Gå til innhold

halv-komplett stasjonær pc, til 7-8k


Anbefalte innlegg

hei, har letet litt rundt nå, men er så mange webshops og så masse å velge mellom, at jeg er lettere forvirret

 

pcen min, har tatt kvelden, eller det vil si, hd og psu er svidd;)

 

i den sammenheng tenkte jeg at jeg likesågodt kan kjøpe meg en ny pc.

 

har ett gforce 7900gt som funker utmerket, og jeg har lyst til å bruke i neste maskinen, samt tastatur og en 20" skjerm.

 

derfor trenger jeg ikke disse tingene, og det er positivt om jeg finner en pc hvor skjermkortet ikke er en veldig stor flaskehals. iow, jeg ser etter en kraftig pc, men ikke en som gjør skjermkortet mitt til skamme.

 

tengte meg en prisramme på omtrent 7-8k, om noen kunne komt med tips til handlelister, evt hvilke webshop jeg skal satse på, hadde dette mottas med stor takk.

 

så jeg trenger

kabinett

psu(stabil og god spenning er ett absolutt must! da min pc nå dødde pga northq sin bedritne psu)

prosessor(amd? intel? kom med innspill!)

ram(2gig minimum)

dvd rom

hd's( tenkte 500gig som minimum, men ikke ett must. vil helst ha en hd av ett godt merke, som ikke bryter sammen med det første.)

og hovedkort.

 

tror dette er alt jeg trenger. kan stjele lydkort og diverse småsnacks fra gamle, og nå avdødde pcen min.

 

skal ikke overklokkes.

 

på forhånd takk

Endret av snoopg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er mitt forslag https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51390

 

Corsair HX520W - Bra og stabil psu som har fått god omtale og vil lett dra dette oppsette selv om du skulle satt inn ett 8800gtx senere, har selv 620w versjonen og den er helt topp :thumbup:

 

Intel Core 2 Duo E6750 - Antagentlig den prosessoren som gir mest for pengene til normalt bruk vis du ikke skal klokke.

 

Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA - Bra støysvak disk, har en selv og er fornøyd med den.

 

OCZ Platinum XTC Dual Channel PC-6400 2048MB (2x1024MB) - Billig grei ram, skal du ikke klokke er det ikke vits og bruke mer penger på dette.

 

Antec P182 - Det ser fint ut.... Kjøp det kabinettet du liker best selv, bare unngå billigkabinettene da de ofte er av dårlig kvalitet.

 

Samsung SH-S183A - Grei dvd brenner med sata, har en selv og kan ikke klage.

 

Gigabyte GA-P35-DS4 - Muligens litt overkill når du ikke skal klokke, men jeg liker og legge penger i hovedkortet og det har en stilig passiv kjøleløsning :D .

 

Skjermkortet ditt blir nok "flaskehalsen" i dette oppsettet, men det er jo dumt og kjøpe en dårligere pc bare for og matche skjermkortet.

 

Har brukt mange forskjellige webshoper(netshop, shg, pcutstyr, multicom) og har ikke hatt problemer med noen av de.

Lenke til kommentar

hvor stor flaskehals blir skjermkortet mitt? er det såpass at jeg bør vurdere og kjøpe nytt nå? spiller ikke så kjempemye, men litt fear og stalker iallefall. og driver en del med maya og andre grafikktunge applikasjoner.

 

grunnen til at jeg lurer, er fordi jeg rett og slett har mistet kontrollen på hvor mye bedre de nye kortene er i forhold til mitt halvt år gamle "high end" kort.. tiden går så fort :blush:

Endret av snoopg
Lenke til kommentar

Er litt dumt og si at det er en flaskehals kanskje, spillene dine vil jo uansett gå bedere enn med en dårligere cpu, 7900gt er jo ikke ett dårlig kort. Hvis du syns at spillene\programmene dine går greit med det er det jo egentlig ikke noe poeng og oppgradere, men du ville uansett fått en godt ytelses økning ved og bytte til ett 8800gts/gtx kort. Jeg byttet fra ett x1800xt 512mb til ett 8800gts 320mb og spill går betraktelig bedere på det. Er ikke sikker på hvordan det er i maya, men vis du søker litt på nettet finner du tester som viser hvordan 8800 og 2900 kortene er i forskjellige grafikk programmer og spill.

Lenke til kommentar

endte opp med

 

27155 Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz Socket775 1 1 240,- 1 240,-

24203 Asus P5B/TELESKY P965 S-775 1 759,- 759,-

24912 Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM 1 700,- 700,-

21529 OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. 1 1 172,- 1 172,-

24417 Lian Li Miditower, Aluminium, Sort 1 716,- 716,-

18142 Plextor DVD-spiller IDE 16x/50x Hvit 1 140,- 140,-

25884 Corsair strømforsyning 520W 1 839,- 839,-

 

 

håper det gjør susen:)

 

takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...