Gå til innhold

Første detaljer om Far Cry 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Hvis de eneste spillene du har kjøpt til PS3 er FEAR og COD3 så er det ikke rart i at du angrer, det er 2 av de dårligste spillene til PS3 til nå. Dårlige konverterte er de. Kjøp deg heller Motorstorm, Resistance eller Oblivion, så vil du få deg en positiv overraskelse! :) Og med en HD tv i tillegg kommer du aldri til å angre.

 

Får kanskje forsøke noen andre, eller så venter jeg til GTA kommer.. Fikk tips om COD, men grafikken var forferdelig.. selv på 40" 1080p Samsung.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor kaller de ikke heller Crysis for Far Cry 2? Virker som Crysis blir å ha mye mer tilfelles med Far Cry enn Far Cry 2. Jaja..

 

fordi crytec, som lager crysis, har ikke rettgheter til navnet farcry lengre, det er det ubisoft som har.

 

edit, fant ut at tråden hadde et par sider til, så quoting måtte til ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Kommer det bare til PC? :(

Håper det :cool:

 

Syntes stalker var et skikkelig kult spill, og det samme syntes jeg om far cry. synes den blandingen av rollespill og fps stalker hadde var vanvittig bra. håper far cry 2 kan levere varene videre fra dette

9179457[/snapback]

 

Hvorfor håper du det? Er plattformeksklusivitet noe å trakte etter?

 

Ellers blir det interessant å se hvordan denne oppfølgeren blir, syntes personlig at Fra Cry var for langdrugt, og tapte seg når det ble så mye mutantmas.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tanken kan vere at plattformeksklusive spel blir betre tilpasse den aktuelle plattformen. Kjem eit spel til mange ulike plattformar blir det gjerne gjort kompromiss for å lage eit mest mogleg likt spel til alle.

 

edit: At eit spel kjem på fleire plattformar kan sjølvsagt ha positive sider og. Til dømes kan utgivar/utviklar tene meir penger og derfor tørre å satse på store og dyre spel. Tek dei seg tid til å tilpasse spelet til dei ulike konsollane kan og resultatet bli utmerket, men dette fører rett nok med seg større utgifter.

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Tanken kan vere at plattformeksklusive spel blir betre tilpasse den aktuelle plattformen. Kjem eit spel til mange ulike plattformar blir det gjerne gjort kompromiss for å lage eit mest mogleg likt spel til alle.

 

edit: At eit spel kjem på fleire plattformar kan sjølvsagt ha positive sider og. Til dømes kan utgivar/utviklar tene meir penger og derfor tørre å satse på store og dyre spel. Tek dei seg tid til å tilpasse spelet til dei ulike konsollane kan og resultatet bli utmerket, men dette fører rett nok med seg større utgifter.

9189618[/snapback]

 

Det har flere positive sider enn bare det, plattformeksklusivitet er et "råttent" triks skape et behov for en gitt konsoll, og for mange har det jo resultatet at de ikke får tak i spillet i det hele tatt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært så redd som da jeg ble jaget av en Fat Boy over en hel øy midt på natten. Man kunne høre de tunge fotfallene komme nærmere og nærmere... og jeg hadde ikke noe våpen som kunne ta den ut lett.. Adrenalin! Far Cry var fantastisk, selv om sluttkampen var altfor vanskelig og noen av våpenanimasjonene (kniven spes.) ikke var veldig bra.

 

Gleder meg mer til Crysis, dog.

Lenke til kommentar

Multiplattform må gjerne eksistere dersom det gjøres skikkelig, men å gjøre det skikkelig er dyrt. Problemet oppstår når et spill er utviklet for konsoll og skal portes til PC. Pga. konsollens begrensninger går det alltid utover kvaliteten på PC versjonen. Spillet blir en "dumbed down" versjon fordi ingen gidder å lage ekstra spesialløsninger for PC versjonen for å få det bedre.

Lenke til kommentar
Multiplattform må gjerne eksistere dersom det gjøres skikkelig, men å gjøre det skikkelig er dyrt. Problemet oppstår når et spill er utviklet for konsoll og skal portes til PC. Pga. konsollens begrensninger går det alltid utover kvaliteten på PC versjonen. Spillet blir en "dumbed down" versjon fordi ingen gidder å lage ekstra spesialløsninger for PC versjonen for å få det bedre.

9189860[/snapback]

 

Ja, det er et poeng, vi så jo alle hva som skjedde med deus ex 2. For meg personlig hadde det vært best om man ikke hadde konsoller i det hele tatt, mens alt annet var "Likt", dvs man kan fint koble TV til en PC, man kan bruke alle typer kontrollere til PC, buzzere, wii-kontroller osv, det er ingenting teknisk i veien for det. Så får man PCen fleksibilitet og slipper så mange enheter. Argumentet i mot er vel prisen, men for min dele er det dyrere å måtte kjøpe flere konsoller i tilegg til en PC. Men dette er vel lettere OT kjenner jeg :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Så nå blir det ikke mutater, monster eller noen form for overnaturlige elementer? Vanligvis liker jeg slike saker sålenge det er dyktig utført. Men i FarCry ble det bare for dumt. I Stalker derimot passet det svært godt.  :)

9179043[/snapback]

 

Det blir noen muterte dyr i detta spillet, som f.eks giraffer dessverre :ermm:

Men håper de utnytter dette bra her da :D

 

Hm, det virker utrolig spennende! Jeg tror kanskje jeg heller kjøper ny PC istedenfor PS3, det kommer så mange bra spill i nærmeste fremtid :p

9180275[/snapback]

 

Jeg kjøpte PS3 for en liten tid siden, og har nesten ikke brukt det.. Angrer skikkelig. Call of Duty 3 og FEAR var begge store skuffelser.

