Gå til innhold

STALKER en stor skuffelse


Anbefalte innlegg

OK, jeg vet at STALKER var hypet opp før release, men etter omtaler og noen erfaringer jeg leste her på forumet, kjøpte jeg spillet. Jeg har nå spillt noen timer og jeg må faktisk si at jeg synes spilllet er utrolig uengasjerende, dårlig grafikk, dårlig fysikk samt gameplay.

 

Er det bare meg som sitter med et slikt inntrykk? Blir det noe bedre? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig uenig. Jeg hadde egentlig ingen forventninger med tanke på alle utsettelsene. Ble positivt overrasket av stemningen, den store friheten, alle de taktiske mulighetene, samt en meget fin grafikk.

Dessuten så elsker jeg musikken som hele tiden blir spilt på små radioer rundt omkring i spillet.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig uenig. Jeg hadde egentlig ingen forventninger med tanke på alle utsettelsene. Ble positivt overrasket av stemningen, den store friheten, alle de taktiske mulighetene, samt en meget fin grafikk.

Dessuten så elsker jeg musikken som hele tiden blir spilt på små radioer rundt omkring i spillet.

9146385[/snapback]

 

Stooore frihet?

Ehm jau du har ett lite område så har du ca to utganger ++ frihet?

nope bare ett større rom å bevege seg på.

Stor frihet beregnes mer for som feks GTA, Oblivion osv

Lenke til kommentar

Du har frihet til å velge hvordan du vil spille gjennom spillet (innenfor rimelighetens grenser). Handlingen er ikke så lineær som de aller fleste FPS-spill.

 

Tror av en eller annen grunn at den jevne Stalker-fan befinner seg oppe i 20-årene. Kan hende man setter andre kriterier til grunne for hva man synes et godt spill skal inneholde.

Lenke til kommentar

Vel talt LarsP!

 

Jeg synest S.T.A.L.K.E.R. var en veldig positiv opplevelse. Noen småfeil var det jo her og der men alt i alt et flott spill som jeg er stolt over å ha i samlingen min.

 

Forige gang jeg spilte noe som ga meg samme følelse var System Shock 2.

 

Håper Bioshock fikser samme biffen. :)

Lenke til kommentar

Det er på en måte verdenen som gjør at jeg liker spillet. Alt er så jævlig og stygt. Endelig et fps-spill som virkelig klarer å fremstille en skitten, postapocalyptisk verden. Det er så mange spill hvor handlingen tar sted i kontorbygg, på idylliske øyer etc. Dette var definitivt noe annet. :)

Lenke til kommentar
Det er på en måte verdenen som gjør at jeg liker spillet. Alt er så jævlig og stygt. Endelig et fps-spill som virkelig klarer å fremstille en skitten, postapocalyptisk verden. Det er så mange spill hvor handlingen tar sted i kontorbygg, på idylliske øyer etc. Dette var definitivt noe annet. :)

9147672[/snapback]

Enig, er akkurat det som gjør spillet bra.

Pluss en ekkel stemning når natten kommer :cool:

Lenke til kommentar

Stalker er et av de beste spill jeg har spilt, og det sier ikke lite. Har spilt "ørti" spill siden jeg begynte på 80-tallet en gang med Commodore64..

 

Spillet har en fantastisk creepy følelse, grafikken er topp hvis man har rigg til max settings, og følelsen på våpnene er super. Våpnene er riktignok puslete i starten men vent etterhvert ;) Verden man går rundt i er skikkelig flott laget, man kjenner formelig lukta av brent betong. Får følelsen av å være helt tilstede i et forlatt og miljø-ødelagt østblokkdistrikt

 

Det er kanskje ikke et spill for fjortiser/blast-heads som er vant med "sniper-pistols" men de som liker litt "realisme" (merk gåseøynene her).

Lenke til kommentar
Du har frihet til å velge hvordan du vil spille gjennom spillet (innenfor rimelighetens grenser). Handlingen er ikke så lineær som de aller fleste FPS-spill.

 

Tror av en eller annen grunn at den jevne Stalker-fan befinner seg oppe i 20-årene. Kan hende man setter andre kriterier til grunne for hva man synes et godt spill skal inneholde.

9146670[/snapback]

 

 

Vil bare nevne i forhold til dette at undertegnede er nærmere 30år enn 25år.

Lenke til kommentar

Poenget var ikke å generalisere i forhold til alder, men det faktumet at "vi" som er 20-2x år har vokst opp med mange av de samme spillene og dermed muligens har andre preferanser enn de som fikk sin første store spillopplevelse med Half-Life 2.

