Gå til innhold

Mange som kjører Vista 64 bit ?


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Slenger meg på her bare for å rapportere - vista ultimate 64 bit, med nvidia8800 og 4gig ram ... fungerer meget godt, maskinen har aldri krasja eller fryst, og den er generelt kjapp også. Veldig fornøyd.

9249980[/snapback]

 

Har også Nvidia 8800 og 4gig, går strøkent her også. Hatt ett problem med 32bit 3ds Max men det var bare kompabilitet som var svært enkelt og fikse.

 

Alle spill jeg har testa har gått fint.

 

Hardware står i signatur, ikke ett problem so far :)

Lenke til kommentar

Har kjørt Vista 64-bit en god stund nå. KJEMPEFORNØYD! Alt fungerer som det skal, ikke noe problemer, bluescreens tar Windows 98 seg av.

 

Kunne ikke tenkt meg noe annet. Også ganske enkel overgang fra XP. Og når jeg sitter på XP-maskiner nå er det nesten så jeg ler av det barnehage-themet og føler meg mye mer handikappa i XP.

 

Nei, Vista 64-bit er tingen.

Lenke til kommentar

Innstallerte Vista 64 på fredagen, har sittet hele helga og tuklet og lekt meg. Spill fiser unna som en drøm, gamle programmer legges inn uten noen problem. Blir bare mer og mer fornøyd desto lengre jeg graver meg inn i Vista 64 :)

Før instalasjonen lagde jeg 2 partisjoner, en til Vista og en til XP. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å innstalere XP rimelig fort, siden jeg har hørt, og lest her at det er ymse problemer. Men den gang ei. Istede er jeg nå igang med å flytte over filer til XP partisjonen å bruke den som lagringsplass istede ;)

Syns folk bør prøve det før man gjør seg opp en mening. Må si at jeg selv var meget skeptisk, men jeg måtte prøve før hivde meg på "Vista-suger-bølgen" Som sagt, mer enn fornøyd så langt.

Lenke til kommentar
Syns folk bør prøve det før man gjør seg opp en mening. Må si at jeg selv var meget skeptisk, men jeg måtte prøve før hivde meg på "Vista-suger-bølgen" Som sagt, mer enn fornøyd så langt.

9658792[/snapback]

 

Godt å høre at noen ihvertfall prøver det selv før de installerer XP eller slenger dritt om Vista. Bare alt for mange som hører på ryktene dessverre.

Lenke til kommentar

Pga alt det positive jeg har lest i denne tråden har jeg nå bestilt meg engelsk versjon av 64-bit Vista Home Premium OEM. Betalte 850,- for den.

 

Men kan dere forklare meg hva OEM betyr i denne sammenheng? Er det denne versjonen som hindrer meg i å oppgradere hardware'n som jeg vil kanskje? :hmm:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Latterlig? De kunne jo latt være, så du kunne fått kjøpe en Home Premium-utgave til trippel pris.

Joda, hvis du ser sånn på det er jeg selvfølgelig fornøyd, men jeg mener jo at man for ca. 1000-lappen

burde få en versjon så man kunne installere så mange ganger man ville, uavhengig av hardwarebytte.

 

Men nå beholder jeg kanskje hardwaren min litt lenger enn vanlig, så MS har egentlig hjulpet meg å spare penger :!:

Lenke til kommentar

Hva MS gjør i praksis og hva deres EULA sier er to forskjellig ting. Det har blitt raportert om flere tilfeller der folk har fått reaktivert Vista etter et hovedkort bytte selv med en OEM-lisens. Det kan være du må 'dra en spansk en', men det får jo være opp til deg og din samvittighet. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Hva MS gjør i praksis og hva deres EULA sier er to forskjellig ting. Det har blitt raportert om flere tilfeller der folk har fått reaktivert Vista etter et hovedkort bytte selv med en OEM-lisens. Det kan være du må 'dra en spansk en', men det får jo være opp til deg og din samvittighet. :closedeyes:

Med et tilfelle der hovedkortet ditt ryker og du vil kjøpe et av nyere type, må det vel være åpninger for å få bruke samme lisens? MS kan jo ikke vite om du tar en spansk en da, men regner med de er såpass edruelige at de skjønner at slikt kan skje.

 

Når alt kommer til alt er det fristende å gi blaffen i hele kjøpet og bare kjøre piratkopi. Jeg sitter alltid med den følelsen at det er vi lovlydige som blir straffet pga. all piratkopieringen.

 

Bare den forrige originale XP'en min, der jeg fikk melding om at jeg sansynligvis hadde en piratkopi, provoserte meg kraftig. Dette var dog en feil i WGA, men allikevel. Det er jo enklere å kjøre cracket versjon enn original, men det er jo ikke noe nytt.

 

Har som tidligere nevnt allerede bestilt Vista, så dette er ikke noe jeg har planer om, men det er som sagt av og til veldig fristende.

 

PS: Jeg ser jeg drar meg litt ut av hva tråden handler om, så jeg stopper der, men det er greit å få "blåst ut" litt også :)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Med et tilfelle der hovedkortet ditt ryker og du vil kjøpe et av nyere type, må det vel være åpninger for å få bruke samme lisens?

Ja, viss du på grunn av maskinvarefeil må skifte ut hovudkortet med eit identisk kort (eller tilsvarande, viss eit identisk ikkje er å få tak i), så skal du får reaktivert utan å måtte betale noko. :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Slenger meg på her bare for å rapportere - vista ultimate 64 bit, med nvidia8800 og 4gig ram ... fungerer meget godt, maskinen har aldri krasja eller fryst, og den er generelt kjapp også. Veldig fornøyd.

 

 

Har også Nvidia 8800 og 4gig, går strøkent her også. Hatt ett problem med 32bit 3ds Max men det var bare kompabilitet som var svært enkelt og fikse.

 

Alle spill jeg har testa har gått fint.

 

Hardware står i signatur, ikke ett problem so far :)

 

 

Har også Vista x64 ned 4GB RAM.

Alt fungerer, ingenting klikker og blåskjerm har vi definitivt aldri sett.

Knallfornøyd. :D

 

Lurer på hvorfor noen ikke får Vista 64-bit til å virke sammen med 4GB ram, mens hos andre går det liksom helt greit. Måtte dere laste ned en patch/fix og/eller stille i BIOS, eller var det bare å smelle inn 4 gig og fyre opp Vista64 stabilt og uten problemer? :wow:

Lenke til kommentar

For min del så var det ingen problem å installere 4 GiB med minne under Vista Ultimate 64-bit. Men etter det eg har høyrt så kom der for ei tid sidan ei eller anna oppdatering på Windows Update vedrørande dette. Så det kan hende det er dei som har prøvd seg før denne oppdateringa som har fått problem i enkelte høve?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...