Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer


Bruun

Anbefalte innlegg

Får man denne med XP?  Virker 8600 skjermkortet med xp?

Vil det være noen problemer der?

 

Mvh

9505160[/snapback]

Nei, det følger med Vista.

Her er driversiden til Vista: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...5&swEnvOID=2098

Her er driversiden til XP: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...35&swEnvOID=228

 

Du ser kanskje forskjellen selv ;)

 

nordemanic: Test det ut mer og si ifra! Det der hørtes veldig spennende ut!

9507608[/snapback]

 

 

Hmm.. mye "fremmedord" for meg der.

Enkelt spørsmål: Vil denne PC-en og skjermkortet funke :thumbup: med XP?

Enkelt svar? :)

 

Mvh

9518448[/snapback]

 

Tipper den gjør det. Men du kan nok komme til å måtte lete litt etter drivere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min DV9380 måtte jeg hente en god del drivere fra DV9060 (DV9060 er levert med XP), så om det er noen andre maskiner i serien som har samme brikkesett / hovedkort og ble levert med XP, så se etter drivere der.

 

Forøvrig, jeg måtte bruke webcam-driveren som egentlig er beregnet for Vista, XP-driveren fungerte ikke. Tror dette har å gjøre med at webcamet til vista-maskiner har en annen firmware.

Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk min dv9575 nå på onsdag, og maskinen i seg selv er jeg kjempe fornøyd med! Det jeg liker mindre er all den drittern HP har pakket med maskinen. Har fjernet en del allerede, men føler jeg vil ha en clean install, ligger så masse krims krams rundt omkring.

Tenker da på å legge inn vista 32-bit, ettersom jeg forstod er det litt problemer ang. xp og drivere?

Spørsmålet mitt dreier seg da selvfølgelig om drivere. Jeg navigerte meg selv fram til denne siden. Det ser jo vel og bra ut. Men etter å ha lest i tråden her, viser det seg jo at f.eks driveren til den fingeravtrykk leseren ligger et annet sted på deres side, men som en av dere linket til her.

Jeg lurer dermed på om det vil dukke opp flere slike tilfeller når jeg formaterer ?

Til de som allerede har formatert, så hadde det vært fint om dere kunne luke ut hvilke drivere som er nødvendige, fra HP's "komplette" liste, og evt. komme med hvilke andre drivere som må finnes andre steder.

 

På forhånd takk

 

tjallis :)

 

 

 

Edit: Har formatert nå, og lagt inn det meste av drivere, gått knirkefritt sålangt. Det eneste problemet jeg har støtt på er at windows ikke godkjenner Vista produktnøkkelen min. Gikk fint under installasjonen, men når jeg prøver å aktivere windowsen min står det at det at den er ugyldig. HJELP! :ohmy:

 

EDITEDIT: NVM, ringte MS nå, og alt funker fint nå.

Endret av tjallis
Lenke til kommentar
Les litt lengre bak i tråden, så ser du at; ja, den fungerer nok med XP, men det er ikke mange offisielle drivere lansert til XP.

 

Plusser: Rask, stor god skjerm, HDMI

Minuser: Blir ganske varm under spilling + viftestøy

 

Jeg vil med andre ord absolutt anbefale den!

9590635[/snapback]

 

Ok , takker meget.

 

 

Mvh

Lenke til kommentar

en ting som kan være litt irriterende, er at du ikke får noe forvarsel at den er tom for strøm, så hvis du sitter å spiller så blir skjermen bare svart og den går i slags vente modus, men når du starter opp igjen ligger spillet heldigvis oppe da. men kunne godt ha kommet noen pip før den skrur seg av.

Lenke til kommentar

Hmm, lillebroren min fikk seg denne laptoppen her om dagen, skal formatere og legge inn XP, men det er jo SATA disker, så den finner dem ikke i XP install ? "Setup did not find any hard disk drives installed in your computer".. Trykker jeg F6 for å legge inn drivere manuelt får jeg bare feil om at jeg ikke har floppy..

 

Tips?

Lenke til kommentar
Les litt lengre bak i tråden, så ser du at; ja, den fungerer nok med XP, men det er ikke mange offisielle drivere lansert til XP.

 

Plusser: Rask, stor god skjerm, HDMI

Minuser: Blir ganske varm under spilling + viftestøy

 

Jeg vil med andre ord absolutt anbefale den!

9590635[/snapback]

 

Er det noe varme/viftestøy ved lett bruk? musikk, internett, og slikt..

 

Mvh

Lenke til kommentar
Hmm, lillebroren min fikk seg denne laptoppen her om dagen, skal formatere og legge inn XP, men det er jo SATA disker, så den finner dem ikke i XP install ? "Setup did not find any hard disk drives installed in your computer".. Trykker jeg F6 for å legge inn drivere manuelt får jeg bare feil om at jeg ikke har floppy..

 

Tips?

9592248[/snapback]

 

Hei

 

Last ned fil nr.7 på denne siden. Den inneholder sata driverene du trenger. (NB. akkurat denne delen må du utføre på en maskin som har en diskettstasjon) Etter dette må du laste ned et program som lar deg modifisere en image fil, som f.eks nLite. Du må så lage et image av xp install cden din, og så åpne image i nLite og modifisere den med sata driverne. Nå er det bare å installere XP, og glede seg til å oppleve en "ny" maskin. (Om du skulle trenge hjelp med å finne de forskjellige driverne er det bare å ta kontakt)

 

Jeg må også bare slenge på dette, at etter å ha lagt inn XP så er maskinen en helt annen, den yter MYE bedre enn med Vista og HP sine sirup drivere.

 

tjallis

Lenke til kommentar
Quickplay-knappen fungerer ikke her heller, men de andre gjør det. Den fungerer bra i andre avspillere også, som Media Player Classic.

9594773[/snapback]

 

jess, var kanskje ikke så veldig rart min ikke fungerte, anbefaler alle og sjekke den pakken hvor fjernkontrollen ligger ekstra godt, det ligger ett batteri der:P

 

Quickplay knappen og alle de andre knappene fungerer fint for meg nå:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...