blått og lilla også etter kalibrering.

Lenke til kommentar

Æsj, dette var skuffende! Da går nok min 226CW i retur gitt. Fin skjerm ellers, men disse fargene kommer nok til å irritere meg fremover.

 

Man har vel 2 ukers angrefrist?

 

Edit: Jeg ringte MPX nå, hvor jeg har kjøpt skjermen, og forhørte meg om angreretten. Hun påstod at så lenge jeg har tatt varen i bruk, så kan jeg ikke bytte den. Har da mange ganger tidligere hørt om folk som har benyttet seg av denne angreretten etter at dem har funnet pixelfeil? Noen som vet hva jeg kan gjøre? Burde jeg ha mulighet for å bytte den?

Endret av dup
Lenke til kommentar
Æsj, dette var skuffende! Da går nok min 226CW i retur gitt. Fin skjerm ellers, men disse fargene kommer nok til å irritere meg fremover.

 

Man har vel 2 ukers angrefrist?

 

Edit: Jeg ringte MPX nå, hvor jeg har kjøpt skjermen, og forhørte meg om angreretten. Hun påstod at så lenge jeg har tatt varen i bruk, så kan jeg ikke bytte den. Har da mange ganger tidligere hørt om folk som har benyttet seg av denne angreretten etter at dem har funnet pixelfeil? Noen som vet hva jeg kan gjøre? Burde jeg ha mulighet for å bytte den?

9369040[/snapback]

 

Du har krav på å bytte den inn, så lenge det er mindre enn 14 dager siden du mottok pakken. Skjermen skal leveres tilbake i original embalasje, med alle ledninger og manualer :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei, det oppstår kun "flimring" under avspilling av film. Det er et nytt grafikkort, 8800 Ultra. Har installert nye drivere.

 

Jeg skal prøve med en ny skjerm i dag, bare for å være på den sikkre siden.

 

Har bare prøvd DVI til nå, men skal teste deg og når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Nei, det oppstår kun "flimring" under avspilling av film. Det er et nytt grafikkort, 8800 Ultra. Har installert nye drivere.

9396671[/snapback]

Da er det nok et programvareproblem eller defekt skjermkort. Hadde problemet ligget i skjermen hadde det vært sånn flimring konstant, helt uavhengig av operativsystem, programmer, eller hva annet du måtte vise på skjermen.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Men kan vi alle være enige i at dette er bra skjermer? Skal kjøpe lcd skjerm, men det er så utrolig mange å velge blant

9398082[/snapback]

 

Er ihvertfall veldig godt fornøyd med min. Pen å se på og meget bra bilde.

9400840[/snapback]

 

Og du har CW?

 

Hørt at denne er bra, fra Acus: http://www.psdata.no/ps.asp?it=131326&mlevel=

 

Ser bra ut og det er et pluss at rammen er svart.

Lenke til kommentar

Blodpumpa gikk raskt igår...

var innom digitalimpuls og så 226bw, løp hjem og sjekka omtaler, og idet jeg sjekker priser fant jeg 226CW! Leste ikke en eneste omtale, bare noterte meg at det var S-panel og noe andre fargegreier, sa til dama at jeg gikk ut for å kjøpe øl og kjørte ned på computercity alnabru - de pusser opp, men hadde en pall med CW bakerst i lokalet.

 

Skjermen er go'BLING BLING på pulten min :D

 

Har ikke rukket å se så mye på farger utover at er er briiight liiiight, var bare i mental ekstase i hele gårkveld over 22" wide og at alt av mods til WoW ser ut til å passe elegant ut på sidelinja - kjørte 21" crt før, og dette er virkelig som å ha ekstra 10cm til å plassere ting som pleide å være i veien :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...