Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer


Bruun

Anbefalte innlegg

Jeg har tittet på mange Santa Rosa laptoper de siste ukene, men ingen av dem har virket "perfekte" nok. Vurderte lenge Compal IFL90+, men den viste seg å ha mange feil hos mange, og den manglet DVI/HDMI (den skal også brukes som htpc).

 

Ved en ren tilfeldighet ramlet jeg over HP Pavilion dv9575. Den fås fra 10500,- og virker helt sykt god på papiret, men jeg fant ingen reviews... Det er mulig den har et annet modellnummer i utlandet. Specs er som følger:

 

HP Pavilion dv9575 Intel Core2Duo T7300

 

Denne 17" bærbare PC´en til HP bærer preg av solid finish. Med nye Santa Rosa platformen, og multimediafunksjonene gjør den til en perfekt underholdnings-PC. Laptopen har alt fra integrert Bluetooth og et 1,3 Mp webcam, til HDMI kontakt for digital tilkobling til din nye flat-tv eller projektor. Med denne bærbarePC´en overlates bare fantasien til å sette grenser. Utrolig stilig design som HP har brukt mye tid og krefter på å utvikle.

 

CPU : Intel® Core™ 2 Duo prosessor T7300 2,0 GHz, Nivå 2-cache 4 MB

Skjerm : 17" WXGA High Definition Brightview Widescreen 1440x900

Minne : 2048 MB DDR2 667 Mhz (2 x 1024 MB) (Maks 4 GB minne)

Harddisk : 320 GB SATA-harddisk (2x160GB), 5400 rpm (opptil 9 GB partisjon for gjenoppretting av system)

Chip-set : Intel® Core™ 2 Duo

Grafikk : NVIDIA® GeForce™  8600M, med 256 MB dedikert skjermminne PCI Express opptil 1023 MB

Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater (+/-R +/-RW) med støtte for dobbeltlag) Lightscribe

Lydkort : 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd, 16 bits integrert Altec Lansing høytalere.

Batteri : 8 cellers litiumionbatteri (li-lon) (90 W vekselstrømsadapter)

Eksterne porter : 3 USB 2.0, 1 HDMI-kontakt, 1 VGA-port, 1 RJ11 modemkontakt, 1 RJ45 ethernet-kontakt, S-video TV-utgang, 2 hodetelefonutganger, 1 mikrofoninngang, 1 IEEE 1394, fjernkontroll-infrarødport (fjernkontroll tillegg), kabelforankringskontakt

Kommunikasjon: 5 i 1 minnekortleser og ett ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34) Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort Høyhastighets 56k-modem Ethernet 10/100BT integrert nettverksgrensesnitt Intel® PRO/Wireless 4965AGN nettverkstilkobling Bluetooth® trådløst nettverk Ett ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34)

Webcam: Ja, integrert i toppen med integrert mikrofon

Modem : Ja

Bluetooth: Ja, integrert

Nettverkskort : 10/100 LAN integrert, 802.11 a/b/g WLAN

Tastatur : Skrivebordstastatur i full størrelse (med egen talltastgruppe) (PAN Nordisk tastatur)

Vekt : 3,55 kg

Operativsystem : Windows Vista Home Premium  Edition (Norsk, Dansk, Svensk, Engelsk)

Programvare :

      Microsoft® Works 8

      Microsoft® Internet Explorer 7.0

      Windows Mail

      Adobe® Reader 8.0

      Windows Media Player

      HP Photosmart Essential , Windows Photo Gallery

      DVD Play

      Windows Movie Maker, Windows DVD Maker, Roxio MyDVD Basic

      Roxio Creator Basic

      Windows Media Center, QuickPlay for Windows

      Verisoft Access Manager

      Spesialtilbud: angående kampanjer på tilbehør, programvare og

      garantier, besøk: www.mypcchoice.com

Mobil underholdning: HP QuickPlay mediespillerprogramvare og dens dedikerte menykontroller, musikk- og DVD-knapper HP mobil fjernkontroll

Garanti : 1 år, innlevering til innsamlingspunkt, deler og arbeid. En 2-årig garantiutvidelse er tilgjengelig (HP Care Pack U4819A, U4819E)

Annet : HP gjenopprettingspartisjon (inkludert mulighet til å gjenopprettesystem, programmer og drivere separat). Valg for ny tildeling av gjenopprettingspartisjon. Verktøy for å lage gjenopprettings-CD/DVD

Den skal også ha fingeravtrykkleser. Flere butikker selger den ganske billig, men MPX selger den for et par tusen ekstra. Hvorfor aner jeg ikke.

 

Er det noen som har hørt noe om denne laptopen?

 

Takker på forhånd :)

Endret av Bruun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er en del ting jeg virkelig ikke finner ut med denne maskinen.

