Gå til innhold

WoW eller LOTRO?


Anbefalte innlegg

Jeg spilte WoW, kom til lvl 63 med min gnome mage. Ble litt lei av områdene i Outland, + at jeg hadde hold på med å starte chars i over et år så jeg begynte å bli lei av WoW.

Så jeg begynte å spille LOTRO. Spiller nå på en lvl 14 Dwarf Hunter. Det jeg digger er at man slipper å gjøre quests som tar dritlang tid fordi man trenger sånn og sånn drops som man bruker en evighet på å få. MEN: LOTRO føles ikke like avhengighetsdannende :( Bør jeg starte opp WoW-accounten igjen, eller fortsette med LOTRO?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i samme situasjonen selv. Jeg hadde tatt en pause fra WoW i måned, for så å teste LOTRO. Jeg likte det veldig godt i starten, men etter 2-3uker gikk jeg lei. En måneds tid senere begynte jeg på igjen og stortrives. Det var bare en pause som skulle til for at jeg skulle få lyst til å spille igjen.

Lenke til kommentar

Jeg solgte accounten min i Warcraft etter i overkant av to års spilling, kjøpte Lord of the Rings Online, spilte det i et par dager - og la det vekk. Nå er jeg tilbake i World of Warcraft, og det er rett og slett et mye bedre spill.

 

Det eneste positive med LOTRO for min del var hobbit-området, samt noen morsomme quests. Ellers synes jeg virkelig det var stusselige greier.

Lenke til kommentar

Prøvde LOTRO litt, (har konto og altting), men uansett hvor hardt jeg prøver klarer jeg ikke helt få stemninga med det. Er mer "blæh" enn spennende for min egen del, så den kontoen går nok til søstera mi.

 

Men for all del, det er et spill i utvikling og mye kan skje. Det er nok bare du som kan svare på spørsmålet ditt. Hva har du mest lyst til?

Lenke til kommentar
Var i samme situasjonen selv. Jeg hadde tatt en pause fra WoW i måned, for så å teste LOTRO. Jeg likte det veldig godt i starten, men etter 2-3uker gikk jeg lei. En måneds tid senere begynte jeg på igjen og stortrives. Det var bare en pause som skulle til for at jeg skulle få lyst til å spille igjen.

9170763[/snapback]

 

Zenzen skriver igrunnen det jeg skulle skrive...

 

Men jeg vil gjerne ha ett nytt, stort MMO.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte LOTRO for å prøve noe nytt egentlig, har spilt wow lenge så tok meg en liten pause.

Men i grunn var det for likt WOW så jeg falt tilbake på wow av den grunn at jeg hadde mange venner der, og de var for like til at det var noe vits for meg å starte fra bånn av.. venter heller på AoC eller WAR =)

Lenke til kommentar
Var i samme situasjonen selv. Jeg hadde tatt en pause fra WoW i måned, for så å teste LOTRO. Jeg likte det veldig godt i starten, men etter 2-3uker gikk jeg lei. En måneds tid senere begynte jeg på igjen og stortrives. Det var bare en pause som skulle til for at jeg skulle få lyst til å spille igjen.

9170763[/snapback]

 

Zenzen skriver igrunnen det jeg skulle skrive...

 

Men jeg vil gjerne ha ett nytt, stort MMO.

9171307[/snapback]

 

Nå kommer jo AoC i november da :) Det blir sikkert eit meget bra MMORPG.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Selv sluttet jeg med wow og testa lotro, og jeg spilte det i ca 1 uke, før jeg begynte med wow igjen.

9171811[/snapback]

Gjorde det samme selv. Med Guild Wars og Lotro :p

Lenke til kommentar
En god del av det Blizz har laget i Warcraft verdenen er vel inspirert av Tolkien og LOTR. Hvor du får Aliens og 300 fra skjønner jeg ikke. Begge spill er fantasy spill og vil ikke si at det ene er noe mer "realistisk" enn det andre.

9177922[/snapback]

 

 

Litt uenign i den gitt, kan ikke si for mye..for allt jeg vet har blizz uttalt seg om saken :p å da tar jeg jo feil xD

 

Men figurer og skaptninger man finner innfor fantasy grenen, er skanpninger som er tatt fra gamle sagn og folketro. Som alver, feer (ikke wow/lotr), basilisker faktisk (har bok om de :o ) , troll, gnomer, dverger, drager... egentli alt? Blandet med litt middelalder, å woila.. Det var da også i middelaldern mye av slike sagn ble sterkest trodd på :) Kanskje en forbindelse?

 

Dermed har ikke blizz tatt noe fra tolkien, de har bare basert noe på en felles ting :) Fantasy!

Lenke til kommentar
En god del av det Blizz har laget i Warcraft verdenen er vel inspirert av Tolkien og LOTR. Hvor du får Aliens og 300 fra skjønner jeg ikke. Begge spill er fantasy spill og vil ikke si at det ene er noe mer "realistisk" enn det andre.

9177922[/snapback]

 

 

Litt uenign i den gitt, kan ikke si for mye..for allt jeg vet har blizz uttalt seg om saken :p å da tar jeg jo feil xD

 

Men figurer og skaptninger man finner innfor fantasy grenen, er skanpninger som er tatt fra gamle sagn og folketro. Som alver, feer (ikke wow/lotr), basilisker faktisk (har bok om de :o ) , troll, gnomer, dverger, drager... egentli alt? Blandet med litt middelalder, å woila.. Det var da også i middelaldern mye av slike sagn ble sterkest trodd på :) Kanskje en forbindelse?

 

Dermed har ikke blizz tatt noe fra tolkien, de har bare basert noe på en felles ting :) Fantasy!

9177927[/snapback]

 

Det er vel ganske opplagt at den/de som fant opp historien rundt Warcraft: Orcs & Humans har lest Tolkiens sine bøker. Ordet Orc er mer eller mindre tatt rett ut fra Tolkiens Midgard. Det er slik at Tolkiens sine bøker har satt en standard innenfor denne sjangeren, så det er ikk uventet at man lar seg inspirere av dette Univers. Dette er i mine øyne helt naturlig og legetimt, så ingen skal kritisere Blizzard for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...