Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer


Bruun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk beskjed fra HP idag om at det var ny skjermdriver for nedlasting (HP Update).

 

Glad og lykkelig starta jeg nedlast og innstallasjon. Endte opp med et høyt biiip og svart skjerm. Restarta maskina og fikk beskjed om at driver måtte avinstalleres. Restart-restart-restart.

Tilbake til gamledriveren nå, og prøver på nytt.

 

Andre som har hatt lignende problem?

Lenke til kommentar
Fikk beskjed fra HP idag om at det var ny skjermdriver for nedlasting (HP Update).

 

Glad og lykkelig starta jeg nedlast og innstallasjon. Endte opp med et høyt biiip og svart skjerm. Restarta maskina og fikk beskjed om at driver måtte avinstalleres. Restart-restart-restart.

Tilbake til gamledriveren nå, og prøver på nytt.

 

Andre som har hatt lignende problem?

9604654[/snapback]

Prøv med å starte opp maskinen, gå inn på enhetsbehandling og avinstaller driver. Deretter starter du maskinen på nytt, installerer driver, starter maskinen på nytt.

 

Se om denne framgangsmåten fungerer. Håper denne driveren er bedre for denne maskinen. (Helt sprøtt at denne maskinen har problemer med å kjøre noen spill, selv om spec er overkill!)

Lenke til kommentar
Tror jeg fant feilen. Jeg nevnte i en tidligere post at jeg hadde en 165.01 driver med modda INF-fil. Funker ok det, men så så jeg dette:

 

"Nvidia har rapportert mange tilfeller av at PC-er henger seg etter dvale/hvilemodus. Kan ikke garantere at det er skjermkortet som fører til dette problemet men sånn var det i alle fall hos meg! Nvidia har store problemer med sine vista drivere for tiden, brukere over hele verden raser over antall problemer som har opstått. nvida har lagt ut mange beta drivere som igjen har blitt fjernet for de har rett og slett vært verre enn de forrige."

 

Kanskje derfor min dvalemodus-sak ikke fungerer.. Skal sjekke og finne ut av det.

 

Edit:

 

ULTIMATE DISCOVERY!

 

Jeg fant ut noe knallbra!!

 

LES HELE DETTE INNLEGGET DV9575 -EIERE!

 

Som sagt hadde jeg en 165.01 driver med moddet INF. Dette fungerte ok, men fikk ikke PC-en ut av hvile/dvale/vente-modus. Fikk dermed Windows Update til å laste ned foretrukket driver (fra april 2007). Nå virket dvalegreia igjen.

 

Testet i 3D Mark 03 - fikk 3700 i score. Jaja tenkte jeg... Men så prøvde jeg en ny driver, som er sertifisert av Futuremark.

 

Gå på laptopvideo2go og last ned 162.22 + modded INF. Pakk ut 162.22 og erstatt Nv_disp.INF med moddet INF. Installer deretter driver ved å starte "setup.exe" i samme mappe.

 

Dette resulterte at min 3D-mark score gikk fra 3700 og opp til 7200!!

 

Skal teste i 3D Mark 06 senere=)

9505268[/snapback]

 

Funker denne driveren fortsatt problemfritt? Ser på forumet der at det er litt ymse erfaringer med den.

Endret av theSaint
Lenke til kommentar
Funker denne driveren fortsatt problemfritt?  Ser på forumet der at det er litt ymse erfaringer med den.

9606000[/snapback]

Fungerer fint for meg ihvertfall, ikke hatt no problemer enda. Ikke prøvd med no særlig spill, bare Half life 2 og det går jo fint, prøvde Bioshock demo den var det værre med, må sette det mest av grafikk i bånn for at det skulle gå ann å spille...

Endret av pinguz
Lenke til kommentar
LES HELE DETTE INNLEGGET DV9575 -EIERE!

 

Som sagt hadde jeg en 165.01 driver med moddet INF. Dette fungerte ok, men fikk ikke PC-en ut av hvile/dvale/vente-modus. Fikk dermed Windows Update til å laste ned foretrukket driver (fra april 2007). Nå virket dvalegreia igjen.

 

Testet i 3D Mark 03 - fikk 3700 i score. Jaja tenkte jeg... Men så prøvde jeg en ny driver, som er sertifisert av Futuremark.

 

Gå på laptopvideo2go og last ned 162.22 + modded INF. Pakk ut 162.22 og erstatt Nv_disp.INF med moddet INF. Installer deretter driver ved å starte "setup.exe" i samme mappe.

 

Dette resulterte at min 3D-mark score gikk fra 3700 og opp til 7200!!

 

Skal teste i 3D Mark 06 senere=)

9505268[/snapback]

Dagen etter du skrev dette kom 163.69 ut, jeg laster ned og prøver den nå. Oppdaterer posten etter at jeg har prøvd det.

 

Edit: Hittil så kan jeg vel si at jeg får mye bedre FPS i World in Conflict med denne driveren, selv om jeg ikke husker hva jeg hadde før.