 

- Er det 8600M GT eller GS?

- Har den støtte for HDCP?

- Blir den veldig fort varm under spilling?

9139452[/snapback]

 

 

Jeg tenker akkurat det samme som deg. Ble hekta på denne jeg også. Så alternativet var 9377, som er dyrere og dårligere (er denne butikkene selger en god del).

 

Har tenkt å kontakte HP om dyet er GT eller GS. Det er jo en stor ytelsesforskjell på disse to kortene. Men uansett. DV9377, som er dyrere, har mindre prosessor, halvparten så mye cache minne, har et skjermkort som har hele 512MB dedikert ram, i motsetning til 9575s 256MB Likevel er det bare et GO7600 kort som står i DV9377, og det yter mye mindre.

 

Tror jeg går for denne PC'en uansett om det er GT eller GS. Virker knallbra!

Lenke til kommentar
Hvordan er forskjellen på GS og GT i praksis? Fant de forskjellige spesifikasjonene på Nvidias hjemmesider, men det sier meg ikke så mye lengre.

 

Vil f.eks GS-versjonen kunne spille GTA4 når den tid kommer? Vil den kunne spille filmer i 1080p?

9142129[/snapback]

 

Forskjellen i 3D Mark 06 er en liten del.

 

GS: 2743

GT: 3566

 

Tror GS klarer jobben :D

 

 

Lurer på om det gjør noe at denne PC'en ikke har 64-bit?

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar

Har denne maskinen selv og er fornøyd etter et par ukers bruk.

Det eneste å utsette på er Vista og drivere til skjermkortet, da SP1 og oppgradering av drivere vil hjelpe endel ytelsesmessig.

 

Noe støy er det, men med tanke på et det er 2 stk HD i denne boksen i tillegg til vifter er det til å leve med..

Lenke til kommentar
Har denne maskinen selv og er fornøyd etter et par ukers bruk.

Det eneste å utsette på er Vista og drivere til skjermkortet, da SP1 og oppgradering av drivere vil hjelpe endel ytelsesmessig.

 

Noe støy er det, men med tanke på et det er 2 stk HD i denne boksen i tillegg til vifter er det til å leve med..

9146228[/snapback]

 

Hvordan er det med varme på den? Blir den betydelig varm pga harddiskene?

Lenke til kommentar
Har denne maskinen selv og er fornøyd etter et par ukers bruk.

9146228[/snapback]

Har du prøvd HDMI-porten? Hvordan fungerer isåfall den?

 

Må legge til at minnet kan utvides til 4GB om det er ønskelig..

9146234[/snapback]

Det følger med 2x1024MB brikker, så jeg antar at da må du bytte de ut med 2x2048MB.

Det er da veldig dyrt.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd HDMI-porten, men dette er jo en standard så jeg kan ikke tenkte meg at det er noe forskjell fra andre HDMI porter.

 

Er ikke aktuellt å oppgradere til 4GB minne nå for min del. Det tar jeg etterhvert hvis behovet skulle komme.

 

Den blir faktisk ikke så varm som jeg hadde fryktet. Bruker en FSC Lifebook på jobben, og den blir faktisk varmere etter min mening.

- Må legge til at jeg ikke spiller mye, så det er mulig at det blir noe mer varmeutvikling ved noen timers hard gaming.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har dilemmaet DV9575 vs. DV9550. Den eneste forskjellen er 2GB RAM og 4GB RAM.

 

Men tror jeg går for DV9575, syns ikke det er verdt 2500,- for 2GB ekstra RAM. Hva trenger man det til uansett:P RAM'en er verdt maks 1300,- om man fjerner de gamle (og får tilbake penger) og setter inn 2x2GB (snakker da ikke om original HP-RAM.)

Lenke til kommentar

Hva har det egentlig å si at skjermkortet er noe svakere enn GT-versjonen? 3Dmark-poengene sier meg egentlig ikke så mye.

 

jeg tilhører vel kategorien casual gamer. Vil spille litt, og gjerne ha en maskin som takler spillene som kommer, men er ikke opptatt av at det skal funke med alle innstillingene på maks...

 

Har også sett på Zepto 6625, men den koster tross alt over 3000 kroner mer hvis du legger til litt RAM og oppgraderer CPU. Er noen hundre 3Dmark-poeng verdt så mange lapper ekstra?

Endret av marius-j
Lenke til kommentar
Laptopen min er sendt, og kommer enten i kveld eller i morgen om jeg er heldig :)

9194845[/snapback]

 

Hvor bestiller du fra? De fleste nettbutikkene får den ikke inn før i neste uke. Min lokale Elkjøpbutikk har den forøvrig inne, men til en vesentlige høyere pris også da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...