 

Jeg er personlig en enorm System Shock 1/2-fan, det er muligens grunnen til at jeg koste meg såpass mye med Stalker.

Lenke til kommentar
Du har frihet til å velge hvordan du vil spille gjennom spillet (innenfor rimelighetens grenser). Handlingen er ikke så lineær som de aller fleste FPS-spill.

 

Tror av en eller annen grunn at den jevne Stalker-fan befinner seg oppe i 20-årene. Kan hende man setter andre kriterier til grunne for hva man synes et godt spill skal inneholde.

9146670[/snapback]

 

Vel det er forskjeller i hva folk mener frihet er da men jeg mener da at frihet er simpelt nok som en god og solid område å bevege seg på. Velge hvordan du vil spillet på hjelper jo til en grad da selvfølgelig men det er som å si at viss du står spikret inni ett 1 kvadratmeter rom og har 1000 knapper du kan trykke på og alt vil utgi en forskjellig konsekvens så kan jo og det kalles frihet da menmen....

Lenke til kommentar

Er helt enig med trådstarter. Stalker nådde ikke opp til sine forventninger. Husker da de lanserte noen videosnutter av hvordan gameplayet i spillet kom til å se ut, og dette imponerte til de grader. Dette var ikke tilfelle når man faktisk fikk spille dette selv.

 

Spillet kjører dårlig i Windows Vista, og lider i tillegg av mange, mange bugs. AI`en er genial når den funker, men ofte kan du drepe fiender som sitter rundt et bål uten at lagkameratene legger merke til det. Normalt ville jeg blitt forbauset over hvor god AI det er i Stalker, men med så mange bugs, pluss ekstremt upresise våpen gjør bare dette til en frustrerende opplevelse. Det er umulig å holde oversikt over hvilke hovedoppdrag og sidequest du har fått i oppdrag å fullføre. Mangelen på kjøretøy gjør ikke spillet noe bedre, da man må bruke timesvis på å gå frem og tilbake lange veier hver gang man har fullført et oppdrag. Pengene i spillet er så å si verdiløse da man får det man trenger via døde fiender. Når du har overlast av våpen og utstyr i spillet stopper du bare helt opp. Hvorfor ikke bare sette en grense på at du ikke kan plukke opp våpen når det nærmer seg overlast, så slipper man dette frustrerende problemet. En annen idiotisk ting med spillet er at fiendene spawner overalt. Da mister man på en måte følelsen av frihet. Begynnelsen av spillet er også svært frustrerende. Med mangel på skikkelig armor må du konstant lagre fordi du hele tiden dør. Og ja, spillet har jo mange forskjellige måter å ende på. Dette er en god idè, men det funker dårlig. Hvilken slutt du vil få har svært lite med valgene du gjør i spillet, men heller basert på tilfeldigheter. Uansett påvirker ikke dette gameplayet i særlig grad, og alt du ut av det er en 2 minutter lang video på slutten av spillet. Jeg vil runde av med at grafikken i tillegg er elendig, og hvordan du prater med de fleste menneskene i spillet kan sammenlignes med Little Big Adventure 2. Bare tekst, ingen lyd.

 

Dette en min personlige mening om spillet. Jeg slakter spillet til de grader, men jeg forventet mye mer av et spill som har vært så lenge under utvikling.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Spillet kjører dårlig i Windows Vista, og lider i tillegg av mange, mange bugs. Jeg vil runde av med at grafikken i tillegg er elendig, og hvordan du prater med de fleste menneskene i spillet kan sammenlignes med Little Big Adventure 2. Bare tekst, ingen lyd.

 

Dette en min personlige mening om spillet. Jeg slakter spillet til de grader, men jeg forventet mye mer av et spill som har vært så lenge under utvikling.

9148022[/snapback]

 

At spillet kjører dårlig hos deg med vista sier jo mer om deg enn spillet. Seriøse gamere kjører XP ( PR I DAG vel å merke, tar ikke en dx10-debatt nå). Hadde du kjørt det på XP kunne du nok beefa opp grafikken ytterligere. Det er nok derfor der ser elendig ut hos deg, for at du må skru ned på settings. S.T.A.L.K.E.R krever masse ressurser, noe vista eter opp. På min pc kan jeg kjøre på max og det ser NYDELIG ut.

 

Se bare på et spill som f.eks oblivion du, hvor mange patcher tok ikke det før det ble ok med tanke på bugs/interface etc? Og det er fremdeles ikke perfekt. Det er er patch 1.04 rundt hjørnet til S.T.A.L.K.E.R

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...