Endret av Bruun
Lenke til kommentar

Fikk denne maskinen i går. Men måtte nærmest legges inn på hvilehjem etter å ha sett all faenskapen som kom med maskinen. Er meget lysten på ein clean install her ja.

 

Men sålangt virker dette som ein meget solid maskine for mitt bruk. Virker å dra Red Orchestra,CSS etc. veldig veldig bra. Men eg har også opplevd samme tullet med min PSU. den lager ein høgfrekvent lyd til tider samtidig som den blir noe varm,muligens litt for varm. Søsteren min fikk også samme maskin i går, og PSU der bli GLOVARM bara man sitter i Windows å fikler.

 

Så det er bare å sende ein mail til HP så sender de ut nye PSU`er til oss eller? Evt. kor lang tid har enkelte her måtte vente?

 

EDIT: takker mye for driver tipset forran her, skal teste disse i dag.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg fikk aldri ladekabelen (obs, ikke si PSU på supporttelefon, for de kan misforstå og tenke PSUen som sitter i selve maskinen), men jeg har enten blitt vant til lyden, eller så er den borte...

 

pinguz; Jeg har ikke testet driverne med flere spill, men når jeg koblet PC-en til LCD-TVen så fikk jeg denne gangen ikke valget om å overføre i forskjellige HTV-signaler (720p/1080i, etc), kun stille på oppløsningen.

Lenke til kommentar

Vel vel, sendte ihvertfall ein mail til HP i dag ang. problemet.

 

Testet forøvrig driverene det var linket til forran her, og fikk disse tallene i 3DMark:

3Dmark 03 m.nyeste HP drivere: 5863

Dmark 03 m.linket Nvidia drivere: 7184

 

3Dmark 06 m.nyeste HP drivere: 2340

3Dmark 06 m.linket Nvidia drivere: 2407

Lenke til kommentar
Vel vel, sendte ihvertfall ein mail til HP i dag ang. problemet.

 

Testet forøvrig driverene det var linket til forran her, og fikk disse tallene i 3DMark:

3Dmark 03 m.nyeste HP drivere: 5863

Dmark 03 m.linket Nvidia drivere: 7184

 

3Dmark 06 m.nyeste HP drivere: 2340

3Dmark 06 m.linket Nvidia drivere: 2407

9636640[/snapback]

 

Brukte du driveren jeg linket til? Altså 162.22?

Lenke til kommentar
Jeg fikk aldri ladekabelen (obs, ikke si PSU på supporttelefon, for de kan misforstå og tenke PSUen som sitter i selve maskinen), men jeg har enten blitt vant til lyden, eller så er den borte...

 

pinguz; Jeg har ikke testet driverne med flere spill, men når jeg koblet PC-en til LCD-TVen så fikk jeg denne gangen ikke valget om å overføre i forskjellige HTV-signaler (720p/1080i, etc), kun stille på oppløsningen.

9636281[/snapback]

 

Jeg fikk ny forsyning etter ei uke. Brukte litt lengre tid på å få den grunnet at jeg ikke var hjemme, og budbilsjåfør var sjuk:P

 

Fikk du forresten valg mellom de ulike HDTV-signalene på nVidia 162.22 + modded INF ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769

Er så sykt skuffet nå! :thumbdown:

Har sett på et tilbud fra Elkjøp på dv9575 (320 gb, 8600m) til 9999-,

og idag gikk jeg inn på elkjøp sine hjemmesider, og der står det at prisen er nå 11995! OG JEG PLANLA Å KJØPE IMORGEN!! GRRRRRR!

Noen som vet om samme tilbud til under 10 000? er så desperat!!

Lenke til kommentar

 

 

Er så sykt skuffet nå! thumbdown.gif
Har sett på et tilbud fra Elkjøp på dv9575 (320 gb, 8600m) til 9999-,
og idag gikk jeg inn på elkjøp sine hjemmesider, og der står det at prisen er nå 11995! OG JEG PLANLA Å KJØPE IMORGEN!! GRRRRRR!
Noen som vet om samme tilbud til under 10 000? er så desperat!!

9642295[/snapback]


Du finner den ihvertfall til under 11000kr i diverse nettbutikker.
Lenke til kommentar

 

 

Er så sykt skuffet nå! thumbdown.gif
Har sett på et tilbud fra Elkjøp på dv9575 (320 gb, 8600m) til 9999-,
og idag gikk jeg inn på elkjøp sine hjemmesider, og der står det at prisen er nå 11995! OG JEG PLANLA Å KJØPE IMORGEN!! GRRRRRR!
Noen som vet om samme tilbud til under 10 000? er så desperat!!

9642295[/snapback]



Jeg fikk min HP DV9575 onsdag, og bestilte den fra www.amentio.no. Der ligger den på 10300. Det må jo være godt nok... smile.gif
Se her: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1603039;pl:1

Ellers kan du jo følge med på prisguide.hardware.no:
https://prisguiden.no/product.php?productId=79548
(PS! Her står det at den koster 10700 hos Amentio. Det er feil. På deres egne nettsider står den til 10300.)

Frank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...