Gå til innhold

Mange som kjører Vista 64 bit ?


Anbefalte innlegg

Har akurat kjørt opp maskinen med 32 bits versonen, og har bestilt 64 bits versonen fra MS. Og i forbindelse med det lurer jeg på om det er noen som har erfaring med spill og andre programmer under 64 bits versonen, og hvordan det fungerer ?

Som kjent så har 64 versonen bedre minne håndtering, men er redd jeg blir sittende med sjegget i post kassa hvis jeg bestemmer meg for å gå for denne nå.

 

Hadde også vært fint om noen kunne si litt om driverne til Nvidia under 64 bit og. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akurat kjørt opp maskinen med 32 bits versonen, og har bestilt 64 bits versonen fra MS. Og i forbindelse med det lurer jeg på om det er noen som har erfaring med spill og andre programmer under 64 bits versonen, og hvordan det fungerer ?

Som kjent så har 64 versonen bedre minne håndtering, men er redd jeg blir sittende med sjegget i post kassa hvis jeg bestemmer meg for å gå for denne nå.

 

Hadde også vært fint om noen kunne si litt om driverne til Nvidia under 64 bit og.  :)

9140752[/snapback]

 

Jeg har kjørt 64 bits versjonen av Ultimate i lang tid nå, og har ikke opplevd noen problemer, hverken med Nvidia eller noe annet.

Lenke til kommentar

Kjører en maskin med Vista Ultimate 64, men det er med et Radeon X1950 Pro-kort. Merket at 3D-ytelsen droppet en del fra XP 32-bit. Første jeg prøvde var HL2 Lost Coast (da det ble installert gratis sammen med Steam da jeg installerte 7.6-driverene). Der var ytelsen rett og slett ræva, if you pardon my french. Ofte nede i 7-8 FPS på det verste. (1280x1024 med 4xAA). Så dårlig ytelse hadde ikke dette kortet da jeg kjørte under XP 32-bit. Nå er dette som sagt ATI og ikke nVidia som du har. Men tenkte bare jeg skulle dele mine opplevelser.

Lenke til kommentar
32 bits-driverne deres er helt bra, ingen problemer der.  Men tydeligvis trenger de å jobbe med 64 bits-versjonene, det gikk dårlig å spille med X1950 Pro-kortet og Vista x64.  Ikke at jeg må bruke Vista 64 selvfølgelig, men jeg ville kun teste for å se.

9163429[/snapback]

 

Jeg kjører Vista 64 med ATI 64 drivere, og jeg har ikke hatt noe problem med dem enda. Så har jeg ikke prøvd alle spillene mine heller da, men de jeg har prøvd har fungert utmerket.

Lenke til kommentar

Vel, ikke vet jeg. Uansett, Oblivion gikk en god del tregere under 64-bit Vista enn 32-bit XP. Testet HL2: Lost Coast og det gikk også veldig tregt, som nevnt over. STALKER virket forøvrig å fungere greit. Kan jo egentlig aldri sette så mye lit til 3DMark, men får nevne at i 06 fikk jeg 4100 poeng under Vista, og 4500 under XP. Har egentlig ikke noe behov for å kjøre Vista på den maskinen da, siden det bare er DX9-kort på den. Kommer vel til å installere Vista 64-bit på hovedmaskinen snart for å teste det der, den har jeg 8800GTS på.

Lenke til kommentar

Jeg har det problemet at jeg ikke hadde klart å kjøre Home Basic, selvom det i det store og det hele hadde vært nok for meg.

Grunnen er rett og slett at hvis jeg først skal bruke penger på noe, så er det beste å kjøpe noe av det beste, framfor noe av det dårligste.

Samme gjelder Visual Studio, jeg hadde klart meg helt fint med Standard, men jeg kommer nok til å kaste bort masse penger på professional allikevel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg har kjørt Windows XP 64-bit siden fjor sommer, og merket aldri noen spesielle problemer der, og kjører nå Vista Home Premium 64-bit uten noen hickups eller problemer.

 

Sålenge man ikke har noe merkelig maskinvare i PC-en sin så vil det neppe være vanskelig å finne 64-bits drivere, jeg har iallefall ikke opplevd noen problemer ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...