Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer


Bruun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har fått lagt inn ordentlig skjermdriver på denne? Sikkert flere som har merket problemer med spill? Lav FPS etc...

 

Jeg fikk lagt inn nyeste nVidia driver + uoriginal inf.... Har ikke fått testet ordentlig ennå, men du som hadde 4GB ram bør prøve det. Da vil du få tildelt opptil 1700MB til skjermkortet, og det vil stige til over 5 i vista-score.

Lenke til kommentar

Bestilte som mange andre Dell maskin, men pga forsinkelser så ble det desverre ikke noe av... gikk til slutt for denne, skal bruke den til mest til multitasking osv, men hadde jo vært kjekt om den kunne dra noen spill, håper jeg får den i morgen.

 

Noen som har testet nyere spill? Har alt bestilt Bioshock og MoHA, trenger ikke kunne spille dem på fult, men så lenge jeg kan spille dem uten at det lagger på lavt blir jeg glad. Skal komme med tilbakemeldinger når jeg får maskin og spill.

Lenke til kommentar
Merkelig, de testene jeg har lest på nettet ligger på 2500-3000.

9487549[/snapback]

Kan ikke stemme... Det må isåfall være på lav oppløsning. Jeg brukte 1024... Jeg har endret drivere noen ganger for å prøve å fikse bedre, men har nå igjen lagt inn originaldrivere..

 

 

Det er snakk om PC med 2GB Ram og GS kort... Jeg aner ikke hvorfor det ikke er bedre score.. Virker helt sprøtt..

 

Hva får andre med denne PC'en? Kanskje ingen av oss har riktig konfig. på maskinen. Hørte noen spille lost planet glatt med denne maskinen, jeg får 5-10 FPS.

Lenke til kommentar
Prøv med F.E.A.R og se hvor mye fps du får med autodetect.

9490702[/snapback]

 

Ah, så den skal sette opp hele maskinen? Så om jeg også får dårlig score der, bør jeg finne nye drivere til ting?

9491228[/snapback]

Neh, den skal ligge på 65-70 fps lillegutt, kan hende det er spillene som det er problem med, (eller deg).

Lenke til kommentar
Prøv med F.E.A.R og se hvor mye fps du får med autodetect.

9490702[/snapback]

 

Ah, så den skal sette opp hele maskinen? Så om jeg også får dårlig score der, bør jeg finne nye drivere til ting?

9491228[/snapback]

Neh, den skal ligge på 65-70 fps lillegutt, kan hende det er spillene som det er problem med, (eller deg).

9491515[/snapback]

 

Så du har fått til 70FPS på Fear på DV9575? Er dette spillet spesielt krevende?

 

Så om jeg velger autodetect, så skal den finne det mest optimale ikke sant?

Hva er oppløsningen normalt på da på denne PC'en?

Lenke til kommentar

Lite spørsmål som plager meg sykt for øyeblikket :mad: Sitter å spiller ett flash spill på internett som jeg ikke kan forstå skal gå glatt uten problemer på min dv9575. Men dessverre hakker / lagger spillet en god del noe som jeg ikke kan forstå?? Kammeratene mines Acer maskiner som ble kjøpt inn for omtrent 2 år siden kjører spillet glatt liksom..Er det Vista som krever så UTROLIIIIG mye av maskinen min??

 

Link til spillet: PoolGame

Lenke til kommentar

Til dere som har bestilt denne pc'en på internett; Hvor stor var boksen dere fikk pc'en i?. Jeg har litt problemer, da eneste muligheten for at jeg skal kunne få tak i pcen før mandag er og dra ned på postkontoret kl 9 i morgen og ta pakken på scooteren (skal på jobb). Ser det ut som det skal være mulig og kjøre 1 kilometer på flate veier med denne pakken på fanget foran seg på en scooter? flott om noen har noen ca mål..

Lenke til kommentar
Lite spørsmål som plager meg sykt for øyeblikket  :mad:  Sitter å spiller ett flash spill på internett som jeg ikke kan forstå skal gå glatt uten problemer på min dv9575. Men dessverre hakker / lagger spillet en god del noe som jeg ikke kan forstå?? Kammeratene mines Acer maskiner som ble kjøpt inn for omtrent 2 år siden kjører spillet glatt liksom..Er det Vista som krever så UTROLIIIIG mye av maskinen min??

 

Link til spillet: PoolGame

9494763[/snapback]

Du må sette strømalternativ til høy ytelse, har prøvd å spille flashgames på strømspare modus, og da haker det helt håpløst.

Lenke til kommentar
Lite spørsmål som plager meg sykt for øyeblikket  :mad:  Sitter å spiller ett flash spill på internett som jeg ikke kan forstå skal gå glatt uten problemer på min dv9575. Men dessverre hakker / lagger spillet en god del noe som jeg ikke kan forstå?? Kammeratene mines Acer maskiner som ble kjøpt inn for omtrent 2 år siden kjører spillet glatt liksom..Er det Vista som krever så UTROLIIIIG mye av maskinen min??

 

Link til spillet: PoolGame

9494763[/snapback]

Du må sette strømalternativ til høy ytelse, har prøvd å spille flashgames på strømspare modus, og da haker det helt håpløst.

9499114[/snapback]

 

Jeg har satt strømalternativ til strømsparing, men satt innstillingene på strømsparing slik at når man kobler til ledning er det høy ytelse på alt... Da skulle vel alt være ok?

Lenke til kommentar

Ok, har testet maskinen litt nå. Vifta lager litt lyd men ble ikke ofte irriterende. PC-en blir ikke alt for varm heller, ikke at det blir ubehagelig, men har ikke prøvd den så masse enda.

 

Testet litt spill, MoHA var satt til medium instillinger og 800x600, hakket ikke noenting, så det var jeg fornøyd med, spillte skjønt bare i 10 minutter, skal teste mer med høye settings senere. Prøvde også Gothic 3, det hadde ganske lav fps men lagget ikke noe betydelig, men nå er jo Gothic 3 beryktet for å ha lav fps på selv sterke maskiner, så er ikke så overrasket, gikk uansett MYE bedre enn på min forrige pc, så er fornøyd. Prøvde også FEAR på 1000x700 med alt på maksimum, og spillet gikk nesten helt flytende, ble litt lav fps når det var mye støvpartikler og litt finere effekter. Skal prøve Bioshock senere, men kommer ikke inn pga at jeg ikke kommer forbi registration, meget frustrerende.

 

Er storfornøyd med maskinen ellers, ble kvitt litt drittprogrammer og oppstarts programmer, som jeg tror hjalp en del, men fortsatt en del dritt som kom med som godt kan fjernes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...