9180312[/snapback]

Hvis de eneste spillene du har kjøpt til PS3 er FEAR og COD3 så er det ikke rart i at du angrer, det er 2 av de dårligste spillene til PS3 til nå. Dårlige konverterte er de. Kjøp deg heller Motorstorm, Resistance eller Oblivion, så vil du få deg en positiv overraskelse! :) Og med en HD tv i tillegg kommer du aldri til å angre.

9181922[/snapback]

Motorstorm var skuffende syns nå jeg, møkk grafikk er det også.

Oblivion er jo gammelt, men Resistance ser kult ut :)

For og være ærlig så er ps3 en sinnsykt stor skuffelse for min del.

Hvertfall med de spillene og sånn som er ute nå, fortsatt ingen ting som kan måle seg med Gears of war\Halo3 når den tid kommer

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Herlig at vi har fått utviklere med litt vett i skallen. Far Cry var helt klart på sitt beste i starten, før de elendig designete mutantene og den svake historien fikk fritt spillerom. Imens opphypa Crysis tragisk nok ser ut til å fortsette ned denne veien, tar tydeligvis Far Cry 2 og serverer oss gutta det spillmåltidet vi vil ha.

9178760[/snapback]

 

 

Rettelse:

 

"serverer meg det spillmåltidet jeg vil ha."

Lenke til kommentar
Så nå blir det ikke mutater, monster eller noen form for overnaturlige elementer? Vanligvis liker jeg slike saker sålenge det er dyktig utført. Men i FarCry ble det bare for dumt. I Stalker derimot passet det svært godt.  :)

9179043[/snapback]

 

Det blir noen muterte dyr i detta spillet, som f.eks giraffer dessverre :ermm:

Men håper de utnytter dette bra her da :D

 

Hm, det virker utrolig spennende! Jeg tror kanskje jeg heller kjøper ny PC istedenfor PS3, det kommer så mange bra spill i nærmeste fremtid :p

9180275[/snapback]

 

Jeg kjøpte PS3 for en liten tid siden, og har nesten ikke brukt det.. Angrer skikkelig. Call of Duty 3 og FEAR var begge store skuffelser.

9180312[/snapback]

Hvis de eneste spillene du har kjøpt til PS3 er FEAR og COD3 så er det ikke rart i at du angrer, det er 2 av de dårligste spillene til PS3 til nå. Dårlige konverterte er de. Kjøp deg heller Motorstorm, Resistance eller Oblivion, så vil du få deg en positiv overraskelse! :) Og med en HD tv i tillegg kommer du aldri til å angre.

9181922[/snapback]

Motorstorm var skuffende syns nå jeg, møkk grafikk er det også.

Oblivion er jo gammelt, men Resistance ser kult ut :)

For og være ærlig så er ps3 en sinnsykt stor skuffelse for min del.

Hvertfall med de spillene og sånn som er ute nå, fortsatt ingen ting som kan måle seg med Gears of war\Halo3 når den tid kommer

9190030[/snapback]

Motorstorm, møkk grafikk? Har du ikke HD tv eller? :ermm:

 

Oblivion er gammelt, so? Like herlig selv om :)

 

Jeg syns PS3 blir bedre for hver dag som går jeg, nye spennende ting kommer på hver update, og mange spennende demoer og spill har nå kommet på PS Store! :yes:

Lenke til kommentar
Hvorfor håper du det? Er plattformeksklusivitet noe å trakte etter?

 

 

I mitt hode er det alltid en viss "risiko" for tap av kvalitet og spillbarhet når man skal pælme spill mellom plattformer. De viktigste grunnene blir nevnt ovenfor, som ulik ytelse og forskjellige kontroller. Jeg ser argumentet med større målgruppe=større inntekter, men likevel. Jeg vil helst at FC2 utvikles eksklusivt til PC, så får heller noen porte det etterhvert dersom eksboks- og PS3folket vil ha dette. Dersom utviklere skal ha flere plattformer med ulik ytelse i bakhodet når de lager et spill, må det jo nødvendigvis kuttes hjørner her og der. Jeg vil helst at et spill skal lages så bra som overhodet mulig , og slik det er nå er en kraftig spill-PC bedre på grafikkytelse enn hva en konsoll er. Nå skal jeg ikke uttale meg for sterkt om overgangen fra PC til konsoll (jeg eier Xbox, PS2 og PS3 btw) ettersom jeg forsøker å unngå spill som bare er kastet over fra PC til konsoll, men la meg si at Half-Life 1 til PS2 og FEAR til PS3 ikke akkurat har gitt meg økt sjelefred. I og for seg bryr ikke jeg som PC-entusiast meg nevneverdig om Ubisoft bestemmer seg for å få FC2 over til konsoll etterhvert, problemet mitt med det er dersom dette er idèen deres fra starten og utviklingen av et flott spill står i fare for å hemmes av hensynet til en svakere plattform.

 

 

EDIT: Så ikke denne før nå, er veldig enig med deg.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ja, det er et poeng, vi så jo alle hva som skjedde med deus ex 2. For meg personlig hadde det vært best om man ikke hadde konsoller i det hele tatt, mens alt annet var "Likt", dvs man kan fint koble TV til en PC, man kan bruke alle typer kontrollere til PC, buzzere, wii-kontroller osv, det er ingenting teknisk i veien for det. Så får man PCen fleksibilitet og slipper så mange enheter. Argumentet i mot er vel prisen, men for min dele er det dyrere å måtte kjøpe flere konsoller i tillegg til en PC. Men dette er vel lettere OT kjenner jeg

 

AtW

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...